Maw fordliefhebber.
Konijnen kunnen niet op tegen de voorkant van een Ford Sierra
[/wijze les]
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 15:34 schreef DJH het volgende:[..]
Soh?
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 11:03 schreef erikh het volgende:[..]
Ja, laat de bodem goed contrloeren, het wil met de sierra nog wel eens voorkomen dat er kleine gaatjes in de bodem ontstaan waardoor water binnen kan komen. Geloof me dat is vreselijk irritant, mijn vloermatten bleven zeik nat.
quote:
Op zondag 16 juni 2002 22:17 schreef spectrumanalyser het volgende:[..]
Ik heb zelf een Sierra uit '87, het oude type, nog met de afgescheiden lichten.
Doordat mijn remklauw linksvoor zodanig verroest was, ging na al een klein beetje remmen de remklauw niet meer los. Het werd zo erg dat de rem constant vast bleef zodat het wiel helemaal vast ging zitten. Op de krik was met de hand het wiel niet eens meer te draaien!
En inderdaad het stuur ging als een gek tekeer, harder dan 80 was geen houden meer aan.
Heb samen met een vriend de klauw weer los gekregen en weer soepel weten te maken. Nu zagen we ook dat de remschijven echt helemaal versleten waren! Van de sloop heb ik voor 35 euro andere remschijven weten te bemachtigen.
Nieuwe remblokken er nog bij en dan ga ik het herstellen. Op zich dus niet eens zo'n probleem! En m'n sierra loopt echt nog als een zonnetje.
Ik heb alleen zo'n vreselijke last van roest
quote:
Op maandag 17 juni 2002 15:29 schreef Dulcis het volgende:[..]
De ford sierra van m'n moeder (1990 2.0i DOHC)heeft geen distributie riem maar een ketting ala Mercedes. Dit is volgens mij hetzelfde bij de GL.
Verder vind ik het een prima auto, en traag is hij dus echt niet. 120PK is best te doen. Kortom een prima auto.
quote:
Op maandag 17 juni 2002 22:11 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
TRAAG? Jij vind _220_ km/h TRAAG?? Tenminste, die van mij (2.0i CL)haalt het nog (12 jaar oude bak, en nee : niet bergaf met wind mee maar gewoon op een mooie dag op de snelweg) Oke, optrekken doet ie niet zo lekker maar traag is ie duidelijk niet!
ben er nog mee naar frankrijk geweest ( sarlat/brive ) door die KL*TE bergen crossen.. echt gaaf
hij heeft het alleemaal nog overleeft ook!
goeie bak!
Granada opgevoerd:
De eerste en nooit overtroffen Escort:
Ford Mustang
Brute Mustang:
De F150. Groot. Heel groot.
Nieuwe Focus (?)
quote:Hmff. 2004... Net te laat.
Op woensdag 19 juni 2002 08:57 schreef BenKetting het volgende:
Nieuwe Focus (?)
tis geen sportbak, maar dat hoeft ook niet!
een maat van mijn is helemaal ford gek, heeft een sierra 2.3v6 Ghia uit 83 in nieuw staat, een prachtbak.
en zijn broer heeft vande week een taunus GLX uit 1975 gekocht. een 2.0 v6 automaat. lijkt oftie net uit de showroom komt
quote:Amen....
Op vrijdag 21 juni 2002 plaatste Quenda een paar plaatjes van een aantal Capri's
quote:echies wel, dat zijn echte auto's....
Op vrijdag 21 juni 2002 14:19 schreef Quenda het volgende:[..]
Mooi hè?
[Dit bericht is gewijzigd door Reley op 21-06-2002 14:45]
quote:Was het maar waar
Op vrijdag 21 juni 2002 14:36 schreef Reley het volgende:[..]
echies wel, dat zijn echte auto's....
die laatste, istie van jou?
We hadden ooit een rood/witte, een blauwe, een zwarte en een rode met zwart dak.
Ooit
Nu mag ik het doen met op website en ik mag af en toe ff in m'n broertjes garage kijken!
quote:en waar is die garage
Op vrijdag 21 juni 2002 14:51 schreef Quenda het volgende:[..]
Was het maar waar
We hadden ooit een rood/witte, een blauwe, een zwarte en een rode met zwart dak.
Ooit
Nu mag ik het doen met
op website en ik mag af en toe ff in m'n broertjes garage kijken!
capri's blijven toch de mooiste... tenzij je er een mustang gt50 shelby naast zet
quote:Hm, denk niet dattie me aardig gaat vinden als ik dat adres hier neerzet
Op vrijdag 21 juni 2002 14:57 schreef Reley het volgende:[..]
en waar is die garage
Zal eens vragen ofhij wat foto's voor me heeft (en dan scan ik meteen mijn FORD foto's ff in)
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:02 schreef Quenda het volgende:[..]
Hm, denk niet dattie me aardig gaat vinden als ik dat adres hier neerzet
Zal eens vragen ofhij wat foto's voor me heeft (en dan scan ik meteen mijn FORD foto's ff in)
quote:Kijk met die man kan ik praten
Op vrijdag 21 juni 2002 12:39 schreef Quenda het volgende:
http://www.ltn.lv/~edgars_v/lapa1/lapa1.htmIII
[afbeelding]
![]()
![]()
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:36 schreef MetalMaupio het volgende:[..]
Kijk met die man kan ik praten
code:Geslacht Vrouw
Maar owee als er iets kapot gaat
Die FOrdDealers zijn peperduur!!!
quote:voor onderdelen moet je ook niet langs een dealer
Op vrijdag 21 juni 2002 15:56 schreef Profesor het volgende:
FOrd is een prima auto
Prof rijdt een Ford Escort CLX 16 uit 1994 luxe uitvoeringMaar owee als er iets kapot gaat
Die FOrdDealers zijn peperduur!!!
maar zelfs dealers hebben niet alles. bv, de kleur van mijn auto wordt niet meer gemaakt door Ford. Nu heb ik een paar kleine roestplekjes die ik bij wil werken. kleur gehaald bij een "imitatie"winkel en ik kan gaan beginnen
quote:Heb hier een foto in het blauw...(een plaaaatje!!)
Op vrijdag 21 juni 2002 15:10 schreef Reley het volgende:[..]
![]()
zal ik es wat foto's proberen te regelen van die Taunus, is ook een strakke bak hoor! in nog zo'n mooie foute kleur groen
quote:LAAT ZIEN!!!!!!!
Op vrijdag 21 juni 2002 16:23 schreef Quenda het volgende:[..]
Heb hier een foto in het blauw...(een plaaaatje!!)
quote:Ben aan het kijken of ik die scanner aan de praat krijg
Op vrijdag 21 juni 2002 16:35 schreef Reley het volgende:[..]
LAAT ZIEN!!!!!!!
laat een mede ford gek ook-en
quote:LOL
Op vrijdag 21 juni 2002 16:36 schreef Quenda het volgende:[..]
Ben aan het kijken of ik die scanner aan de praat krijg
quote:Hmz, die is toch stukken lelijker..
Op vrijdag 21 juni 2002 16:46 schreef micha het volgende:
Doe mij maar een Mondeo Station.
Geef maar maar 3 Capri's
20 jaar oud!
Specificaties:
Engine 6-Cyl. vee formation at 60 degrees. Fitted with an IHI RHB6 turbocharger and Gerrett AiResearch intercooler
Crankshaft Four main bearings
Bore x Stroke 93mm x 68.5mm (3.66in x 2.70in)
Capacity 2972cc (107.4 cu in)
Valves Overhead
Compression ratio 9.2 : 1
Fuel system Single point electronic fuel injection on boost
Maximum power 205bhp at 5000rpm
Maximum torque 260 lb ft (36kgm) at 3000rpm
Transmission Uprated five speed gearbox, LSD
Final drive 3.090
Top gear speed 25.7mph (41.4kmh) per 1000rpm
Brakes Ventilated Front and rear discs, servo assisted
Wheels / Tyres 7x15in alloy wheels optional
Length 172.8in (4376mm)
Wheelbase 100.9in (2563mm)
Unladen weight 2745lb (1245kg)
Top speed 140 mph (225kph)
0-60mph 6.0 secs
§
Rij nu weer een escort 16 CLX uit 91. Al wel wat problemen mee gehad; rammelende voorophanging, rottende accubak, kapotte zekeringsbak (kwaal) en volgens mij is 't verbruik ook best hoog.
Al met al heb ik nu wel zoiets van; de volgende
wordt geen ford...
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 21:01 schreef BenKetting het volgende:
De ultieme Capri: Ford Capri Tickford met een 2.8l motor van Aston Martin. Superzeldzaam.20 jaar oud!
Specificaties:
Engine 6-Cyl. vee formation at 60 degrees. Fitted with an IHI RHB6 turbocharger and Gerrett AiResearch intercooler
Crankshaft Four main bearings
Bore x Stroke 93mm x 68.5mm (3.66in x 2.70in)
Capacity 2972cc (107.4 cu in)
Valves Overhead
Compression ratio 9.2 : 1
Fuel system Single point electronic fuel injection on boost
Maximum power 205bhp at 5000rpm
Maximum torque 260 lb ft (36kgm) at 3000rpm
Transmission Uprated five speed gearbox, LSD
Final drive 3.090
Top gear speed 25.7mph (41.4kmh) per 1000rpm
Brakes Ventilated Front and rear discs, servo assisted
Wheels / Tyres 7x15in alloy wheels optional
Length 172.8in (4376mm)
Wheelbase 100.9in (2563mm)
Unladen weight 2745lb (1245kg)
Top speed 140 mph (225kph)
0-60mph 6.0 secs
§
quote:I think i'm in love.....
Op vrijdag 21 juni 2002 21:01 schreef BenKetting het volgende:
De ultieme Capri: Ford Capri Tickford met een 2.8l motor van Aston Martin. Superzeldzaam.20 jaar oud!
[afbeelding]Specificaties:
Engine 6-Cyl. vee formation at 60 degrees. Fitted with an IHI RHB6 turbocharger and Gerrett AiResearch intercooler
Crankshaft Four main bearings
Bore x Stroke 93mm x 68.5mm (3.66in x 2.70in)
Capacity 2972cc (107.4 cu in)
Valves Overhead
Compression ratio 9.2 : 1
Fuel system Single point electronic fuel injection on boost
Maximum power 205bhp at 5000rpm
Maximum torque 260 lb ft (36kgm) at 3000rpm
Transmission Uprated five speed gearbox, LSD
Final drive 3.090
Top gear speed 25.7mph (41.4kmh) per 1000rpm
Brakes Ventilated Front and rear discs, servo assisted
Wheels / Tyres 7x15in alloy wheels optional
Length 172.8in (4376mm)
Wheelbase 100.9in (2563mm)
Unladen weight 2745lb (1245kg)
Top speed 140 mph (225kph)
0-60mph 6.0 secs
§
zie ook wat een prachtige wielen eronder zitten. Zo mooi krijg je ze bij de Halfords niet:
en 1 met van die mooie seventies strepen over de motorkap. Zonde dat je dat nooit meer ziet.
Heb nu sinds 2 maand mijn rijbewijs en mijn vrees is waarheid geworden..het is een ENORM saaie bak, waar echt maar een BEEEETJE pit in zit....nu wil mijn pa nieuwe station...ik zeg nog tegen hem doe dan die alfa romeo 156 gta sportwagon..maar die wil hij niet...hoe kan dat toch? :p
reed weergaloos, was verliefd op die auto... toen moest ik hem inleveren
quote:Prof rijdt tegenwoordig Renault 5 !
Op vrijdag 21 juni 2002 15:56 schreef Profesor het volgende:
FOrd is een prima auto
Prof rijdt een Ford Escort CLX 16 uit 1994 luxe uitvoeringMaar owee als er iets kapot gaat
Die FOrdDealers zijn peperduur!!!
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 00:06 schreef Profesor het volgende:[..]
Prof rijdt tegenwoordig Renault 5 !
een TR trouwens, 1.4
quote:dacht dat het over ford ging hier ???(of heb ik dat verkeerd)
Op donderdag 27 juni 2002 22:24 schreef killerb het volgende:[..]
Ik ook
uit 88een TR trouwens, 1.4
quote:ja zeikerd!
Op donderdag 27 juni 2002 23:18 schreef MetalMaupio het volgende:[..]
dacht dat het over ford ging hier ???(of heb ik dat verkeerd)
Heb de focus gehad.. de normale uitvoering zeg maar. Met een 1.6 motor erin.
Wat mij wel opviel in dat ding is zn gevoeligheid op de wind. Op een of andere gekke manier rijd hij niet zo stabiel als hij er uit ziet?
Ook bij het nemen van een heuveltje boven de 100 kan de auto aan de voorkant worden verplaatst een paar centimeter, dus daar moet je wel op bedacht zijn.
Nu rij ik een focus sedan en die heeft daar veel minder last van, je voelt nog steeds wel het wegdek maar het grote voordeel is dat hij muisstil is.
Boven de 150 kun je ook nog steeds een goed gesprek houden..
Wel raar dat er zon ding opzit waarmee je met je linkerhand de radio kan bedienen. Ik bedoel met mn rechterhand kan het ook niet missen!
quote:Hier kun je richtprijzen vinden voor Ford Capri's, en als je contact opneemt met de Capri Club kunnen ze je zeker vertellen wat de zwakke punten zijn en waar je op moet letten.
Op maandag 01 juli 2002 13:49 schreef Rhoads het volgende:
Ik zag pas geleden nog een advertentie voor een Ford Capri, was er eentje uit 1978 meen ik, daar vroegen ze 1800 euro voor. Ik denk alleen dat het beestje behoorlijk gaar zal zijn, ze staan nogal bekend als roestgevoelig.
quote:En niet eens mooi...
Op maandag 01 juli 2002 14:53 schreef BenKetting het volgende:
Ford Capri Zakspeed Turbo gr5:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Richtprijs: €. 113.445,50 tot €. 294.957,15
Hij is ook een heel stuk hoger, net als de Focus, dus niet allen het dak, maar je zit ook hoger.
Ohja, vandaag toevallig geprobeerd voor het stoplicht: van 0 naar 80 in 8 seconden (helemaal voor zo'n grote logge zware bus!)
quote:Khoop voor je dat ie het nog lang uithoudt..
Op woensdag 31 juli 2002 20:16 schreef SanderF1 het volgende:
Ik moet voor mijn vakantiebaantje rijden in een Ford Transit bus, de grootste versie met een 2,5 liter Turbodiesel motor, zooooooo'n leuk karretje om mee te rijden! Als de bus leeg is kun je er heel goed strepen mee trekken op de wegOhja, vandaag toevallig geprobeerd voor het stoplicht: van 0 naar 80 in 8 seconden
(helemaal voor zo'n grote logge zware bus!)
Ford motoren zijn nou niet bepaald super.
Ga bijvoorbeeld eens bij een Ford courier/fiesta op diesel staan als die start en wegrijdt.
Het rammelt aan alle kanten onder de motorkap.
(ford is afkorting van: Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks)
Bij benzine motoren van Ford (courier/fiesta) binnen de kortste keren klepspeling, is vaak ook duidelijk te horen. Zo is er al een courier benzine van 1995 met 98.000 op de teller stuk gegaan. Hetzelfde met een courier diesel van 97 met 150.000 op de teller daarvan de nokkenas gebroken.
Ford geeft ook maar 1 jaar garantie op een auto. Het lijkt mij als je vertrouwen hebt in je product, je rustig 3 jaar garantie durft te geven (zoals toyota en vele andere merken doen).
Een toyota corolla van bijvoorbeeld 1992 met 245.000 op de teller rijdt nog als nieuw. Dat is nou pas kwaliteit.
quote:ondanks dattie commercieel totaal mislukt is, heb ik toch een zwak voor de scorpio. Ik vond hem best mooi. Wat voor 1 is het?
Op woensdag 31 juli 2002 19:57 schreef Oom_Agent het volgende:
rijdt als een zonnetje !!![]()
2.0i CLX (dohc)
BJ 1990
KM 190.000
Ben er net mee naar zuid-frankrijk gereden. No problem @ all. Rijdt mooi. Hij wil ook best hard.
En voor dat geld (aanschaf)? Kennie beter toch?
de Ford Mustang van tegenwoordig...helaas niet zo mooi meer als vroeger
F-150 supercrew
Explorer Sport Trac
Explorer
Helaas halen de Ford jeeps van tegenwoordig het bij lange na niet tov de oudere jeeps zoals de Ford Bronco
quote:'t is een 2.0 16v Ghia.....
Op donderdag 01 augustus 2002 21:41 schreef BenKetting het volgende:[..]
ondanks dattie commercieel totaal mislukt is, heb ik toch een zwak voor de scorpio. Ik vond hem best mooi. Wat voor 1 is het?
quote:Die neus heeft wat van een scorpio.....
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:23 schreef Pistol_Pete het volgende:
Nieuwe Ford Thunderbird:
quote:...tuurlijk!
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:28 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Die neus heeft wat van een scorpio.....
quote:Heeft iemand hier nog een zwarte van die ik volgend jaar een daggie mag lenen?
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:23 schreef Pistol_Pete het volgende:
F-150 supercrew
[afbeelding]
En ik geloof niet dat ik um echt mooi vind
( er stond van de week een fotoreportage in een autoblad, heb op het web nog niet echt gezocht naar pics)
Comeback van een legende?
Ford denkt na de coupé-flops van de Cougar en Puma hard na over een revival van de, volgens sommigen legendarische, achterwielaangedreven Capri. Tot nu toe was er echter geen toepasselijk platform beschikbaar. Ford-dochter Mazda kan een uitkomst bieden. Ondanks succesvolle volumemodellen zoals de Mondeo, Focus en Fiesta mist Ford, vooral nu de Cougar & co. niet meer gebouwd worden, een met emotie behept nichemodel. Dat de sportieve ST-versies van de Focus en Mondeo en de volgend jaar geïntroduceerde StreetKa Roadster het "emotiegat" niet alleen kunnen vullen, wordt ook door Ford onderschreven. En dus verscheen op de tekentafels van Ford naast een voorwielaangedreven Coupé op basis van de volgende Focus ook een concreet voorstel voor een remake van de achterwielaangedreven Capri. De eens als betaalbare en technische redelijk simpele volkssportwagen geïntroduceerde "Beau de Cologne" wist tussen 1969 en 1987 1,88 miljoen kopers te vinden. Een verkoophit waaraan de uit de Verenigde Staten afkomstige opvolgers Probe en Cougar niet konden tippen. De eerste concepttekening van de nieuwe Capri laat duidelijk zien welke richting het met de auto opgaat. De oer-Capri stond met zijn lange motorklep en korte achterzijde als Europees evenbeeld van de Amerikaanse Mustang te boek. Ook de nieuwe Capri neemt de oude proporties, weliswaar in een nieuw jasje, over. Ford heeft in de V.S. met de Thunderbird, op basis van de Jaguar S-type, met veel succes een "living legend" nieuw leven ingeblazen. Het probleem met de "new age"Capri is het ontbreken van een toepasselijke bodemplaat met achterwielaandrijving, iets wat de chef van Ford Europa Martin Leach als belangrijke, en historisch correcte, voorwaarde heeft bedongen. Ford-dochter Mazda kan wellicht een oplossing bieden: binnenkort verschijnen de RX-8 met wankelmotor en de verlengde MX-5, beiden met achterwielaandrijving. Of de sterren voor deze samenwerking gunstig staan is maar de vraag. In het verleden bouwden Mazda en Ford parallel namelijk niet zo succesvolle coupés: de tweede generatie Probe en de MX-6.
Lees toch nog relatief veel negatieve dingen over..
dit autotje is best snel, goedkoop, goed uitgerust met stuurbekrachtiging, airbag, centrale vergrendeling en alarm met afstandsbediening... enige is dat de sloten verrot zijn dus hij gaat nog alleen met afstandsbediening open.. niet met de sleutels.. wat zou zoiets gaan kosten stel dat ik dat wil maken?
quote:66kw... hoeveel pk is dat dan?
Op maandag 16 juni 2003 12:20 schreef killerb het volgende:
Als het de 70pk TD is, is die totaal niet snel. Me pa heeft er 1 uit 98 en dat ding is niet vooruit te branden
. Verder rijdt het wel prima, comfortabel
Er is ook nog een 90pk'er. Die is wat vlotter, maar nog niet echt snel.
- edit - ja das dus idd 90pk dus..
en tis geen racewagen maar voor een diesel is het zeer snel
quote:Waarom automaat?
Op zaterdag 12 juli 2003 13:05 schreef Alex1307 het volgende:
ik heb sinds april een nieuwe mondeo 1.8 / 125pk. Op zich rijd ie best goed. maar me volgende auto moet toch een mondeo 2.5 v6 met automaat zijn.
Maar nu begint er echter zo'n idee te vormen dat ik zodra de kans zich voordoet de trend inwissel voor een RS en daarmee op de Nordschleife ga rijden.
Kijk de Nordschleife in een 200+ pk wagen rijden is een van de dingen die ik toch ooit een keer gedaan wil hebben. De RS lijkt me een fantastische wagen om in te rijden. Dus waarom niet?
Helaas duurt het nog wel even voordat ik het geld heb om de RS te betalen. Een jaar of vier zoals het er nu naar uitziet. Tenminste als ik nog een beetje wil leven.
de 5 is een overdrive. een aantal fiësta's heeft dat ook.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?
Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen![]()
Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
hee lachen mijn pa heeft er ooit zo eentje in het wit gehadquote:Op zondag 1 augustus 2004 00:53 schreef Bigs het volgende:
Plaatje van mijn auto
[afbeelding]
Specs:
Ford Orion CLX
1.8i 16v (105pk)
Waar die CLX voor staat weet ik niet, maar de enige luxe die er op zit is aan de buitenkant (meekleurende bumpers, witte knipperlichten), verder heeft hij niks boeiends (geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen etc), ben eigenlijk nog wel op zoek naar de folder van deze auto.
Die was ook stoerder, en veel meer fun als je een stukje ging scheuren. Maar dit is wel wat prettiger als je lange afstanden moet rijden.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
Leuke bak KillerB! Maar stiekem vond ik je peug stoerder
en heb je nog veel problemen met die auto? want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
dit heb ik nog nooit gemerkt en wij rijden al 16 jaar meerdere fords, op dit moment ook drie voor de deur staan.quote:Op maandag 17 juni 2002 22:04 schreef Beurlap het volgende:
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:27 schreef MRPhone het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelen![]()
)
[afbeelding]
5de is de overdrive, ook bij moderne auto's zo (max. koppel komt in 4, 5de is in feite een eraan-gekoppelde losse unit, alleen bedoeld voor comfortabel cruisen). Is niet alleen bij Ford zoquote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?
Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen![]()
zeker nog nooit in de 2.9liter v6-24 scorpio's geredenquote:Op donderdag 1 augustus 2002 15:58 schreef -Pi-air- het volgende:
Khoop voor je dat ie het nog lang uithoudt..
Ford motoren zijn nou niet bepaald super.
elke wat oudere diesel heeft dat en dat is niet meer dan een te losse of te vaste riem, die eenvoudig aangetrokken kan worden.quote:Ga bijvoorbeeld eens bij een Ford courier/fiesta op diesel staan als die start en wegrijdt.
Het rammelt aan alle kanten onder de motorkap.
je rijdt slOpel? kinderachtig manquote:(ford is afkorting van: Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks)
ford scorpio uit '92, de eerste stationwagons van dit type; vanuit fabriek vergeten de luchtvering erop te zetten, is later gecorrigeerd, voor de rest nooit meer problemen mee gehad dan een kapotgevroren snelheidsmeterkabel en een knipperend koelvloeistoflampje; een familielid van ons heeft dezelfde auto (ook nu nog) en die stond ineens stil na 5 jaar wegens een kapotgeschoten versnellingsbak, bleek een door een monteur vergeten schroefje te zijn bij assemblage en werd gewoon onder garantie vervangen; ook kregen wij op die auto gewoon 5 jaar garantie met 12 voor de carrosserie, dus weet echt niet waar je die onzin vandaan haaltquote:Bij benzine motoren van Ford (courier/fiesta) binnen de kortste keren klepspeling, is vaak ook duidelijk te horen. Zo is er al een courier benzine van 1995 met 98.000 op de teller stuk gegaan. Hetzelfde met een courier diesel van 97 met 150.000 op de teller daarvan de nokkenas gebroken.
Ford geeft ook maar 1 jaar garantie op een auto. Het lijkt mij als je vertrouwen hebt in je product, je rustig 3 jaar garantie durft te geven (zoals toyota en vele andere merken doen).
Een toyota corolla van bijvoorbeeld 1992 met 245.000 op de teller rijdt nog als nieuw. Dat is nou pas kwaliteit.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:42 schreef Remon het volgende:
Der is maar 1 echte Ford / Amiricaan voor mij en dat is deze:
Een 1969 Ford mustang type (shelby) gt500
ofte wel Eleanor van de film gone in 60 seconds!
Ultieme geile usa muscle-car
( of een goede clone zo als deze)
[afbeelding]
Ohw Yha!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
link naar pagina KLIK
Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:02 schreef Bigs het volgende:
Die draagarmrubbers zijn bij mijn Orion ook versleten, maar vond het te duur om ze te laten vervangen (was namelijk niet het enige wat er mis was) en volgens de garage kon ik er nog wel even mee door rijden. Ben ik gefucked als ze echt kapot gaan of merk ik het pas als mijn complete voorwielophanging daardoor versleten is
De Orion is inderdaad gewoon een Escort sedan, mijne is van 92 en in 93 heette dezelfde auto met een iets andere neus ineens ook gewoon Escortquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopen
is het niet potentieel gevaarlijk dan volgens hen, zo rondrijden? een garage neemt nameljik volgens mij dan wel een flink risico op zich, door zoiets te adviseren aan een klant.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 05:53 schreef Eliminator20 het volgende:
*Elim is aan het sparen voor de Fiesta ST
LOL Ford Escort Cossie Police Carquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:47 schreef SIGMA-X10 het volgende:
Deze wil je niet achter je aan hebben:
[afbeelding]
Of deze:
[afbeelding]
idd jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:16 schreef Mach1 het volgende:
Ja die Fiesta rally concept mag er van mij ook zo komen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |