Ik trek me niet vaak snel iets aan van anderen, maar vandaag hield ik het niet meer. Ik was mijn hond aan het uitlaten, het was echt heerlijk weer, en ik besloot om hem los te laten lopen. Van iemand heb ik ooit gehoord dat je in dat gebied een boete krijgt als ze je pakken, omdat de hond niet los mag lopen, maar ik heb ze er zelf eigenlijk nooit gezien (wel op andere plekken), en het maakte me op dat moment ook niet uit als ik een boete zou krijgen omdat ik zag hoe mijn hond ervan genoot.
Mijn hond HAAT kinderen, maar hij was zo vrolijk, dat hij zelfs niet naar de kinderen die daar op straat aan het spelen waren blafte of schreeuwde oid, hij liep gewoon rustig door. Op een gegeven moment begon een man, die al een tijdje naar me zat te kijken, me ineens aan te spreken "je mag hier niet lopen met je hond". Dus ik zeg pardon? Er lopen hier elke dag een paar honderd honden voorbij, en je verteld mij dat ik hier niet met mijn hond mag lopen? Ik weet dat je hier je hond moet aanlijnen, maar helemaal verboden voor honden? Alsjeblieft zeg. En ik liep vervolgens door.
"He doe even normaal en blijf eens staan als ik tegen je praat". Ik draaide me om en ik begon al aardig pissig te worden. Hij begon weer te schreeuwen dat ik hier absoluut niet met mijn hond mag lopen en dat zijn kinderen in de schijt van mijn hond mogen spelen.. Pardon? mijn hond heeft niet eens lopen schijten, dus ik had hem even duidelijk gemaakt dat ik het ook netjes op zal ruimen ALS hij dat zou doen. Maar nog begon hij door te pushen dat ik er ABSOLUUT NIET mag lopen met de hond, dus ik was het even helemaal zat en liep weer verder. Hij bleef me achtervolgen en doorschreeuwen, op een gegeven moment hield ik het niet meer en vertelde hem dat die z'n bek moest houden (ik vond het gewoon echt niet fijn dat hij achter me aan bleef lopen, vieze stalker

) "Oh ben je dr zo een? Zo'n asociaal type he.. gaan we slechte taal praten?" Oh kom op zeg, hypocriet, alsof jij zo'n brave burger bent die nooit iets "verkeerd" doet
Hij haalde z'n buren d'r bij en begonnen zo te praten dat ik het nog net kon horen over wat voor een asociaal wijf ik wel niet ben en wat een kut hond ik heb en dat ze er eens wat aan moeten doen, aan het feit dat er elke dag zoveel honden lopen

ik ben toen de andere kant opgelopen en met mijn hond naar het park gegaan waar hij zonder gezeik los kon rennen..
Zo, en wat ik nog het meest grappige vind aan mijn verhaal. Ik heb net even opgezocht en wat blijkt nu? Het is gewoon een losloopgebied zonder opruimplicht
Echt een heel lang verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik word namelijk ZO vaak aangesproken door die mensen die zich zo fucking geweldig voelen omdat ze in de 'duurdere' wijk wonen van de stad en volwassene mensen niet aan durven te spreken, maar mij wel omdat ze niet verwachten dat ik wat terug zeg, en als ik wat terug zeg zien ze mij meteen als asociaal kutkind