quote:
Dit vind ik dus echt geweldige auto's.. Ik ga er zeker nog een kopen later. Door Europa toeren met zo'n busje lijkt me helemaal geweldig.
Zei ik in
VW T1 Busje topic, nu dik 7 jaar geleden..
Ik ben er nu dichter bij dan ooit tevoren.
30 april a.s. vertrek ik namelijk naar Sao Paulo voor een week om een spijlbus aan te schaffen.
Het afgelopen half jaar ben ik bezig geweest met contacten leggen:
- Groen licht van de RDW, Spijlbus uit Brazilië heeft géén IKS-keuring nodig, 'slechts' een APK-keuring. Ik zet de auto dan meteen op (oud) donkerblauw kenteken. Kosten in Nederland: paar honderd euro.
- Een internationaal verhuisbedrijf heeft ervaring met Braziliaanse douane. Kosten: bijna 1k.
- Een internationaal vervoerder vervoert de bus van Sao Paulo naar de haven van Antwerpen. Kosten: Ongeveer 1200 euro.
Het grootste 'probleem' is dat motorvoertuigen uit Brazilië enkel door Brazilianen uitgevoerd mag worden. Hiervoor moeten ze een brief bij de notaris ondertekenen. Ik ben al wel in het bezit van een dergelijke brief.
Een ander 'klein' probleempje is dat 90% van de Brazilianen waarmee ik communiceer geen woord Engels spreekt

..
Waarom doe ik het in Godsnaam?
- De VW T1's zijn in Nederland ¤10.000,- of meer. In Brazilië heb je voor ¤4000,- een mooie bus.
- Het avontuur
lk ga dus naar Sao Paulo, lukt het niet, jammer dan... Dan houd ik mijn geld in de pocket.
Beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan dan spijt hebben van iets wat je niet hebt gedaan..
Met een 'mooie bus' bedoel ik overigens iets als:
![img?s=MLB&f=178087513_4481.jpg&v=O]()
Een bus zoals deze is natuurlijk mooier, maar voor mij voorlopig onbetaalbaar, zoiets kost al snel ¤25.000,-/¤30.000,-: