abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95549592
Om 13:00 is mijn parkiet ontsnapt, dus ben ik hem gaan zoeken, en ik hoorde hem fluiten *TIEK TIEK TIEK* .

Maar hij wilt niet meer komen, hij was zo tam in de voliere, het lijkt net alsof hij zegt: Fuck jouw dikke, ik ben weg!

Kan iemand mij helpen en/of wat tips geven?
pi_95549816
Soortgenoot in kooitje buiten neerzetten als soort van lok-eend en jezelf met vangnetje verdekt opstellen? :D
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:48:35 #3
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_95549944
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:37 schreef drvc het volgende:
Om 13:00 is mijn parkiet ontsnapt, dus ben ik hem gaan zoeken, en ik hoorde hem fluiten *TIEK TIEK TIEK* .

Maar hij wilt niet meer komen, hij was zo tam in de voliere, het lijkt net alsof hij zegt: Fuck jouw dikke, ik ben weg!

Kan iemand mij helpen en/of wat tips geven?
Afvallen?
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_95550486
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:44 schreef multiplex het volgende:
Soortgenoot in kooitje buiten neerzetten als soort van lok-eend en jezelf met vangnetje verdekt opstellen? :D
Zijn vrouwtje had ik een kooitje gedaan, en daarmee geprobeerd te lokken, maar helaas.

Heb zijn vrouwtje nu binnen gedaan, en mijn volière open is nu open.
pi_95550532
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:48 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Afvallen?
Gaat niet zo snel
pi_95554071
voer op de grond strooien
ROAR!!!!
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:57:46 #7
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_95554884
Misschien had je 'm aan moeten lijnen aan z'n halsband.
pi_95563842
is hij al weer terug???
ROAR!!!!
pi_95564172
Nee, hij vliegt wel in de buurt.

Ik ga morgen vroeg weer naar hem zoeken, anders knal ik hem, met mijn olifanten-wapen (kut vogel, ondankbare hond).
pi_95570707
Je kan alvast een melding plaatsen op amivedi.nl voor in 't geval iemand hem vind/vangt. Beste methode is hem erg moe maken, dan kun je ze het beste vangen.... Misschien heb je een groot vijvernet die je ervoor kunt gebruiken.

Je kan hem ook proberen met eten ergens binnen te lokken, binnen zijn ze beter te vangen.... En als alles faalt, je voliere openzetten en hopen dat ie zelf binnenvliegt :)

Gelukkig zijn halsbandparkieten sterke vogels, misschien dat hij het wel redt buiten. 't Word net voorjaar dus hij zou eten moeten kunnen vinden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_95572927
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 01:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Je kan alvast een melding plaatsen op amivedi.nl voor in 't geval iemand hem vind/vangt. Beste methode is hem erg moe maken, dan kun je ze het beste vangen.... Misschien heb je een groot vijvernet die je ervoor kunt gebruiken.

Je kan hem ook proberen met eten ergens binnen te lokken, binnen zijn ze beter te vangen.... En als alles faalt, je voliere openzetten en hopen dat ie zelf binnenvliegt :)

Gelukkig zijn halsbandparkieten sterke vogels, misschien dat hij het wel redt buiten. 't Word net voorjaar dus hij zou eten moeten kunnen vinden.
Bedankt voor je tips, ik probeerde hem moe te maken, maar hij vliegt echt hoog de bomen in.

Ik ben om 6:00 opgestaan om hem op te zoeken in de buurt, heb hem nog niet horen schreeuwen.

Mijn volière staat nu open, met veel lekkernijen in., hopelijk vind hij zijn weg terug :'( .
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:21:38 #12
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_95575757
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:35 schreef drvc het volgende:
Nee, hij vliegt wel in de buurt.

Ik ga morgen vroeg weer naar hem zoeken, anders knal ik hem, met mijn olifanten-wapen (kut vogel, ondankbare hond).
Waarom noem je het een kutvogel?
pi_95577174
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:21 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

Waarom noem je het een kutvogel?
Ik heb hem gisteren gevonden, zelfs 4x, maar elke keer wilt die niet komen.

gewoon teleurgesteld.
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:32:17 #14
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_95577348
Oke, ik dacht al, anders wil je 'm ook niet terug he ;).
Wel jammer ja... Hoop dat 'ie zich nog bedenkt.
pi_95580987
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:32 schreef Zoheetik het volgende:
Oke, ik dacht al, anders wil je 'm ook niet terug he ;).
Wel jammer ja... Hoop dat 'ie zich nog bedenkt.
Hele dag al niet meer van hem gehoord, ik denk dat die ergens naar binnen is gevlogen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 16:38:02 #16
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_95584559
Oproepje ophangen door de stad. Met foto.
pi_95589231
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:38 schreef Zoheetik het volgende:
Oproepje ophangen door de stad. Met foto.
Ik heb dat tijdens het zoeken gedaan, ik ga maandag een advertentie plaatsen in de lokale krant.
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 20:11:09 #18
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_95592040
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:39 schreef drvc het volgende:

[..]

Hele dag al niet meer van hem gehoord, ik denk dat die ergens naar binnen is gevlogen.
Of hij heeft zich aangesloten bij een groep wilde halsbandparkieten. Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is maar hier trekken ze in grote zwermen rond.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_95605889
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Of hij heeft zich aangesloten bij een groep wilde halsbandparkieten. Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is maar hier trekken ze in grote zwermen rond.
Het zou kunnen, ligt eraan hoe ver hij tam was.... Als hij echt met de hand is groot gebracht dan heb je kans dat hij echt nog naar mensen toe trekt.

Neem anders ook even contact op met vogelasielen in de buurt, die kunnen je misschien ook verder helpen...
pi_95611283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik woon in het oosten, daar heb ik nog geen wilde halsbandparkiet gezien :'(.
pi_95611284
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2011 00:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Het zou kunnen, ligt eraan hoe ver hij tam was.... Als hij echt met de hand is groot gebracht dan heb je kans dat hij echt nog naar mensen toe trekt.

Neem anders ook even contact op met vogelasielen in de buurt, die kunnen je misschien ook verder helpen...
Ik heb de parkiet nog met pap gevoerd :'(, ja ik heb al wat asiels gisteren gebeld, ik ga vandaag nog even flyeren, en maandag een advertentie plaatsen.

*Fingers crossed*
pi_95611819
Ik zou hem toch wel ook op amivedi zetten als je dat nog niet gedaan hebt. Worden tig beesten daar aangemeld wanneer ze zijn gevonden.

Jammer hoor, ik hoop dat je hem snel terug hebt. Heb ook een halsbandparkiet, ben helemaal weg van hem O+

Heel misschien een stom advies, maar goed.... Je weet maar nooit. Je zou een andere halsbandparkiet in de voliere kunnen doen, eentje die goed wat geluid maakt.. Mogelijk trekt de jouwe dan in ieder geval weer richting je huis. Die andere kun je dan altijd weer weg doen later, maar het kan een goed lokkertje zijn. Het blijven toch in principe groepsdieren.
pi_95611872
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2011 09:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik zou hem toch wel ook op amivedi zetten als je dat nog niet gedaan hebt. Worden tig beesten daar aangemeld wanneer ze zijn gevonden.

Jammer hoor, ik hoop dat je hem snel terug hebt. Heb ook een halsbandparkiet, ben helemaal weg van hem O+

Heel misschien een stom advies, maar goed.... Je weet maar nooit. Je zou een andere halsbandparkiet in de voliere kunnen doen, eentje die goed wat geluid maakt.. Mogelijk trekt de jouwe dan in ieder geval weer richting je huis. Die andere kun je dan altijd weer weg doen later, maar het kan een goed lokkertje zijn. Het blijven toch in principe groepsdieren.
Toen jij mij had verteld over Amivedi, had ik me gelijk aangeld(Bedankt nog).

Ik heb een gele halsbandparkiet(vrij jong, naam: geeltje), al in de volière, en zij krijst heel hard want zij mist groentje.

Ik hoop dat groentje op zoek is naar andere halsbandparkieten, en hopelijk richting geeltje.
pi_95611962
Aaah, mooi :) Houd ook echt goed in de gaten welke mensen in je woonplaats en verder een halsbandparkiet gevonden hebben, het zou zo je eigen beestje kunnen zijn.

Wie weet wanneer Geeltje terugkomt, soms kan het weken duren.. En soms gebeurd het helaas echt niet meer. Het zijn gelukkig taaie beesten, die voor de kat niet bang zijn.. Dus grote kans dat hij het wel zal redden.
  zondag 17 april 2011 @ 11:22:15 #25
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_95614024
Ahw zo sneu voor Geeltje ook :'( .

Hoop dat Groentje weer terugkomt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')