Okee geen idee of ik hier goed zit en anders mag het verplaatst worden.
In dec.2009 ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een vermoedelijke liesbreuk, in febr. 2010 lag ik op de operatie tafel en zijn mijn eierstokken verwijderd i.v.m. cystes en heb ik (in overleg)meteen maar mijn baarmoeder en zo ook laten verwijderen.
Dus dan ga je meteen de overgang in en duik je het internet op om allemaal horrorverhalen te lezen over wat er bijkomt als je de overgang ingaat.
Waar ik nu het meeste last van heb zijn de opvliegers (dus geen stemmingswisselingen enzo tenminste niet noemenswaardig last van dat dat ook mijn leven beinvloed)
Okee de opvliegers dus, overdag kan ik die wel aan maar sinds mijn operatie ben ik om de haverklap wakker. ik ga om 11 uur naar bed maar als ik 2 uur achter elkaar slaap dan is het veel het gemiddelde wat ik aan slaap krijg is 5 uur per avond en tussendoor wordt ik dus wakker van de opvliegers.
Homeopatie geprobeerd hielp niet, hormoonpleisters/pillen hielpen ook niet dus die gebruik ik niet + dat er meer kans op borstkanker is als je die gebruikt + als je er mee stopt je weer overnieuw begint met de overgang maar dat is bij mij dus nietr het geval omdat de opvliegers er gewoon doorheen komen.
Op dit moment zit ik er aardig doorheen maar ik ga door vanwege mijn gezin, familie en vrienden en werk. het liefst wil ik de hele dag op mijn bed blijven liggen maarja.
De huisarts heeft voorgesteld om te kijken of de pil wel wat uit zo halen maar ook dan weer het zelfde verhaal als de pleisters.
Waarom ik dit type, ik wil het gewoon even van me afschrijven en misschien heeft er iemand tips of enig idee hoelang dit aan zou kunnen houden, ik heb ook al verhalen gehoord van vrouwen die met hun 70ste er nog last van hadden dat zou dus in houden dat ik nog 25 jaar zo door moet kwakkelen nou dan kunnen ze me op de paasafdeling plaatsen.
Het meeste wat ik lees op internet zijn de (normale) overgangen waar iedere vrouw doorheem gaat als het op de natuurlijke manier gebeurt maar overgang door het verwijderen van de eierstokken daar lees ik heel weinig over.
Tips en/of medeleven zijn van harte welkom