abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:29:33 #1
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95590054
Over zo'n twee weken gaan we beginnen met de verbouwing van de badkamer in onze nieuwe woning:
Hallie's dreamhouse to be
Nu heb ik al de nodige spullen ingekocht waaronder een douchegoot.
Nu zei een kennis dat we beter een douchegoot kunnen nemen waar je een stukje over heen kunt tegelen.
Alleen waarom dat beter zou zijn kon die nou net niet vertellen.
Dus mijn vraag aan jullie wat voor ervaringen hebben jullie met douchegoten?

Dit is de bewuste douchegoot die ik heb gekocht (en kan nog geruild worden):
pi_95590369
beter waterdicht te krijgen als je op de rand waar je je tegels legt een silicone rups maakt is het dicht
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:54:37 #3
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95594019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:36 schreef densmee het volgende:
beter waterdicht te krijgen als je op de rand waar je je tegels legt een silicone rups maakt is het dicht
Als die andere beter waterdicht is te krijgen dan ga ik deze mooi ruilen. Bedankt voor de tip!
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:03:32 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_95594487
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:36 schreef densmee het volgende:
je stort m in je dekvloer, die is als het goed is al waterdicht :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_95595321
Er wordt op douchegoten sowieso maar een jaartje of 5 garantie op lekdicht gegeven mits goed aangelegd.
Er zijn speciale hulpmiddelen om de goot in de vloer waterdicht te krijgen, het kost echter bijna net zoveel als de goot zelf.

De meeste mensen kopen alleen de goot en niet de rest, beter kun je het of goed doen of helemaal niet.

De silicone rand moet iedere 5 jaar vernieuwd worden.

Met Google moet je i ieder geval een heel eind komen als je zoekt op douchegoot en waterdicht.
pi_95595447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:29 schreef Hallie het volgende:
Over zo'n twee weken gaan we beginnen met de verbouwing van de badkamer in onze nieuwe woning:
Hallie's dreamhouse to be
Nu heb ik al de nodige spullen ingekocht waaronder een douchegoot.
Nu zei een kennis dat we beter een douchegoot kunnen nemen waar je een stukje over heen kunt tegelen.
Alleen waarom dat beter zou zijn kon die nou net niet vertellen.
Dus mijn vraag aan jullie wat voor ervaringen hebben jullie met douchegoten?

Dit is de bewuste douchegoot die ik heb gekocht (en kan nog geruild worden):
[ afbeelding ]
Besteden jullie ook wat uit? Ik had begrepen dat jullie niet zulke klussers zijn? Een badkamer is behoorlijk vakmanschap.. Ik zou't uitbesteden..
pi_95595566
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:03 schreef lipje het volgende:

[..]

je stort m in je dekvloer, die is als het goed is al waterdicht :')
en hoe precies hecht cement aan plastic Slipje?
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:43:18 #8
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95596573
Bedankt voor alle tips en opmerkingen!
Morgen een dagje google in ieder geval ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:22 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Besteden jullie ook wat uit? Ik had begrepen dat jullie niet zulke klussers zijn? Een badkamer is behoorlijk vakmanschap.. Ik zou't uitbesteden..
De gewone simpele klussen dat wil voor ons nog wel maar een badkamer is inderdaad te hoog gegrepen. Gelukkig is mijn vader een superklusser. Die heeft in onze huidige woning de keuken helemaal voor zijn rekening genomen met onze ondersteuning. Dus langzaam maar zeker leren wij ook het nodige bij. Maar zonder hem is het onbegonnen werk dan komen we in zo'n tv-programma terecht ;)

Gevalletje douchegoot heb ik nog niet aan hem voorgelegd maar ik wil graag ook zelf (met jullie hulp) wat dingen uitzoeken. Leer ik ook weer het nodige van!
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:44:44 #9
132767 lipje
pi_95596638
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:24 schreef densmee het volgende:

[..]

en hoe precies hecht cement aan plastic Slipje?
net zoveel als aan kit, meneer de bomenrooier :Y)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:54:00 #10
132767 lipje
pi_95597116
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:43 schreef Hallie het volgende:

Gevalletje douchegoot heb ik nog niet aan hem voorgelegd maar ik wil graag ook zelf (met jullie hulp) wat dingen uitzoeken. Leer ik ook weer het nodige van!
zelf hebben wij zo'n lijngoot in de badkamer liggen. Lekker in de betonvloer een stuk uitbikken om de goot op hoogte en de afvoer passend te krijgen. Vervolgens de dekvloer op afschot naar de goot gelegd. Voorlopig is alles nog waterdicht, anders zou het ook tussen de tegels moeten lekken ;)

Een nadeel van tegels over je goot heen leggen is dat je dan een erg nauwe opening krijgt waar haren en vuil in gaat zitten. Zo'n rooster kan je er nog uittrekken, en de nodige haren uit het putje trekken.

Van eurocol heb je een glasvezeldoek met een roze pasta die je in de hoeken moet plakken. Dat roze spul droogt een beetje rubber achtig op en verzorgt eenwaterdichte en flexibele dichting. Wij hebben als tip gekregen dit in de badkamer in alle hoeken te plakken die nat worden. Daarna gewoon eroverheen tegelen en afkitten.

[ Bericht 13% gewijzigd door lipje op 16-04-2011 21:59:17 ]
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_95597232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:44 schreef lipje het volgende:

[..]

net zoveel als aan kit, meneer de bomenrooier :Y)
je moet zorgen dat je vloeistof dichte vloer onder je put doorloopt dan komt dat helemaal goed Alexxxxx
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:01:18 #12
132767 lipje
pi_95597464
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:56 schreef densmee het volgende:

[..]

je moet zorgen dat je vloeistof dichte vloer onder je put doorloopt dan komt dat helemaal goed Alexxxxx
dan heb je dat extra kitrandje ook niet nodig :Y)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_95599694
Hier zit hij in Kimband in de zandcement vloer en is er omheen getegeld.
Met kit afgewerkt (kit die tegen vocht kan uiteraard), als je een goede drain hebt hangt er een filtertje in voor de haren etc dat je eruit kan halen.

Daar kan ik overigens wel een foto van maken als je wil :)

Maar hier zit de kelder onder de badkamer dus we zijn niet extreem bang voor lekkage ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95611233
quote:
Van eurocol heb je een glasvezeldoek met een roze pasta die je in de hoeken moet plakken. Dat roze spul droogt een beetje rubber achtig op en verzorgt een waterdichte en flexibele dichting. Wij hebben als tip gekregen dit in de badkamer in alle hoeken te plakken die nat worden. Daarna gewoon eroverheen tegelen en afkitten.
063 EUROBAND
685 EUROCOAT
Jeroentje.
pi_95612848
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 06:52 schreef jpajs het volgende:

[..]

063 EUROBAND
685 EUROCOAT
Kimband wordt door de meeste verzekeringsmaatschappijen zelfs verplicht gesteld.
Indien niet gebruikt bestaat de mogelijkheid dat schade en vervolgschade niet vergoed worden.
product is los te koop zoals aangegeven, in de emmer met coating zit trouwens een blokkwast om het product aan te brengen.
Los is het geheel goed voor zo'n 25 meter kimband, ook te koop als complete set geschikt voor 12 meter kimband.
In de complete set zitten vaak nog handschoenen bijgesloten.
  zondag 17 april 2011 @ 11:40:54 #16
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95614530
Geweldig hartelijk bedankt voor al jullie reacties en tips!
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 06:52 schreef jpajs het volgende:

[..]

063 EUROBAND
685 EUROCOAT
Hartelijk bedankt voor de linkjes, weet ik tenminste over wat voor spul we praten

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
Hier zit hij in Kimband in de zandcement vloer en is er omheen getegeld.
Met kit afgewerkt (kit die tegen vocht kan uiteraard), als je een goede drain hebt hangt er een filtertje in voor de haren etc dat je eruit kan halen.

Daar kan ik overigens wel een foto van maken als je wil :)

Maar hier zit de kelder onder de badkamer dus we zijn niet extreem bang voor lekkage ;)
Ik zal zo de verpakking eens opentrekken en naar het filter kijken. Het is wel erg prettig als het makkelijk schoon te maken is en je de haren er zo uit kunt halen!

Ja graag een foto!
Ik zie hier de meest mooie badkamers voorbij komen maar dingen als goten staan er dan vaak weer net niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')