abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95485286
quote:
Frankrijk heeft opnieuw een groep Roma teruggestuurd naar Roemenië.

Vanuit Lille zijn 159 mensen naar Timosoara gevlogen. Ze zijn met hulp van de Franse overheid vrijwillig teruggegaan.

De Roma kregen per persoon 300 euro mee en moesten een verklaring ondertekenen dat ze niet terugkeren naar Frankrijk.
Discussie

Vorig najaar leidde de uitzetting van Roma naar Roemenië en Bulgarije tot veel discussie tussen Frankrijk en de Europese Commissie, omdat Frankrijk ingaat tegen de regels voor het vrije personenverkeer binnen Europa.

De EU presenteert binnenkort een plan voor de verbetering van de positie van Roma.
Bron: NOS

Dat klinkt natuurlijk leuk, maar toch erger ik me aan dit bericht.

1. De naam 'Roma'.
De claim van deze groep zigeuners om zichzelf Roma te noemen is volstrekt eenzijdig. Onbegrijpelijk dat de EU dit overneemt. Roma lijkt m.i. veel te veel op Români (Roemenen). Dit leidt er toe dat Roemenen onterecht worden aangekeken op het gedrag van zigeuners die zichzelf Roma noemen.

2. Het geld en het contract
Waarom geld geven aan mensen die zich willens en wetens niet aan de regels houden? Frankrijk denkt het e.e.a. af te dekken met een contract, maar een getekende verklaring van een zigeuner is natuurlijk niets waard. In Roemenië hebben ze een gezegd: a gypsy always stay a gypsy.

3. Vrij verkeer van personen en goederen
Deze mensen plaatsen zichzelf in een aparte subcultuur en weigeren zich aan te passen. In principe hoeft niemand te assimileren, maar je normaal gedragen zou altijd een minimale voorwaarden moeten zijn. Dat weigeren zigeuners. M.i. hebben ze geen enkel recht op een EU-paspoort. Het is 'n apart volk, het zijn geen Roemenen, Bulgaren of Hongaren.

4. Het EU-voorstel
Wat is dit voor waanzin?

De Arnhemse officier van justitie M. van Elsdingen deed tijdens een requisitoir in 2004 tegen een Roma uit Ede de volgende uitspraken: "Als we spreken over zich misdragende voetbalsupporters of criminele Marokkanen, dan hebben we het over uitzonderingen. Want de meeste voetbalsupporters en Marokkanen zijn niet zo. Maar bij de Roma is dat anders. De Roma-gemeenschap houdt zich bezig met criminaliteit, met strafbare feiten. Inbraken plegen wordt bij hen heel gewoon gevonden. Ze onttrekken zich aan onze cultuur en dat kunnen we niet hebben."

Opmerkelijk is overigens dat in dezelfde tijd (2003) de gemeente Ede integratieprojecten van Roma volslagen nutteloos en totaal mislukt noemde.

Deze voorstellen hebben geen enkele zin. A gypsy always stay a gypsy en ze vertikken het gewoon om zich ietwat normaal te gedragen. Men zou de energie beter steken in een plan om de overlast van zigeuners tot een minimum te beperken en ze bij voorkeur terug te sturen naar India en Pakistan.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:34:44 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95486013
Leuk land dat Frankrijk. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95486110
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:

Toch maar goed dat ze Noord-Afrika uitgetrapt zijn he.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2011 @ 12:50:53 #4
230491 Zith
pls tip
pi_95486678
quote:
M.i. hebben ze geen enkel recht op een EU-paspoort. Het is 'n apart volk, het zijn geen Roemenen, Bulgaren of Hongaren.
:')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_95486856
Als ze nou eens zich normaal vestigen in een normaal huis met een baantje erbij was er niets aan de hand.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 14 april 2011 @ 12:57:02 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95486930
quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wel. Het doet me nog wel pijn dat ze in Tunesië haast alleen Frans spreken, geldt ook voor Algerije en interessant doende Marokkanen. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95487008
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zo is het beter, alsof iemand ze er ooit nog bij wil hebben na al die kansen.
Precies. Ondanks alle inspanningen, financiële steun, gekregen ruimte en "positieve" discriminatie, is er met deze lui nog steeds niets aan te vangen.

Wat mij betreft de EU-paspoorten afpakken en wegsturen die lui. :W
pi_95502800
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:

ga jij maar lekker hele week naast zigeuners wonen dan piep je wel anders :')
  donderdag 14 april 2011 @ 19:07:41 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_95503017
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:58 schreef Halcon het volgende:

Wat mij betreft de EU-paspoorten afpakken en wegsturen die lui. :W
Naar?
  donderdag 14 april 2011 @ 19:15:34 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_95503423
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:17 schreef Halcon het volgende:

1. De naam 'Roma'.
De claim van deze groep zigeuners om zichzelf Roma te noemen is volstrekt eenzijdig. Onbegrijpelijk dat de EU dit overneemt. Roma lijkt m.i. veel te veel op Români (Roemenen). Dit leidt er toe dat Roemenen onterecht worden aangekeken op het gedrag van zigeuners die zichzelf Roma noemen.
En Români lijkt dan weer te suggereren dat het een inwoner van Rome is, zodat Romeinen worden aangesproken op het gedrag van mensen die zichzelf Roemeen noemen.
pi_95503465
Frankrijk is goed bezig.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:16:44 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_95503501
quote:
M.i. hebben ze geen enkel recht op een EU-paspoort. Het is 'n apart volk, het zijn geen Roemenen, Bulgaren of Hongaren.
Precies! En Fryslân is ook geen EU-lid, dus opflikkeren met die kutfierljeppers.
pi_95503852
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:07 schreef freako het volgende:

[..]

Naar?
India en Pakistan.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:23:26 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_95503881
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

India en Pakistan.
En als die ze niet willen hebben?
pi_95503918
Haha, tuuuurlijk. Ik ken India als m'n broekzak die zitten echt niet te wachten op kampers.
pi_95504033
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:15 schreef freako het volgende:

[..]

En Români lijkt dan weer te suggereren dat het een inwoner van Rome is, zodat Romeinen worden aangesproken op het gedrag van mensen die zichzelf Roemeen noemen.
Roemenië is een Romaans land.Daar is de naam ook van afgeleid. Verder is het heel simpel: de mensen die zich nu "Roma" menen te moeten noemen, moeten gewoon weer zigeuners genoemd worden.
pi_95504091
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:23 schreef freako het volgende:

[..]

En als die ze niet willen hebben?
Misschien dat er ergens in de Stille Oceaan nog een afgelegen eiland is. Verder moeten India en Pakistan niet zeuren. Deze mensen komen daar oorspronkelijk vandaan.
pi_95504284
Dit is het beeld wat ik heb:

Vroeger wel 'ns problemen met die lui gehad. In Spijkenisse zat er een site maar m'n neef uit Amsterdam maakte korte metten met ze :Y
  donderdag 14 april 2011 @ 20:01:17 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_95506176
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Roemenië is een Romaans land.Daar is de naam ook van afgeleid.
Ik zou het zelf "gejat" willen noemen.
  donderdag 14 april 2011 @ 20:04:57 #20
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_95506390
Leker belangrijk, alsof wij er last van hebben....
En de Fransen hebben altijd een hekel gehad aan de Duitsers maar dat konden/kunnen ze niet winnen dus koelen ze hun haat op de Roma haha
pi_95506582
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:04 schreef ramon83 het volgende:
Leker belangrijk, alsof wij er last van hebben....
En de Fransen hebben altijd een hekel gehad aan de Duitsers maar dat konden/kunnen ze niet winnen dus koelen ze hun haat op de Roma haha
Nederland en België gaan er nog wel last van krijgen. In Roemenië en Bulgarije moeten ze (terecht) niets van deze lui hebben. Frankrijk ook niet meer. Driemaal raden waar ze dan naar toe gaan. :X
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:12:18 #22
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95524168
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:27 schreef wise het volgende:
^O^ oprotten
eens

moet er niet aan denken dat mijn achterkleinkind een halve roma is.
"Ik quote graag mezelf."
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:16:50 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_95524376
Kunnen we als Europa niet Zimbabwe even 100 miljoen euro toestoppen in ruil voor het dumpen van alle zigeuners daar? Lijkt me een koopje
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:24:58 #24
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95524665
oef, er wordt keihard gemodereerd in dit topic
"Ik quote graag mezelf."
pi_95527228
Ik geef Frankrijk groot gelijk. Geen enkel (west) Europees land kan de poorten opzetten voor groepen mensen die binnenkomen, maar niks bijdragen en hooguit problemen veroorzaken. De positie van Roma dient te worden verbeterd door landen als Roemenië op hun beleid aan te spreken en desnoods te dreigen met beëindiging van het EU-lidmaatschap. Die landen hadden sowieso nooit EU-lid mogen worden, gezien de mensenrechtensituatie en de alom aanwezige corruptie.
pi_95527608
quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze zijn weer terug, ze vliegen nu boven Libie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_95533915
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Kunnen we als Europa niet Zimbabwe even 100 miljoen euro toestoppen in ruil voor het dumpen van alle zigeuners daar? Lijkt me een koopje
Goed plan. :Y
pi_95537852
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:55 schreef o.us het volgende:
Als ze nou eens zich normaal vestigen in een normaal huis met een baantje erbij was er niets aan de hand.
In Utrecht loopt er een soort van pilot, geloof ik. Daar heeft een groep overlastgevende zigeuners in elk geval een huis gekregen, een zeer leuk huisje, al zeg ik het zelf.

Alleen met de baantjes wil het nog niet zo lukken. Gesteld dat de baantjes in kwestie moeten voldoen aan het criterium dat het eerlijk werk moet zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_95542514
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

In Utrecht loopt er een soort van pilot, geloof ik. Daar heeft een groep overlastgevende zigeuners in elk geval een huis gekregen, een zeer leuk huisje, al zeg ik het zelf.

[ afbeelding ]

Alleen met de baantjes wil het nog niet zo lukken. Gesteld dat de baantjes in kwestie moeten voldoen aan het criterium dat het eerlijk werk moet zijn.
Dit is of heel nieuw nieuws, of heel oud nieuws.

Er zijn al meerdere malen families over de stadsgrenzen gezet richting Houten bijvoorbeeld met een oprotpremie van meerdere tonnen onder het mom van 'kom hier alsjeblieft niet meer wonen'.

Die oprotpremie is ook alleen maar ingezet zodat mensen niet zo snel de racismekaart zouden spelen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:41:06 #30
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95542840
Ik zou willen dat ze door de zigeuners nou eens gingen beseffen dat de veelgerepte en makkelijke oplossing "stuur ze terug" vaak niet de juiste is. Roma's zijn inderdaad geen Roemenen of Bulgaren en die landen zitten dan ook helemaal niet te wachten op groepen mensen die zich niet kunnen gedragen. Het liefste zouden de Roemenen en Bulgaren de Roma's ook terugsturen, maar ja waar stuur je ze naartoe? Het wordt eens tijd om mensen die zich misdragen aan te pakken (dus niet door ze zomaar geld en villa's te geven in de hoop dat ze zich gaan gedragen) in plaats van anderen ermee op te willen schepen.
pi_95543337
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik zou willen dat ze door de zigeuners nou eens gingen beseffen dat de veelgerepte en makkelijke oplossing "stuur ze terug" vaak niet de juiste is. Roma's zijn inderdaad geen Roemenen of Bulgaren en die landen zitten dan ook helemaal niet te wachten op groepen mensen die zich niet kunnen gedragen. Het liefste zouden de Roemenen en Bulgaren de Roma's ook terugsturen, maar ja waar stuur je ze naartoe? Het wordt eens tijd om mensen die zich misdragen aan te pakken (dus niet door ze zomaar geld en villa's te geven in de hoop dat ze zich gaan gedragen) in plaats van anderen ermee op te willen schepen.
Hoe zie jij dat "aanpakken" dan voor je?
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:04:54 #32
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95543771
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:53 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

Wekelijks een bezoekje van de politie lijkt me in ieder geval een goed begin. Verder gewoon hetzelfde als ze bij elke crimineel zouden moeten doen, straffen verhogen, ze hard laten werken in de gevangenis en eindigen met een reintegratietraject.
pi_95543784
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 15-04-2011 16:58:43 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95543927
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:53 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

Uit de EU gooien. Bij voorkeur naar een afgelegen eiland.
pi_95543960
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:04 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Wekelijks een bezoekje van de politie lijkt me in ieder geval een goed begin. Verder gewoon hetzelfde als ze bij elke crimineel zouden moeten doen, straffen verhogen, ze hard laten werken in de gevangenis en eindigen met een reintegratietraject.
ik denk niet dat ze crimineel gaan zijn als de politie komt wat ook veel geld kost.
straffen verhogen voor alleen roma of voor iedereen?
hard laten werken, en als ze dat niet willen?
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:15:24 #36
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95544196
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit de EU gooien. Bij voorkeur naar een afgelegen eiland.
Nee zo zie ik dat dus niet voor me.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:09 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

ik denk niet dat ze crimineel gaan zijn als de politie komt wat ook veel geld kost.
straffen verhogen voor alleen roma of voor iedereen?
hard laten werken, en als ze dat niet willen?
Ik denk dat in een romakamp altijd wel iets illegaals te vinden is. Die straffen verhogen is voor iedereen, daarom zei ik ook "wat ze bij elke crimineel moeten doen" en als je in de gevangenis zit heb je helemaal niks te willen.
pi_95544524
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:21 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Kinderen die door hun ouders gebruikt worden om misdrijven te plegen ter adoptie aanbieden vind ik niet per se slecht, maar het is wat moeilijk te bewijzen. Sterilisatie vind ik sowieso te ver gaan, al is het alleen omdat het ook voor anderen een erg ingrijpende optie in de wet biedt.

[..]

Je weet dat we ook nog een grondwet hebben?
Zigeuners gebruiken hun kinderen alleen als middel om inkomsten te vergaderen en dan ook nog eens op niet al te frisse wijze. D.w.z. diefstal, zakkenrollerij, afpersing en prostitutie. Wat erg ingrijpend is, is de overlast van zigeuners.

Ja, er is een grondwet. Het belang van alle niet-zigeuners in de EU zou echter zwaar moeten wegen dan het belang van de zigeuners.
pi_95544537
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:21 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Kinderen die door hun ouders gebruikt worden om misdrijven te plegen ter adoptie aanbieden vind ik niet per se slecht, maar het is wat moeilijk te bewijzen. Sterilisatie vind ik sowieso te ver gaan, al is het alleen omdat het ook voor anderen een erg ingrijpende optie in de wet biedt.

[..]

Je weet dat we ook nog een grondwet hebben?
roma tuig houdt zich niet aan wetten, er is niks met dat volk te beginnen.
Als mensen ertegen zijn dan plof die zigeuners maar naast ze in een huis.
kijken of ze na een maand nog tegen zijn
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:41:49 #39
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95545249
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zigeuners gebruiken hun kinderen alleen als middel om inkomsten te vergaderen en dan ook nog eens op niet al te frisse wijze. D.w.z. diefstal, zakkenrollerij, afpersing en prostitutie. Wat erg ingrijpend is, is de overlast van zigeuners.
Dat ben ik wel met je eens (op een enkele uitzondering na), maar ik veralgemeende het omdat je niet zomaar wetgeving specifiek voor Roma's kan maken.

quote:
Ja, er is een grondwet. Het belang van alle niet-zigeuners in de EU zou echter zwaar moeten wegen dan het belang van de zigeuners.
Dat kan je vinden, maar dat is enkel uitvoerbaar met discriminerende wetgeving. Nu ben ik wel voorstander van het afschaffen van het verbod op discriminatie maar dat gaat me echt te ver. Je moet niet alleen aan de korte termijn denken, maar ook aan welke negatieve zaken je mogelijk maakt met bepaalde wetgeving.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:23 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

roma tuig houdt zich niet aan wetten, er is niks met dat volk te beginnen.
Als mensen ertegen zijn dan plof die zigeuners maar naast ze in een huis.
kijken of ze na een maand nog tegen zijn
Tegen jou heb ik hetzelfde te zeggen als tegen Halcon. Hou rekening met de gevolgen van zo'n wettelijke mogelijkheid. Nu ga je dan mensen steriliseren die hun kinderen voor misdrijven gebruiken, maar als zo'n wet er eenmaal is, komt het verruimen van deze wet mij echt iets te dichtbij. Ik vind het Romaprobleem niet dusdanig groot dat ik de overheid die mogelijkheid wil geven.
pi_95546134
quote:
Men zou de energie beter steken in een plan om de overlast van zigeuners tot een minimum te beperken en ze bij voorkeur terug te sturen naar India en Pakistan.
Naar India en Pakistan? Hoe ver wil jij teruggaan met oorsprong?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:08:02 #41
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95546312
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Alle criminelen terug naar Afrika. :D
pi_95627034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Ver genoeg om te zorgen dat men in de EU geen last meer gaat hebben van deze figuren.
pi_95628542
Gewoon in Siberië de Goelags in ere herstellen. Flink aan het werk zetten.
pi_95629552
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ver genoeg om te zorgen dat men in de EU geen last meer gaat hebben van deze figuren.
Ze werden daar door de uit Afghanistan islamitische invaller Mahmoud Ghazna verdreven. Daardoor vertrokken ze naar het westen, waar ze door de kerk als heidenen werden beschouwd en werden gestigmatiseerd.

quote:
Het zwervende bestaan werd onvrijwillig ingezet door aanvallen van de Afghaanse heerser Mahmoud van Ghazna. Hij drong vaak Noord-India binnen en nam dan jongens en mannen als slaven mee en jonge meisjes als dienaressen. Van Ghazna komt het woord Gaucho, een vreemdeling voor wie je moet opletten.

[..]

De groepen trokken naar het westen en verdienden hun geld met handel, diverse ambachten en vermaak met muziek en dans. Het is bekend dat zij niet onbemiddeld waren. Er is uit de periode van 1200 tot 1400 ook geen bewijs gevonden dat deze groepen zich schuldig maakten aan criminele activiteiten.

Rond 1400 begon de stigmatisering van deze groepen, die door de Kerk en overheid als heidenen werden beschouwd. Recent onderzoek heeft aangetoond dat pas na deze periode hun welvaart enorm afnam. Uiteindelijk heeft dit geleid tot de neerwaartse spiraal van armoede waarin dit volk is terechtgekomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roma_(volk)#Geschiedenis
Europa (of Afghanistan) lost dit probleem maar op.
pi_95629602
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze werden daar door de uit Afghanistan islamitische invaller Mahmoud Ghazna verdreven. Daardoor vertrokken ze naar het westen, waar ze door de kerk als heidenen werden beschouwd en werden gestigmatiseerd.

[..]

Europa (of Afghanistan) lost dit probleem maar op.
Afghanistan dus.
pi_95629644
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Afghanistan dus.
Ja, dan stuur je ze maar naar Afghanistan en laat je Afghanistan de kosten ervan betalen. Immers, één van hun vroegere koningen vond het zo nodig om de Roma te verdrijven en hun goederen te roven.
pi_95630861
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Afghanistan dus.
Dat kan je die Afghanen niet aandoen. Ik zie het al voor me hoe zo'n clubje Roma in het centrum van Kabul de zakken van de locals gaat rollen. De taliban waren erg maar het is pas balen als je je eerste mobieltje opeens kwijt bent.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 17 april 2011 @ 18:48:08 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95631811
Stuur ze naar Antartica daar valt niet veel te stelen en werken hoef je er vast ook niet. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 18:51:18 #49
8781 crew  Frutsel
pi_95631936
Kap eens met dat gegeneraliseer in Halcon, daarmee heb je je eigen topic omzeep geholpen. We gaan geen bevolkingsgroep over één kamp scheren. Of het nu moslims, joden, zigeuners, turken etc etc zijn. Oproepen tot deportatie etc etc :{ Doen we niet, Ook niet als het je eigen mening is.
Kom maar weer terug als het normaal kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')