abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95495987

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

[ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 14-04-2011 16:25:34 ]
The view from nowhere.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:51:23 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95497547
Lees ik nou goed in de OP dat het gaat om problematiek in het benaderen van vrouwen? Dus alleen heteromannen en lesbovrouwen kunnen hier hun problemen voorleggen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:57:15 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95497869
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef Lienekien het volgende:
Lees ik nou goed in de OP dat het gaat om problematiek in het benaderen van vrouwen? Dus alleen heteromannen en lesbovrouwen kunnen hier hun problemen voorleggen?
Ja dat is wel een beetje storend, verder is het topic " versieren op latere leeftijd". En als je op latere leeftijd nog weg moet gaan bij je ouders om iets te gaan studeren ofzo, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.
De OP verdient nog wat aanpassingen dus.
pi_95497882
De OP is zo aangepast dat het beide geslachten nu moet aanspreken, maar er kunnen nog wat foutjes inzitten. Het is misschien wel voer tot discussie in hoeverre vrouwen eigenlijk moeten versieren, is het echt nodig voor ze?

Laten we evolutionaire verschillen niet vergeten. :P
Ron Paul 2012
pi_95497948
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:57 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje storend, verder is het topic " versieren op latere leeftijd". En als je op latere leeftijd nog weg moet gaan bij je ouders om iets te gaan studeren ofzo, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.
De OP verdient nog wat aanpassingen dus.
Dit gaat al lang niet meer om versieren op latere leeftijd, daarom heb ik die post ook gemaakt. Zien we hier mensen van 30+ die advies vragen? Het zijn voornamelijk mensen van rond de 20 met mentale problemen, als je evengoed al bij je ouders weg bent, geldt dat advies nog prima.
Ron Paul 2012
  donderdag 14 april 2011 @ 17:00:46 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95498038
Het gaat volgens mij niet zozeer om versieren, maar om het krijgen en houden van zinvolle relaties. Of is dat mijn invulling?
pi_95498052
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef Lienekien het volgende:
Nee. Het is toevallig zo dat de mensen die posten vooral mannen zijn met dit probleem. Het topic staat met zo goed open voor vrouwen die problemen ondervinden bij het versieren/versiert worden. Er melden zich in het laatste deel al enkele aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 14-04-2011 17:11:28 ]
The view from nowhere.
pi_95498079
6. Eet elke dag een stengel selderij..

Waarom ?? waar is dat goed voor ?????
pi_95498141
:')

Nog een tip bij online versieren: gebruik nooit teveel leestekens, je komt over als een mongol.
Ron Paul 2012
pi_95498251
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Het gaat volgens mij niet zozeer om versieren, maar om het krijgen en houden van zinvolle relaties. Of is dat mijn invulling?
Blijkbaar wel. Ieder z'n eigen invulling dus. Als ik zie dat we voornamelijk mensen krijgen die sociaal erg onhandig zijn, met uitzonderingen van een paar mensen die even snel wat advies willen oppikken, dan gaat het veelal om het type persoon beschreven in de OP.
Ron Paul 2012
  donderdag 14 april 2011 @ 17:05:41 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95498285
Heeft er iemand dan ook nog een voorstel voor een betere TT dan?
pi_95498404
Daar heb ik al wat over geDM'd, maar daar komen we niet echt uit. "Versieren met een achterstand?"
Ron Paul 2012
pi_95498478
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Dat is ook mijn insteek. Zelfs nog breder. Beter inzicht krijgen in de redenen waarom het niet lukt. Redenen die van persoon tot persoon kunnen verschillen.

Maar er zijn ook mensen bij die juist uit zijn op versier tips en mogelijkheden.
The view from nowhere.
pi_95498631
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:08 schreef Supersoep het volgende:
Daar heb ik al wat over geDM'd, maar daar komen we niet echt uit. "Versieren met een achterstand?"
Moeilijk relaties aangaan ivm met issues.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 14-04-2011 17:22:53 ]
The view from nowhere.
pi_95498666
dubbel
The view from nowhere.
pi_95498754
Die vind ik wel okay.
Ron Paul 2012
  donderdag 14 april 2011 @ 17:52:23 #17
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95500037
De TT kun je prima aanhouden en laten we het ook hebben over de perikelen van oudere jongeren die moeite hebben met het vinden en binden van een vent of vrouw.

Ik word onderhand wel een beetje moe van posts over de mensen die in een sociaal isolement leven en het eindeloze doorhameren daarover en het overtuigen danwel aanpraten van dergelijke psychische stoornissen.

Sommige mensen (ja ook 30+) komen uit een relatie van een aantal jaren of waren zelfs een tijdje getrouwd, maar weten niet meer hoe ze op deze leeftijd weer in contact kunnen komen met anderen.
Daarbij heb je nog de mensen die nu pas beseffen dat ze het 'versieren' niet goed begrijpen en niet goed weten hoe ze een man/vrouw juist moeten behandelen.
Dat wil niet meteen zeggen dat je hier moet leren om een versierkunstenaar te worden, maar enkele tips van mannen en vrouwen die hier over meepraten in dit topic zouden best wel kunnen helpen, al is het alleen maar een hart onder de riem steken.

Vaak gaat het onderwerp in dit topic maar over één persoon (die ook meteen alle aandacht opeist)

Mensen ik wil gewoon lekker discussiëren over daten, liefdesperikelen, uitgaanstips e.d. voor mensen op latere leeftijd, juist ja, mensen die zich te oud voelen in een discotheek of helemaal niet van uitgaan houden.

Een tip voor mensen die niet naar buiten durven:
Luister naar tips van andere mensen of zoek hulp, maar ga niet lopen huilen in dit topic.
Dat je niet durft is begrijpelijk, hoef je je niet voor te schamen en er is hoop, écht. Ook al denk je zelf van niet.

Lieve mods, ik begrijp dat dit een moeilijk topic is om te modereren, maar de kant die het nu uitgaat is de richting van een topic voor mensen met een psychische stoornis, klinkt hard maar zo is het.

SC of geen SC? In de meeste gevallen van een topicreeks heb je het al over een SC omdat er mensen komen die graag doordiscussiëren over het onderwerp en elkaar een beetje willen leren kennen. Wat verwacht je anders van en sociaal platform?
Wel vind ik dat het een beetje binnen de perken van liefde enzulks mag blijven.

Laten we elkaar gewoon accepteren en niet steeds op de man spelen, maar help een oplossing te zoeken.

Pffff, hopelijk niet teveel gevraagd en hopelijk zijn jullie het me mij eens.
Zo niet, jammer dan, maar dan heb ik er ook geen zin meer in.

Mods, als je dit bericht liever in R&P feedback had gezien verplaats het dan maar als je wilt, maar dit moet bespreekbaar zijn.
Je moeder is een hamster
pi_95500127
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:52 schreef Crutch het volgende:
De TT kun je prima aanhouden en laten we het ook hebben over de perikelen van oudere jongeren die moeite hebben met het vinden en binden van een vent of vrouw.

Ik word onderhand wel een beetje moe van posts over de mensen die in een sociaal isolement leven en het eindeloze doorhameren daarover en het overtuigen danwel aanpraten van dergelijke psychische stoornissen.
We kunnen het topic beter splitsen. Twee topics dus:
1. versieren op latere leeftijd
2. Moeilijk relaties aangaan ivm met issues.
The view from nowhere.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:56:45 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95500154
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Goede post van Crutch en goede conclusie van jou.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:56:50 #20
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95500156
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Vind ik een prima plan.
Dan maak ik wel een mooie OP voor deze versie.
Je moeder is een hamster
pi_95500202
Goed punt van Crutch: wat te doen als je een schurft hekel hebt aan uitgaan/geen vrienden aan je vorige relatie hebt overgehouden?

Ben zelf meer een einzelgänger, dus de vriendeloosheid boeit me niet. Maar alleen in de kroeg gaan staan is zo.... gaar. Hoewel de laatste keer wel succesvol was: leuke aansppraak gehad so who knows.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_95500604
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:58 schreef Ordos20 het volgende:
Goed punt van Crutch: wat te doen als je een schurft hekel hebt aan uitgaan/geen vrienden aan je vorige relatie hebt overgehouden?

Ben zelf meer een einzelgänger, dus de vriendeloosheid boeit me niet. Maar alleen in de kroeg gaan staan is zo.... gaar. Hoewel de laatste keer wel succesvol was: leuke aansppraak gehad so who knows.
Als je niet graag uitgaat? Dan doe je dat gewoon niet en zoek je het elders. Staat in de OP. Niet op plekken gaan staan waar je je niet op je gemak voelt. Bam.
Ron Paul 2012
pi_95500882
Hahahahaha ik ben te eigenwijs: ik ga toch de grens van mezelf opzoeken en kijken of ik er overheen kan. ;) beetje willpower kom je ver mee
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_95501009
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:52 schreef Crutch het volgende:

Sommige mensen (ja ook 30+) komen uit een relatie van een aantal jaren of waren zelfs een tijdje getrouwd, maar weten niet meer hoe ze op deze leeftijd weer in contact kunnen komen met anderen.
Daarbij heb je nog de mensen die nu pas beseffen dat ze het 'versieren' niet goed begrijpen en niet goed weten hoe ze een man/vrouw juist moeten behandelen.
Dat wil niet meteen zeggen dat je hier moet leren om een versierkunstenaar te worden, maar enkele tips van mannen en vrouwen die hier over meepraten in dit topic zouden best wel kunnen helpen, al is het alleen maar een hart onder de riem steken.

Vaak gaat het onderwerp in dit topic maar over één persoon (die ook meteen alle aandacht opeist)

Mensen ik wil gewoon lekker discussiëren over daten, liefdesperikelen, uitgaanstips e.d. voor mensen op latere leeftijd, juist ja, mensen die zich te oud voelen in een discotheek of helemaal niet van uitgaan houden.

Een tip voor mensen die niet naar buiten durven:
Luister naar tips van andere mensen of zoek hulp, maar ga niet lopen huilen in dit topic.
Dat je niet durft is begrijpelijk, hoef je je niet voor te schamen en er is hoop, écht. Ook al denk je zelf van niet.

Lieve mods, ik begrijp dat dit een moeilijk topic is om te modereren, maar de kant die het nu uitgaat is de richting van een topic voor mensen met een psychische stoornis, klinkt hard maar zo is het.

SC of geen SC? In de meeste gevallen van een topicreeks heb je het al over een SC omdat er mensen komen die graag doordiscussiëren over het onderwerp en elkaar een beetje willen leren kennen. Wat verwacht je anders van en sociaal platform?
Wel vind ik dat het een beetje binnen de perken van liefde enzulks mag blijven.

Laten we elkaar gewoon accepteren en niet steeds op de man spelen, maar help een oplossing te zoeken.

Pffff, hopelijk niet teveel gevraagd en hopelijk zijn jullie het me mij eens.
Zo niet, jammer dan, maar dan heb ik er ook geen zin meer in.

Mods, als je dit bericht liever in R&P feedback had gezien verplaats het dan maar als je wilt, maar dit moet bespreekbaar zijn.
Dit topic is nooit geweest wat jij hier in zekere zin opsomt. Daarom ben ik eerder voor een verandering in de topictitel wat beter aansluit bij de OP en het gros van de gebruikers hier en dan start jij lekker een ander deel over leuke uitgaanstips, wat te doen na een lange relatie en zulks. Dan bouw je daar een kern van gebruikers op die daar dan op voort kan bouwen.

In essentie is dit over een periode van 40 delen verworden tot een soort ''relaties verkrijgen voor licht labielen'' om het even heel cru te zeggen, dat haal je er niet zomaar uit en in zekere zin zou ik dat ook jammer vinden.

Dus als er al een ''normaal'' topic moet komen, dan het liefst niet deze.
Ron Paul 2012
  donderdag 14 april 2011 @ 18:22:41 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95501062
Ik ben ook eens met het idee van twee topics.

Eentje voor de mensen met moeilijkheden die daardoor geen vriendin kan krijgen en eentje voor mensen die emotioneel stabiel zijn maar nog steeds niet weten hoe ze aan een partner moet komen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')