k pas het aanquote:Op donderdag 14 april 2011 15:20 schreef Nober het volgende:
De eerste van vier? Het is de tweede van vijf, Barcelona 5-0 Real Madrid (29/11/2010).
Maar Real Madrid moet winnen, Barcelona mag verliezen want ze hebben 8 punten voorsprong.
Kan dat?quote:
Maar in het (recente) verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, de laatste keer dat Real won was ook met duidelijk cijfers, 4-1 (7 Mei 2008).quote:Op donderdag 14 april 2011 15:39 schreef DeNummer10 het volgende:
De magie is er wel een beetje af nu deze wedstrijd zo vaak in korte tijd gespeeld wordt. En het feit dat Barcelona de laatste 3 wedstrijden tegen Real 12 goals heeft weten te maken, en in het vooruitzicht is dat het de komende wedstrijden tegen Real ook wel zal winnen, helpt ook niet echt mee natuurlijk.
Real Madrid is na Barcelona wel de ploeg met de meeste punten in alle landelijke competities (FC Porto even niet meegerekend).quote:Op donderdag 14 april 2011 16:11 schreef DeNummer10 het volgende:
Ja, net zoals men in Madrid zelf ook weet.
Barcelona heeft veel spelers uit eigen jeugd... maar als je op Real Madrid doelt, tsja... dat zouden de Nederlandse clubs is moeten doen!quote:Op donderdag 14 april 2011 16:23 schreef DeNummer10 het volgende:
Dat heb je meestal in competities waar clubs een monopoly hebben. Mag ook wel als je elk jaar met 100en miljoenen smijt.
Dat zou ook vast zijn gebeurd als men hier net zoveel schulden zou mogen hebben als daar.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Barcelona heeft veel spelers uit eigen jeugd... maar als je op Real Madrid doelt, tsja... dat zouden de Nederlandse clubs is moeten doen!
Zlatan is nog steeds van Barcelona hoor. Als ie zo door gaat in Milan dan denk ik niet dat Berlusconi er even 24 miljoen voor gaat neerleggen.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:48 schreef DeNummer10 het volgende:
Ik zeg ook niet dat Villa overbodig is, maar ze vonden hem te duur vorig seizoen, terwijl ze voor Zlatan meer kwijt waren. En Zlatan gaat achteraf weg met fors verlies, en ze kopen Villa alsnog voor 40 miljoen. Die stappen had je kunnen vermijden. Mascherano is een aardige speler hoor, maar 30 miljoen voor een bankzitter die geen restwaarde meer heeft?
En ze staan bijna 400 miljoen in de schuld, dus ze verdienen zulke misstappen niet even zomaar terug. Ze bouwen elk jaar weer schulden op vanwege de enorme lonen die ze uitkeren elke maand. Ze moeten dus een paar keer een klapper maken op transfergebied, of elke 2 jaar veel prijzen pakken. Maar goed, dat is bij bijna elke club van die status zo. Het kapitaal loopt letterlijk op het veld, en het geld dat ze uitgeven is niet eens eigen vermogen. Gelukkig benaderd Barcelona nog het meeste het pure voetbal als je naar hun prestaties tussen de lijnen kijkt. La Masia is ongeëvenaard (al zijn ze nu verhuisd).
Mwa 200..quote:Op donderdag 14 april 2011 16:28 schreef DeNummer10 het volgende:
Barcelona heeft ook een schuld, maar inderdaad, het raamwerk komt uit de jeugd. Dat is niet zo lastig, echter is het juist knap dat ze gewoon één algehele visie binnen de club neer zetten en met bepaalde trainingsstof tot zo'n specifiek voetbal komen. Wat Ajax ooit ook kon dus. Die schuld van Barcelona had trouwens veel minder kunnen zijn als je ziet wat ze voor onnodige aankopen gedaan hebben de laatste jaren. Zlatan terwijl je Villa had willen hebben, Chryginsky, Henrique, Keirrison, Mascherano. Dat is een slordige 200 miljoen.
Ik telde salaris er inderdaad bij, en wist niet dat Chryginsky verkocht was. Ik dacht slechts verhuurd.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:31 schreef Adames het volgende:
[..]
Mwa 200..
Chryginsky is 25-15=10 miljoen. Henrique en Keirrison zijn nog jong, gekocht voor samen 22 miljoen, daarna verhuurd voor ervaring. Geen idee wat Barcelona aan salaris bijbetaalt of juist krijgt. Mascherano is inderdaad duur voor 30, Zlatan is 45+Eto'o.
Kom je samen uit op ruim 100 miljoen + Eto'o
Barca aanhanger, dacht het niet. Deze held is voor Atletico Madrid.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Sierd de Vos onze Barça-aanhanger zal verslag doen van de wedstrijd. Dan kan je rekenen op goaaaaaalkreten.
quote:
Een arrogante kwal die ook nog eens zijn feiten niet correct heeftquote:Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef DeNummer10 het volgende:
Heb ik gezegd dat Zlatan niet meer van hun is dan?
Dit seizoen 5-0quote:Op donderdag 14 april 2011 15:39 schreef DeNummer10 het volgende:
De magie is er wel een beetje af nu deze wedstrijd zo vaak in korte tijd gespeeld wordt. En het feit dat Barcelona de laatste 3 wedstrijden tegen Real 12 goals heeft weten te maken, en in het vooruitzicht is dat het de komende wedstrijden tegen Real ook wel zal winnen, helpt ook niet echt mee natuurlijk.
Ah, is die oorvijg van 2-6 al weer zo lang geleden? Sorry baas.quote:Op donderdag 14 april 2011 20:01 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
[..]
Een arrogante kwal die ook nog eens zijn feiten niet correct heeft
[..]
Dit seizoen 5-0
Vorig seizoen 1-0 en 0-2 voor barcelona
quote:Op donderdag 14 april 2011 20:34 schreef FireFox1 het volgende:
Madrid, cabrón, saluda al campeón!
quote:Op donderdag 14 april 2011 20:34 schreef FireFox1 het volgende:
Hij is zich nu al aan het indekken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:49 schreef Nober het volgende:
Mourinho rekent op rode kaart tegen Barça
Real Madrid-trainer José Mourinho denkt er over na om zijn trainingen in de aanloop naar de topper tegen FC Barcelona aan te passen. De Portugees denkt aan de vooravond van El Clásico aan een complot.
"Ik moet alvast gaan trainen met tien man om te leren met tien man te spelen, want altijd hebben ze één van mijn spelers er uitgestuurd tegen hun", zegt de Portugese oefenmeester donderdag. "Het is me bij Chelsea en Internazionale al overkomen en kan nu weer gebeuren. Om de één of andere reden krijgt altijd iemand rood bij ons."
"Eén van sleutels tot goede resultaten is het eindigen met elf man", gaat Mourinho verder. De geschiedenis wijst echter uit dat de opmerkingen van Mourinho niet helemaal op waarheid berusten. Tijdens de elf wedstrijden waarin hij tegenover FC Barcelona stond, zag hij tot vier keer toe een speler uit zijn elftal met rood het veld verlaten.
Dan moet die amigo van jou zich ten eerste eens bezig houden met voetballen. Dan maken ze wellicht iets meer kans. Overigens zou ik Özil offeren voor Kaka en Adebayor voor een extra verdedigende middenvelder om vol op de counter te spelen.quote:
Barcelona heeft het dit seizoen juist moeilijk gehad tegen ploegen die ook erg vlot en aanvallend speelden. Ik vraag me af of je je als Real Madrid dan zo moet gaan aanpassen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:11 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dan moet die amigo van jou zich ten eerste eens bezig houden met voetballen. Dan maken ze wellicht iets meer kans. Overigens zou ik Özil offeren voor Kaka en Adebayor voor een extra verdedigende middenvelder om vol op de counter te spelen.
In Nou Camp had Barcelona er niet zoveel moeite mee in ieder geval. Mourinho wéét hoe je ruimtes moet verdedigen. Als je vervolgens zorgt dat je in de voorste linie spelers hebt die de ruimte achter Pique en zijn collega's kunnen benutten, dan zou je wel eens punten kunnen pakken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:23 schreef Adames het volgende:
[..]
Barcelona heeft het dit seizoen juist moeilijk gehad tegen ploegen die ook erg vlot en aanvallend speelden. Ik vraag me af of je je als Real Madrid dan zo moet gaan aanpassen.
Je zet jezelf nogal voor lul hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:58 schreef Ausputzert het volgende:
Mourinho enig tactisch inzicht toedichten.
Ik zou Ozil er nooit uithalen, maar ik denk wel dat je gelijk hebt qua tactiek. Ik vermoed dat hij wilt gaan spelen ala shaktar uit bij barca.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:11 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dan moet die amigo van jou zich ten eerste eens bezig houden met voetballen. Dan maken ze wellicht iets meer kans. Overigens zou ik Özil offeren voor Kaka en Adebayor voor een extra verdedigende middenvelder om vol op de counter te spelen.
Hèhè, ze moeten iets verzinnen om barca uit hun spel te halen. Dit wordt wel een hele gave pot!quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:16 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Real Madrid vanaf het begin als een kip zonder kop over het veld gaat rennen.
El rabbito?quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:36 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik zou Ozil er nooit uithalen, maar ik denk wel dat je gelijk hebt qua tactiek. Ik vermoed dat hij wilt gaan spelen ala shaktar uit bij barca.
Mourinho komt nog met een konijn uit de hoge hoed, maar of dat al a.s. zaterdag is.... ik denk dat hij dat bewaard tot aan de CL halve finale...
quote:
Ja en daarmee lopen ze precies in de val, omdat Barcelona de kwaliteit heeft om dit rustig voetballend op te lossen en dit genadeloos af te straffen als Real weer eens een zee van ruimte laat achterin.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:05 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Hèhè, ze moeten iets verzinnen om barca uit hun spel te halen. Dit wordt wel een hele gave pot!
Exact. De verdediging van Real is best matig te noemen. Dit valt niet op omdat het middenveld en aanval van wereldklasse is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja en daarmee lopen ze precies in de val, omdat Barcelona de kwaliteit heeft om dit rustig voetballend op te lossen en dit genadeloos af te straffen als Real weer eens een zee van ruimte laat achterin.
Schei toch uit joh sukkel!quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Succes supporters van Barca in dit topic
Kap nou eens met dat anti-Barcelona-gezeik man.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
jmdr.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik zeik nooit over Barca? Ik heb ook niks tegen Barca alleen de mensen die altijd heel fanatiek Barca gaan toejuichen en over gaan discussieren terwijl ze hier in Nederland wonen en uberhaupt nooit in de buurt van barcelona komenquote:Op vrijdag 15 april 2011 19:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kap nou eens met dat anti-Barcelona-gezeik man.
Ga niet haten op Sierd jongequote:Op vrijdag 15 april 2011 20:49 schreef Cani het volgende:
Smakeloze commentator zeg dat GOOOOOOOOOOL heeft totaal geen emotie
Gast... als je spaanse commentator eens hoort en je hoort Sierd, zit totaal geen emotie in hemquote:
Overdrijven is ook een vakquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:15 schreef onlogisch het volgende:
Opdat wij nooit vergeten
29-11-2010 werd ons het beste voetbal ooit gedemonstreerd.
Ja? Noem eens een wedstrijd waarin een ploeg beter voetbalde... Ik heb de wedstrijd toen live gezien en het was het beste voetbal dat ik ooit gezien heb.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:14 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak
Sterker nog zet de Barcelona verdediging onder druk en ze zijn slechter, maar dit zie je niet omdat hun middenveld/aanval beter is dan Real Madrid.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:28 schreef Morendo het volgende:
Hmm, ik ben voor Real Madrid. En zo slecht is de Real-verdediging niet.
Inderdaad. Als de tegenstander de bal heeft, zie je meteen de aanval en het middenveld van Barcelona jagen als een gek. Ja, dat kost kracht, maar omdat je de bal vaak na een paar seconden weer terug hebt, kost het relatief minder kracht als je eerst weer achteruit gaat lopen en goed gaat staan.quote:
Rechts- en linksback Alves/Maxwell/Adriano staan ook meer op de helft van de tegenstander, dan op hun eigen helftquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Inderdaad. Als de tegenstander de bal heeft, zie je meteen de aanval en het middenveld van Barcelona jagen als een gek. Ja, dat kost kracht, maar omdat je de bal vaak na een paar seconden weer terug hebt, kost het relatief minder kracht als je eerst weer achteruit gaat lopen en goed gaat staan.
De 2-6 in Madrid 2 jaar geleden vond ik de allerbeste wedstrijd die ik ooit gezienquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja? Noem eens een wedstrijd waarin een ploeg beter voetbalde... Ik heb de wedstrijd toen live gezien en het was het beste voetbal dat ik ooit gezien heb.
Dit is waar ik op hoop morgen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De 2-6 in Madrid 2 jaar geleden vond ik de allerbeste wedstrijd die ik ooit gezien
Die wedstrijd had écht alles in zich
Op veel spektakel!quote:
quote:Mourinho zwijgt
José Mourinho heeft vrijdag tijdens een persconferentie van zijn club Real Madrid aan de vooravond van de kraker tegen Barcelona geweigerd te praten. Op vragen van de mediavertegenwoordigers ging alleen assistent-coach Aitor Karanka in.
José Mourinho zal geen vragen beantwoorden', meldde een woordvoerder van de club bij aanvang van de bijeenkomst. Een aantal journalisten vertrok daarop demonstratief.
Karanka mocht de beweegredenen van de Portugees toelichten. Elke keer als hij spreekt wordt alles wat hij zegt onder een vergrootglas gelegd. Hij wil niet dat zijn woorden worden uitvergroot, zei Karanka met de zwijgende Mourinho naast zich. Real ontvangt zaterdag Barcelona. Beide ploegen treffen elkaar in de daaropvolgende weken nog drie keer; in de Spaanse bekerfinale en in de halve finale van de Champions League.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |