Afvallen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:37 schreef drvc het volgende:
Om 13:00 is mijn parkiet ontsnapt, dus ben ik hem gaan zoeken, en ik hoorde hem fluiten *TIEK TIEK TIEK* .
Maar hij wilt niet meer komen, hij was zo tam in de voliere, het lijkt net alsof hij zegt: Fuck jouw dikke, ik ben weg!
Kan iemand mij helpen en/of wat tips geven?
Zijn vrouwtje had ik een kooitje gedaan, en daarmee geprobeerd te lokken, maar helaas.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:44 schreef multiplex het volgende:
Soortgenoot in kooitje buiten neerzetten als soort van lok-eend en jezelf met vangnetje verdekt opstellen?
Bedankt voor je tips, ik probeerde hem moe te maken, maar hij vliegt echt hoog de bomen in.quote:Op zaterdag 16 april 2011 01:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Je kan alvast een melding plaatsen op amivedi.nl voor in 't geval iemand hem vind/vangt. Beste methode is hem erg moe maken, dan kun je ze het beste vangen.... Misschien heb je een groot vijvernet die je ervoor kunt gebruiken.
Je kan hem ook proberen met eten ergens binnen te lokken, binnen zijn ze beter te vangen.... En als alles faalt, je voliere openzetten en hopen dat ie zelf binnenvliegt![]()
Gelukkig zijn halsbandparkieten sterke vogels, misschien dat hij het wel redt buiten. 't Word net voorjaar dus hij zou eten moeten kunnen vinden.
Waarom noem je het een kutvogel?quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:35 schreef drvc het volgende:
Nee, hij vliegt wel in de buurt.
Ik ga morgen vroeg weer naar hem zoeken, anders knal ik hem, met mijn olifanten-wapen (kut vogel, ondankbare hond).
Ik heb hem gisteren gevonden, zelfs 4x, maar elke keer wilt die niet komen.quote:
Hele dag al niet meer van hem gehoord, ik denk dat die ergens naar binnen is gevlogen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 12:32 schreef Zoheetik het volgende:
Oke, ik dacht al, anders wil je 'm ook niet terug he.
Wel jammer ja... Hoop dat 'ie zich nog bedenkt.
Ik heb dat tijdens het zoeken gedaan, ik ga maandag een advertentie plaatsen in de lokale krant.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:38 schreef Zoheetik het volgende:
Oproepje ophangen door de stad. Met foto.
Of hij heeft zich aangesloten bij een groep wilde halsbandparkieten. Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is maar hier trekken ze in grote zwermen rond.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:39 schreef drvc het volgende:
[..]
Hele dag al niet meer van hem gehoord, ik denk dat die ergens naar binnen is gevlogen.
Het zou kunnen, ligt eraan hoe ver hij tam was.... Als hij echt met de hand is groot gebracht dan heb je kans dat hij echt nog naar mensen toe trekt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Of hij heeft zich aangesloten bij een groep wilde halsbandparkieten. Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is maar hier trekken ze in grote zwermen rond.
Ik woon in het oosten, daar heb ik nog geen wilde halsbandparkiet gezienquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Of hij heeft zich aangesloten bij een groep wilde halsbandparkieten. Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is maar hier trekken ze in grote zwermen rond.
Ik heb de parkiet nog met pap gevoerdquote:Op zondag 17 april 2011 00:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Het zou kunnen, ligt eraan hoe ver hij tam was.... Als hij echt met de hand is groot gebracht dan heb je kans dat hij echt nog naar mensen toe trekt.
Neem anders ook even contact op met vogelasielen in de buurt, die kunnen je misschien ook verder helpen...
Toen jij mij had verteld over Amivedi, had ik me gelijk aangeld(Bedankt nog).quote:Op zondag 17 april 2011 09:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik zou hem toch wel ook op amivedi zetten als je dat nog niet gedaan hebt. Worden tig beesten daar aangemeld wanneer ze zijn gevonden.
Jammer hoor, ik hoop dat je hem snel terug hebt. Heb ook een halsbandparkiet, ben helemaal weg van hem![]()
Heel misschien een stom advies, maar goed.... Je weet maar nooit. Je zou een andere halsbandparkiet in de voliere kunnen doen, eentje die goed wat geluid maakt.. Mogelijk trekt de jouwe dan in ieder geval weer richting je huis. Die andere kun je dan altijd weer weg doen later, maar het kan een goed lokkertje zijn. Het blijven toch in principe groepsdieren.
Ik ook, mijn vriendin en ik zijn er kapot van.quote:Op zondag 17 april 2011 11:22 schreef Zoheetik het volgende:
Ahw zo sneu voor Geeltje ook.
Hoop dat Groentje weer terugkomt!
Ah! Ik zie ze overal altijd maar nooit echt geluid horen maken.. tot van de week vroeg in de ochtend, wat een herrie komt daar uit!quote:Op woensdag 20 april 2011 23:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
ja , ze zijn ook in Amsterdam , ze kunnen heel goed vliegen , prachtig!
Ze schreeuwen maar wat hier , maar op youtube vind je filmpjes waar je ze ook hoort [na]praten.
In dit filmpje zie je een vrij vogeltje , en een met een ringetje om zn pootje , in gesprek.
Wat lief! ik ga binnenkort naar mijn tante toe, zij woont in de buurt van Vondelpark.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
ja , ze zijn ook in Amsterdam , ze kunnen heel goed vliegen , prachtig!
Ze schreeuwen maar wat hier , maar op youtube vind je filmpjes waar je ze ook hoort [na]praten.
In dit filmpje zie je een vrij vogeltje , en een met een ringetje om zn pootje , in gesprek.
Ja groentje vloog heel hard weg, en heel wendbaar, dat vond ik wel heel mooiquote:Op donderdag 21 april 2011 00:45 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ja? te gek hoor , filmen!!
Ik weet t , t valt niet mee , ze filmen , ze vliegen zo hard en zo stijl en wendbaar!!
Vliegende rattenquote:Op donderdag 21 april 2011 13:32 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Inderdaad, het zijn vogels die heel anders vliegen dan onze inheemse vogels.. Ik vind het altijd wel wat hebben, die groene monsters..
Dat wil ik ook gaan doen, lijkt me heel leukquote:Op woensdag 20 april 2011 23:35 schreef WammesWaggel het volgende:
In het Vondelpark op zo'n bruggetje kan je ze soms gewoon uit de hand voeren, dat zag ik vorige week mensen doen
Inderdaadquote:
Gast,dadelijk is Geeltje ook weg!quote:Op zaterdag 16 april 2011 07:02 schreef drvc het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips, ik probeerde hem moe te maken, maar hij vliegt echt hoog de bomen in.
Ik ben om 6:00 opgestaan om hem op te zoeken in de buurt, heb hem nog niet horen schreeuwen.
Mijn volière staat nu open, met veel lekkernijen in., hopelijk vind hij zijn weg terug.
Volgens mij woont TS in de buurt van Hengelo, want daar kwam ik laatst een poster tegen op een lantarenpaal met een foto van een vermiste parkiet met de naam Groentjequote:Op dinsdag 26 april 2011 17:38 schreef Zoheetik het volgende:
Woon je toevallig in Twente?
(Ik heb 'm niet gevonden helaas, geen valse hoop dus...)
Nee hij is niet gevonden, laatste keer gezien bij de mozartlaan door bouwvakkers.quote:
klopt, mijn lieve groentjequote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Volgens mij woont TS in de buurt van Hengelo, want daar kwam ik laatst een poster tegen op een lantarenpaal met een foto van een vermiste parkiet met de naam Groentje
Heb met de schemering vaak gezocht, maar hij was nergens te bekennen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:16 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Gast,dadelijk is Geeltje ook weg!
Ontopic
Mocht je hem spotten moet je wachten tot het donker is. Dan kun je hem een stuk makkelijker vangen.
Als het mooi weer is, blijf je dan ook binnen?quote:Op maandag 16 mei 2011 10:44 schreef Zoheetik het volgende:
Sorry ik kom niet zoveel buiten.
Maar als ik 'm zie laat ik het je direct weten.
Wat lief, wel jammer dat niemand hem wilt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:20 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lief! Misschien kun je hier verder nog wat updates geven over de opvoeding![]()
Ik ken ook wel mensen die vroeger een halsbandparkiet hadden die gewiekt was.. Die mocht dan lekker mee naar buiten, ging toch nergens heen.. Tot de veren weer aangegroeid waren, dan vloog ie zo weg.
Slecht geinformeerd dus vanuit de dierenwinkel.
Mijn halsbandparkiet doet 't bezoek afschrikken... Zit ie lekker stil eerst, tot er een vreemde komt.... Dan schreeuwt ieHet wachten is nog op de eerste die gillend weg zal rennen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |