silenthill | woensdag 13 april 2011 @ 20:02 |
Ik heb wat vragen. Ik ben een echte Suzuki rijder. Verschillende swifts gehad, waaronder ook een GTI MK1. Ik rij nu in een Suzuki GX 100 uit 1980. Maar het snelle rijden begint weer te jeuken... Ik heb advies nodig. Gaat om het volgende model: Suzuki Swift 2003 1300 16V Het gaat om de de tijd van 0 naar 100 te verkorten. Kom ik al een aardig eind met het volgende: Stap 1 1 Lichter vliegwiel 2 kleinere onderdrive poelie 3 Could airintake\ramair Dit met een standaard uitlaat. Stap 2 alles eruit van gewicht en liefst 100 kilo lichter maken. Ik denk dan aan achterbank eruit, reservewiel, interieur achterin en lichtere velgen en de tank altijd maar 1 derde vol ( Scheelt ook 20 kilo ) dus eigenlijk alles eruit, behalve de 2 voorstoelen. ben alleen bang met de 100 kilo lichter maken, in verband met de wegliging. Iemand ervaring met stap 1 of 2 of beide? | |
-AnneX- | woensdag 13 april 2011 @ 20:06 |
Lijkt me toch dat die auto's zo worden gemaakt dat alles op elkaar afgestemd is om de wegligging goed te houden...ook het gewicht. en zodra je daarmee gaat spelen zul je dit dus op andere manieren op moeten vangen | |
Sounddragon | woensdag 13 april 2011 @ 20:49 |
Hou dat ding nou heel jonguh ![]() ![]() | |
ellevehC86 | woensdag 13 april 2011 @ 20:53 |
Ik heb nog een Turbo-setup te koop voor je ![]() | |
silenthill | woensdag 13 april 2011 @ 20:55 |
@sounddragon Het gaat niet om mijn oldtimer. Die hou ik standaard. Maar eventueel wil ik er misschien een Swift erbij en die wat sneller maken :-) | |
silenthill | woensdag 13 april 2011 @ 20:55 |
Turbo is me weer te snel..... | |
Gokhan03 | woensdag 13 april 2011 @ 20:56 |
Zoek maar eens in de search naar golf 4 blue motion. Diegene heeft een project waarmee hij zijn golf 4 1 op 30 wil laten lopen. Misschien kan je een paar manieren van hem overnemen | |
silenthill | woensdag 13 april 2011 @ 20:59 |
Ja, dat topic volg ik, meesterlijk wat hij allemaal doet. | |
ellevehC86 | woensdag 13 april 2011 @ 20:59 |
Nounounouonou......moet dat nou meteen weer zo denigrerend? | |
ellevehC86 | woensdag 13 april 2011 @ 21:06 |
TS: Nitromethaan brandstof helpt ook ![]() | |
Sounddragon | woensdag 13 april 2011 @ 21:07 |
Zo kan 'ie wel weer Chevelle ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 21:10 |
Geen turbo want dat is teveel, maar wel het vliegwiel.. Als je dan toch bezig bent, kop en inlaat flowen en toch echt een ander uitlaat systeem. Andere chip en gaan ![]() Of zeg ik nou iets geks? | |
Sounddragon | woensdag 13 april 2011 @ 21:14 |
Okay, maar die dingen zijn toch gewoon te koop in een GTi uitvoering ? niet dus ![]() Wat FalleNk810i zegt kan idd ook nog, en evt een andere nokkenas, maar dan ben je onderhand ook al aardig geld uit aan het geven. | |
silenthill | woensdag 13 april 2011 @ 21:15 |
Ik kan zelf niet sleutelen. Dus motorisch moet de garage doen. Wil er ook niet teveel geld insteken. Andere uitlaat en katvetvanger wil ik niet vanwege de herrie en blok laten blueprinten daar heb ik het geld niet voor. Is het overigs haalbaar 100 kilo lichtermaken? | |
Sounddragon | woensdag 13 april 2011 @ 21:17 |
Als je in een compleet gestripte auto wilt rondrijden wel, en daar wordt ie ook niet stiller van ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 21:17 |
Als je zelf niks kan, en er niet teveel geld in wilt steken.. Laat die auto dan aub met rust, wordt het alleen maar slechter van.. | |
silenthill | woensdag 13 april 2011 @ 21:36 |
Dan ga ik maar het topic lezen van die golf van 1 op 30. Ben zijn naam even kwijt. Stuur hem wel een pb of 100 kilo haalbaar is bij een Swift | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 21:46 |
100 kilo is behoorlijk wat hoor, vergis je daar niet in. | |
silenthill | woensdag 13 april 2011 @ 21:52 |
Nou met 70 a 80 kilo ben ik al tevreden. 10% minder gewicht zal de swift zeker wat vlootter maken | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 22:02 |
Lees deze eens door: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=46037 " Project lightweight '' Gaat dan wel over een golf 2 en deze kerel gaat heel erg ver!, maar er staan zeker interessante dingen tussen. In de OP staat al: Ik zal proberen elke gewichtsbesparing te wegen! Startgewicht (gewogen op weegbrug met bijna lege tank): 770kg Onnodig gewicht verwijderd tot nu toe: Reservewiel + krik: 15,5kg Hoedenplank: 3,5kg Achterbank: 12,5kg Zijpanelen: 3,5kg Gordels: 2,5kg Voorstoelen: (2x)12,5kg Isolatie: 10kg Totaal gewicht nu: 697,5kg! Maar let wel, er komen natuurlijk nog andere voorstoelen terug in de auto + een rolkooi, dus moeten we nog even verder sonja bakkeren | |
ZwartmetSuiker | woensdag 13 april 2011 @ 23:54 |
Chip zou ik niet aan beginnen met een standaard blok. Ga eens naar een motorreviseur, die kan je helpen met bijvoorbeeld de kop, in- en uitlaat. Daar valt echt wel vermogen te halen. Wellicht in combinatie met andere nokkenassen en dergelijke. | |
Gokhan03 | donderdag 14 april 2011 @ 00:01 |
Ik weet niet hoe jij mijn bericht bij jou overkomt maar ik bedoel het niet negatief? Project blue motion heeft al heel veel uitgeprobeerd qua mogelijkheden om zuiniger/lichter te worden. | |
Anne | donderdag 14 april 2011 @ 00:07 |
Yoan ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 00:18 |
Ja, altijd handig om eerdere reacties te lezen voordat je met hetzelfde komt | |
ZwartmetSuiker | donderdag 14 april 2011 @ 00:31 |
Ik vat het even samen. En chippen moet je absoluut niet mee beginnen. | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 00:41 |
Want? Een chip op maat kan nooit kwaad, zeker niet na een kop bewerken. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 14 april 2011 @ 10:42 |
Als je motorblok aangepast is, is het inderdaad wel belangrijk. Maar niet op een standaard motorblok. | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 11:12 |
Heb ook niet gezegd dat je het op een standaard blok moet doen. Maar daarbij ligt het eraan welk blok natuurlijk ![]() Volkswagen biedt samen met ABT het chippen zelf aan om maar wat te noemen http://www.volkswagen.nl/(...)bt-motortuning-.html Kan alleen niet vinden op welke manier dit gebeurd, of dit enkel is door middel van het aanpassen van de ECU of dat er nog meer gebeurd. Lijkt me dat ze voor die bedragen geen grote hardware matige aanpassingen kunnen uitvoeren... | |
silenthill | donderdag 14 april 2011 @ 12:12 |
Ik ben eruit, ik ga voor optie 2. Gewichtsbesparing. Blijft het blok standaard, maar trekt de auto harder op en rij ik ook nog zijniger, omdat er minder massa in beweging wordt gezet. |