Je bent welkom hierquote:Op zondag 24 april 2011 14:05 schreef Raggingbull het volgende:
hoi ik weet nie of jullie je mij nog herinneren?
maar ik ben vrij lang weg geweest maar vanaf nu doe ik gewoon weer vrolijk mee
Je zou haast een tuin zonder buren wensenquote:Op zondag 24 april 2011 13:42 schreef Auti het volgende:
Het is wel uitzonderlijk goed weer hoor. Zit ik lekker in de tuin naar vliegtuigen te kijken en ze in de gaten te houden en identificeren via internet. Dat is best leuk!
Precies. Alles ad hoc en op korte termijn scoren. Uit electorale motieven.quote:Op zondag 24 april 2011 12:47 schreef von_Preussen het volgende:
Maarja, korte-termijn denken prevaleert tegenwoordig in de politiek.
Met mensen krijg je altijd wel te maken.quote:Op zondag 24 april 2011 15:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou haast een tuin zonder buren wensen
Vrij wonen zou een basisrecht moeten zijn.
Daar heb je wel gelijk in. Al heb je een tuin van 1000 m2....quote:Op zondag 24 april 2011 16:37 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Met mensen krijg je altijd wel te maken.
Ik ben daar ook allergisch voor. Ik heb echt niks met dat soort oppervlakkigheid, een beetje niveau is ook niks mee. Het zijn vaak mensen die alleen SBS6 kijken. Gelukkig dat voor ons de VPRO nog bestaat, die soms met de leuke programma's komen voor ons soort mensen.quote:Gisteren bij de kapper allemaal benedenmodale" types
Mensen die kicken op tatoos, of op vakantie het al prima vinden als ze onbeperkt kunnen drinken. Geluk is met de dommen zeggen ze weleens
Vervelendquote:Wat een rotherrie vervelend geluid maakt die meneer een paar huizen verderop (snoeien). Die vent is echt al uren bezig. Doe het dan op een bewolkte dag. Nu zijn er veel mensen die van hun zuurverdiende vrije dag van het zonnetje willen genieten.
Met typische auti dingen heb ik nietsquote:Op zondag 24 april 2011 12:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Wapens heb ik ook niks mee. Dieren en auto's zijn wel ok.M'n vriendin heeft meer met auto's en wordt dus standaard op familiefeestjes naast d'r autistische neef neergezet omdat ze als enige met 'm kan praten over alle Audi modellen/types.
Vergaarbakgevalletje=PDDNOSserquote:Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Met typische auti dingen heb ik niets![]()
Ik ben ook gewoon een a-typische autisteen uniek exemplaar
quote:
Ik vermoedde al zoiets, omdat je ook graag festivals bezoekt. Ga je naar Pinkpop?quote:Op zondag 24 april 2011 20:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]![]()
Muziek komt het dichtsbij een fiep van mijn interreses
Neequote:Op zondag 24 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vermoedde al zoiets, omdat je ook graag festivals bezoekt. Ga je naar Pinkpop?
Ik in ieder geval wel! Heb een vergelijkbare interesse voor muziek ookquote:Op zondag 24 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vermoedde al zoiets, omdat je ook graag festivals bezoekt. Ga je naar Pinkpop?
Ik overweeg wel om dit jaar naar Bospop te gaan op zondag.quote:Op zondag 24 april 2011 20:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik in ieder geval wel! Heb een vergelijkbare interesse voor muziek ook
(ik ga alleen maandag, omdat die maat van me niet wou kamperenja tijn, ik weet je mening
)
Het is inderdaad door de loop van de jaren nogal commercieel geworden.quote:Op zondag 24 april 2011 20:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
NeePinkpop is mij te commerciel en niet echt mijn smaak.
Ja triest natuurlijk. Zo zie je maar weer dat die bezuinigingen altijd weer de zwakkeren treft. Gewoon asociaal als hij geen hulp kan krijgen.quote:Iets anders.
Mijn broetje heeft NAH (niet aangeboren hersenletsel) en heeft begeleiding nodig. Nu kan hij pas begeleiding krijgen als hij zelfstandig woont en een CIZ indactie heeft. En niet eerst een indicatie en daarna pas zelfstandig wonen. En die begeleiding bestaat door de bezuigingen ook nog eens nergens uit.
Alles wordt commercieel tegenwoordig.quote:Op zondag 24 april 2011 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is inderdaad door de loop van de jaren nogal commercieel geworden.Een festival is trouwens voor mij geen optie, vanwege de mensenmassa's
Ja, dat is zeker vreemd. Of het werkelijk zo is weet ik niet dat is iig wat mijn moeder zei. Geen idee wat mijn ouders nu gaan doen.quote:[..]
Ja triest natuurlijk. Zo zie je maar weer dat die bezuinigingen altijd weer de zwakkeren treft. Gewoon asociaal als hij geen hulp kan krijgen.![]()
Begrijp ik werkelijk dat hij eerst zelfstandig moet wonen en daarna pas een CIZ indicatie moet hebben om hulp te kunnen krijgen? Vreemd
Ik hoop maar dat je broertje goede hulp kan krijgen.quote:Op zondag 24 april 2011 20:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alles wordt commercieel tegenwoordig.![]()
Dat snap ik.mensenmassa's zijn ook niet mijn ding.
[..]
Ja, dat is zeker vreemd. Of het werkelijk zo is weet ik niet dat is iig wat mijn moeder zei. Geen idee wat mijn ouders nu gaan doen.
Dat hoop ik ook.quote:Op zondag 24 april 2011 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat je broertje goede hulp kan krijgen.
De simpelen van geest zijn vaak korte-termijndenkers. Nadenken is er dan niet bij. Het is een soort verborgen onderklasse. Op het strand van Hoek van Holland kom je veel blingbling tegen. Het goede nieuws is dat de denkers gemiddeld een hogere levensverwachting hebben, vanwege hun gezondere levensstijl. Wie het laatst lacht, lacht het best.quote:
En dan zie je inderdaad dat grote mensenmassa's cognitief/verbaal zeer beperkt zijn. Je merkt helaas dat die groep mensen wel erg goed worden bediend qua TV programmering.quote:Op zondag 24 april 2011 21:18 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De simpelen van geest zijn vaak korte-termijndenkers. Nadenken is er dan niet bij. Het is een soort verborgen onderklasse. Op het strand van Hoek van Holland kom je veel blingbling tegen. Het goede nieuws is dat de ‘denkers’ gemiddeld een hogere levensverwachting hebben, vanwege hun gezondere levensstijl. Wie het laatst lacht, lacht het best.
In ieder geval heb ik van Pasen genoten, ben ook nog naar de kerk geweest en een stuk hardgelopen. Toch wel grappig een paar knullen vanuit een tuin zeiden: je bent gek, je moet de andere kant om... ze hebben hem al. Ik kan de humor er wel van inzien
Aan het uiterlijk van de mensen en de setting te zien waren toch maar simpelen van geest (om niet te zeggen tokkies).
Ware woorden EchtGaaf, het valt me op dat jij veel levenservaring hebt. Levenservaring is waardevol, en ik probeer altijd van de levenservaring van anderen te leren. Heb op één of andere manier ook altijd groot respect voor ouderen, of ze qua intellectueel niveau nu laag of hoog ontwikkeld zijn, vaak hebben ze veel waardevolle levenslessen waar je als jonge snaak van kan leren.quote:Op zondag 24 april 2011 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben daar ook allergisch voor. Ik heb echt niks met dat soort oppervlakkigheid, een beetje niveau is ook niks mee. Het zijn vaak mensen die alleen SBS6 kijken. Gelukkig dat voor ons de VPRO nog bestaat, die soms met de leuke programma's komen voor ons soort mensen.
Geluk is met de dommen, ik zie dat ook vaakJe staat vaak versteld hoe "oppervlakkige types" (w.o. tokkies) zo moeiteloos door het leven zwemmen. Ze piekeren nergens over. Wij denken over alles weer zoveel.
Tja. Hoe heet die uitdrukking ook al weer.....ignorance is bliss. Ken je deze? Het is wel waar
Nou ja, sportief opgevat... eerder niet gereageerd, anders hebben ze er nog lol aan ookquote:Op zondag 24 april 2011 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt zo te zien een afwisselende Eerste Paasdag gehadIk heb ook een kerk bezocht, mooie muziek...
Wel actief van je dat je met warm weer gaat hardlopen. Goed van je dat je de humor begreep en sportief hebt opgevat(ik kan zelf niet goed ad hoc reageren ik moest ook even nadenken voordat ik em begreep
)
Heb je nog plannen voor morgen? Ik ga denk ik auto's kijken bij een autoshow
Heel verstandig dat je niet reageerde op het naroepen door die tokkies, en dat je hen de kans niet gaf dat ze je uitlachen, dus je reageerde gewoon goedquote:Op zondag 24 april 2011 22:34 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Nou ja, sportief opgevat... eerder niet gereageerd, anders hebben ze er nog lol aan ook
Ik denk bij mezelf eerder: hey, effe dimmen he, blijf bij je leest. Het mag de pret niet drukken, het geluk was al met hen, ik kan daar dus weinig aan toevoegen
Leuke gelijkenis van die docent, maar wel een harde. Mooi dat je een kerk hebt bezocht! Snap je de liturgie een beetje?
Dank je voor het complimentquote:Op zondag 24 april 2011 22:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ware woorden EchtGaaf, het valt me op dat jij veel levenservaring hebt. Levenservaring is waardevol, en ik probeer altijd van de levenservaring van anderen te leren. Heb op één of andere manier ook altijd groot respect voor ouderen, of ze qua intellectueel niveau nu laag of hoog ontwikkeld zijn, vaak hebben ze veel waardevolle levenslessen waar je als jonge snaak van kan leren.
Soms mis ik mijn grootvaders heel erg, omdat ik zonder vader ben groot geworden waren ze toch belangrijke personen in mijn leven. Grootvaders hebben iets statigs en "machtigs", dat boezemt mij erg veel respect in. Gelukkig kon ik mijn ene grootvader nog middels een brief duidelijk maken wat ik voor hem voelde en wat hij voor mij betekende, daar was hij ook heel erg gelukkig mee. Als je weet dat iemand een houdbaarheidsdatum heeft (in dit geval kanker) kan je tenminste bewust afscheid nemen en hoeft niet om een begravenis allerlei dingen te zeggen (dan hoort de persoon in kwestie het toch niet meer, terwijl die persoon juist moet weten wat hij voor iemand betekent).![]()
En af en toe zou ik wensen dat ik zelf een domme pauper was, zoals je aangeeft weet je dan niet wat je mist. Nu zit ik in een situatie waar familie en vrienden grote hoogte's bereiken en ik erg bang ben om af te glijden, vooral op sociaal gebied. Want tussen de tokkies zou ik doodongelukkig worden, ik heb ook intellectuele behoefte's die bevredigd moeten worden.
Ik heb het gevoel dat ik altijd het gesprek naar mij toe trek, dat het over mij gaat. Dat vind ik egocentrisch van mij, dat zie ik als iets slechts. Zou ik minder over mijzelf moeten vertellen en meer naar interesse moeten tonen in de mensen hier?![]()
Typisch autist, dat ik dat niet kan aanvoelen.
Dat is gewoon niet mogelijk. Maar er mag in sommige gevallen echt wel betere oplossingen komen. Want soms is het echt te erg en dan zou je denken dat het zo is opgelost maar zo werkt het dus niet, als je echt vreselijke overlast hebt van je buren dan is dat een hele lange lijdensweg om dat opgelost te krijgen. Zelf ben ik ook uit zo'n situatie gevlucht en dan ben je zelf dus de benadeelde en moet je je verlies maar nemen.quote:Op zondag 24 april 2011 15:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Je zou haast een tuin zonder buren wensen
Vrij wonen zou een basisrecht moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |