mijn appie betaalde mij op 25 jarige leeftijd 9,68quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:00 schreef piepkuiken21 het volgende:
zelfs de appie betaald meer op 22 jarige leeftijd (11,05)
Kun je de regering voor bedanken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik lach niet specifiek TS uit. Ik vind het schokkend dat TNT en andere bedrijven mensen zo mogen uitbuiten en dat ze nu zelfs een constructie aan het vormen zijn waarbij het loon nog lager mag worden.
En geen wonder dat mensen in een uitkering blijven zitten als dit is wat je terugrkijgt als je er uit gaat. En ik snap niet hoe dat kan, want toen ik een tijd full-time werkte kwam ik als 18-jarige al uit op een loon van 6.50. En dat was ongeschoold werk.
Voor de rest was mijn reactie misschien iets te ongenuanceerd.
Erg typisch, ja. Er wordt moord en brand geschreeuwd als mensen een uitkering hebben, want MIJN BELASTINGCENTJES!!!!11 en ALS JE WIL WERKEN KUN JE WERKEN!, en als iemand dan een baantje heeft is diegene ineens een pauperquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:57 schreef Swindler het volgende:
[..]
Mensen uitlachen die gaan werken om uit de uitkering te komen![]()
![]()
TS goed bezig
Nou ja... als ik moet kiezen tussen werken voor mijn geld, of datzelfde bedrag ontvangen door de hele dag thuis op mijn reet te zitten dan ga ik er liever voor werken. Al was het alleen maar om iets om handen te hebben. Ik heb zelf ook een tijdje thuis gezeten en dat was echt verschrikkelijk. De muren komen gewoon op je af na een tijdje.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:42 schreef Ascendancy het volgende:
(...)
En geen wonder dat mensen in een uitkering blijven zitten als dit is wat je terugrkijgt als je er uit gaat. En ik snap niet hoe dat kan, want toen ik een tijd full-time werkte kwam ik als 18-jarige al uit op een loon van 6.50. En dat was ongeschoold werk.
Waarom schreeuw je tegen me?quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:47 schreef SUPERJESJE het volgende:
HOI PUSSYWILLOW
HOE KOM JE AAN 8,8 NETTO, DUS HET KLOPT DAT JE BIJNA ALLES OVER HOUDT? IK HOOP HET HET VERDIENT AL ZO WEINIG,
Mensen die denken dat 8.62 netto redelijk is voor een 28 jarigequote:Op vrijdag 15 april 2011 10:33 schreef SUPERJESJE het volgende:
OKE BEDANKT,
DUS WAARSCHIJNLIJK HOU IK REDELIJK WAT OVER
Klopt, de hoge vakvolwassen leeftijd (23 jaar) zorgt in feite voor een gelegaliseerde onderbetaling. In de meeste landen is de vakvolwassen leeftijd 18 jaar en/of zijn de minimumjeugdlonen veel hoger.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:14 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Volgens mij kom je in een supermarkt op zo'n leeftijd vrijwel niet aan een (vaste) baan.
Dit kan je ook zelf uitrekenen met een rekenmachine en www.belasting.nlquote:hallo allemaal,
ik ben 28 jaar en ben pas begonnen als postbezorger ik verdien 8.62 euro per uur bruto, nu is mijn vraag weten jullie wat daar netto van over blijft? of hoeveel je per maand netto verdient met bijv. 12 uur?
alvast bedankt
quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:08 schreef pussywillow het volgende:
Tja, het is nu eenmaal eenvoudig werk en dat verdient eigenlijk altijd slechtAls je bijv. productiewerk doet in een fabriek of drukkerij o.i.d. werk je ook onder kutomstandigheden (vroeg beginnen, weinig pauze, herrie, stank, stof, vreselijk eentonig en geestdodend werk) en dat verdient ook beroerd. Daarom halen mensen diploma's.
Ook met 2 diploma's zijn er mensen die geen werk op niveau kunnen vinden. Ik werk nu ook tijdelijk bij TNT. Leuk werk, lekker buiten met dit weer en beter dan thuiszitten, maar qua salaris kan je nog beter in de bijstand zitten.quote:Op vrijdag 15 april 2011 20:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit kan je ook zelf uitrekenen met een rekenmachine en www.belasting.nl
Ik wist trouwens niet dat TNT zo'n schandalig uurtarief uitbetaalt aan een 28 jarige. Ik verdien meer dan 2x zoveel en ben jonger.
Volgens mij is die 8,62 het minimumloon. Standaard krijg je 8,10 per uur. (volgens de website) Binnen je contract wordt dit aangevuld tot 8,62 en daarbuiten blijft het 8,10. Maar kan het mis hebben....quote:Op maandag 18 april 2011 10:36 schreef pussywillow het volgende:
Ik weet het. Ik heb zelf ook diploma's en werk ook bij TNT
Ik heb trouwens mijn laatste salarisstrook er even bijgepakt. Ik krijg ¤8,62 voor mijn meeruren, en binnen mijn contracturen krijg ik ¤9,37 per uur. De contracturen worden nl. aangevuld tot het minimumloon.
Bij ons werkt iemand die een HBO diploma heeft voor diëtiste (zij is trouwens zaterdagbesteller maar werkt fulltime omdat dat mogelijk is, ze verdient dus wel meer dan een postbezorger).quote:Op maandag 18 april 2011 13:21 schreef Mas het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid: wat voor een diploma's hebben jullie waarmee jullie nergens anders aan de bak kunnen dan bij de post? Niet dat daar trouwens iets mis mee is, want het is gewoon eerlijk werken voor je geld. Staat trouwens ook een stuk beter op je CV dan thuiszitten en belastingcentjes innen..
Een groot deel zal waarschijnlijk nog niet eens werken. En van het deel wat wel werkt, zal denk ik minder dan 10% op meer dan 1.5 * modaal zitten. En die kleine groep mensen zie je vervolgens terug in het salaris topic waardoor het lijkt alsof het merendeel dikke zakkenvullers zijn. Het is logisch dat je niet met een minimum loon of modaal inkomen te koop loopt. Maar dit is voor de meeste mensen wel de realiteit.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:51 schreef zalkc het volgende:
Ook wel eens prettig om op Fok! te lezen dat niet iedereen 2x modaal verdient en 50K op zijn spaarrekening heeft![]()
Je salarisstrook zal vandaag of morgen wel komen. Je krijgt iedere maand je contracturen van die maand en de meeruren van de maand ervoor.quote:Op woensdag 20 april 2011 07:39 schreef SUPERJESJE het volgende:
hoi weten jullie wanneer je je salarisstrook krijgt? gisteren is er salaris uitbetaald, hoe zit dat , ik ben pas 11 april begonnen en heb gisteren salaris over april gehad, is dat dan van 3 weken, of heel de maand april, zijn dat je contracturen en maand daarop je overuren? ik dacht dat ik helemaal niks zou krijgen omdat ik een tabel ergens heb gezien en dat ik net in de periode val die in mei wordt uitbetaald? ik ben zo benieuwd naar mijn salaris strook om te kijken wat ze berekend hebben en hoeveel ik netto per uur krijg, krijg je die vrij snel of duurt het even
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |