Vandaag wel een mooie shifting dulness uitgepercuteerdquote:Op woensdag 13 april 2011 07:57 schreef gohan16 het volgende:
Onthouden:
Inspectie, auscultatie, percussie, palpatie.
Toch nog een beetje huisarts
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:32 schreef intoxicated het volgende:
Een beetje beschouwend, soms eens wat snijden, wat lijntjes en katheters prikken, hier en daar wat reanimeren, een ballonpompje op z'n tijd, verder nog een beetje over lifestyle zeveren op de poli en wat receptjes over tafel schuiven. Wie zegt er dat je moet kiezen tussen snijdend en beschouwend? Er zijn ideale combi's
Wat denk je zelf?quote:
ik kreeg vandaag e-mail van de co-raad dat de afdeling chirurgie in curacao na visitatie gesloten is en dat het ziekenhuis failliet is. ik denk dus niet dat curacao nog lang een optie zal blijvenquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:38 schreef MaxC het volgende:
[..]
Heb net mijn voorkeur voor M2 ingediend, hoop op Curacao en anders Deventer, Enschede of Zwolle. Vind eigenlijk alles wel best zolang het maar niet Leeuwarden of Emmen wordt
Whut? Ziekenhuis failliet? Kan je die e-mail is kopiëren? Alleen algemene chirurgie is dicht, dus dat is geen probleemquote:Op donderdag 14 april 2011 14:06 schreef Pluizel het volgende:
[..]
ik kreeg vandaag e-mail van de co-raad dat de afdeling chirurgie in curacao na visitatie gesloten is en dat het ziekenhuis failliet is. ik denk dus niet dat curacao nog lang een optie zal blijven
interessant! (die verschillen)quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:12 schreef Pluizel het volgende:
[..]
In groningen heb je 3 jaar bachelor, met 4 blokken per jaar. Je moet al die 12 blokken gehaald hebben om je bachelorbul te krijgen en te mogen beginnen met je master. De master duurt ook weer 3 jaar, waarvan het eerste jaar junior co-schappen, waarbij je ook weer 4 blokken hebt. In die blokken heb je steeds 1 week gericht op consultvoering (met simulatiepatiënten), 5 weken gericht op het blok (bijv levenscyclus) en dan leer je alle relevante lichamelijk onderzoek. En daarna 5 weken kliniek met het daadwerkelijke co-schap. Jaar 5 bestaat uit 10 (en als je graag wil 11 of 12) co-schappen van elk 4 weken. Het laatste jaar bestaat voor de helft uit semi-arts stage, en de andere uit wetenschapsstage.
Jup, iedereen loopt die volgorde. Elke maand start er een co-groep, dus dat kan prima. Voor de 8 weken durende co-schappen moeten er dus maximaal 56 co-schapplekken tegelijk zijn.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:58 schreef MaxC het volgende:
Iedereen loopt die vaste volgorde?
Hoe doen ze dat met het aantal plekken?
In UMCG loopt iedereen een andere volgorde
Ja, maar daar zit iedereen zowat een jaar lang in hetzelfde ziekenhuisquote:Op donderdag 14 april 2011 21:58 schreef MaxC het volgende:
Iedereen loopt die vaste volgorde?
Hoe doen ze dat met het aantal plekken?
In UMCG loopt iedereen een andere volgorde
Ja, dacht dat dat standaard was?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:00 schreef Nevermind.. het volgende:
Krijgen de cardiologen bij de ziekenhuizen waar jullie co-schappen lopen ook betaald voor het het beoordelen van ECG's?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens mijn ASAS liep ik gewoon langs de ccu en liet de assistent aldaar het ecg beoordelen. Volgens mij noteren ze wel pat. Nummer.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
Sick :/quote:
quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:35 schreef gohan16 het volgende:
Radioloog met 10 kroketyears bij iofn in het ziekenhuis.
Daar zit ik nu, ben blij dat het volgende week mijn laatste week Psych is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
In mei sta ik op de gesloten afdeling voor ptn met psychotische stoornissen.![]()
Nou ja, het is gok ik wel de meest interessante afdeling. Ik had namelijk ook op de sociale psychiatrie kunnen staan.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:51 schreef MaxC het volgende:
[..]
Daar zit ik nu, ben blij dat het volgende week mijn laatste week Psych is.
Kan ook leuk zijn, als je bijvoorbeeld een depressieve patiënt naast een patiënt met een manie zetquote:Op vrijdag 15 april 2011 19:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, het is gok ik wel de meest interessante afdeling. Ik had namelijk ook op de sociale psychiatrie kunnen staan.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 02:43 schreef MaxC het volgende:
Op mijn afdeling zit een patiënt die denkt dat hij god is en een patiënt die denkt dat hij alles moet opvolgen wat god zegt. Levert echt hilarische taferelen op
quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:35 schreef gohan16 het volgende:
Radioloog met 10 kroketyears bij iofn in het ziekenhuis.
60 euro each. Kassaquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:00 schreef Nevermind.. het volgende:
Krijgen de cardiologen bij de ziekenhuizen waar jullie co-schappen lopen ook betaald voor het het beoordelen van ECG's?
Toen was het nog een naïef scholiertje en nu een arrogante cynische (bijna) artsquote:Op zondag 17 april 2011 11:06 schreef intoxicated het volgende:
Die eerste post van Repeat in topic 1 is ook wel geniaal
Wel een lekker ding, kep dr foto gezien in MCquote:Op zondag 17 april 2011 12:58 schreef intoxicated het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)011171308/index.html
Grappig! Boekje met de MC-columns van een jaargenote van me
Geen onvoldoende geven, zou zo maar van mij kunnen zijnquote:Op zondag 17 april 2011 12:30 schreef iofn het volgende:
EBCR's reviewenEentje is best wel drama weer.
quote:Op zondag 17 april 2011 13:12 schreef Godshand het volgende:
Wel een lekker ding, kep dr foto gezien in MC
Jup! Ik begrijp dat de mods al die reeksen met de hand moeten koppelen? Wat een kutwerkquote:
In de laatste MC staat ze wel met naam en foto.quote:Op zondag 17 april 2011 13:52 schreef intoxicated het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij heeft ze nooit met haar foto en echte naam in het MC gestaan hoor
Doe mij Anna of Hanna maar.quote:Op zondag 17 april 2011 13:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]
In de laatste MC staat ze wel met naam en foto.
[ afbeelding ]
Kun je OP aanpassen dat je onder vorige delen deze link neerzet http://forum.fok.nl/topicchain/48 en dan de spoiler en "laatste 5 delen" weghaalt. Klopt het weer mooiquote:
Consider it...quote:Op zondag 17 april 2011 14:32 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Kun je OP aanpassen dat je onder vorige delen deze link neerzet http://forum.fok.nl/topicchain/48 en dan de spoiler en "laatste 5 delen" weghaalt. Klopt het weer mooiIk kan de wiki aanpassen, maar iedereen die neemt de huidige OP over bij het openen van een nieuw topic.
Mee eens!quote:Op zondag 17 april 2011 13:58 schreef iofn het volgende:
[..]
Doe mij Anna of Hanna maar.
Of Jolien/Jolijn/Jolein van De Echte Co-assistent.
Very truequote:Op zondag 17 april 2011 13:58 schreef iofn het volgende:
Of Jolien/Jolijn/Jolein van De Echte Co-assistent.![]()
Ik vermoed dat er wel een hoogleraar in Utrecht is die haar best een opleidingsplek wil aanbieden na keuring.quote:Op zondag 17 april 2011 15:53 schreef intoxicated het volgende:
Groningen is alleen zo'n gruwelijk eind weg
Dat was alleen om een slaapverwekkend praatje van een niet nader te noemen cardioloog uit geloof ik het Erasmus te ontwijkenquote:Op zondag 17 april 2011 22:27 schreef intoxicated het volgende:
Zoals... in het zonnetje bij een strandtent zitten? Heb ik uit betrouwbare bron vernomen
Want dan?quote:Op zondag 17 april 2011 22:17 schreef intoxicated het volgende:
Welkom!![]()
'k Ben ook zo blij dat ik geen co meer benPff... het was wel raar om er voor het eerst eentje een beoordeling te moeten geven
Maar goed.. zodra je AIOS wordt, begint het beoordelings-gebeuren weer van voren af aan. Over een maandje is het dan officieel zo ver
Dan begint m'n opleiding officieelquote:
Nou ja zeg! Een cardio-praatje zomaar slaapverwekkend noemen!quote:Op zondag 17 april 2011 22:32 schreef June. het volgende:
[..]
Dat was alleen om een slaapverwekkend praatje van een niet nader te noemen cardioloog uit geloof ik het Erasmus te ontwijken![]()
Als wat?quote:Op zondag 17 april 2011 22:35 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Dan begint m'n opleiding officieel
Hij gaat Cardiologie doenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |