abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 18:48:58 #151
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95678436
Welke spenen heb je geprobeerd. Eline wil nl alleen maar de combispeen van Difrax
  maandag 18 april 2011 @ 18:53:59 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95678674
En haar helpen met haar duimpje?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95678783
Ik heb geen tips, maar Dottir is ook kieskeurig met spenen. Ze houdt alleen de avent goed vast. Die oogt alsof ie niet zit, maar bevalt dus wel. Mocht je die nog niet geprobeerd hebben, is het misschien nog een optie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95678877
Puck wil de difrax en de bibi speen gretig hebben, hij valt er soms echt op aan :Y) maar hij kan ze geen van allen inhouden. We proppen er nog steeds een knuffel tegenaan om te zorgen dat de speen er bij driftig zuigen niet uit plopt telkens.
Kortom de ultieme speen ben ik ook nog steeds naar op zoek.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95679031
Ik heb een bibi, difrax combi en avent, die avent is tot nu toe de meest succesvolle, een halve minuut..
Haar duimpje of vingertjes proberen we ook, maar ze is nog zo klein, ze snapt dat niet en dan trekt ze het er zelf meteen weer uit als ik haar handje los laat. Ik vind het echt zo lastig dat ik mijn handen hierdoor maar zo weinig vrij heb...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95679250
Bij floris hielp een speenketting heel goed.
En bibi had k, maar goed die had k gekregen maar sinds ie een half jaar is heeft ie geen speen meer
pi_95679464
Speenketting is gewoon waarmee je de speen vast kan klikken op kleding toch? Die hebben we ook geprobeerd.. Ik zou er bijna een elastiekje omheen binden achter haar hoofdje langs ;) of een stukje plakband erover :P
pi_95679543
Jelle wil soms een speen van Mam, maar die moet je ook een beetje tegenhouden. De speen zelf is wat rechter dan andere spenen heb ik het idee
pi_95679856
Wij hebben hier ook 6 soorten spenen in huis slingeren. En uiteindelijk heeft ze haar vingers gevonden, dus geen speen meer nodig. 8)7
*poef* nu is het weg
pi_95679888
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2011 19:09 schreef mrien het volgende:
Jelle wil soms een speen van Mam, maar die moet je ook een beetje tegenhouden. De speen zelf is wat rechter dan andere spenen heb ik het idee
Die hebben wij ook :Y zit een soort vlakje op waardoor het ding niet de mond uit glijdt. Werkt hier niet heel erg maar het gaat beter dan andere spenen. Toch vindt Elin die bibi spenen het prettigst geloof ik.

Hoe lang doet ze over haar flesjes? Misschien is het anders een idee om daar een andere speen op te doen zodat ze daar langer over doet en zodoende haar zuigbehoefte bevredigt?

Jelle en Eline wat een keurige curves!
T komt vast door t weer Mrien :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95680155
Ze heeft al een s-speen op haar fles maar ze is best snel tussen de 15 en 20 minuten..
Verder lijkt die Mam speen een beetje tussen de avent en de bibi in te zitten ( ff gegoogled) die is denk ik nog wel het proberen waard, maar waar kan ik die kopen? Ik heb ze eigenlijk nog nooit ergens zien liggen.
pi_95680282
Bij de kruidvat hebben ze ze.
Je hebt de difrax flessen he? Er zijn van medela ook slow flow spenen. Ilse dronk haar flessen enorm snel op (150 cc in 5 minuten) en we hebben toen de medela speen erop gedaan. Ze drinkt nog steeds haar flessen uit die speen. Als ze een keer per ongeluk een fles uit de s speen krijgt dan spuugt ze daarna en is ze ook wat onrustiger.
*poef* nu is het weg
pi_95680470
Ja difrax fles hier.. Misschien zo een speen halen, als dat al scheelt hoeven we die fopspeen niet, scheelt ook weer afleren ;) ik ga van de week maar even naar de stad dan, naar het kruidvat.
pi_95680590
De spenen van medela heb ik bij de thuiszorg winkel gehaald. Bij de prenatal hebben ze ze wel online, in de winkel zag ik ze hier niet.
*poef* nu is het weg
pi_95680718
Oké thnx voor de tips! Ik ga er hier mee aan de gang :)
pi_95682692
Mam spenen inderdaad bij Kruidvat en Trekpleister. Etos, DA en Dio hebben ze niet
pi_95685394
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:08 schreef MamaPurk het volgende:
Speenketting is gewoon waarmee je de speen vast kan klikken op kleding toch? Die hebben we ook geprobeerd.. Ik zou er bijna een elastiekje omheen binden achter haar hoofdje langs ;) of een stukje plakband erover :P
Toen was floris denk een maand of 2/3, zo'n ding met knuffeltje eraan. Die kon ie op gegeven moment een beetje vasthouden
pi_95687755
Oh en we zijn van de nutriton af *O*
Ik was t laatst vergeten te kopen en zaterdag hadden we geen tijd om t te halen, dus k had zoiets van kijken hoe t gaat. En hij spuugt dus niet meer.
pi_95687971
Vooralsnog lijkt Jelle beter te reageren op de prikjes dan de vorige keer. Hoop dat het zo blijft!
De kinderarts vond hem een mooi figuurtje hebben, grappig om te horen. En ze was erg enthousiast over de borstvoeding

Relaxed Sonnetje!
pi_95688020
Wat fijn zeg Sonnetje. Wij gebruiken het ook niet meer bij elke fles. Ilse stopt ervan met poepen. Dus nu geven we het alleen nog maar als we vlak na de fles op pad gaan.
*poef* nu is het weg
pi_95688421
Floris had er gelukkig geen last van.
T was zonder vooral vervelend dat ie 2uur na de voeding nog golven teruggaf, dus het was nodig. Floris is ook veel te onrustig om een kwartier ofzo na zn voeding stil te zitten

Mrien fijn dat jelle niet zo'n last van de prikken lijkt te hebben
pi_95693215
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:04 schreef kaatjejannie het volgende:
Over rare post gesproken. Ilse heeft een rekening bij de ing. Nou wilde we daar ook op internet bankieren. Maar dan moest ilse haar handtekening zetten, dat wij op haar rekening in mochten loggen. 8)7
Dat slaat helemaal nergens op KJ, jullie zijn beide wettelijk vertegenwoordiger en dus namens haar tekenbevoegd tot haar 18e! Echt complete onzin. Maar ja, ING hè :P (ik werk bij de Rabo hihi)
  maandag 18 april 2011 @ 22:40:26 #173
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95693386
Fijn, Mrien, dat Jelle weinig last had van de prikjes. Eline heeft er ook weinig last van gehad. Alleen vanavond een beetje verhoging, maar dat mag geen naam hebben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 april 2011 @ 22:41:52 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95693498
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:38 schreef danic het volgende:

[..]

Dat slaat helemaal nergens op KJ, jullie zijn beide wettelijk vertegenwoordiger en dus namens haar tekenbevoegd tot haar 18e! Echt complete onzin. Maar ja, ING hè :P (ik werk bij de Rabo hihi)
bij de rabo heb ik Geert z'n rekening telefonisch geopend, nadat ik een mailtje had gestuurd naar t regiokantoor. T enige wat ze nodig hadden was 't bsn nummer en mijn naam + geb-data om te verifieren dat ik t echt was :) Rabo = TOP bank :Y (overigens zijn zowel zijn rekening als die van Jan gekoppeld aan mijn internetbankieren, ook telefonisch geregeld)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95693899
Ja klopt DJMO dat kan idd. Als jij of jullie al klant zijn dan kan zoiets gewoon telefonisch geregeld worden, hartstikke makkelijk. Heb je nog wel je kadootje voor hem gekregen dat bij de rekening hoort?

Ik ga komende week even op mijn werk langs om voor mijn petekindje een rekening te openen. Haar peetoom (een hele goede vriend van zowel ons als de vrienden waar het kindje van is) en ik wilden dit al doen bij de geboorte, maar dat is er niet van gekomen. Ze wordt nu alweer een jaar, dus dan maar als verjaardagskadootje. Pa en ma willen toch liever niet teveel speelgoed als kado krijgen, dus das makkelijk.
pi_95694045
Oh das goed om te weten, dat t telefonisch kan (móet t nog steeds doen :@)
Móet k even uitzoeken waar
pi_95694050
tsss, ik moest gewoon naar de rabobank toe om z'n rekening te openen.
Ging die een heel verhaal houden over beleggen blabla, kan al vanaf 50 euro per maand.
Ik spaar 5 euro per maand :')
pi_95694099
Ik weet dat het onzin was Danic, aangezien N bij DE bank werkt ;)
Daar loopt dan ook haar echte spaarrekening. We wilden alleen het kado. Jeugdsentiment enzo :P
Ilse is trouwens sinds vandaag over op opvolgmelk. We "moesten" ook maar de vierde fles afbouwen. Heel leuk hoor, maar ze heeft pas sinds 2 weken 4 flessen. We kijken het wel aan.
*poef* nu is het weg
pi_95694319
Troeta, waren jullie als ouder nog geen klant van de bank dan? Anders kan het liggen aan de regio waar je woont. Rabobank is een coöperatieve bank en niet iedere regio ontwikkeld zich even snel. Wij zitten aardig op schema, maar een regio verder (Westland) zijn ze weer verder dan wij. Kan best zijn dat ze bij jullie nog niet zover zijn dat het al telefonisch kan.

Tja en dat verhaal over het beleggen: dat is enerzijds meedenken met de ouders voor mogelijke spaaropties, en aan de andere kant ook gewoon een stuk commercieel denken. Dus zijn baas is tevreden over hem dat hij het ter sprake heeft gebracht haha.

Sonnetje: gewoon naar je regionale rabo bellen, telefoonnummer staat op de site. (of je moet in mijn regio wonen, dan wil ik het wel voor je doen :P
pi_95694344
Ik moest ook nog steeds een rekening openen voor Jelle, blijkt bij de ABN gelukkig ook online te kunnen, gelijk maar geregeld :)
pi_95694611
Ik woon in een andere regio dan mn bank :P
Wij zitten bij westland (bedrijfsrekening vriend zit daar en was tien hypotheektechnisch handiger. Moesten ze wel toestemming voor vragen :P)

Oh en kj hier zit ie op 3 a 4 flessen. Vorige keer zei ze dat k eerst boterham dan fles kan geven (1eetmoment houden) en als ie een hele boterham eet de fles weghalen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 april 2011 @ 23:03:01 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95694942
Danic: Ik kan 't elk moment op gaan halen, is er alleen nog niet van gekomen (kon ook pas als ik geld had gestort :@ ) ik ben btw zelf al jaren klant bij Rabo. beste bank, beste ervaringen mee (en ik heb ook fortis, abn en postbank gehad. zuigen allemaal even hard :X )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95695088
oh dan woon je volgens mij wel bij mij in de buurt Sonnetje.

Ik vind trouwens wel dat veel cb's snel willen afbouwen met flessen (zowel de melk als het feit van overstappen naar tuitbekers). Ik ben benieuwd hoe wij dat straks gaan ervaren.
pi_95695121
Ja de penniemaat staat hier nu ook al klaar O+

Oeps, beetje late reactie...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95695305
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:04 schreef danic het volgende:

Ik vind trouwens wel dat veel cb's snel willen afbouwen met flessen (zowel de melk als het feit van overstappen naar tuitbekers). Ik ben benieuwd hoe wij dat straks gaan ervaren.
Mijn woonplaats staat in mn profiel :P
Woon aan de andere kant van rdam :)

Ik vind mijn cb wel fijn. Heb nooit t gevoel dat iets móet. Volgens mij vinden ze t wel gewoon lekker gaan en ik ook dus dat scheelt
Morgen weer langs
pi_95695593
Ow eeeeh nee, das niet dezelfde regio haha. Ik woon in spijkenisse, verkeerde kant van rotterdam dus.

Vanyel je hebt PM. ;)
  maandag 18 april 2011 @ 23:17:55 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95695856
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:50 schreef Troeta het volgende:
tsss, ik moest gewoon naar de rabobank toe om z'n rekening te openen.
Ging die een heel verhaal houden over beleggen blabla, kan al vanaf 50 euro per maand.
Ik spaar 5 euro per maand :')
Grappig dat ze bij het openen van een babyrekening zelfs proberen een beleggingsrekening aan te smeren, en dat toen mijn oudste een beleggingsrekening wilde hebben terwijl hij nog maar 17 was, ze wel heel erg moeilijk deden... vooral omdat ik het niet op mijn naam wilde hebben maar op de zijne (was zijn geld immers).

Hij zit in 2½ jaar tijd wel op 75% winst (incl. aankoopkosten) maar dat percentage had hij vast niet gehaald als hij naar de adviseur geluisterd had :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95695864
Nee, ben al heel lang klant daar, maar ze vragen altijd of je langs wil komen daar...en ze zijn verder wel aardig. Het was nog in m'n verlof dus vond het wel leuk om met de baby op pad te gaan :D
Ik kreeg een leuk groen badjasje met een rupsencapuchon.
Mijn vriend zit bij de ING en daar krijg je een pinautomaat, dus daar gaan we er ook 1 openen.

Hmmm, naar 3 flessen?? Mex heeft 3 flessen en een pyamapapje, is dat ook goed :P
pi_95695977
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Grappig dat ze bij het openen van een babyrekening zelfs proberen een beleggingsrekening aan te smeren, en dat toen mijn oudste een beleggingsrekening wilde hebben terwijl hij nog maar 17 was, ze wel heel erg moeilijk deden... vooral omdat ik het niet op mijn naam wilde hebben maar op de zijne (was zijn geld immers).

Hij zit in 2½ jaar tijd wel op 75% winst (incl. aankoopkosten) maar dat percentage had hij vast niet gehaald als hij naar de adviseur geluisterd had :')
Ja, ik vond het ook wel apart. En ik vind het ook een beetje raar om met het spaargeld van de kleine zo'n gok te nemen.
Mamma, waarom kan ik niet studeren? Ja sorry kind, de rabobankmeneer heeft verkeerd belegd
  maandag 18 april 2011 @ 23:23:31 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95696139
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:19 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook wel apart. En ik vind het ook een beetje raar om met het spaargeld van de kleine zo'n gok te nemen.
Mamma, waarom kan ik niet studeren? Ja sorry kind, de rabobankmeneer heeft verkeerd belegd
Idd... ik weet nog dat we een jaar of 10 geleden naar jeugdbeleggingsrekeningen keken, en in de folder van de bank stond nog een heel verhaal over hoe veilig ze het geld van de jonge spaardertjes wel niet belegden, en ze waren helemaal lyrisch van het aandeel UPC, wat toen op ¤ 70,= stond, niet veel later was het ¤ 0,70.... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95696245
haha, geweldig. Dan heb ik meer aan die 5 euro die ik spaar per maand.
pi_95696327
Ik ben zelf ook meer een spaarder hoor, vind het soms ook echt moeilijk om een beleggingsgesprek te voeren. Moet daarbij echt mijn mening uitschakelen.
pi_95696613
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:04 schreef danic het volgende:

Enne oor in, andere oor uit :Y

Als het aan de CB's ligt drinken kindjes met 9 maanden enkel nog maar uit een gewone (!) beker, eten ze keurig 3 maaltijden en 2 tussendoortjes en volledig volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Tsja, de realiteit is vaak anders :+

Maar goed, dat is dan ook wat het CB doet, een richtlijn en advies geven aan de ouders, niets moet, het blijft jouw kindje, ik denk dat dat wel belangrijk is om in je achterhoofd te houden. Als ik het soms wel eens lees dan denk ik dat er niet alleen ouders maar ook CB's zijn die dat wel eens vergeten.

Mijn CB is super :Y
En wat Son zegt, volgens mij vindt het CB het bij ons wel ok gaan allemaal, en wij ook, dus prima :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95696739
Overigens, mijn cb geeft altijd een standaard-richtlijn. Zo van "ja het advies is om nu x maaltijden en x tussendoortjes te geven." en daarna wordt het persoonlijk toegespits zo van "maar jij geeft nog borstvoeding dus dat moet je vooral op verzoek blijven doen en niet te druk maken om de voedingsmomenten, het is maar bijvoeding."

Erg prettige manier van communiceren vind ik dat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95696792
Moeten ze dat echt bij iedereen vertellen danic? Ik vond het zo zonde van die man zijn tijd. Ik zie er echt niet uit als iemand die gaat beleggen zeg maar.
Hij heeft het me wel goed uitgelegd hoor, met grafiekjes enzo

Mex heeft vandaag een halve tuitbeker rooibosthee op, ik had hem na het wandelen wat gegeven en het leek echt of hij dorst had. Was ook warm natuurlijk en na zijn groentehap had ie ook een paar goede slokken.
pi_95696842
Ja dat klinkt idd goed Huup. Ik vind het ook zo jammer, mogen ze alsjeblieft ook nog even klein zijn? Het gaat al hard genoeg! Lekker belangrijk als hij/zij een jaar oud is en nog een fles krijgt. Ik zie geen enkele puber meer met een fles, dus het komt volgens mij wel goed hoor.
pi_95696925
Ja moeten moeten Troeta, het is in principe de bedoeling dat je alle mogelijkheden met de klant bespreekt. Er zijn ook genoeg mensen die wel open staan voor beleggen, maar niet weten dat ze dat ook op naam van een kind kunnen doen en heel blij zijn als je dat ter sprake brengt. Om risico te spreiden kun je dan kiezen om ernaast een spaarrekening te openen.
Maar als medewerker wordt het wel van je verwacht ja. Maar meer vragen naar wat de klant ervan vindt. Geeft de klant gelijk aan er niet voor open te staan dan hoef je dus ook niet meer verder uit te leggen is mijn idee.
pi_95697148
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:37 schreef danic het volgende:
Ja dat klinkt idd goed Huup. Ik vind het ook zo jammer, mogen ze alsjeblieft ook nog even klein zijn? Het gaat al hard genoeg! Lekker belangrijk als hij/zij een jaar oud is en nog een fles krijgt. Ik zie geen enkele puber meer met een fles, dus het komt volgens mij wel goed hoor.
Haha nouja dat dus.
Een fles geven of de borst geven is zoveel meer dan 'even voltanken' het is gewoon even rustig bij mama of papa hangen en knuffelen en aandacht krijgen enzo. Ik zing er altijd liedjes bij en lekker door die haartjes aaien enzo :D

Kortom, het hoeft van mij niet zo nodig heel rap afgebouw te worden.
Wie dat wel graag wil omdat ie een vaster eetschema fijner vindt met echt ontbijt/lunch/diner moet dat ook zelf weten, daar is ook wat voor te zeggen. Maar het zou niet als standaard moeten gelden imho, het is gewoon een optie. Dat vaste ritme komt echt vanzelf, ze gaan vanzelf steeds meer meedraaien in je eigen ritme qua maaltijden enzo.
Hetzelfde geldt voor slaapjes en avond-bedtijd. Ik vond dat zo frappant om te zien hoe het zichzelf keurig reguleerde, zowel de slaapjes als het eten, hoe dat vrij natuurlijk ging zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:18:53 #199
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95701243
Ik vind het CB hier heel ok. Eigenlijk nooit problemen gehad. Niet over het feit dat ik geen borstvoeding geef of met 4 en een halve maand, bijna 5 maand al kleine hapjes fruit gaf, of dat Yade qua lengte op de bovengrens en gewicht op de ondergrens zit. Ze zijn niet echt veroordelend. Ze geven je advies en dat was het wel. Nu houd ik me vaak wel aan het advies van het CB, misschien dat ze het daarom wel best vinden. ;)

Spaarrekeningen voor kinderen, geen idee. Knut en ik heb in totaal 6 rekeningen. :') Eentje daarvoor gebruiken we gewoon voor de kinderen. Onze toekomst ligt qua financieen helemaal nog niet vast aangezien Knut net zijn eigen software bedrijf is gestart, wat goed gaat en de voorspelling is dat het erg goed zal gaan. Misschien hoeven we over 10 jaar niet eens meer een spaarrekening te hebben voor de kinderen. ;)
pi_95701413
Ik ben tevreden over het cb hier. Ik krijg echter elke dinsdag "advies"van een leidster van het kdv hier. Iedere week als ik haar ophaal heeft ze wel iets op te merken. Wat ondermeer al is langsgekomen: Neusspray (zoutwateroplossing) is verslavend, ze verdraait/liegt over kleine zaken als dat ze haar wel neusspray hebben gegeven/ haar speen hebben gegeven, en ze komt echt elke! week met commentaar. Onze dochter at vorige week niet al haar flessen leeg(ze krijgt er nog 4 van 180), ja dat was ook niet gek, ze had al lang 3 flessen moeten hebben???
Elke week kom ik er weer sacherijnig vandaan, grr.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')