abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95447267
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb een vraagje. Wij hebben een huisje gekocht wat (nu nog) erg klein is, maar wel 1200 m2 tuin heeft, dus aanbouw mogelijkheid genoeg denk ik zo ;)

Op de foto heb ik zelf de situatie weergegeven, hierbij wat tekst en uitleg:

Het is een huis met platdak!

Het zwarte deel is de nu bestaande bovenverdieping (4 redelijk kleine slaapkamers en een kleine douche)

Het blauwe gedeelte is de aanbouw die er nu al staat op de benedenverdieping (dus geen opbouw) ook met platdak

Het rode gedeelte is de aanbouw die wij willen gaan maken (over 2 verdiepingen)

Onze ideeen tot nu toe:

De douche weg en deze bij slaapkamer 4 betrekken en hier een mooie badkamer maken
Slaapkamer 1 laten vervallen om zo de doorgang te maken naar het nieuwe gedeelte (dat wordt dus en gang met opbergkasten ofzo?) In het nieuwe gedeelte willen we graag nog 2 slaapkamers maken, Zowiezo 1 grote voor ons en dan blijft er nog genoeg over voor nog een kamer... Maar... het probleem zit hem in... Hoe kom je dan in die achterste kamer in de aanbouw, zul je toch door een andere slaapkamer heen moeten lijkt mij zo :?

We zijn ook nog aan het twijfelen om de aanbouw van de keuken en het hok ernaast ook mee op te trekken... Probleem is dan dat slaapkamer 3 ingesloten ligt en hier geen ramen kunnen zijn... Badkamer hier? Liever niet want ik wil op de badkamer perse daglicht hebben :Y

Voor degene die zich eraan willen geven: Hoe zouden jullie dit aanpakken qua indeling etc??? Alles is welkom, ook hele nieuwe ideeen!!

Groetjessssss

[ Bericht 2% gewijzigd door Ml-etje op 14-04-2011 09:52:21 ]
pi_95447373
Zo even een tip:
Daklicht in een badkamer kan ook van boven komen.

Uit je post meen ik te kunnen halen dat er een plaatje in je post hoort te zitten, die kan ik in ieder geval niet zien.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_95447688
Ook niet als je rechtermuisknop en dan afbeelding openen in nieuw venster doet? Hoe krijg ik de afbeelding dan rechtstreeks in het bericht? Lukte me niet :(

En licht van bovenaf, tja daar had ik dus nog niet aan gedacht!
pi_95447849
Het plaatje uploaden op tinypic en dan de link hier posten tussen [img] tags.
Dus bijvoorbeeld [img] hier het adres van het plaatje.jpg [/img]
Ik weet niet of plaatjes van Hyves zo werken op Fok!.

In mijn oude studentenhuis hadden wij in het midden van het huis een badkamer met een daklicht, erg fijn inderdaad, bijna altijd voldoende licht. En zeker weten geen inkijk! Echt een aanrader. Als je daardoor een andere kamer wel daglicht zou geven zou ik echt daarvoor gaan.
Bijvoorbeeld een grote daklichtkoepel boven je bad: lekker vanuit bad naar de sterren kijken.
pi_95448017

Zo?
pi_95448165
Ja, nu zie ik 'm.

Eerste gedachte: Slaapkamer 2 en 4 samenvoegen.
Van slaapkamer 3 een nieuwe badkamer maken en daar ook een gang maken om bij het rode gedeelte te komen.
Dan aan de voorzijde, links naast slk 1 nog zo'n kleine slaapkamer en erboven een grote slaapkamer, desnoods met eigen badkamer.
pi_95448361

Om ook nog even een idee te geven van het huis...! Het is dus een plat dak wat wel wat schuin afloopt :') haha
pi_95448870
Hebben jullie al een idee hoe de uitbouw eruit gaat zien en dat al overlegd met Welstand?
pi_95449920
Dat sterrenkijken lijkt mij wel wat ja :D

Hoe bedoel je hoe de uitbouw uit komt te zien? :@
pi_95450170
Het voordeel dat we hebben is dat mijn tante net op DAT deel van de gemeente werkt ;) Tevens is dit een piepklein straatje en zijn wij het enige huis, achterom zijn alleen maar weien en bos dus heel veel problemen zullen er hopelijk niet zijn :?
pi_95450572
Nee, maar je zult in ieder geval een bouwvergunning aan moeten vragen.
Ik heb zo het vermoeden dat het in Limburg is, gezien de rolluiken, waar nepotisme inderdaad (zeker in de bouw) geen vies woord lijkt te zijn, maar er zijn in het verleden huizen gesloopt die geen rechtmatige vergunning hadden.
pi_95450848
Wat is nepotisme haha? Het is inderdaad in Limburg!

Ja bouwvergunning moet nog aangevraagd worden, zijn nog met de tekeningen bezig...
Mocht het niet doorgaan dan gaan we naar de linkerzijkant uitbouwen (daar staat nu nog een enorme stal aan vast die we dan afbreken) want dat mocht zowiezo wel dacht ik... (m'n vriend weet er alles van, ik wat minder zoals je kunt lezen...
pi_95450960
Waarschijnlijk wel, in veel buitengebieden geldt een soort steen voor steen principe, elk bouwvolume wat je sloopt mag je terugbouwen.
pi_95451093
Ja, maar ik hoop dat het naar de tuin in mag, toch mooier denk ik... Mn tante heeft al eens gekeken en ' dacht' in eerste instantie dat het wel zou mogen, dus ik hoop het!
pi_95451658
Ja, die regeling geldt voor het perceel, dus als je een schuur sloopt mag je datzelfde volume bijvoorbeeld aan je huis bouwen. Maar daar zal je tante inderdaad wel meer vanaf weten.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 18:49:56 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95454502
Er staat mij iets van bij dat er een vuistregel was dat xx % van het totale perceeloppervlak bebouwd mag worden ? :?
pi_95478537
Ja dat zou ook kunnen, zijn nog bezig met alles uit te zoeken, er moet ook nog een garage komen namelijk :Y

Maar terug naar de eigenlijke vraag, nog iemand anders leuke ideeën qua indeling van kamers etc?
pi_95480379
Heb even de link aangepast ;) anders kwamen we direct op je hyves pagina.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')