abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95605945
TVP
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_95627406
Klinkt als een goed plan! Ik volg dit ook!
pi_95627786
*klikt op "stop volgen" en plaatst een TVP*
  zondag 17 april 2011 @ 17:16:32 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95628057
Go sigme!
Resistance is futile.
pi_95633954
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2011 17:16 schreef Seven. het volgende:
Go sigme!
Voor negen winters hout zagen & kloven is ook weer eens niet gelukt, deze winter. Wel hebben we een portie naaldhout gekocht, op stam. Daar heeft liefste z'n rug op geblesseerd (stammetjes zijn zwaar om in een aanhanger te tillen!). En het klooft ook niet fijn - zompig rothout. Dus we hebben opnieuw ook een hele portie kant-en-klaar gekloofd hout gekocht.. Kleddernat, dat wel, dus het zal minstens twee jaar moeten drogen, evenals dat dennenhout.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 17 april 2011 @ 22:03:49 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95643343
;( .

Mijn pa heeft ook al meerdere malen spit gehad, maar niet door het bomen zagen trouwens. Zijn schuur zit weer bomvol. Ik vraag me af of zijn bos er nog wel eens staat :'). Hij is groot fan van eikenhout, dacht ik.
Resistance is futile.
  zondag 17 april 2011 @ 22:06:18 #57
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_95643506
T V P! En heel veel succes! :*
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  maandag 18 april 2011 @ 11:13:46 #58
202348 Susi
Temple of Love
pi_95659186
Mooi. Dat is stiekem ook mijn droom. TVP.
  maandag 18 april 2011 @ 12:05:47 #59
151515 verita
Happy days
pi_95661187
quote:
17s.gif Op maandag 18 april 2011 11:13 schreef Susi het volgende:
QFT.
Heerlijk lijkt me dat. Een dikke TVP
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 april 2011 @ 12:16:19 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95661606
Ik ben al blij als we drie peren en twee appels kunnen oogsten dit jaar hier :P Maw autarkisch zal het bij ons nooit worden, wel fruit en kruiden uit eigen tuin. Maar ik vind het leuk om mee te lezen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95679153
tvp dan maar :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_95682130
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2011 19:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor negen winters hout zagen & kloven is ook weer eens niet gelukt, deze winter. Wel hebben we een portie naaldhout gekocht, op stam. Daar heeft liefste z'n rug op geblesseerd (stammetjes zijn zwaar om in een aanhanger te tillen!). En het klooft ook niet fijn - zompig rothout. Dus we hebben opnieuw ook een hele portie kant-en-klaar gekloofd hout gekocht.. Kleddernat, dat wel, dus het zal minstens twee jaar moeten drogen, evenals dat dennenhout.
Komt me bekend voor.. :)
Met de bijl bezig geweest dus?
Het is mogelijk om zelf een kloofmachine te maken. ;)

Wij hadden dit voorjaar het tegenovergestelde. Veel te veel hout over. Een tiental kuub voor een zacht prijsje moeten verkopen helaas. Was geen plek meer om het op te slaan. Denk dat we nu minimaal voor 7 jaar hout hebben en dan stoken we er in de winter ook nog heel wat doorheen.

Kalf bij ons heeft het overigens niet gered. Kwam er heel mooi uit, was zomaar halverwege maar hij bleef steken. Koe heeft het nu heel zwaar. Echt klote om te zien, kan niet meer in de benen komen. We moesten vanochtend kiezen, of naar de noodslachting en 200 euro krijgen of een paar spuiten er in en niet meer geschikt voor de slacht. Echt belachelijk hoe je gedachtes dan ineens 180 graden draaien. Heb er nu bijna evenveel sympathie voor als onze hond, terwijl ik een koe altijd maar als een aardig zinloos beest zag. Als het morgen niet beter gaat komt er morgenvroeg een man met een soort van koeien-bad. Zodat hij vrij van de grond komt.
pi_95683039
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:53 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Komt me bekend voor.. :)
Met de bijl bezig geweest dus?
Het is mogelijk om zelf een kloofmachine te maken. ;)

Wij hadden dit voorjaar het tegenovergestelde. Veel te veel hout over. Een tiental kuub voor een zacht prijsje moeten verkopen helaas. Was geen plek meer om het op te slaan. Denk dat we nu minimaal voor 7 jaar hout hebben en dan stoken we er in de winter ook nog heel wat doorheen.

Kalf bij ons heeft het overigens niet gered. Kwam er heel mooi uit, was zomaar halverwege maar hij bleef steken. Koe heeft het nu heel zwaar. Echt klote om te zien, kan niet meer in de benen komen. We moesten vanochtend kiezen, of naar de noodslachting en 200 euro krijgen of een paar spuiten er in en niet meer geschikt voor de slacht. Echt belachelijk hoe je gedachtes dan ineens 180 graden draaien. Heb er nu bijna evenveel sympathie voor als onze hond, terwijl ik een koe altijd maar als een aardig zinloos beest zag. Als het morgen niet beter gaat komt er morgenvroeg een man met een soort van koeien-bad. Zodat hij vrij van de grond komt.
Oi, wat klote van koe & kalf :{.
Ik hou erg van onze koetjes, de eerste kregen we bij wijze van verrassing en het was zo'n teer kalfje (12 dagen oud ofzo). We zullen sowieso als belangrijk criterium voor stier of ki het afkalven nemen. Geen belgisch blauwe voor mij.. maar dat wist ik al, een boer hier in de buurt heeft ze afgeschaft omdat er altijd een veearts aan te pas moest komen. Hereford of Blaarkop denk ik.

Zelf een kloofmachine maken, ik weet dat het moet kunnen, Sevens vader heeft er ook een gemaakt. Maar ik zou niet weten hoe, eigenlijk. Meestal hak ik wel met plezier, maar dit naaldhout hakt klote.

Sterkte met je koe ):O ! (PS: ik blijf graag op de hoogte maar het past misschien beter hier: sigme's diergaarde deel twee )
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 18 april 2011 @ 20:09:58 #64
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95683208
quote:
17s.gif Op maandag 18 april 2011 11:13 schreef Susi het volgende:
Kunnen we bij elkaar afkijken :P
  maandag 18 april 2011 @ 20:11:44 #65
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95683301
Waar bevind ts zich eigenlijk?
pi_95694786
Sigme, kun je het opbrengen om je eigen veestapeltje te slachten?
Lijkt me zo lastig temeer daar je zo heel erg liefdevol over je dieren praat.
Of láát je dat dan doen?
Lijkt me best moeilijk.

[ Bericht 57% gewijzigd door Lottekoekkie op 19-04-2011 07:11:38 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 18 april 2011 @ 23:43:17 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_95697139
Heel erg veel succes! Erg stoer.. veel mensen dromen hiervan maar durven niet die stap te maken. Ben zelf een workaholic, dus ik zou het niet overleven :+ maar ik heb enorm veel bewondering voor wat je van plan bent!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:08:10 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95698206
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Zelf een kloofmachine maken, ik weet dat het moet kunnen, Sevens vader heeft er ook een gemaakt. Maar ik zou niet weten hoe, eigenlijk. Meestal hak ik wel met plezier, maar dit naaldhout hakt klote.

Ik zal het hem eens vragen, maar kan wel paar maandjes duren voor ik hem weer zie.
Resistance is futile.
pi_95698636
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Oi, wat klote van koe & kalf :{.
Ik hou erg van onze koetjes, de eerste kregen we bij wijze van verrassing en het was zo'n teer kalfje (12 dagen oud ofzo). We zullen sowieso als belangrijk criterium voor stier of ki het afkalven nemen. Geen belgisch blauwe voor mij.. maar dat wist ik al, een boer hier in de buurt heeft ze afgeschaft omdat er altijd een veearts aan te pas moest komen. Hereford of Blaarkop denk ik.

Sterkte met je koe ):O ! (PS: ik blijf graag op de hoogte maar het past misschien beter hier: sigme's diergaarde deel twee )
Zal ik doen, als ik het niet vergeet. Er zijn verschillende mogelijkheden om goedkoop aan hout te komen.

- Via gemeentewerkers (plantsoenendienst)
- Via Staatbosbeheer, of iets in die geest (die merken dan bomen voor je, kost een paar euro per boom volgens mij)
- Boeren met een grote boswal (wat het meest interessante is, dus fiets wat rond op het platteland of praat met wat buren die iets verder op wonen.

Wij hadden dit jaar het geluk dat een kennis van mijn vader zijn boerderij had verkocht. Het gebeurt ook best wel vaak dat je het onderhoud van een boswal op je kan nemen. Geef je de boer een klein geldbedrag (of een lading hout als die man al op leeftijd is). De kloofmachine regelen we ook zo. Wij geven die man gewoon een paar kuub hout en je kan dat ding een paar dagen lenen.

Het is even wat contacten opdoen, moet je ook een klein beetje geluk bij hebben, maar als je die eenmaal hebt dan heb je al heel snel veel te veel hout. :) Dat jij de waarde van hout inziet wil niet meteen zeggen dat andere mensen er ook zo blij mee zijn. ;)

Dat was ook zo met het hout verkopen. We waren het hout wat we over hadden binnen een paar dagen kwijt. Ging echt via via en heel erg snel.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:13:50 #70
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_95715054
Back to basics
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:36:40 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_95718873
tvp
pi_99436098

Even kicken, kwam net dit filmpje tegen, geweldige vent ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_100164346
Ik zal dat filmpje eens bekijken, nog niet aan toe gekomen.

In 2009 heb ik in arren moede maar een vaste baan geaccepteerd:
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2009 20:08 schreef sigme het volgende:
Het is nooit de bedoeling geweest om niet meer naar kantoor te gaan, ik zou alleen bij voorkeur als freelancer gaan, en dan maar een half jaar per jaar. Of drie maanden.

Maar goed, die worden nu niet gezocht, dus dan maar een jaarcontract. Ik hoop natuurlijk ook dat het leuk is, het ziet er wel goed uit op zich (en niet onbelangrijk: het betaalt goed. Ik moet nog een huis verbouwen).

En ik vind het ook wel een beetje sneu voor mezelf ;(. Op kantoor werken vind ik niet zo'n ramp (ik hou van mijn vak), maar dat ik nu weer de hele lente/zomer/herfst binnen zit..
In 2010 liep het beter; een prachtige freelance-opdracht, op fietsafstand, paar uurtjes per week en riant betaald. Maar goed, die verbouwing vrat geld, dus nou is het geld op en de verbouwing nog niet af. Sinds een paar maanden probeer ik me dan weer een freelance-opdracht te veroveren, maar de spoeling is dun.

Om een lang verhaal kort te maken; ik heb maar weer een vaste aanstelling geaccepteerd. Het eerste dat ik daarvoor nodig heb is een tweede auto, dus het gaat wel even duren voordat het netto geld oplevert. Als er dan weer wat geld over is dan die verbouwing afmaken (kost vast nog wel een slordige 10.000) en daarna kunnen we weer verder werken aan ooit financieel onafhankelijk zijn door bijzonder weinig geld nodig te hebben..
  zondag 31 juli 2011 @ 20:26:38 #74
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100167382
Segme gewoon volhouden! ^O^ Met kleine stapjes kan je vast straks financieel onafhankelijk leven. Dus soms moet je even een zijweggetje inslaan.
Ik hou dit topic in de gaten ;)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 8 juli 2013 @ 18:06:39 #75
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_128727722
Hoe staat het ondertussen met dit experiment?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')