dus als er een echtpaar komt, mag de mannelijke bezoeker die vrouw wel aanschouwen of heeft ze een boerka aan als ze het drankje voor de vrouw inschenkt ?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vrouwlief zal het doen voor de vrouwen, manlief voor de mannen. Is het familie van vrouwlief, dan maakt het geen donder uit wie het zal doen.
Wederom is dat geheel afhankelijk van het soort bezoek (familie/vrienden/kennissen?) Doorgaans zullen ze elkaar niet aanschouwen (indien het geen familie betreft).quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus als er een echtpaar komt, mag de mannelijke bezoeker die vrouw wel aanschouwen of heeft ze een boerka aan als ze het drankje voor de vrouw inschenkt ?
300 vrouwen/meisjes die niet gered worden uit een brandend gebouw omdat ze de voorgeschreven kleding niet aan hebben? Merk je zelf wel wat je zegt?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jezus Fucking Crist ! pardon my english
Friday, 15 March, 2002, 12:19 GMT
Saudi police 'stopped' fire rescue
Saudi Arabia's religious police stopped schoolgirls from leaving a blazing building
because they were not wearing correct Islamic dress, according to Saudi newspapers.
In a rare criticism of the kingdom's powerful "mutaween" police, the Saudi media has
accused them of hindering attempts to save 15 girls who died in the fire on Monday.
About 800 pupils were inside the school in the holy city of Mecca when the tragedy
occurred.
According to the al-Eqtisadiah daily, firemen confronted police after they tried to
keep the girls inside because they were not wearing the headscarves and abayas
(black robes) required by the kingdom's strict interpretation of Islam.
One witness said he saw three policemen "beating young girls to prevent them from
leaving the school because they were not wearing the abaya".
The Saudi Gazette quoted witnesses as saying that the police - known as the
Commission for the Promotion of Virtue and Prevention of Vice - had stopped men
who tried to help the girls and warned "it is a sinful to approach them".
The father of one of the dead girls said that the school watchman even refused to open
the gates to let the girls out.
"Lives could have been saved had they not been stopped by members of the
Commission for Promotion of Virtue and Prevention of Vice," the newspaper
concluded.
Relatives' anger
Families of the victims have been incensed over the deaths.
Most of the victims were crushed in a stampede as they tried to flee the blaze.
The school was locked at the time of the fire - a usual practice to ensure full
segregation of the sexes.
The religious police are widely feared in Saudi Arabia. They roam the streets
enforcing dress codes and sex segregation, and ensuring prayers are performed
on time.
Those who refuse to obey their orders are often beaten and sometimes put in jail.
Knappe jongen die dit nog goed kan praten !
Al zou dit voor 100, 200 of 300 vrouwen of meisjes gelden in Nederland
volgens mij zijn het er meer, maar goed, dan zijn het er nog altijd 100, 200
of 300 vrouwen/meisjes teveel !
Overigens is dat volgens mij niet per sé een islamitisch verschijnsel toch?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vrouwlief zal het doen voor de vrouwen, manlief voor de mannen. Is het familie van vrouwlief, dan maakt het geen donder uit wie het zal doen.
Ik weet precies wat ik zeg, ik hoop jij ook...quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
300 vrouwen/meisjes die niet gered worden uit een brandend gebouw omdat ze de voorgeschreven kleding niet aan hebben? Merk je zelf wel wat je zegt?
Ik weet niet wat jij zegt of wilt zeggen. Of wil jij ook een speciale politie die let op wat je aantrekt?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik weet precies wat ik zeg, ik hoop jij ook...
nee je begrijpt het verkeerd, wij moeten ons aanpassen, zowel daar als hier.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Bastard het volgende:
Het is toch te stom voor woorden dat we zoiets moeten verbieden in dezer landen?
Als ik in zulke landen zou vertoeven waar dit soort praktijken normaal is heb ik mij ook aan te passen aan de lokale cultuur, mag ik vast heel veel niet wat ik hier als normaal beschouw.
Is het dan nou zo dwaas om te denken.. die vaatdoek om je hoofd is tot daar aan toe, maar die burka's zien we liever niet? Toon respect voor degene die je uitkering betaald (generalisatie ja) en pas je gewoon een beetje aan.
De discussie ook hebben
Nou dat geldt dus voor 0 meisjes in Nederland of heb je hier weleens islamitische religieuze politie rond zien lopen?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik weet precies wat ik zeg, ik hoop jij ook...
Helemaal mee eens. Intolerante denkbeelden zien we al genoeg in de wereld.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Bastard het volgende:
Het is toch te stom voor woorden dat we zoiets moeten verbieden in dezer landen?
quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Bastard het volgende:
Als ik in zulke landen zou vertoeven waar dit soort praktijken normaal is heb ik mij ook aan te passen aan de lokale cultuur, mag ik vast heel veel niet wat ik hier als normaal beschouw.
Is het dan nou zo dwaas om te denken.. die vaatdoek om je hoofd is tot daar aan toe, maar die burka's zien we liever niet? Toon respect voor degene die je uitkering betaald (generalisatie ja) en pas je gewoon een beetje aan.
De discussie ook hebben
Nee joh ze hebben geen uitkering, want dag mag niet van manlief.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Bastard het volgende:
De discussie ook hebben
Kijk maar uit, voor je het weet is iedereen in je omgeving islamitisch!quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee je begrijpt het verkeerd, wij moeten ons aanpassen, zowel daar als hier.
Wij zijn immers ongelovige honden, zij de uitverkorenen van Allah.
Het mooie van de vrije westen (en in het bijzonder Nederland) is dat je je niet HOEFT aan te passen (met uitzondering van de wet).quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Bastard het volgende:
De discussie ook hebben
quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Bastard het volgende:
De discussie ook hebben
Weten jullie wel wat aanpassen betekent?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee je begrijpt het verkeerd, wij moeten ons aanpassen, zowel daar als hier.
Wij zijn immers ongelovige honden, zij de uitverkorenen van Allah.
Zoals gezegd: selectieve verontwaardiging. Genoeg autochtone vrouwen die niet mogen werken van hun man, of kinderen die niet in een broek mogen lopen van hun ouders. Daar hoor je echter niemand over.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee joh ze hebben geen uitkering, want dag mag niet van manlief.
Oh toch wel.
quote:Op maandag 11 april 2011 18:22 schreef Boldface het volgende:
Zeer terecht verbod. Hopelijk volgt Nederland snel.
Ja precies, die hele discussie is ook gewoon zinloos hier ...quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Bastard het volgende:
De discussie ook hebben
dus als er een boerka verbod in de wet komt, gaan ze zich allemaal aanpassen ?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het mooie van de vrije westen (en in het bijzonder Nederland) is dat je je niet HOEFT aan te passen (met uitzondering van de wet).
Dit is nou eens een mooie test van onze eigen grootspraak.
Het blijft grappig om te zien dat figuren als macca728, Bastardos en Lavenderr liever vandaag als morgen Nederland een soort tweede Iran zien worden. Uit angst een soort tweede Iran te worden.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het mooie van de vrije westen (en in het bijzonder Nederland) is dat je niet niet HOEFT aan te passen (met uitzondering van de wet).
Dit is nou eens een mooie test van onze eigen grootspraak.
Ja dat betekent kennelijk: Ik pas mij aan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:03 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
Weten jullie wel wat aanpassen betekent?
Aardige stropop.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:05 schreef Xa1pt het volgende:
Het blijft grappig om te zien dat figuren als macca728, Bastardos en Lavenderr liever vandaag als morgen Nederland een soort tweede Iran zien worden. Uit angst een soort tweede Iran te worden.
Die is er al, als ik mijn blote reet door de Kalverstraat ga lopen dan mag ik dat niet.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij zegt of wilt zeggen. Of wil jij ook een speciale politie die let op wat je aantrekt?
oh dat land waar vrouwen zich zedig moeten kleden, daar zijn we juist tegen, maar dat begrijp je niet geloof ik.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het blijft grappig om te zien dat figuren als macca728, Bastardos en Lavenderr liever vandaag als morgen Nederland een soort tweede Iran zien worden. Uit angst een soort tweede Iran te worden.
Ja. Als het gehandhaaft gaat worden wel.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus als er een boerka verbod in de wet komt, gaan ze zich allemaal aanpassen ?
Hebben we het nu over Nederland? Mag toch hopen van nietquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wederom is dat geheel afhankelijk van het soort bezoek (familie/vrienden/kennissen?) Doorgaans zullen ze elkaar niet aanschouwen (indien het geen familie betreft).
Precies, zoals mensen met een bivakmuts in de zomer ook worden gewantrouwd.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die is er al, als ik mijn blote reet door de Kalverstraat ga lopen dan mag ik dat niet.
Nou eh... zelfs in de winter vind ik een bivakmuts ietwat overdrevenquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Precies, zoals mensen met een bivakmuts in de zomer ook worden gewantrouwd.
Volgens mij begrijpen jij en de overige onderdrukkers niet dat intolerantie fundamentalisme alleen maar verder in de hand werkt. Moslima's willen bijvoorbeeld wel eens bewust in het openbaar een hoofddoek gaan dragen als reactie op dit intolerante gewank.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh dat land waar vrouwen zich zedig moeten kleden, daar zijn we juist tegen, maar dat begrijp je niet geloof ik.
educatie ??quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja. Als het gehandhaaft gaat worden wel.
Maar ik hoop persoonlijk dat Nederland eerder invloed gaat proberen uit te oefenen via educatie ipv nog meer wetten.
Van mij mag je. Ook tegen die wetten ben ik.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die is er al, als ik mijn blote reet door de Kalverstraat ga lopen dan mag ik dat niet.
Nee dus. Dat verklaart waarom je niet inziet dat Nederland (en Frankrijk) zich juist aanpast wanneer deze een wet in het leven roept vanwege de paar honderd (of duizend in het geval van Frankrijk) vrouwen die met een boerka/nikaab over straat gaan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat betekent kennelijk: Ik pas mij aan.
Als in .. ik alleen moet begrip opbrengen.
Omdat jij geen vertrouwen in je medeburger hebt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou eh... zelfs in de winter vind ik een bivakmuts ietwat overdreven
Heb je het nou over Nederland? Die kinderen gaan gewoon netjes naar school, hoor. Zonder boerka.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
educatie ??
Porbleem 1 : je mag geen boerka dragen op school
Probleem 2 : ze mogen niet naar school van manlief
We hebben het over de wahabistische, orthodoxe, burkadragende moslims.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hebben we het nu over Nederland? Mag toch hopen van niet
oh nou onderdrukken wij die vrouwen ? Ja hoor.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen jij en de overige onderdrukkers niet dat intolerantie fundamentalisme alleen maar verder in de hand werkt. Moslima's willen bijvoorbeeld wel eens bewust in het openbaar een hoofddoek gaan dragen als reactie op dit intolerante gewank.
Dus van jou mag iemand alleen over straat in een boerka als ze jou complimenteert met je mooie jurkje?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh nou onderdrukken wij die vrouwen ? Ja hoor.
Van mij mogen ze een boerka dragen als ze zelf respect tonen voor de kledingstijl van Nederlanders.
Je vergelijkt nu het "toelaten van iets" met "respect tonen voor iets".quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh nou onderdrukken wij die vrouwen ? Ja hoor.
Van mij mogen ze een boerka dragen als ze zelf respect tonen voor de kledingstijl van Nederlanders.
Inderdaad, neem bijvoorbeeld de reactie van Bastard, waarin hij spreekt over "vaatdoeken".quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu het "toelaten van iets" met "respect tonen voor iets".
Groot verschil.
prima.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ach weet je wat laat ze lekker in die Burka blijven, zonder Burka zijn
het ook niet allemaal lievertjes heur...![]()
Wat was de aanleiding van die vechtpartij, gezien het feit dat je hen al subtiel als aanstichter van het gebeuren ziet?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ach weet je wat laat ze lekker in die Burka blijven, zonder Burka zijn
het ook niet allemaal lievertjes heur...![]()
weet ik veel, iets met ''hoer'' ofzoquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat was de aanleiding van die vechtpartij, gezien het feit dat je hen al subtiel als aanstichter van het gebeuren ziet?
ja, boerka dragen, consequenties ook aanvaarden. Geloven is lijden !!!!quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
weet ik veel, iets met ''hoer'' ofzo![]()
ik vind het allemaal wel best, jij ook blijkbaar, dus waarom zou ik me
dan druk maken, als ze onder zo'n tent willen leven prima, maar je moet niet
verwachten dat je dan voor de klas mag staan of dat je je nergens
hoeft te indentificeren, lijkt mij hoor...
Ah, iets met hoer ofzo. Ah. Uitvoerige analyse.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
weet ik veel, iets met ''hoer'' ofzo![]()
ik vind het allemaal wel best, jij ook blijkbaar, dus waarom zou ik me
dan druk maken, als ze onder zo'n tent willen leven prima, maar je moet niet
verwachten dat je dan voor de klas mag staan of dat je je nergens
hoeft te indentificeren, lijkt mij hoor...
Precies. Niemand is verplicht om respect te hebben en niemand heeft het recht op respect.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, neem bijvoorbeeld de reactie van Bastard, waarin hij spreekt over "vaatdoeken".
Vrij respectloos natuurlijk, maar hij laat het dragen van zo'n vaatdoek nog wel toe.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja, boerka dragen, consequenties ook aanvaarden. Geloven is lijden !!!!
ja sorry hoor maar ik word hier echt een beetje moe vanquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, iets met hoer ofzo. Ah. Uitvoerige analyse.![]()
Ik vind het niet best hoor. Alleen probeer ik er wat nuance aan te brengen en het op een andere manier op te lossen dan at random alles wat met moslims te maken heeft neer te slaan. Dat is het verschil. En de eerste dame die met burka voor de klas wil staan moet ik nog tegenkomen.
Oh jawel hoor. Mijn vriendin is nog uitgemaakt voor "chinees kutwijf" door een marokkaan een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Niemand hier heeft ooit gezien dat meisjes op straat voor hoer worden
uitgescholden ook zeker![]()
ja precies... wat maakt het uitquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Mijn vriendin is nog uitgemaakt voor "chinees kutwijf" door een marokkaan een paar jaar geleden.
Hufter natuurlijk maar kan ons het uiteindelijk wat schelen. Treurige mensen die zich met geen mogelijkheid voort kunnen planten in een samenleving waar vrouwen zo bijdehand worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |