Zo begon het bij mij een paar jaar geleden ook. Al een tijd moe, en kreeg wat last van m'n keel, moeite met slikken en dat bleek dus inderdaad pfeiffer te zijn. Paar dagen nadat de keelpijn opkwam, waren m'n amandelen zo opgezwollen dat ik helemaal niet meer kon slikken; niet meer kunnen eten, drinken of praten. Bleek dat m'n amandelen ontstoken waren. Paar dagen in het ziekenhuis, antibiotica en klaar. Ontsteking weg, en m'n pfeiffer ook meteen

Heb d'r al met al een paar weekjes last van gehad (stuk beter dan die drama-verhalen van mensen die jaren last houden van pfeiffer).
Je geeft ook aan dat het achter in je keel aan één kant veel dikker is, dat kan dus inderdaad één van je amandelen zijn (als je die nog hebt natuurlijk).
Dus ik zou zeggen hou het goed in de gaten en ga voor de zekerheid even langs de dokter. Wat bij mij wel hielp was ijswater drinken. Of appelsap met heel veel ijsklontjes (op advies van de dokter, aangezien ik niet meer kon eten en op deze manier nog iets van suikers binnenkreeg).