abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95458352
Goedenavond,,

Ik heb 2 uur geleden last gekregen van mijn keel. Het leek niks, mr nu doet t zo pijn wanneer ik slik.. Ik heb wat opgezocht en weinig kunnen vinden, maar een vriend van me zie dat het ook pfeiffer kan zijn. Weet iemand wat ik hiermee moet? Ook werd er aangeraden om morgen naar de huisarts te gaan. Moet ik dat doen of gewoon ff een dagje wachten?

Even terug op de pfeiffer. Ik heb inderdaad een aantal symptomen van pfeiffer, maar ik heb het al gehad. En dat ik last heb van mijn keel was niet hetzelfde als toen ik 2 jaar geleden deze ziekte had.
Kan pfeiffer nu wel of niet terugkomen?
pi_95458491
ff lekker afwachten, en als je het niet vertrouwt de dokter even bellen voor advies
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_95458917
Gewoon afwachten, je kan sowieso weleens keelontsteking hebben hoeft niet meteen pfeiffer te zijn.
Oh en ev gorchelen met zoutwater helpt tegen de ontsteking.
pi_95458937
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:06 schreef san-34 het volgende:
Gewoon afwachten, je kan sowieso weleens keelontsteking hebben hoeft niet meteen pfeiffer te zijn.
daarom.
kunnen ook gewoon opgezwollen klieren zijn, wegens een opkomende verkoudheid bijv.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 13 april 2011 @ 20:15:49 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_95459447
Het heerst op dit moment ook gewoon. Verschillende koudjes en virussen en griepjes. Ik heb ook al een week met zo'n strot gelopen en dikke klieren. Neem wat strepsils, warme thee, fruit. Even uitzieken en in de gaten houden.

Ze zeggen meestal dat je Pfeiffer geen 2e keer kan krijgen, maar ik weet niet in hoeverre dat wetenschappelijk ensow allemaal al bewezen is. Bepaalde symptomen kunnen wel lang aanhouden natuurlijk. Maar goed, als je weerstand nu verlaagd is door een koudje, voel je je meestal een stuk minder goed.

Kijk het eerst even aan, het is waarschijnlijk gewoon een beginnend koudje.
pi_95461048
quote:
Ze zeggen meestal dat je Pfeiffer geen 2e keer kan krijgen, maar ik weet niet in hoeverre dat wetenschappelijk ensow allemaal al bewezen is. Bepaalde symptomen kunnen wel lang aanhouden natuurlijk.
Nja ik heb gehoord dat Pfeiffer wel in je bloed blijft zitten, al ben je al zoveel jaren genezen. Het zal me niet verbazen als je symptomen terug krijgt. Ik heb al vaker lang last gehad van vermoeidheid (net als nu) en van mijn keel.

Maar ik vond het gewoon beetje apart, heb hier ook wel eens last van maar ik heb nooit echt toen in mijn mond gekeken. Ik zie nu ook ene kant van mijn mond achterin veeeel dikker dan de andere kant..
  woensdag 13 april 2011 @ 20:49:26 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_95461619
Je lichaam is meestal wat meer verzwakt en vermoeid als je een koudje onder de leden hebt, dat is normaal. Je kan nog wel lang last hebben van de symptomen van Pfeiffer, de een wel, de ander niet. Ik heb het nu ook zo'n 1,5 jaar in mijn systeem zitten sinds ik het gekregen heb.

Maar zoals ik zei, veel verschillende griepjes en virussen met keelpijn en snotneus varianten heersen op dit moment. Ik heb ook een dikke week met een pijnlijke en dikke strot gelopen, met gezwollen klieren, spierpijn in de nek en met witte spotjes achterin de keel. Maar dit was gewoon een simpel koudje. Zoals ik zeg, het heerst.

Kijk het gewoon aan, met warme thee, strepsils ensow. En als je je echt zo zorgen maakt, ga dan maar naar de dokter.
pi_95462839
Iedereen is wel eens moe, en iedereen heeft wel eens last van zijn keel.
Gewoon wat zachts nemen (drop ofzo?) en beetje op tijd naar bed. Is het morgen vast over :)
  donderdag 14 april 2011 @ 01:41:40 #9
268236 farfallina
I want that one!
pi_95476699
Zo begon het bij mij een paar jaar geleden ook. Al een tijd moe, en kreeg wat last van m'n keel, moeite met slikken en dat bleek dus inderdaad pfeiffer te zijn. Paar dagen nadat de keelpijn opkwam, waren m'n amandelen zo opgezwollen dat ik helemaal niet meer kon slikken; niet meer kunnen eten, drinken of praten. Bleek dat m'n amandelen ontstoken waren. Paar dagen in het ziekenhuis, antibiotica en klaar. Ontsteking weg, en m'n pfeiffer ook meteen :) Heb d'r al met al een paar weekjes last van gehad (stuk beter dan die drama-verhalen van mensen die jaren last houden van pfeiffer).

Je geeft ook aan dat het achter in je keel aan één kant veel dikker is, dat kan dus inderdaad één van je amandelen zijn (als je die nog hebt natuurlijk).

Dus ik zou zeggen hou het goed in de gaten en ga voor de zekerheid even langs de dokter. Wat bij mij wel hielp was ijswater drinken. Of appelsap met heel veel ijsklontjes (op advies van de dokter, aangezien ik niet meer kon eten en op deze manier nog iets van suikers binnenkreeg).
Yeah, I know.
pi_95485084
97 % van alle mensen boven de dertig heeft pfeiffer meegemaakt, en dat hoef je lang niet altijd te merken.

Mensen doen er vaak best dramatisch over.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:38:08 #11
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95486136
Pfeiffer kan wel 'terugkomen' oftewel als je weerstand minder is kun je weer symptomen vertonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')