Interessant topic! Ik heb me dat ook vaak afgevraagd én aan een heleboel mensen gevraagd intussen.
Van de mannen zei 9 van de 10 dat ze spijt hadden dat ze zich zo vroeg hadden vastgelegd, zowel met partner als kinderen. Ze hadden geen spijt van hun partnerkeuze of dat ze kinderen hadden, maar ze hadden achteraf liever gewacht tot hun 40ste met vaste relatie, trouwen en kinderen enz. Een paar hadden ook liever helemaal niet getrouwd + kinderen. Zij hadden liever verschillende relaties gehad, achter elkaar, met diepgang, passioneel én monogaam, van maximaal 5 jaar. Serieel monogaam heet dat geloof ik.
De vrouwen hadden van kompleet andere dingen spijt, van allerlei verschillende dingen; verkeerde partner keuze, overgewicht, niet gestudeerd, slechte relatie met ouders, geen vriendinnen, over zich heen laten lopen, slechte moeder zijn, etc, etc, etc,... Maar nooit van hun kinderen of dat ze te jong moeder zijn geworden ofzo.
Ik zou jou (als man) dus aanraden om tot je 40ste aan je carriere te werken en in je vrije tijd lekker van het leven te genieten, veel van de wereld te zien, elk weekend stappen veel drinken en one-night-stands, teveel geld uitgeven aan veel te duur en vooral onnodig jongens speelgoed, tot diep in de nacht gamen en nog even een HPtje voor het slapen, nooit zelf koken, harde boeren en scheten laten, lekker de bril omhoog laten staan na het plassen, dagenlang in hetzelfde ondergoed lopen, de was bij je moeder droppen en meteen even aanschuiven voor een vitaminerijke maaltijd, en vooral aan niemand, maar dan ook niemand verantwoording hoeven af te leggen!!
Tegen de tijd dat je 40 wordt, ben je je wilde haren een beetje kwijt (soms ook je hoofdhaar helaas), is je testosteron level wat gedaald en heb je misschien niet meer het lijf van een Griekse God, maar heb je hopelijk wél een succesvolle carriere, aardig banksaldo en genoeg ervaring en zelfkennis opgedaan, om de perfekte partner (jaar of 10 jonger) te kunnen kiezen en veroveren.
Volgens mij word je dan ook een veel leukere husband voor je toekomstige echtgenote en heb je meer tijd om aan kinderen en gezin te besteden. (Of is het al te laat?!

)