Als die andere beter waterdicht is te krijgen dan ga ik deze mooi ruilen. Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:36 schreef densmee het volgende:
beter waterdicht te krijgen als je op de rand waar je je tegels legt een silicone rups maakt is het dicht
je stort m in je dekvloer, die is als het goed is al waterdichtquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:36 schreef densmee het volgende:
beter waterdicht te krijgen als je op de rand waar je je tegels legt een silicone rups maakt is het dicht
Besteden jullie ook wat uit? Ik had begrepen dat jullie niet zulke klussers zijn? Een badkamer is behoorlijk vakmanschap.. Ik zou't uitbesteden..quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:29 schreef Hallie het volgende:
Over zo'n twee weken gaan we beginnen met de verbouwing van de badkamer in onze nieuwe woning:
Hallie's dreamhouse to be
Nu heb ik al de nodige spullen ingekocht waaronder een douchegoot.
Nu zei een kennis dat we beter een douchegoot kunnen nemen waar je een stukje over heen kunt tegelen.
Alleen waarom dat beter zou zijn kon die nou net niet vertellen.
Dus mijn vraag aan jullie wat voor ervaringen hebben jullie met douchegoten?
Dit is de bewuste douchegoot die ik heb gekocht (en kan nog geruild worden):
[ afbeelding ]
en hoe precies hecht cement aan plastic Slipje?quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:03 schreef lipje het volgende:
[..]
je stort m in je dekvloer, die is als het goed is al waterdicht
De gewone simpele klussen dat wil voor ons nog wel maar een badkamer is inderdaad te hoog gegrepen. Gelukkig is mijn vader een superklusser. Die heeft in onze huidige woning de keuken helemaal voor zijn rekening genomen met onze ondersteuning. Dus langzaam maar zeker leren wij ook het nodige bij. Maar zonder hem is het onbegonnen werk dan komen we in zo'n tv-programma terechtquote:Op zaterdag 16 april 2011 21:22 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Besteden jullie ook wat uit? Ik had begrepen dat jullie niet zulke klussers zijn? Een badkamer is behoorlijk vakmanschap.. Ik zou't uitbesteden..
net zoveel als aan kit, meneer de bomenrooierquote:Op zaterdag 16 april 2011 21:24 schreef densmee het volgende:
[..]
en hoe precies hecht cement aan plastic Slipje?
zelf hebben wij zo'n lijngoot in de badkamer liggen. Lekker in de betonvloer een stuk uitbikken om de goot op hoogte en de afvoer passend te krijgen. Vervolgens de dekvloer op afschot naar de goot gelegd. Voorlopig is alles nog waterdicht, anders zou het ook tussen de tegels moeten lekkenquote:Op zaterdag 16 april 2011 21:43 schreef Hallie het volgende:
Gevalletje douchegoot heb ik nog niet aan hem voorgelegd maar ik wil graag ook zelf (met jullie hulp) wat dingen uitzoeken. Leer ik ook weer het nodige van!
je moet zorgen dat je vloeistof dichte vloer onder je put doorloopt dan komt dat helemaal goed Alexxxxxquote:Op zaterdag 16 april 2011 21:44 schreef lipje het volgende:
[..]
net zoveel als aan kit, meneer de bomenrooier
dan heb je dat extra kitrandje ook niet nodigquote:Op zaterdag 16 april 2011 21:56 schreef densmee het volgende:
[..]
je moet zorgen dat je vloeistof dichte vloer onder je put doorloopt dan komt dat helemaal goed Alexxxxx
063 EUROBANDquote:Van eurocol heb je een glasvezeldoek met een roze pasta die je in de hoeken moet plakken. Dat roze spul droogt een beetje rubber achtig op en verzorgt een waterdichte en flexibele dichting. Wij hebben als tip gekregen dit in de badkamer in alle hoeken te plakken die nat worden. Daarna gewoon eroverheen tegelen en afkitten.
Kimband wordt door de meeste verzekeringsmaatschappijen zelfs verplicht gesteld.quote:
Hartelijk bedankt voor de linkjes, weet ik tenminste over wat voor spul we pratenquote:
Ik zal zo de verpakking eens opentrekken en naar het filter kijken. Het is wel erg prettig als het makkelijk schoon te maken is en je de haren er zo uit kunt halen!quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
Hier zit hij in Kimband in de zandcement vloer en is er omheen getegeld.
Met kit afgewerkt (kit die tegen vocht kan uiteraard), als je een goede drain hebt hangt er een filtertje in voor de haren etc dat je eruit kan halen.
Daar kan ik overigens wel een foto van maken als je wil
Maar hier zit de kelder onder de badkamer dus we zijn niet extreem bang voor lekkage
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |