abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2011 @ 02:34:41 #276
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95572042
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:32 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Doe ik al genoeg, ik dacht altijd dat ik het minst interessante persoon op een meet zou zijn. :')
Maar dat is juist mijn punt, van fokkers zou je wellicht verwachten dat het allemaal superinteressante, excentrieke figuren zijn, gezien het gemiddelde gedrag, maar het zijn meest doodnormale, random mensen. :D
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 02:35:18 #277
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95572049
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:34 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Maar dat is juist mijn punt, van fokkers zou je wellicht verwachten dat het allemaal superinteressante, excentrieke figuren zijn, gezien het gemiddelde gedrag, maar het zijn meest doodnormale, random mensen. :D
Ok, dus dat punt van dat het normale mensen zijn ben ik al voorbij maar dat punt wat je hier aanhaalt nog niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 16 april 2011 @ 02:37:42 #278
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95572071
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:35 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, dus dat punt van dat het normale mensen zijn ben ik al voorbij maar dat punt wat je hier aanhaalt nog niet.
Ik snap de zin niet :@
  zaterdag 16 april 2011 @ 02:39:47 #279
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95572094
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:37 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik snap de zin niet :@
Je moet aan je IQ gaan werken.

Mwehe, nee ik bedoelde dat ik mezelf al beseft hebt dat fokkers alleen maar normale mensen zijn maar ik heb nog nooit een fokker ontmoet dus ik weet niet wat voor mensen het zijn of wat ze bezighoudt.
  zaterdag 16 april 2011 @ 02:44:24 #280
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95572138
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:39 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Je moet aan je IQ gaan werken.

Mwehe, nee ik bedoelde dat ik mezelf al beseft hebt dat fokkers alleen maar normale mensen zijn maar ik heb nog nooit een fokker ontmoet dus ik weet niet wat voor mensen het zijn of wat ze bezighoudt.
:D

Nee, ja, dat weet je ook niet snel van achter je scherm.
Maar 't is wel geinig om erachter te komen, vind ik. Zeker als degene totaal niet is wat je had verwacht. :D

Maargoed, teveel SC denk ik oO<
  zaterdag 16 april 2011 @ 02:45:52 #281
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95572149
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:44 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

:D

Nee, ja, dat weet je ook niet snel van achter je scherm.
Maar 't is wel geinig om erachter te komen, vind ik. Zeker als degene totaal niet is wat je had verwacht. :D

Maargoed, teveel SC denk ik oO<
Misschien toch maar een keer proberen, zo'n meet. Te veel SC dit waarschijnlijk dus wat mij betreft is hiermee de kous af. :)
pi_95572723
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:08 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dan zit het verschil hem daar wellicht ook in. Als jij je meer zou 'verkopen' als zijnde geïnteresseerd in one night stands, zou je dat waarschijnlijk ook meer voor elkaar krijgen. He is maar net wat je wilt. Maar jij hebt de vrijheid om te kiezen. Iemand die echt lelijk is, of iemand die uitstraalt dat 'ie zichzelf helemaal niks vindt, heeft dat niet.
Ik lees deze nu pas goed eigenlijk. Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken... ik ben best iemand die graag tegendraads is. Iedereen gaat links, dan trekt rechts mij des te meer. Ook in m'n gedrag naar vrouwen ben ik dus ook eigenlijk het tegenovergestelde van wat ze verwachten. Eigenlijk zegt bijna elk meisje die mij pas ontmoet dat ze me aanzien voor een player. Zo zie ik er blijkbaar uit. Dat ben ik alles behalve. Ik heb niet de vlotte babbel die erbij hoort en ik vind het vooral erg nep om mezelf te 'verkopen'. Ik ben liever gewoon mezelf en wil nog weleens hardop denken. Er zijn gelukkig nog vrouwen die dat kunnen waarderen, want duidelijkheid is wat mij betreft een deugd.

Wat me nogal tegenzit en wat je heel erg ziet ontwikkelen de laatste jaren is dat de mensen een heel ander ideaalbeeld hebben dan bijv. 10 jaar geleden. Ik ben pas 26, maar zelfs 10 jaar geleden was het ideaalbeeld echt héél anders t.o.v. nu. Mensen scheppen hogere verwachtingen, de man van de vrouw en vice versa. Het ideaalbeeld waar de volgende generatie mee opgroeit is zo irreëel dat het volgens mij alleen maar moeilijker gaat worden een geschikte (levens)partner te vinden.

Als het nu al lastig is voor zovelen, zouden we dan als man en vrouw meer naar mekaar toe gaan groeien of zal het 'probleem' verslechteren?
Houd ook het scheidingspercentage in je achterhoofd wat achterlijk hard is gestegen de laatste jaren.
In 2010 bijna 40% en tussen 2004 en 2009 was het eenderde van alle huwelijken

PS: probleem staat tussen aanhalingstekens omdat er eigenlijk geen probleem is, wij als mensen zijn het probleem :')
pi_95572826
je moet gewoon iets zijn ook al ben je het niet
het leven komt niet aan de deur kloppen
pi_95572933
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 05:44 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Snap je zelf wel wat je zegt?
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:56:46 #285
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95575233
quote:
Op zaterdag 16 april 2011 05:44 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Prachtig :')
Je moeder is een hamster
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:18:06 #286
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95577058
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 04:25 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Ik lees deze nu pas goed eigenlijk. Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken... ik ben best iemand die graag tegendraads is. Iedereen gaat links, dan trekt rechts mij des te meer. Ook in m'n gedrag naar vrouwen ben ik dus ook eigenlijk het tegenovergestelde van wat ze verwachten. Eigenlijk zegt bijna elk meisje die mij pas ontmoet dat ze me aanzien voor een player. Zo zie ik er blijkbaar uit. Dat ben ik alles behalve. Ik heb niet de vlotte babbel die erbij hoort en ik vind het vooral erg nep om mezelf te 'verkopen'. Ik ben liever gewoon mezelf en wil nog weleens hardop denken. Er zijn gelukkig nog vrouwen die dat kunnen waarderen, want duidelijkheid is wat mij betreft een deugd.

Wat me nogal tegenzit en wat je heel erg ziet ontwikkelen de laatste jaren is dat de mensen een heel ander ideaalbeeld hebben dan bijv. 10 jaar geleden. Ik ben pas 26, maar zelfs 10 jaar geleden was het ideaalbeeld echt héél anders t.o.v. nu. Mensen scheppen hogere verwachtingen, de man van de vrouw en vice versa. Het ideaalbeeld waar de volgende generatie mee opgroeit is zo irreëel dat het volgens mij alleen maar moeilijker gaat worden een geschikte (levens)partner te vinden.

Als het nu al lastig is voor zovelen, zouden we dan als man en vrouw meer naar mekaar toe gaan groeien of zal het 'probleem' verslechteren?
Houd ook het scheidingspercentage in je achterhoofd wat achterlijk hard is gestegen de laatste jaren.
In 2010 bijna 40% en tussen 2004 en 2009 was het eenderde van alle huwelijken

PS: probleem staat tussen aanhalingstekens omdat er eigenlijk geen probleem is, wij als mensen zijn het probleem :')
Sluit me helemaal bij je aan. Na honder-en-één mislukte relatiepogingen en bovenstaande feiten heb ik onderhand ook zoiets van nah, weet je wat? Laat maar zitten, can't be bothered. :')
pi_95577416
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 april 2011 01:05 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Probeer nou maar een echt lelijk wijf i.p.v. een mooie. Wedden dat je d'r zo hebt.
Hier wilde ik even op terugkomen, want er was eerder een intessante discussie over het genoegen nemen met minder: Is dat eigenlijk wel eerlijk?

Stel: Je neemt genoegen met een man/vrouw die je eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk vindt - Betekent dit dan dat je diegene een kans geeft en alsnog je voor de volle 100% geeft, of betekent dit dat je met diegene aanrommelt om maar niet alleen te zijn, en dat je bij het eerste 't beste geval van een iemand die knapper is en interesse in jou toont, die eerste weer laat vallen?
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:37:55 #288
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95577496
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 04:25 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

Marktlogica. Een grenzeloze selectie van de ene mens tov de andere. Have fun. O-)
The view from nowhere.
pi_95577562
Vrouwen verwachten nog steeds dat de man de eerste stap zet. Maar als die man nu eens niet durft wat dan?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95577635
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:35 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Hier wilde ik even op terugkomen, want er was eerder een intessante discussie over het genoegen nemen met minder: Is dat eigenlijk wel eerlijk?

Stel: Je neemt genoegen met een man/vrouw die je eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk vindt - Betekent dit dan dat je diegene een kans geeft en alsnog je voor de volle 100% geeft, of betekent dit dat je met diegene aanrommelt om maar niet alleen te zijn, en dat je bij het eerste 't beste geval van een iemand die knapper is en interesse in jou toont, die eerste weer laat vallen?
Ik denk dat het wel voorkomt. Ik zou prima mezelf aangetrokken kunnen voelen tot iemand die er qua uiterlijk iets minder uitziet, als het innerlijk geweldig is. Zou niet de eerste keer zijn.

Andersom ook, maar dan gaat de relatie niet lang stand houden. Ik zeg hierboven dat het voorkomt, genoegen nemen met iets waar je niet echt warm voor loopt, omdat ik al koppels gezien heb die nu niet echt liefkozend naar elkaar waren. Dat kan ook komen omdat je te lang bij elkaar bent, natuurlijk, dat je elkaar echt beu wordt.

Het meest sneue voorbeeld was toen ik ergens stage liep, echt zo'n kutbedrijf waar ik de kopieer/scan klusjes kreeg toegewezen. Er was daar een man aan het werk, echt zo'n midlife-crisis geval, redelijk stil, ik kon eigenlijk alleen maar bij hem terecht voor werk-gerelateerde dingen. Zo rond december kwamen de partners van sommige mensen langs, omdat het sinterklaas-avond was. Zo ook zijn vrouw, kortharig type maar niet té verkeerd om aan te zien.

Ze begon hem ineens af te snauwen omdat hij een foto van hun dochter mee had genomen en op z'n bureau had gezet, alsof zoiets verkeerd is. :'(

Wat een frustratie droop daar van af, hij wist niet veel meer dan ''ja ik vond het mooi...'' te zeggen. Daarom dat ik maar denk dat die vrouw genoegen heeft genomen met iets minders, want liefde was er niet echt zichtbaar. Snelle conclusie misschien na één zo'n voorval, maar toch, het klopte gewoon niet.
Ron Paul 2012
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:44:31 #291
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95577725
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:35 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Klopt. Om ervaring op te doen / mee te doen kiezen mensen soms voor het eerste dat ze kunnen krijgen. All is fair is love and war.

Maar er is genoeg variatie in mensen en verschil in voorkeuren om tot een redelijk compromie te komen. Je kunt makkelijk verliefd worden op iemand die als minder aantrekkelijk wordt beschouwd als het ergens klikt.
The view from nowhere.
pi_95577735
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:39 schreef tijnbrein het volgende:
Vrouwen verwachten nog steeds dat de man de eerste stap zet. Maar als die man nu eens niet durft wat dan?
Dan gebeurt er vaak niks. Of de vrouw moet denken ''nou vooruit, hij's wel lief dus ik zal hem wat aanmoedigen''.

Er zijn wel wat vrouwen die dat doen. Is wel handig ook, als je zelf alle signalen mist. :')
Ron Paul 2012
pi_95577782
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:44 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dan gebeurt er vaak niks. Of de vrouw moet denken ''nou vooruit, hij's wel lief dus ik zal hem wat aanmoedigen''.

Er zijn wel wat vrouwen die dat doen. Is wel handig ook, als je zelf alle signalen mist. :')
Signalen missen, daar heb ik ik totaal geen last van :')
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95577801
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Signalen missen, daar heb ik ik totaal geen last van :')
Ik wel. Of het waren geen signalen, misschien dat ik ze daarom niet zag. Achteraf denk ik gewoon vaak ''bedoelde ze daar iets mee? Had ik op dat moment iets moeten doen?''

Bijvoorbeeld, eten bij iemand, nadien kleedt ze zich even om in een pyjamabroek. Ik zag dat als seintje dat ik maar terug naar huis moest gaan. Maar misschien wou ze wel dat ik m'n hand erin stopte, godver. :')

Altijd achteraf.
Ron Paul 2012
pi_95577858
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:47 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ik wel. Of het waren geen signalen, misschien dat ik ze daarom niet zag. Achteraf denk ik gewoon vaak ''bedoelde ze daar iets mee? Had ik op dat moment iets moeten doen?''
Hence the smiley ;)

Tenzij iemand het zegt dat iemand met mij aan het flirten is/was zou ik dat nooit door hebben. :{
14 SHADES OF GREY
pi_95580794
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:41 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel voorkomt. Ik zou prima mezelf aangetrokken kunnen voelen tot iemand die er qua uiterlijk iets minder uitziet, als het innerlijk geweldig is. Zou niet de eerste keer zijn.

Andersom ook, maar dan gaat de relatie niet lang stand houden. Ik zeg hierboven dat het voorkomt, genoegen nemen met iets waar je niet echt warm voor loopt, omdat ik al koppels gezien heb die nu niet echt liefkozend naar elkaar waren. Dat kan ook komen omdat je te lang bij elkaar bent, natuurlijk, dat je elkaar echt beu wordt.

Het meest sneue voorbeeld was toen ik ergens stage liep, echt zo'n kutbedrijf waar ik de kopieer/scan klusjes kreeg toegewezen. Er was daar een man aan het werk, echt zo'n midlife-crisis geval, redelijk stil, ik kon eigenlijk alleen maar bij hem terecht voor werk-gerelateerde dingen. Zo rond december kwamen de partners van sommige mensen langs, omdat het sinterklaas-avond was. Zo ook zijn vrouw, kortharig type maar niet té verkeerd om aan te zien.

Ze begon hem ineens af te snauwen omdat hij een foto van hun dochter mee had genomen en op z'n bureau had gezet, alsof zoiets verkeerd is. :'(

Wat een frustratie droop daar van af, hij wist niet veel meer dan ''ja ik vond het mooi...'' te zeggen. Daarom dat ik maar denk dat die vrouw genoegen heeft genomen met iets minders, want liefde was er niet echt zichtbaar. Snelle conclusie misschien na één zo'n voorval, maar toch, het klopte gewoon niet.
Inderdaad snelle conclusie :D maar ik vind het ook vaag zeg, boos worden omdat hij een foto van z'n dochtertje op z'n bureau heeft (wat trouwens juist heel O+ is) ?
Maar ja, sommige mensen blijven gewoon liever bij elkaar -zelfs al kunnen ze elkaar niet uitstaan- dan dat ze alleen achterblijven.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Klopt. Om ervaring op te doen / mee te doen kiezen mensen soms voor het eerste dat ze kunnen krijgen. All is fair is love and war.

Maar er is genoeg variatie in mensen en verschil in voorkeuren om tot een redelijk compromie te komen. Je kunt makkelijk verliefd worden op iemand die als minder aantrekkelijk wordt beschouwd als het ergens klikt.
Okay, dat ben ik met je eens - maar is dat dan echte verliefdheid of is dat genoegen nemen met? Ik vraag me dan af wat er gebeurt als er een enorme sexbom ineens allemaal aandacht geeft aan die persoon - houdt de "liefde" dan stand of kiest hij doodleuk voor de knappere vrouw?
Als het laatste het geval is, dan was er dus nooit echt sprake van liefde of wel?
pi_95581376
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:32 schreef HappyGirl91 het volgende:

Ik vraag me dan af wat er gebeurt als er een enorme sexbom ineens allemaal aandacht geeft aan die persoon - houdt de "liefde" dan stand of kiest hij doodleuk voor de knappere vrouw?
Als het laatste het geval is, dan was er dus nooit echt sprake van liefde of wel?
IMHO niet nee.
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:59:40 #298
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95581546
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:32 schreef HappyGirl91 het volgende:

Okay, dat ben ik met je eens - maar is dat dan echte verliefdheid of is dat genoegen nemen met?
Echte verliefdheid is zeker een mogelijkheid.

quote:
Ik vraag me dan af wat er gebeurt als er een enorme sexbom ineens allemaal aandacht geeft aan die persoon - houdt de "liefde" dan stand of kiest hij doodleuk voor de knappere vrouw?
Die kans is niet zo groot. Als je genoegen neemt met "minder" dan heb je ook minder concurrentie, zeker van een enorme sexbom.

Ik kende een meisje die gescheiden ouders had en een jongen wilde die betrouwbaar was. Ze had iemand gevonden waarvan ze dacht dat hij bij andere meisjes toch weinig kans maakte. Dat ging een paar jaar goed. Ze knuffelde heel lief samen. Maar op een dag had een meisje hem toch geschaakt en was hij vreemd gegaan (ONS). Dat is toen niet meer goed gekomen.

Was er dan sprake van "echte liefde"? In dit geval toch een lange tijd wel, was mijn indruk. Maar met de tijd kan alles veranderen en dat kan niemand voorspellen.
The view from nowhere.
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:12:50 #299
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95581979
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Echte verliefdheid is zeker een mogelijkheid.

[..]

Die kans is niet zo groot. Als je genoegen neemt met "minder" dan heb je ook minder concurrentie, zeker van een enorme sexbom.

Ik kende een meisje die gescheiden ouders had en een jongen wilde die betrouwbaar was. Ze had iemand gevonden waarvan ze dacht dat hij bij andere meisjes toch weinig kans maakte. Dat ging een paar jaar goed. Ze knuffelde heel lief samen. Maar op een dag had een meisje hem toch geschaakt en was hij vreemd gegaan (ONS). Dat is toen niet meer goed gekomen.

Was er dan sprake van "echte liefde"? In dit geval toch een lange tijd wel, was mijn indruk. Maar met de tijd kan alles veranderen en dat kan niemand voorspellen.
Dat het fout gaat in een relatie wil niet zeggen dat er geen sprake was van 'echte liefde'.
Sowieso, wat is dat dan precies? Until death do us part? Dan gelooft blijkbaar de meerderheid van de bevolking daar niet (meer) in.

Liefde komt en gaat, in meerdere en mindere mate, en er kan altijd iets mis gaan. Er kan ook altijd iemand anders langslopen die leuker is, ja. En als diegene ff leuk z'n best doet kan het gebeuren dat je daarvoor valt. Wil IMO nog altijd niet zeggen dat het met degene met wie je eigenlijk bent geen 'echte liefde' (whatever that means :') ) was.

Echte liefde is overrated. :N
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:13:59 #300
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95582016
Nou ik krijg net te horen dat Die van Zaterdag "er niet uitziet". Hij zei al: "Jij zou zo veel beter kunnen krijgen als jij dat zelluf zou weten".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')