abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2011 @ 14:05:06 #251
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95916854
hoi ik weet nie of jullie je mij nog herinneren?
maar ik ben vrij lang weg geweest maar vanaf nu doe ik gewoon weer vrolijk mee :Y
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_95917319
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:05 schreef Raggingbull het volgende:
hoi ik weet nie of jullie je mij nog herinneren?
maar ik ben vrij lang weg geweest maar vanaf nu doe ik gewoon weer vrolijk mee :Y
Je bent welkom hier :)
pi_95918992
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:42 schreef Auti het volgende:
Het is wel uitzonderlijk goed weer hoor. Zit ik lekker in de tuin naar vliegtuigen te kijken en ze in de gaten te houden en identificeren via internet :9. Dat is best leuk!
Je zou haast een tuin zonder buren wensen :')

Vrij wonen zou een basisrecht moeten zijn.
pi_95919079
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:47 schreef von_Preussen het volgende:

Maarja, korte-termijn denken prevaleert tegenwoordig in de politiek.
Precies. Alles ad hoc en op korte termijn scoren. Uit electorale motieven.

Een democratie is denk ik het minst slechte systeem, helaas.
  zondag 24 april 2011 @ 16:37:02 #255
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95922313
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met mensen krijg je altijd wel te maken.
Gisteren bij de kapper allemaal benedenmodale" types :')

Mensen die kicken op tatoos, of op vakantie het al prima vinden als ze onbeperkt kunnen drinken. Geluk is met de dommen zeggen ze weleens :)

Wat een rotherrie vervelend geluid maakt die meneer een paar huizen verderop (snoeien). Die vent is echt al uren bezig. Doe het dan op een bewolkte dag. Nu zijn er veel mensen die van hun zuurverdiende vrije dag van het zonnetje willen genieten.

[ Bericht 2% gewijzigd door schaal_9 op 24-04-2011 16:53:18 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_95923315
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:37 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Met mensen krijg je altijd wel te maken.

Daar heb je wel gelijk in. Al heb je een tuin van 1000 m2....
quote:
Gisteren bij de kapper allemaal benedenmodale" types :')

Mensen die kicken op tatoos, of op vakantie het al prima vinden als ze onbeperkt kunnen drinken. Geluk is met de dommen zeggen ze weleens :)

Ik ben daar ook allergisch voor. Ik heb echt niks met dat soort oppervlakkigheid, een beetje niveau is ook niks mee. Het zijn vaak mensen die alleen SBS6 kijken. Gelukkig dat voor ons de VPRO nog bestaat, die soms met de leuke programma's komen voor ons soort mensen. :)

Geluk is met de dommen, ik zie dat ook vaak :Y Je staat vaak versteld hoe "oppervlakkige types" (w.o. tokkies) zo moeiteloos door het leven zwemmen. Ze piekeren nergens over. Wij denken over alles weer zoveel.

Tja. Hoe heet die uitdrukking ook al weer.....ignorance is bliss. Ken je deze? Het is wel waar ;)
quote:
Wat een rotherrie vervelend geluid maakt die meneer een paar huizen verderop (snoeien). Die vent is echt al uren bezig. Doe het dan op een bewolkte dag. Nu zijn er veel mensen die van hun zuurverdiende vrije dag van het zonnetje willen genieten.
Vervelend :{
Inderdaad, het is altijd op ongelegen momenten. Ik kan mij daar ook best aan ergeren. Ik vraag mee ook wel eens af of mensen niet eerst even nadenken. En zeker op zo'n mooie feestdag als deze.

Ik hoop toch dat je van een mooie Pasen mag genieten, en dat je een invulling hebt, het zal voor jou ook veel betekenen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 24-04-2011 17:18:55 ]
  zondag 24 april 2011 @ 19:38:00 #257
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_95927274
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:49 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wapens heb ik ook niks mee. Dieren en auto's zijn wel ok. :P M'n vriendin heeft meer met auto's en wordt dus standaard op familiefeestjes naast d'r autistische neef neergezet omdat ze als enige met 'm kan praten over alle Audi modellen/types. :D
Met typische auti dingen heb ik niets :P
Ik ben ook gewoon een a-typische autist :Y een uniek exemplaar
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95927941
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Met typische auti dingen heb ik niets :P
Ik ben ook gewoon een a-typische autist :Y een uniek exemplaar
Vergaarbakgevalletje=PDDNOSser :P
  zondag 24 april 2011 @ 20:02:58 #259
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_95928002
quote:
12s.gif Op zondag 24 april 2011 20:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vergaarbakgevalletje=PDDNOSser :P
:Y
Muziek komt het dichtsbij een fiep van mijn interreses :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95928042
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:02 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

:Y
Muziek komt het dichtsbij een fiep van mijn interreses :)
Ik vermoedde al zoiets, omdat je ook graag festivals bezoekt. Ga je naar Pinkpop? :)
  zondag 24 april 2011 @ 20:09:30 #261
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_95928178
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vermoedde al zoiets, omdat je ook graag festivals bezoekt. Ga je naar Pinkpop? :)
Nee :) Pinkpop is mij te commerciel en niet echt mijn smaak.

Iets anders.
Mijn broetje heeft NAH (niet aangeboren hersenletsel) en heeft begeleiding nodig. Nu kan hij pas begeleiding krijgen als hij zelfstandig woont en een CIZ indactie heeft. En niet eerst een indicatie en daarna pas zelfstandig wonen. En die begeleiding bestaat door de bezuigingen ook nog eens nergens uit. :N
14 SHADES OF GREY
pi_95928216
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik in ieder geval wel! Heb een vergelijkbare interesse voor muziek ook :)
(ik ga alleen maandag, omdat die maat van me niet wou kamperen :P ja tijn, ik weet je mening :+ )
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 24 april 2011 @ 20:13:31 #263
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_95928286
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2011 20:10 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik in ieder geval wel! Heb een vergelijkbare interesse voor muziek ook :)
(ik ga alleen maandag, omdat die maat van me niet wou kamperen :P ja tijn, ik weet je mening :+ )
Ik overweeg wel om dit jaar naar Bospop te gaan op zondag. :)
14 SHADES OF GREY
pi_95928326
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee :) Pinkpop is mij te commerciel en niet echt mijn smaak.
Het is inderdaad door de loop van de jaren nogal commercieel geworden. :Y Een festival is trouwens voor mij geen optie, vanwege de mensenmassa's :)
quote:
Iets anders.
Mijn broetje heeft NAH (niet aangeboren hersenletsel) en heeft begeleiding nodig. Nu kan hij pas begeleiding krijgen als hij zelfstandig woont en een CIZ indactie heeft. En niet eerst een indicatie en daarna pas zelfstandig wonen. En die begeleiding bestaat door de bezuigingen ook nog eens nergens uit. :N
Ja triest natuurlijk. Zo zie je maar weer dat die bezuinigingen altijd weer de zwakkeren treft. Gewoon asociaal als hij geen hulp kan krijgen. :N

Begrijp ik werkelijk dat hij eerst zelfstandig moet wonen en daarna pas een CIZ indicatie moet hebben om hulp te kunnen krijgen? Vreemd :?
  zondag 24 april 2011 @ 20:22:03 #265
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_95928538
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is inderdaad door de loop van de jaren nogal commercieel geworden. :Y Een festival is trouwens voor mij geen optie, vanwege de mensenmassa's :)
Alles wordt commercieel tegenwoordig. :N
Dat snap ik. :) mensenmassa's zijn ook niet mijn ding.

quote:
[..]

Ja triest natuurlijk. Zo zie je maar weer dat die bezuinigingen altijd weer de zwakkeren treft. Gewoon asociaal als hij geen hulp kan krijgen. :N

Begrijp ik werkelijk dat hij eerst zelfstandig moet wonen en daarna pas een CIZ indicatie moet hebben om hulp te kunnen krijgen? Vreemd :?
Ja, dat is zeker vreemd. Of het werkelijk zo is weet ik niet dat is iig wat mijn moeder zei. Geen idee wat mijn ouders nu gaan doen.
14 SHADES OF GREY
pi_95929319
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Alles wordt commercieel tegenwoordig. :N
Dat snap ik. :) mensenmassa's zijn ook niet mijn ding.

[..]

Ja, dat is zeker vreemd. Of het werkelijk zo is weet ik niet dat is iig wat mijn moeder zei. Geen idee wat mijn ouders nu gaan doen.
Ik hoop maar dat je broertje goede hulp kan krijgen. :)
  zondag 24 april 2011 @ 21:02:24 #267
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_95930037
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat je broertje goede hulp kan krijgen. :)
Dat hoop ik ook. :)
14 SHADES OF GREY
  zondag 24 april 2011 @ 21:18:14 #268
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95930730
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:

...
De simpelen van geest zijn vaak korte-termijndenkers. Nadenken is er dan niet bij. Het is een soort verborgen onderklasse. Op het strand van Hoek van Holland kom je veel blingbling tegen. Het goede nieuws is dat de ‘denkers’ gemiddeld een hogere levensverwachting hebben, vanwege hun gezondere levensstijl. Wie het laatst lacht, lacht het best.

In ieder geval heb ik van Pasen genoten, ben ook nog naar de kerk geweest en een stuk hardgelopen. Toch wel grappig een paar knullen vanuit een tuin zeiden: je bent gek, je moet de andere kant om... ze hebben hem al. Ik kan de humor er wel van inzien :)
Aan het uiterlijk van de mensen en de setting te zien waren toch maar simpelen van geest (om niet te zeggen tokkies).
pi_95932866
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:18 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De simpelen van geest zijn vaak korte-termijndenkers. Nadenken is er dan niet bij. Het is een soort verborgen onderklasse. Op het strand van Hoek van Holland kom je veel blingbling tegen. Het goede nieuws is dat de ‘denkers’ gemiddeld een hogere levensverwachting hebben, vanwege hun gezondere levensstijl. Wie het laatst lacht, lacht het best.

In ieder geval heb ik van Pasen genoten, ben ook nog naar de kerk geweest en een stuk hardgelopen. Toch wel grappig een paar knullen vanuit een tuin zeiden: je bent gek, je moet de andere kant om... ze hebben hem al. Ik kan de humor er wel van inzien :)
Aan het uiterlijk van de mensen en de setting te zien waren toch maar simpelen van geest (om niet te zeggen tokkies).
En dan zie je inderdaad dat grote mensenmassa's cognitief/verbaal zeer beperkt zijn. Je merkt helaas dat die groep mensen wel erg goed worden bediend qua TV programmering.

Een docent gaf ooit drie soorten mensen: dieren, mensen en Mensen. Ethisch een beetje op het randje maar ik begreep direct wat hij bedoelde :)

Denkers blijven grosso modo langer gezond en leven vaker langer. Je merkt ook vooral aan hen dat ze mentaal tot op zeer hoge leeftijd zeer fris blijven. ( ik dacht zelfs op minder kans op dementie)

Je hebt zo te zien een afwisselende Eerste Paasdag gehad :) Ik heb ook een kerk bezocht, mooie muziek...

Wel actief van je dat je met warm weer gaat hardlopen. Goed van je dat je de humor begreep en sportief hebt opgevat :Y (ik kan zelf niet goed ad hoc reageren ik moest ook even nadenken voordat ik em begreep :P )

Heb je nog plannen voor morgen? Ik ga denk ik auto's kijken bij een autoshow :)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 24-04-2011 22:05:11 ]
  zondag 24 april 2011 @ 22:20:12 #270
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95933896
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben daar ook allergisch voor. Ik heb echt niks met dat soort oppervlakkigheid, een beetje niveau is ook niks mee. Het zijn vaak mensen die alleen SBS6 kijken. Gelukkig dat voor ons de VPRO nog bestaat, die soms met de leuke programma's komen voor ons soort mensen. :)

Geluk is met de dommen, ik zie dat ook vaak :Y Je staat vaak versteld hoe "oppervlakkige types" (w.o. tokkies) zo moeiteloos door het leven zwemmen. Ze piekeren nergens over. Wij denken over alles weer zoveel.

Tja. Hoe heet die uitdrukking ook al weer.....ignorance is bliss. Ken je deze? Het is wel waar
Ware woorden EchtGaaf, het valt me op dat jij veel levenservaring hebt. Levenservaring is waardevol, en ik probeer altijd van de levenservaring van anderen te leren. Heb op één of andere manier ook altijd groot respect voor ouderen, of ze qua intellectueel niveau nu laag of hoog ontwikkeld zijn, vaak hebben ze veel waardevolle levenslessen waar je als jonge snaak van kan leren.

Soms mis ik mijn grootvaders heel erg, omdat ik zonder vader ben groot geworden waren ze toch belangrijke personen in mijn leven. Grootvaders hebben iets statigs en "machtigs", dat boezemt mij erg veel respect in. Gelukkig kon ik mijn ene grootvader nog middels een brief duidelijk maken wat ik voor hem voelde en wat hij voor mij betekende, daar was hij ook heel erg gelukkig mee. Als je weet dat iemand een houdbaarheidsdatum heeft (in dit geval kanker) kan je tenminste bewust afscheid nemen en hoeft niet om een begravenis allerlei dingen te zeggen (dan hoort de persoon in kwestie het toch niet meer, terwijl die persoon juist moet weten wat hij voor iemand betekent). ;(

En af en toe zou ik wensen dat ik zelf een domme pauper was, zoals je aangeeft weet je dan niet wat je mist. Nu zit ik in een situatie waar familie en vrienden grote hoogte's bereiken en ik erg bang ben om af te glijden, vooral op sociaal gebied. Want tussen de tokkies zou ik doodongelukkig worden, ik heb ook intellectuele behoefte's die bevredigd moeten worden.

Ik heb het gevoel dat ik altijd het gesprek naar mij toe trek, dat het over mij gaat. Dat vind ik egocentrisch van mij, dat zie ik als iets slechts. Zou ik minder over mijzelf moeten vertellen en meer naar interesse moeten tonen in de mensen hier? :@

Typisch autist, dat ik dat niet kan aanvoelen. :+
  zondag 24 april 2011 @ 22:34:47 #271
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95934720
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2011 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt zo te zien een afwisselende Eerste Paasdag gehad :) Ik heb ook een kerk bezocht, mooie muziek...

Wel actief van je dat je met warm weer gaat hardlopen. Goed van je dat je de humor begreep en sportief hebt opgevat :Y (ik kan zelf niet goed ad hoc reageren ik moest ook even nadenken voordat ik em begreep :P )

Heb je nog plannen voor morgen? Ik ga denk ik auto's kijken bij een autoshow :)
Nou ja, sportief opgevat... eerder niet gereageerd, anders hebben ze er nog lol aan ook :W
Ik denk bij mezelf eerder: hey, effe dimmen he, blijf bij je leest. Het mag de pret niet drukken, het geluk was al met hen, ik kan daar dus weinig aan toevoegen :)

Leuke gelijkenis van die docent, maar wel een harde. Mooi dat je een kerk hebt bezocht! Snap je de liturgie een beetje?
pi_95935851
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Nou ja, sportief opgevat... eerder niet gereageerd, anders hebben ze er nog lol aan ook :W
Ik denk bij mezelf eerder: hey, effe dimmen he, blijf bij je leest. Het mag de pret niet drukken, het geluk was al met hen, ik kan daar dus weinig aan toevoegen :)

Leuke gelijkenis van die docent, maar wel een harde. Mooi dat je een kerk hebt bezocht! Snap je de liturgie een beetje?
Heel verstandig dat je niet reageerde op het naroepen door die tokkies, en dat je hen de kans niet gaf dat ze je uitlachen, dus je reageerde gewoon goed :) Ik moet je zeggen dat ik het ook niet fijn vind, ik vind het ook niet zo netjes ze. Maar ja, het is ook straatvolk het is voor hun vrij normaal en vrijwel zeker niet als belediging jegens jou bedoeld :)

Ik hoop dat ik het verhaal van Pasen goed heb begrepen. :Y Wat is er mooier dat de dood is overwonnen? :)
pi_95940831
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:20 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ware woorden EchtGaaf, het valt me op dat jij veel levenservaring hebt. Levenservaring is waardevol, en ik probeer altijd van de levenservaring van anderen te leren. Heb op één of andere manier ook altijd groot respect voor ouderen, of ze qua intellectueel niveau nu laag of hoog ontwikkeld zijn, vaak hebben ze veel waardevolle levenslessen waar je als jonge snaak van kan leren.

Soms mis ik mijn grootvaders heel erg, omdat ik zonder vader ben groot geworden waren ze toch belangrijke personen in mijn leven. Grootvaders hebben iets statigs en "machtigs", dat boezemt mij erg veel respect in. Gelukkig kon ik mijn ene grootvader nog middels een brief duidelijk maken wat ik voor hem voelde en wat hij voor mij betekende, daar was hij ook heel erg gelukkig mee. Als je weet dat iemand een houdbaarheidsdatum heeft (in dit geval kanker) kan je tenminste bewust afscheid nemen en hoeft niet om een begravenis allerlei dingen te zeggen (dan hoort de persoon in kwestie het toch niet meer, terwijl die persoon juist moet weten wat hij voor iemand betekent). ;(

En af en toe zou ik wensen dat ik zelf een domme pauper was, zoals je aangeeft weet je dan niet wat je mist. Nu zit ik in een situatie waar familie en vrienden grote hoogte's bereiken en ik erg bang ben om af te glijden, vooral op sociaal gebied. Want tussen de tokkies zou ik doodongelukkig worden, ik heb ook intellectuele behoefte's die bevredigd moeten worden.

Ik heb het gevoel dat ik altijd het gesprek naar mij toe trek, dat het over mij gaat. Dat vind ik egocentrisch van mij, dat zie ik als iets slechts. Zou ik minder over mijzelf moeten vertellen en meer naar interesse moeten tonen in de mensen hier? :@

Typisch autist, dat ik dat niet kan aanvoelen. :+
Dank je voor het compliment :@

Zeker, levenservaring. De school des levens. Zoals het woord aangeeft: ervaren... Ik heb dat ook wel dat respect naar ouderen. Vaak ook van hele gewone oudere mensen. Vaak niet eens geweldig belezen maar toch op grond van pure ervaring feiten een heel arsenaal aan wijsheden in huis hebben.

Ik had zo vroeger een buurman. Overleden helaas. Een heel eenvoudig mens, maar ik krijg nog steeds een kippenvel als hij zijn visie over iets gaf. :)

Wel even heftig om te vernemen dat je zonder vader bent opgegroeid. Een kind kan niet zonder moeder maar eigenlijk ook niet zonder een vader figuur. Dat moet niet altijd makkelijk voor je zijn geweest. Wel heel moedig dat je de stap hebt gezet met die ene brief aan je ene grootvader die dat op zijn beurt heel goed heeft opgevat. Daar spreekt ook een zekere waardering naar jou toe uit. :) Maar hoe het ook zij: we kunnen niet gewoon zonder elkaar, het is zo jammer dat vroeg of laat het afscheid onvermijdelijk is. En dan is het zo goed om stil te staan wat je aan iemand hebt gehad en dat je bij leven nog blijk van waardering hebt gegeven. Daar zul je nooit spijt van krijgen :Y

Sinds ik je via dit forum ken, had ik al vrij gauw de indruk dat je uit een goed milieu komt. En dat je uit een gezin komt dat intellectueel goed ontwikkeld is en ondernemend is. Ik begrijp heel goed dat dit naast voordelen ook nadelen heeft. Zeker aan de ene kant wordt je gestimuleerd om het beste uit je talenten te halen maar ander kant betekent het ook: prestatiedruk... Je wordt toch steeds weer met anderen vergeleken. Ik hoop dat je familie/kring daar goed en verstandig mee omgaat. Dat ze weten wat jouw mogelijkheden, sterke en mindere sterke kanten hebt. Met ASS in het bijzonder, want dit wordt vaak niet goed ingeschat...

Afglijden tot pauper en het risico daarop: ik begrijp heel goed je vrees. Zoals ik je hier zie en meemaakt ben ik daar niet zo bang voor je. Je basis is volgens mij behoorlijk sterk. Volgens mij ben je mentaal ook stevig en een dip hebben we allemaal wel eens.... Je hebt de intelligentie om een universitaire studie te voltooien. Je hebt een opvoeding genoten in een ondernemerssetting. Niet dat dit garanties geeft, maar het geeft je denk ik meer kansen om goed beslagen ten ijs te komen. Wat nog belangrijker is: je drive/motivatie. Je vindt status (net zoals ik) belangrijk. Je voelt je ongelukkig tussen mensen die je op intellectueel niveau niet kunnen bevredigen, dus zal je daar ook niet zo gauw tussen belanden....(Een tip: vlucht bij tegenslag nooit in de drugs of drank. (want daardoor zijn velen in de goot beland....)

Kortom; je basis is gewoon goed. Je bent bewust van je beperking (en hopelijk je directe familie ook en hopelijk dat ze jou daarin volledig erkennen en rekening met je houden). Je bent daarnaast ook nog een ondernemend blijkende uit die bijbaan die je toch maar weer even binnengehaald geregeld hebt. Je doet je maximaal je best en werkt hard. Genoeg reden om vertrouwen te hebben in de toekomst :)

Zeer herkenbaar wat je zegt over "gesprekken naar je te trekken" en "egocentrisme" Je geeft blijk hiervan bewust te zijn. Wat mildheid naar je zelf is best op zijn plaats. Je hebt het heel terecht over egocentrisme ipv egoïsme, want dat zijn 2 verschillende begrippen. Dat laatste heeft vooral met een te sturen gedrag en het eerste is een min of meer ingebakken harde eigenschap dat idg zwaar inherent is aan Asperger. :) Je kan daar weinig aan doen, dat zit er gewoon in.

Je kan inderdaad oefenen in het tonen van belangstelling in anderen. Dat kan met hele kleine dingen al. Mensen vinden vooral wederkerigheid (zoal belangstelling over en weer) belangrijk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 25-04-2011 00:35:24 ]
pi_95952228
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat is gewoon niet mogelijk. Maar er mag in sommige gevallen echt wel betere oplossingen komen. Want soms is het echt te erg en dan zou je denken dat het zo is opgelost maar zo werkt het dus niet, als je echt vreselijke overlast hebt van je buren dan is dat een hele lange lijdensweg om dat opgelost te krijgen. Zelf ben ik ook uit zo'n situatie gevlucht en dan ben je zelf dus de benadeelde en moet je je verlies maar nemen.

Maar over het algemeen valt het wel mee denk ik met overlast, omdat er zoveel vormen zijn en de extremen zijn dan ook echt extreem. Nu bij mijn ouders was het eerst een rustige buurt, ik woon hier al 25 jaar en ben het dus erg gewend en hier ook opgegroeid. En vroeger woonde hier vooral veel oude mensen, maar oude mensen gaan dood.. en daar komen jongere mensen met kinderen voor terug. En na verloop van tijd is de buurt echt veranderd en is er ook echt volk komen wonen.
Want het is ook geen dure buurt ofzo, gewoon sociale huurwoningen.

We hebben er een paar met een steigerpijp uitlaat onder de auto.. waarvan 1 figuur die auto nog net niet pakt om het vuilnis buiten te zetten... Absurd hoor, elke keer die kolere herrie en onnodig veel gas geven, en dan rijdt ie weg en nog geen 5 minuten later is hij weer terug.
Met of zonder boem boem muziek op onaangenaam geluidsniveau, daar hebben we er trouwens nog 1 van. BONK BONK BONK BONK.. lekker je hele auto uit elkaar trillen, gezellie voor de deur :{ . Maar het valt mee.

Dan is er nog een oude baas, woont hier al langer dan ons, en die man heeft een keiharde klus en fietsenmaak tic. Elke dag, de hele dag.. alsof ie een klusbedrijf heeft maar dan midden in een woonwijk. Timmeren, zagen, slijpen, etc.. en dan ook zo dat als je je er aan irriteerd en als het dan is afgelopen en je nét bent bijgekomen; juist! Begint ie wéér! .. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het fantastisch dat hij zo lekker bezig is en dat ook kan :Y Maar regelmatig lijk ik op een soort industriegebied te wonen.

En dan is er het echte volk.... dat de hele zomer in de tuin zit, niet zachtjes kan praten.. ook niet intellectueel overigens en ook totaal helemaal nergens mee zit. Een feestje is niet erg, maar dit zijn echt van die fucking grote feestjes met ontzettend veel mensen. Is ook niet erg, nice dat ze zo well connected zijn. Maar het is een beetje raar als je je de avond redelijk in weet te houden en dat dan om 2200 uur het feest volledig losbarst; met geschreeuw en gewoeh! en de muziek op standje zwáár asociaal.
Het gebeurde een paar weken terug nog... antwoorden met 107 decibel heeft totaal geen resultaat. Maar het viel mee, en na 0100 uur was het rustig. Ik heb ook buren waar ze na 0100 uur allemaal lam zijn en je nog wat heftig telefoongeschreeuw oid kan verwachten.
Hillarisch hoor; zo'n figuur dat om half 2 s'nachts achter in de tuin gaat staan zodat hij even in "privacy en stilte" kan telefoneren :')

Net zoiets als de dames die een ladiesnight hebben en onder het genot van een rosé'tje (of veel) zeer uitgebreid in de tuin hun sexleven gaan zitten bespreken.. Waarna een andere buurman na een tijdje toch maar eens prompt vanuit zijn slaapkamer vol een zaklamp op het groepje schijnt.. _O- En die dames zich nog hardop afvragen wie het allemaal wel niet gehoord moet hebben.
Nou dames, tot op 150 meter verder hoor :') Het is nogal stil zo s'avonds laat en op een zomerse dag hebben veel mensen hun raam open.. Maar ja, ook dat valt wel mee, ik heb keihard zitten lachen :o

Of van die buurmannen die allemaal mooi herriemaak gereedschap moeten hebben en daar lekker mannelijk mee moeten gaan doen :') . Ik zweer het je, staat er zo'n popie jopie gewoon met een 2500 watt bladblazer, met een zuigzak waar een mens in foetus houding in past (!), welgeteld 3 blaadjes door zijn tuin heen te blazen.. 3! En voor het handjevol blaadjes onder het konijnenhok moest hij alsnog op zijn knieen en met de hand gaan graaien. Maar dan had hij ook wel een paar blaadjes meer om door zijn tuin heen te blazen met de nodige kolereherrie...

Und so weiter, maar dat valt nog mee en als je een beetje goed bent zou je er nog een cabbaret show omheen kunnen bouwen ook, want dit is pure menselijke herkenbaarheid.
Maar heb je een buurman die niet helemaal in orde is, woede-aanvallen heeft en daarbij afschuwelijk hard loopt te vloeken... nah.. dán mag je echt heel hard stampend gaan klagen, maar het trieste is dat dát dus ook geen ene moer uithaald.

Dan is het boerenleven eigenlijk het mooiste wat je in Nederland kan berieken.
-weg-
  maandag 25 april 2011 @ 14:11:44 #275
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95954440
Het mooiste is gewoon een prachtige vrijstaande woning met veel ruimte eromheen, in het natuurgebied in de buurt staan een aantal van die huizen, dat lijkt me ideaal.

Hoewel ik momenteel in onze wijk (dorp) ook weinig tot geen last van anderen heb. Vooral sinds de tokkiezoon op zichzelf is gaan wonen.

Trouwens grappig dat je het voorbeeld van een industrieterrein noemt, mijn oom woont op het terrein van ons familiebedrijf en daar is het buiten werktijden juist heerlijk rustig en verlaten. :P

Maar ik kan je goed begrijpen auti, toen ik nog op studentenkamer zat kon ik ook nooit tot rust komen. In de stad altijd drukte en huisgenoten om mij heen. Als het maar even kon vluchtte ik naar huis, ook als ik dan 2x per week een lange treinreis heen en terug moest maken.
Het is voor ons gewoon belangrijk om in de oude, vertrouwde omgeving een rustplaats te hebben die ons de mogelijkheid biedt om weer bij te komen. Als dat dan verstoord wordt en je kan nergens heen, dan is het begrijpelijk dat dat veel onrust opwekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')