abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:53:49 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95425244
Wat vinden jullie? Samen een huisje huren of alleen op kamers gaan?

Ik heb zelf samengewoond en nu weet ik pas hoe belangrijk een stukje eigen kracht en zelfstandigheid is. Maar ik vind het ook wel eng, je moet echt leren om op jezelf te zijn.

Ik merk echter dat veel mensen niet zonder partner op zichzelf zouden willen wonen en die gaan dus dan met zijn tweetjes voor hun eerste huisje.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:56:20 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_95425382
Op dit moment vind ik m'n LAT-relatie ideaal.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_95425538
Samenwonen komt vanzelf wel. Ik woon nu 4 jaar in een studentenhuis en het bevalt me super goed. Veel vriendinnetjes wel, maar ook redelijk wat single. Dat hele binden aan iemand komt vanzelf wel. Eerst van dat studentenleven genieten, reizen, zelfontwikkeling, en dan kijk ik verder.
It's you my love, you who are the stranger
pi_95425746
Ik ben gelijk vanuit huis gaan samenwonen. Nu inmiddels een paar jaar in mn eentje en net een huis in mn eentje gekocht. Ik vind het wel even prima zo. Sowieso ook geen vriendin om rekening mee te houden. Samenwonen komt vanzelf wel. Ik zou niet meer gaan samenwonen om het samenwonen.
pi_95426448
ruim 2 jaar op kamers nu, nog 1 jaar te gaan en dan wss samenwonen... niet bijzonder veel single geweest 'op mezelf', maar ook niet de behoefte.. beetje nesteldrang al een tijd ;)
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_95426746
Samenwonen.
Sowieso hebben wij allebei een eigen vriendengroep. We kunnen allebei goed met elkaars vrienden vinden, maar hechten logischerwijs toch meer waarde aan onze eigen vriendengroep. Verjaardagen bezoeken wij soms met zn 2en, maar dan houdt het ook wel op.

Daarnaast al eens een kamer van 9m2 voor 5 maanden met elkaar gedeeld en dat ging ook prima. Dus ik zie het wel zitten, samenwonen.
pi_95427059
Eerst op jezelf/kamers. Eerst maar eens leren hoe je voor jezelf moet zorgen enzovoorts, daarna komt samenwonen wel een keertje.
I reject reality and substitute my own
  woensdag 13 april 2011 @ 00:41:33 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95427194
Toch zal op jezelf/kamers wonen ook zijn minder leuke momenten kennen. Op die momenten kan je dan bij je partner troost zoeken. In je eentje zal je zelf rust moeten vinden.

Ziek zijn in je eentje is ook kut. En zo onafhankelijk ben je vaak toch ook weer niet. We hebben elkaar allemaal nodig.

Het gekke is dat ik, als ik op mezelf woon, juist geactiveerd wordt om wat te doen aan mezelf in plaats van dat ik in een negatieve spiraal ga hangen op mijn partner. In mijn eentje kan ik soms beter dingen aan.
  woensdag 13 april 2011 @ 00:43:19 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95427245
Wat mij overigens opvalt is dat als je nog puber bent dat op jezelf wonen alleen maar ideaal lijkt en hoe ouder je wordt hoe meer je inziet wat voor risico's het allemaal met zich meebrengt.

Raar is dat.
  woensdag 13 april 2011 @ 00:43:55 #10
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_95427267
Angst om te leren op jezelf te wonen moet sowieso geen reden zijn. Dat kun je beter nu leren, dan (als je in de toekomst pech hebt) wanneer je gaat scheiden.

Nee, doe het eerst maar een paar jaar alleen. Dat is een te belangrijke les om over te slaan.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 13 april 2011 @ 00:47:13 #11
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_95427363
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:43 schreef Mishu het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat als je nog puber bent dat op jezelf wonen alleen maar ideaal lijkt en hoe ouder je wordt hoe meer je inziet wat voor risico's het allemaal met zich meebrengt.

Raar is dat.
Denk je? Dat hangt ook van iemand's karakter af. Ik ben nu 42 (ja oude lullen komen ook op het forum)... en ik kan heel goed tegen alleen zijn. Ook toen ik samenwoonde ging ik er vaak alleen op uit. Heerlijk.
Maar inderdaad; het moet je wel liggen..
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_95427708
Op kamers vind jij op jezelf wonen?
Aangezien ik op het moment geen relatie heb woon ik op mezelf (en dan niet op kamers).
En dat vind ik prima. Samenwonen lijkt mij ook prima, als ik de juiste persoon tegenkom.
  woensdag 13 april 2011 @ 01:16:09 #13
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_95428049
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Aangezien ik op het moment geen relatie heb woon ik op mezelf (en dan niet op kamers).
En dat vind ik prima. Samenwonen lijkt mij ook prima, als ik de juiste persoon tegenkom.
Geen zout op slakken strooien, voor iemand die net op kamers gaat is dit een grote stap.
pi_95434399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Tuurlijk is op kamers op jezelf wonen. Je hebt dan toch helemaal je eigen stukje? En in het begin zit je verder met allemaal vreemden in huis. Daarbij komt dat je echt alles alleen/zelf moet doen, zoals koken, de was, schoonmaken, boodschappen e.d... Misschien deed je dat thuis al, maar op kamers is het toch anders.
Ik vond het best eng in het begin. Even twee weekjes wennen ongeveer. Daarna de tijd van mn leven, heel erg veel vrijheid, erg fijn!!

En nu woon ik alweer een paar jaar samen (ook al getrouwd trouwens). Ook heel erg leuk, je kunt dingen delen en verdelen. Er is iemand die echt om je geeft, waar je bij terecht kunt etc etc...
pi_95434535
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:47 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Tuurlijk is op kamers op jezelf wonen. Je hebt dan toch helemaal je eigen stukje? En in het begin zit je verder met allemaal vreemden in huis. Daarbij komt dat je echt alles alleen/zelf moet doen, zoals koken, de was, schoonmaken, boodschappen e.d... Misschien deed je dat thuis al, maar op kamers is het toch anders.
Het is vast een stap (zelf nooit op kamers gewoond) maar het is toch wel echt iets anders dan op jezelf wonen.
pi_95435113
Naar mijn idee leer je niet eens zoveel door op jezelf te wonen. Daarnaast weet ik al die dingen al zonder dat ik daarvoor op mijzelf moest wonen. Ik voel mij alles behalve bijzonder op dit gebied, dus ik ga er vanuit dat dit voor de meeste mensen geldt.

Door op jezelf te wonen heb je het voordeel dat je nog precies weet wanneer je veel dingen leerde. Als het goed is leer je het meeste ruim voordat je op jezelf gaat. Wanneer je ouders bijvoorbeeld op vakantie gaan. Daarnaast zul je in het begin iets vaker de etiketjes moeten lezen, bij bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen.

Alleen zijn is voor iedereen anders en naar mijn idee een gewenningsproces. Ik heb er zelf geen last van, maar kan mij wel voorstellen dat het voor sommige mensen wennen. Ligt er maar net aan wat voor gezin ze komen. Eentje waarin de gezinsleden veel voor elkaar doen en altijd wel mensen thuis zijn zal meer moeten wennen dan iemand die dat niet heeft.
pi_95441290
Liever eerst op mezelf. En als ik al meteen zou gaan samenwonen, dan eerst een huurhuis, of hypotheek op één naam. Geen zin om op m'n dertigste met een verbroken relatie en enorme schuld te zitten. :P Hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan! ;)
pi_95441508
Ik heb het even afgewacht, maar had ondertussen wel de volgende reden verwacht:

Eerst op jezelf, dan mij hij/zij bij mij intrekken en mocht de relatie dan alsnog overgaan dan heb ik nog steeds mijn huisje.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 18:42:20 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95454120
Mijn vriendin en ik zijn al bijna zes jaar samen, lijkt mij goed genoeg om beide van huis uit direct te gaan samenwonen :)

De plannen zijn er; nu de financiële kant nog ;)
pi_95470867
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:56 schreef lodiej het volgende:
Liever eerst op mezelf. En als ik al meteen zou gaan samenwonen, dan eerst een huurhuis, of hypotheek op één naam. Geen zin om op m'n dertigste met een verbroken relatie en enorme schuld te zitten. :P Hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan! ;)
Verstandig om het op deze manier te doen. Ik kom te vaak mensen tegen die binnen een paar maanden al uit elkaar willen en dan wat moeten regelen met hypotheek.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn al bijna zes jaar samen, lijkt mij goed genoeg om beide van huis uit direct te gaan samenwonen :)

De plannen zijn er; nu de financiële kant nog ;)
Ik begrijp dat je er dan vertrouwen in hebt. Ik ben zelf hypotheekadviseur. Ook in dit soort gevallen zie ik het in de praktijk heel vaak mis gaan. Wellicht is een jaartje huren geen slecht idee? Als het na een jaar nog prima gaat heb je iig wat ervaring met het samenwonen. Als het stuk loopt is het klote maar dan ben je op een woning van 200.000 geen 15K kwijt door je kostenkoper.

Als je keer vragen hebt over financieren moet je ff pmen... vind ik altijd wel leuk om in te duiken ;)
  donderdag 28 april 2011 @ 21:47:42 #21
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_96110574
Ik ga over een maandje samenwonen met mijn vriend, in ons eerst huurhuisje. :)

We hebben beiden eerst op ons zelf gewoond, en in onze ogen hebben we daardoor wel de basis elementen meegekregen, die ons hopelijk ook gaan helpen bij het samenwonen, en waar we samen op verder gaan bouwen.

We hebben op eigen houtje geleerd en - soms op de harde manier - ervaren hoe het is om je eigen boontjes te doppen, en we hebben daardoor een stuk zelfredzaamheid opgebouwd en een dosis doorzettingsvermogen en wilskracht meegekregen, die hopelijk nu van pas gaan komen.

Ik ben in elk geval blij dat we elk een tijdje op onszelf hebben gewoond. :Y
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_96110893
Ligt aan ieders situatie.

Ik plus vriend hebben er voor gekozen om beiden op kamers te gaan. Samenwonen komt later wel. Ik heb voor mijzelf altijd gezegd dat ik eerst op mijzelf wilde wonen. Stukje zelfstandigheid en weten dat je ook zelf red als je ooit alleen komt te staan ofzo. Geen idee, maar wilde het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')