Denk je? Dat hangt ook van iemand's karakter af. Ik ben nu 42 (ja oude lullen komen ook op het forum)... en ik kan heel goed tegen alleen zijn. Ook toen ik samenwoonde ging ik er vaak alleen op uit. Heerlijk.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:43 schreef Mishu het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat als je nog puber bent dat op jezelf wonen alleen maar ideaal lijkt en hoe ouder je wordt hoe meer je inziet wat voor risico's het allemaal met zich meebrengt.
Raar is dat.
Geen zout op slakken strooien, voor iemand die net op kamers gaat is dit een grote stap.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Op kamers vind jij op jezelf wonen?
Aangezien ik op het moment geen relatie heb woon ik op mezelf (en dan niet op kamers).
En dat vind ik prima. Samenwonen lijkt mij ook prima, als ik de juiste persoon tegenkom.
Tuurlijk is op kamers op jezelf wonen. Je hebt dan toch helemaal je eigen stukje? En in het begin zit je verder met allemaal vreemden in huis. Daarbij komt dat je echt alles alleen/zelf moet doen, zoals koken, de was, schoonmaken, boodschappen e.d... Misschien deed je dat thuis al, maar op kamers is het toch anders.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Op kamers vind jij op jezelf wonen?
Aangezien ik op het moment geen relatie heb woon ik op mezelf (en dan niet op kamers).
En dat vind ik prima. Samenwonen lijkt mij ook prima, als ik de juiste persoon tegenkom.
Het is vast een stap (zelf nooit op kamers gewoond) maar het is toch wel echt iets anders dan op jezelf wonen.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:47 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Tuurlijk is op kamers op jezelf wonen. Je hebt dan toch helemaal je eigen stukje? En in het begin zit je verder met allemaal vreemden in huis. Daarbij komt dat je echt alles alleen/zelf moet doen, zoals koken, de was, schoonmaken, boodschappen e.d... Misschien deed je dat thuis al, maar op kamers is het toch anders.
Verstandig om het op deze manier te doen. Ik kom te vaak mensen tegen die binnen een paar maanden al uit elkaar willen en dan wat moeten regelen met hypotheek.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:56 schreef lodiej het volgende:
Liever eerst op mezelf. En als ik al meteen zou gaan samenwonen, dan eerst een huurhuis, of hypotheek op één naam. Geen zin om op m'n dertigste met een verbroken relatie en enorme schuld te zitten.Hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan!
Ik begrijp dat je er dan vertrouwen in hebt. Ik ben zelf hypotheekadviseur. Ook in dit soort gevallen zie ik het in de praktijk heel vaak mis gaan. Wellicht is een jaartje huren geen slecht idee? Als het na een jaar nog prima gaat heb je iig wat ervaring met het samenwonen. Als het stuk loopt is het klote maar dan ben je op een woning van 200.000 geen 15K kwijt door je kostenkoper.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn al bijna zes jaar samen, lijkt mij goed genoeg om beide van huis uit direct te gaan samenwonen
De plannen zijn er; nu de financiële kant nog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |