Klinkt niet heel fris, maar deze uitleg kon ik zo gauw vindenquote:Kan je rauw vlees eten? *knip*
De oplossing is: citroensap. Koop wat onsjes tartaar, paarden- of rundergehakt. (Als je het bij de slager koopt, vraag dan of ze het nogmaals malen zodat het extra fijn is.) En leg het rauwe vlees een half uurtje afgedekt in het sap van een grote citroen met een beetje zout. (1 citroen voor ongeveer 250 gram vlees.) Na dit half uur is het bloed eruit getrokken. Dit kun je naar eigen smaak er weer doorheen scheppen of afgieten. Ook is het vlees verkleurd. Dit komt doordat het zuur van de citroen het vlees kookt. Bacteriën zijn altijd in voedsel aanwezig, maar zuur doodt een hele hoop. Oesters worden om dezelfde reden met citroen gegeten. Het frisse citroenvlees is erg lekker op een geroosterd wit broodje met een beetje olijfolie. 100% safe.
Oh damn, dat stukje over het bloed......quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Klinkt niet heel fris, maar deze uitleg kon ik zo gauw vinden![]()
Mja daar zeg je me wat, filet americain is ook rauw, ben ik nog een keer goed ziek van geworden. Maar ik heb altijd geleerd dat je vlees alleen rauw mag eten als het daarvoor bedoeld is (tartaar enzo) omdat er dan beter op gelet is dat het altijd gekoeld is geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:15 schreef Sjaapje het volgende:
Ja inderdaad zonder citroensap gewoon zo.
Maar filet american is toch ook gewoon rauw? Dus... Of is het omdat het varken is? Die lintworm is er wel niet echt meer bij ons, in India ofzo zou ik het nu wel niet rauw eten...
Maar ook in de miniscule hoeveelheden die mensen toevoegen, en niet homogeen verdeeld (dus sommige stukken worden niet bereikt door het zuur, die blijven onbehandeld). Nouja, het zal welquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Citroenzuur maakt dat de eiwitten denatureren..
En rauw vlees is ook niet erg als het maar goed rauw vlees is, niks aan het handje
Ben al wakker van 4.45
Ik wil: veel pannenkoeken, veel cafe noirs, paprikachips, slagroom, kip en broodjes hamburger speciaal.
Maar gelukkig is mijn aanstaande ook thuis dus eten we het maar niet
Lijkt mij ook zo onnuttig, een dure trouwring die je toch nooit om mag. En als je dan op pensioen ben dan gaat hij je toch niet meer passen... Allé zo denk ik er toch over bij mij...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Gouden trouwring per paar: ong 1000E
Gouden vriendschapsring: ong 300e
Aangezien wij onze ring 80% van ons leven toch niet om mogen.. wordt het eentje van max. 300 per paar
Nou ja.......... terusten
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:13 schreef sigme het volgende:
Hond2, werknaam Boaike, komt begin mei. Hond1 is niet mee wezen kijken, maar gaat het ongetwijfeld het allergaafste kado'tje ooit van de hele wereld vinden.
Ha nee, ik ben nog heerlijk op vakantie! Even een wifi netwerk gevonden en kon ik gedag komen zeggenquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:42 schreef anna82 het volgende:
Hoi XM!en WB Phaidra!! Ben je terug, of ben je nog op reis? Of moet ik gewoon niet zo lui zijn en even je blog bekijken?
Ik heb vanavond geschilderd. Wat een fijne, ontspannen, bezigheid!Ik wou dat ik Co was!
En ik heb twee boterhammen kaas toegevoegd aan mijn lijstje en niet gesport. Vroeger wel! Voordat ik begon te groeien in lengte, breedte en diepte was ik een hertje dat heel hard kon rennen en ver en hoog kon springen.. Das war einmal.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:02 schreef Perruche het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dit is je reinste topicvervuilingdecoratie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |