Heeft die mentor, die nu vindt dat je de opleiding moet stoppen, zich ooit wel eens verdiept in de vraag waarom je opleidingen steeds mislopen?
Gewoon even voor de beeldvorming... ik vind dat leerlingen soms wel erg snel worden afgeschreven.
Het gaat dan wel om volwassenonderwijs aan de vavo, maar ook (jong) volwassenen kunnen soms wel wat ondersteuning e.d. gebruiken.
Als je je mentor wel oke vindt, kun je hem zelf ook eens vragen of hij het daar over wil hebben.
Dat je steeds met andere zaken bezig gaat dan school, kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben.
Van concentratieproblemen of een persoonlijke situatie tot te weinig (zelf)vertrouwen.
Dat je zelf merkt dat je 'dom' bezig bent, lijkt me al een heel goed begin. Dan zijn er vast ook oplossingen mogelijk.
Ik heb er zelf ook weleens over nagedacht om vavo te gaan doen. In Zwolle (waar ik dat evt. had willen doen) hadden ze een 'reguliere vavo klas' maar ook een 'speciale klas'. Die laatste klas was bedoeld voor mensen die op zich wel de capaciteiten hebben om een opleiding te halen, maar die door 'problemen buiten intelligentie om' toch vastliepen.
Die klas volgde gewoon de lessen, en maakte vervolgens onder toezicht het huiswerk. Er werd streng toegezien of iedereen het gemaakt had. En niet op komen dagen had strenge consequenties. Streng dus... maar voor sommige leerlingen heel goed denk ik!!
[ Bericht 0% gewijzigd door pietkanarie op 18-04-2011 01:10:21 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!