abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95614084
Ik post dit onder een kloon, stel je voor dat je herkend wordt :')

Ik heb een probleem, en dat is dat ik sinds kort opeens last lijk te hebben van vaginale infecties. Ik ben 24 en had er hiervoor nooit last van. De eerste keer dat ik hier last van kreeg was na een weekendje weg met mijn vriend waar ik sinds kort mee heb. Dit was tevens de eerste keer dat we het onbeschermd deden, heel veel onbeschermd ;)

2 dagen na dat weekend schrok ik me rot van wat ik in mijn ondergoed vond en heb meteen een zalf en capsules gekregen die ik met een stokje naar binnen moest duwen. Dat hielp fantastisch, was er snel vanaf. Daarna weer véél seks gehad, ook onbeschermd.

Dit leek goed te gaan. Echter zijn we nu 3/4 week verder, en nu is het wéér raak. Dit keer niet meteen na een weekend vol seks maar een week erna. Ik moet bijna ongesteld worden, maar normaal had ik nooit last van dit gevoel daar :@ Hoewel de afscheiding niet stinkt en lang zo korrelig is als de vorige keer, wordt mijn arme vagina geteisterd met kleine wondjes, roodheid en een jeukerig, branderig gevoel.

Ik vroeg me af of er hier dames zijn die hier ervaring mee hebben. Kan het zijn dat ik reageer op mijn vriend zijn sperma gezien dit begonnen is sinds de onbeschermde seks? :o Ik had voor ik hier last van kreeg en we begonnen met onbeschermd seksen me laten testen, van een SOA is geen sprake. Toch vind ik het té toevallig. En wat valt hiertegen te doen? Morgen ga ik sowieso bellen met de HA, maar ik zou het fijn vinden ervaringen hierover te horen :)
pi_95614110
Waarom neuk je dan niet met een condoom?
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_95614178
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:26 schreef Pixie. het volgende:
Waarom neuk je dan niet met een condoom?
De vorige keer dat ik hier last van kreeg had ik de griep. Er werd me verteld dat de kans groot is dat mijn weerstand gewoon naar de kloten was waardoor ik er vatbaarder voor was. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik het niet weer zou krijgen. Maar nu is het dus terug }:| :{
pi_95614255
En hij heeft zich ook laten testen op een soa?
  zondag 17 april 2011 @ 11:33:22 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_95614287
Het lijkt waarschijnlijk dat hij ook een schimmelinfectie heeft (of iets dergelijks), en jij laat je er voor helpen maar hij niet. Dus elke keer dat jij weer onbeschermd seks hebt, krijg je het weer te pakken?
pi_95614379
Hij heeft zich niet laten testen, maar ik ga hem wel vragen langs de huisarts te gaan voor de zekerheid. Ik denk dat we het nu namelijk pingpongen. Alleen heeft hij naar mijn weten nergens last van. Kan dat dan wel?
pi_95614439
ik zou hém ook even langs de huisarts laten gaan inderdaad.
dames hebben er vaak véél meer last van dan heren...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_95614594
En als je er straks vanaf bent: altijd plassen na de sex. (tegen blaasontsteking, maar helpt denk ik hier ook wel bij.)
  zondag 17 april 2011 @ 11:46:31 #9
318361 Bienelientjee
pi_95614723
Schimmelinfectie zal echt niet opgelost worden met een plasje hoor! :') De bacterie die blaasontsteking veroorzaakt die gaat in je plasbuis zitten, plassen na seks kan dat soms verhelpen.

De schimmelinfectie wordt diep in je vagina aangebracht/ ontstaan en broed daar verder. Vandaar het medicijn waarbij je een stokje diep in je vagina moet leegspuiten met zalf. Die gaat niet in je plasbuis.
pi_95614835
Het schijnt ook te kunnen dat je niet zo goed tegen je partner's sperma kan. Dus dat hij het niet draagt maar je vagina een PH klap bezorgt waardoor je vatbaar wordt. Ik weet niet wat ik liever heb... Geen idee wat je daartegen zou moeten doen :{ :'( }:|
  zondag 17 april 2011 @ 11:50:56 #11
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_95614845
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:50 schreef Schimmelkloon het volgende:
Het schijnt ook te kunnen dat je niet zo goed tegen je partner's sperma kan. Dus dat hij het niet draagt maar je vagina een PH klap bezorgt waardoor je vatbaar wordt. Ik weet niet wat ik liever heb... Geen idee wat je daartegen zou moeten doen :{ :'( }:|
heb het er ff over met je huisarts?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_95614906
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

heb het er ff over met je huisarts?
Ga ik doen. Maar ik had gehoopt dat er misschien mensen waren die dit herkennen en weten hoe & wat. Tot die tijd stress ik 'm behoorlijk, het maakt me best onzeker ;(
  zondag 17 april 2011 @ 12:06:18 #13
334361 Dreaming-of-Paris
and the rest of the world.
pi_95615228
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:50 schreef Schimmelkloon het volgende:
Ik vind dit heel naïef van jou om te denken. Ga eerst eens op zoek naar andere oorzaken. Zoals een soa bij jouw vriend? Je sekst met hem zonder condoom, krijgt een schimmel maar denkt niet even na waar die dan vandaan is gekomen. Vervolgens seks je weer met hem en krijg je er weer 1. Ja misschien ben je allergisch voor zijn goedje, maar sluit eerst eens andere mogelijke (tevens veel belangrijkere) oorzaken uit.
  zondag 17 april 2011 @ 12:12:27 #14
318361 Bienelientjee
pi_95615448
Heb vanaf nu gewoon nog seks met condoom tot er uitgesloten is dat jullie allebei vrij zijn van enige infectie, soa of wat dan ook! Dan voorkom je het pingpong effect en hoef je niet constant medicijnen daar beneden erin te pompen.

Ga beiden naar de dokter, laat je beiden testen op infecties en soa. Komt daar uit dat je allebei vrij bent van die mogelijkheden, dan kan je daarna nog aan de dokter gaan vragen of je wellicht reacties krijgt van zijn sperma. Infectievrij en SOA vrij zijn de twee belangrijkste op dit moment.

En maak je geen zorgen, het hoort bij het seksleven en je bent echt niet de enige die hier wel eens last van heeft. Onzeker moet je niet zijn. Veel vrouwen krijgen hier wel eens in hun leven (of meer) keer last van.
  zondag 17 april 2011 @ 12:12:29 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95615450
Je vriend zal waarschijnlijk inderdaad een schimmelinfectie hebben, alleen heeft hij er schijnbaar geen klachten door en jij wel.
pi_95615915
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:06 schreef Dreaming-of-Paris het volgende:

[..]

Ik vind dit heel naïef van jou om te denken. Ga eerst eens op zoek naar andere oorzaken. Zoals een soa bij jouw vriend? Je sekst met hem zonder condoom, krijgt een schimmel maar denkt niet even na waar die dan vandaan is gekomen. Vervolgens seks je weer met hem en krijg je er weer 1. Ja misschien ben je allergisch voor zijn goedje, maar sluit eerst eens andere mogelijke (tevens veel belangrijkere) oorzaken uit.
Daar heb je gelijk in. Hij gaat zich laten testen en we gaan beide vragen of we iets kunnen krijgen ertegen voor de zekerheid. Dan doen we het tijdens die behandeling veilig :) Overigens, het was de assistente van de huisarts die zei dat vaginale schimmelinfecties geen SOA's zijn en dat hij het niet kan hebben, ik lees nu dat dit wel mogelijk is.
  zondag 17 april 2011 @ 12:28:48 #17
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_95615969
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:36 schreef Schimmelkloon het volgende:
Hij heeft zich niet laten testen, maar ik ga hem wel vragen langs de huisarts te gaan voor de zekerheid. Ik denk dat we het nu namelijk pingpongen. Alleen heeft hij naar mijn weten nergens last van. Kan dat dan wel?
Dat kan zeker, mannen hebben hier vaak helemaal geen last van terwijl wij ondertussen haast met de benen wijd lopen van irritatie.
Dus hij moet zich ook laten behandelen. dit uit eigen ervaring.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 17 april 2011 @ 12:30:21 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95616015
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:27 schreef Schimmelkloon het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Hij gaat zich laten testen en we gaan beide vragen of we iets kunnen krijgen ertegen voor de zekerheid. Dan doen we het tijdens die behandeling veilig :) Overigens, het was de assistente van de huisarts die zei dat vaginale schimmelinfecties geen SOA's zijn en dat hij het niet kan hebben, ik lees nu dat dit wel mogelijk is.
Hij kan inderdaad geen vaginale schimmelinfectie hebben nee :') Maar lekker slim van die assistente om niet even te zeggen dat hij wel degelijk een schimmelinfectie kan hebben.
  zondag 17 april 2011 @ 12:30:23 #19
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_95616018
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:27 schreef Schimmelkloon het volgende:

[..]

vaginale schimmelinfecties zijn ook geen SOA's maar hij kan het dus wel hebben.
Rayen 2½ jaar!
pi_95616134
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hij kan inderdaad geen vaginale schimmelinfectie hebben nee :') Maar lekker slim van die assistente om niet even te zeggen dat hij wel degelijk een schimmelinfectie kan hebben.
LOL nee maar je begrijpt wat ik bedoel ;) Hij draagt misschien de schimmel en geeft het zo aan me terug. Ergens hoop ik 't, want dan is de oplossing simpel: beide smeren en het veilig doen tot het over is. Ik lees nare verhalen over chronische schimmelinfecties. Dames die elke maand gek worden van de jeuk en allerlei dieten, pillen en vage middeltjes proberen om er maar vanaf te komen :{
pi_95618057
Soa?

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat je een schimmelinfectie kan krijgen als je van anale sex naar vaginale sex gaat. Condoom of geen condoom.
Of als je van achter naar voor gaat afvegen.

In de anus zitten vaak bepaalde gisten, die daar prima thuishoren. Alleen als ze in de vagina terrecht komen, leveren ze problemen.
Wanneer de zuurtegraad van je vagina verstoord is (bv door lage weerstand, antibiotica, stress, of daaro wassen met simpele douchegel) ben je er vatbaarder voor.

Er was een huismiddeltje voor. Ik dacht dat het zinkzalf was, maar weet niet zeker. Je huisarts moet dat wel weten.
  zondag 17 april 2011 @ 13:58:22 #22
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_95618881
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 13:34 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Soa?

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat je een schimmelinfectie kan krijgen als je van anale sex naar vaginale sex gaat. Condoom of geen condoom.

In de anus zitten vaak bepaalde gisten, die daar prima thuishoren. Alleen als ze in de vagina terrecht komen, leveren ze problemen.
Wanneer de zuurtegraad van je vagina verstoord is (bv door lage weerstand, antibiotica, stress, of daaro wassen met simpele douchegel) ben je er vatbaarder voor.

Er was een huismiddeltje voor. Ik dacht dat het zinkzalf was, maar weet niet zeker. Je huisarts moet dat wel weten.
zinkzalf krijg je mooie vlekken van in je kleding.
je moet het maar even weten he.
pi_95622348
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 13:34 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Volgens mij heb jij het hier over een blaasontsteking en dat is iets anders dan een schimmelinfectie.
pi_95624413
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:24 schreef lodiej het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het hier over een blaasontsteking en dat is iets anders dan een schimmelinfectie.
Zou kunnen, maar die bedoel ik niet ;)

quote:
Een vaginale schimmelinfectie ook wel candida genoemd- is een ontsteking binnenin en/of rond de ingang van de vagina. Het wordt veroorzaakt door een overgroei aan gist. Iedereen draagt gist bij zich.

Veel mensen denken dat een vaginale schimmel een soa (seksueel overdraagbare aandoening) is. Dit klopt niet: een candida ontstaat bijna nooit door seksueel contact. Je kunt de gist bij seksueel contact wel doorgeven.

Door veelvuldig inlegkruisjes en maandverband te gebruiken en te strak zittend (nylon) ondergoed of strakke broeken te dragen, zorg je voor een mooie broeiplaats voor de schimmel. Het kan dan een vaginale schimmel veroorzaken.
Was je vagina met water, en níet met normale zeep. Hiermee maak je de 'goede' bacteriën dood, waardoor de zuurgraad in je vagina raakt verstoord. Als gevolg kan er een vaginale schimmelinfectie ontstaan.

Andere mogelijke oorzaken van Candida zijn bacteriën die van de anus in de vagina terecht komen (bijvoorbeeld door verkeerd afvegen), een eenzijdig dieet, of hormonale veranderingen. Candida komt erg vaak voor: ongeveer 75% van de vrouwen krijgt hier minstens één keer mee te maken. 45% heeft zelfs twee of meer keer per jaar last van een schimmelinfectie.

http://www.dokterdokter.n(...)it-kun-je-eraan-doen
pi_95624609
Wondjes, rood, branderig gevoel, ben je niet gewoon schraal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')