abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95487374
Wie doet het en wanneer doe je het?

Zelf ik bijna continu eigenlijk, zodra er ietswat met ritme in mijn gehoorsveld klinkt ga ik er automatisch en onbewust op meeknarsen met mijn achterste kiezen. In de nacht knars ik als een achterlijke met mijn voortanden. Heb intussen aardige kaakspieren haha als ik een vriendin bijt bijt ik meestal iets te hard (ja, wij bijten elkaar). Ze zijn helemaal recht afgeslepen dus heb maar een afspraak gemaakt om weer een nachtbitje te nemen, dat wordt kwijlen ^O^

Mensen die al wat ouder zijn en er nooit iets tegen gedaan hebben, wat is de schade?
  donderdag 14 april 2011 @ 13:11:04 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95487560
In mijn slaap. Het is niet goed voor je tanden maar ik heb tot nu toe nog geen gevolgen ervaren.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95487797
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:11 schreef Id_do_her het volgende:
In mijn slaap. Het is niet goed voor je tanden maar ik heb tot nu toe nog geen gevolgen ervaren.
Ik ook niet behalve dat mijn tanden helemaal recht zijn afgeslepen. Heb vroeger (3/4 jaar terug) al eens zo'n bitje gehad en ook mijn tanden van nu vergeleken met de gipsafdruk die toen is gemaakt en ze zijn wel een stukje korter sinds die tijd.

Denk dat als je dit zo'n 20 a 30 jaar volhoudt, je aardig dicht tegen tand protheses of een geheel kunstgebit aanzit.
pi_95487830
Ik doe het een beetje als ik me concentreer, en ik heb lang nagels gebeten, wat hetzelfde effect kan hebben.

Gevolg is echter wel dat het glazuur op mijn kiezen vrijwel weg is, en dat ik soms heel veel last kan hebben met eten :')
pi_95487960
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:17 schreef RenRen- het volgende:
Ik doe het een beetje als ik me concentreer, en ik heb lang nagels gebeten, wat hetzelfde effect kan hebben.

Gevolg is echter wel dat het glazuur op mijn kiezen vrijwel weg is, en dat ik soms heel veel last kan hebben met eten :')
Bij mij is het glazuur ook niet meer je van het inderdaad. Achja, afspraak is strakjes vraag wel even wat de gevolgen zijn op lange termijn.
pi_95488055
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:21 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Bij mij is het glazuur ook niet meer je van het inderdaad. Achja, afspraak is strakjes vraag wel even wat de gevolgen zijn op lange termijn.
Tsja, ik moet g ewoon echt jaarlijks worden gesealed. Ik denk na de zomer ook (21), aangezien ik er echt last aan ondervind. Soms kan ik weken niet met 1 of beide kanten eten omdat ik dan last heb :')
  donderdag 14 april 2011 @ 13:43:01 #7
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_95488916
Als ik aan de mdma zit.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_95489435
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:43 schreef HugoBaas het volgende:
Als ik aan de mdma zit.
Ja, ik ook, maar het gaat nu over natuurlijk knarsetanden :P
  donderdag 14 april 2011 @ 14:07:26 #9
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_95489987
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:54 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ja, ik ook, maar het gaat nu over natuurlijk knarsetanden :P
Oh, nee dan bijna niet. Heel af en toe.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_95492171
Net bij de tandarts geweest, volgende week een afdruk maken en week erop krijg ik mn plaatje. heb het niet gevraagd maar denk dat ik ook overdag een plaatje krijg. Dan doe ik het ook heel erg en dat vind ik echt vervelend. Ten eerste vragen mensen weleens of ik drugs op heb of zenuwachtig ben omdat ik heel veel beweeg met mijn kaak, en daarnaast ook nog eens tril en wiebel met mijn benen de godganse dag (adhd).

Ook de vorm van mijn gezicht is veranderd wegens mn kaakspieren. Achja, ooit zal het vast wel een keer van pas komen :P
  donderdag 14 april 2011 @ 15:03:59 #11
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_95492376
Meer leed vind je hier:
Tandenknarsen
:)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_95492395
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:59 schreef Phantomesse het volgende:
Net bij de tandarts geweest, volgende week een afdruk maken en week erop krijg ik mn plaatje. heb het niet gevraagd maar denk dat ik ook overdag een plaatje krijg. Dan doe ik het ook heel erg en dat vind ik echt vervelend. Ten eerste vragen mensen weleens of ik drugs op heb of zenuwachtig ben omdat ik heel veel beweeg met mijn kaak, en daarnaast ook nog eens tril en wiebel met mijn benen de godganse dag (adhd).

Ook de vorm van mijn gezicht is veranderd wegens mn kaakspieren. Achja, ooit zal het vast wel een keer van pas komen :P
Als jij overdag knarst dan zou ik in jouw geval gewoon kauwgum gaan eten, dan beschadig je je kiezen niet.

Ik heb jaren geknarst zonder dat ik 's nachts een gebitje in heb gehad, en dat is te zien aan mijn hoektanden :(
BlaBlaBla
  donderdag 14 april 2011 @ 15:19:44 #13
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_95493030
Ik heb er ook last van. Knars als een malle (al dus m'n vriendin) heb al eens m'n tandjes laten bij slijpen maargoed dat kan je ook niet te vaak blijven doen voordat je met een rij halve platte tanden staat te grijnzen.

Stel mezelf al een tijdje voor zo'n bitje te nemen, alleen zie ik dat niet zo zitten. Korte stompe tandjes nog minder. Dus ja.....

Meestal heb ik er extra last van wanneer ik veel te verwerken hebt in mijn hoofd en lig ik letterlijk en figuurlijk de malen.
pi_95493608
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:04 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Als jij overdag knarst dan zou ik in jouw geval gewoon kauwgum gaan eten, dan beschadig je je kiezen niet.

Ik heb jaren geknarst zonder dat ik 's nachts een gebitje in heb gehad, en dat is te zien aan mijn hoektanden :(
Kauwgom hou ik een halfuurtje vol daarna ben ik dat spuugzat. Gebruik dat bijna nooit alleen in het weekend. Vraag volgende week gewoon of ik ook een plaatje voor overdag mag, blijven ze ook goed staan want mn onderste voortanden zitten wat losjes.
pi_95496704
Heb je nog gevraagd aan de tandarts wat de lange termijn gevolgen zijn? Ben ook wel benieuwd aangezien ik 's nachts ook knars..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 14 april 2011 @ 17:09:25 #16
332810 Sloeber94
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95498442
Als ik Coca-Cola Regular gehad heb, anders nooit:P
pi_95503958
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:35 schreef Njosnavelin het volgende:
Heb je nog gevraagd aan de tandarts wat de lange termijn gevolgen zijn? Ben ook wel benieuwd aangezien ik 's nachts ook knars..
Helemaal vergeten, schrijf het zo ff op de afsprakenkaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')