Dat kost nauwelijks meer tijd. Bovendien ben je verlost van alle overbodige data.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jullie installeren allemaal je OS opnieuw.
"Flatnetwerk"?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Neuh ik heb 'm hoor! Ben 'm nu even aan het uploaden naar het flatnetwerk.
Ik ben altijd nieuwsgierig hoe de nieuwe installer eruit ziet. Plus opnieuw installeren gaat vaak sneller dan upgraden. Plus, sja ik vind het gewoon leuk om te kutten af-en-toe.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Studentenflat, één of andere geniale idioot heeft ooit een fileserver in de kelder gezet die inmiddels dik 40TB data deelt.quote:
Zo'n gevoel had ik alquote:Op donderdag 28 april 2011 19:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik ben altijd nieuwsgierig hoe de nieuwe installer eruit ziet. Plus opnieuw installeren gaat vaak sneller dan upgraden. Plus, sja ik vind het gewoon leuk om te kutten af-en-toe.
[..]
Studentenflat, één of andere geniale idioot heeft ooit een fileserver in de kelder gezet die inmiddels dik 40TB data deelt..
Neuh, ik had em alquote:Op donderdag 28 april 2011 19:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
JA! Kost me ongeveer 15 minuten. 45 incl achteraf dingen tweaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Heel mooi.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:05 schreef wdn het volgende:
[..]
JA! Kost me ongeveer 15 minuten. 45 incl achteraf dingen tweaken.
Ik heb een 10G / en een 10G /home. Beide formatteren duurt secondes.
De andere 160+140G zijn voor mijn data dus worden alleen maar opnieuw gemount.
Post install heb ik een script dat moet lopen (voegt software toe en verwijderd wat ik niet wel en een paar gconf aanpassingen enzo. Dat kost soms tijd indien packages andere namen hebben enzo.
Maar binnen een uur is het up and running naar hoe ik het wel (1 panel bovenin, geen bevestiging van shutdown, uitzetten van de helft of meer aan startup dingen en dergelijke).
http://webwereld.nl/galle(...)site&utm_campaign=wwquote:Ubuntu 11.04 is uit en brengt een paar grote veranderingen met zich mee. Vooral de nieuwe inteface is opvallend. Ook is er een nieuwe launcher, een nieuwe workspace manager en een nieuw dashboard.
Ubuntu 11.04 is vanaf vandaag beschikbaar via ubuntu.com. Er zijn een aantal grote veranderingen doorgevoerd in de "look and feel" van het besturingssysteem. De taakbalk, ook wel launcher genoemd, bevindt zich aan de linkerkant van het scherm, waarin alle programma's worden verzameld. "Je kan hem verstoppen of laten verschijnen in de linker bovenhoek van het scherm en applicaties en bookmarks toevoegen en verwijderen plus de openstaande venster bijhouden", aldus de makers (zie ook de screenshots).
<..>
Je launcher kan je niet verplaatsen. Ik heb hem nu ook geinstalleerd, maar twijvel een beetje of dit echt allemaal zo handig is. Je kan bijna niets aanpassen naar eigen wens (lijkt wel alsof ik achter een macbook zit)quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:42 schreef remlof het volgende:
Ow ik vind het toevallig net, staat ook ergens in het slidemenu links: http://livinginarnhem.com/pictures/workspace_switcher.png
Maar dat is zo niet erg handig, ik wil gewoon een balk onderaan m'n scherm. Maar dat vogelen we nog wel uit
Was ik al trots op mn 1TB nas filertje.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:19 schreef KomtTijd... het volgende:
oot heeft ooit een fileserver in de kelder gezet die inmiddels dik 40TB data deelt..
Dat ben ik nu aan het doenquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Probeer eerst Gnome 3, misschien werkt dat wel.
Rechtsbovenin onder de "aan/uit"-knop. Je kunt ook direct in het zoekmenu de naam van de specifieke instelling ingeven.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:11 schreef lifeblind het volgende:
Zojuist ook maar overgegaan op 11.04, met unity nu. Eerst maar eens even kijken of ik er ECHT niet mee overweg kan, ik kan het op z'n minst een kans gevenVooralsnog ben ik er eigenlijk best wel positief over moet ik zeggen.
Alleen nu nog even zoeken waar ik systeemsettings aan kan passen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |