Ik zou ze niet voorbakken, maar zorgen voor een dunne bodem en niet al te veel beleg zodat de tijd in de oven niet al te lang is en er echt een vierkant (bakplaat) van maken, gewoon kleine stukjes snijden als ie klaar is.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:36 schreef Ikmoestlachen het volgende:
Morgenavond ga ik pizza's serveren op een verjaardag, is het mogelijk om de pizza's al dan niet met beleg alvast voor te bakken, bijvoorbeeld de helft van de baktijd, tot de bodem gaar is? Dan hoef ik ze alleen nog maar bruin te bakken.
Punt is dat ik liever alles van tevoren maak, als ik die dag zelf nog twee pizza's moet gaan maken naast alle andere gerechten, kom ik in tijdnoodquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:54 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ik zou ze niet voorbakken, maar zorgen voor een dunne bodem en niet al te veel beleg zodat de tijd in de oven niet al te lang is en er echt een vierkant (bakplaat) van maken, gewoon kleine stukjes snijden als ie klaar is.
Oven goed heet stoken (hoogste stand) en dan de pizza op de onderste richel op een bakplaat bekleed met bakpapier bakken, moet lukken! Succes!
Dit heb ik dus gedaan, 8 minuten op ~220 C gebakken, vervolgens laten afkoelen en in vershoudfolie in de koelkast gezet. Ik heb vertrouwen dat dit goedkomtquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:33 schreef MaximusTG het volgende:
Zeker, kan prima hoor. Zou voorbakken met alleen tomatensaus. Verpakken in aluminium folie, koelkast en dag erop beleggen en afdekken.
Je link in je sign werkt niet meer. Heb je nog een recept? Ik ga mijn deeg donderdag avond maken en vrijdag gaat het de oven in. Een dagje in de koelkast dus.quote:MaximusTG schreef het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup serieus. Meestal sta ik bij de oven (snijden, saus erop etc) maar soms beleg ik ze en ik kan ze ook bodems uitslaan. Het stelt allemaal niet zo veel voor, perfecte deegbollen liggen klaar in de koeling en na een bodem of 20 uitslaan lukt het prima.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:42 schreef MaximusTG het volgende:
Serieus? Dus ik begrijp dat je zelf niet tevreden bent met de werkwijze bij NYP?. Vind pizza's van NYP maar ook Domino's altijd zoveel vetter..
Van een fabriek neem ik aan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:16 schreef EdNoolk het volgende:
Ja deeg krijgen we aangeleverd van hoofdkantoor en dat moet dan nog even rijzen in de koeling. Nee thuis maak ik nooit pizza's. Op werk is het makkelijker, goedkoper (gratis zelfs, haha) en bovendien eten wij echt zelden pizza thuis sinds ik meerdere malen per week op werk eet.
Die van mij gaat ook maar tot 250 graden Celsius, om de warmte beter vast te houden bak ik mijn pizza's dan ook op een stoeptegel. Aan het deeg kun je meestal ook wel redelijk voelen of het goed is of nietquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:28 schreef ArtemisQ het volgende:
Ziet er wel lekker uit! Van mij zit er ook een pizza in de oven, maar ik denk dat ie niet heel goed zal zijn: het deeg voelde niet zo goed, de oven die ik op dit moment tot mijn beschikking heb kan maar tot 250 graden en bij gebrek aan weegschaal of ander gerei om dingen af te meten is het een beetje schatten met ingredienten!
ik ben ook lang bezig gewwst om dat te verbeteren. Uiteindelijk wel gelukt, vooral door beter vormen. Ook ervaring en langer en langzamer rijzen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:26 schreef Erasmo het volgende:
Vandaag weer bezig geweest maar ben niet zo tevreden:
[ afbeelding ]
Met de topping zat het wel goed maar ik kreeg de bodem niet krokant, het bleef broodachtig...
En hij was inderdaad niet zo geweldig: het deeg was te knapperig. Maar toch een foto:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:28 schreef ArtemisQ het volgende:
Ziet er wel lekker uit! Van mij zit er ook een pizza in de oven, maar ik denk dat ie niet heel goed zal zijn: het deeg voelde niet zo goed, de oven die ik op dit moment tot mijn beschikking heb kan maar tot 250 graden en bij gebrek aan weegschaal of ander gerei om dingen af te meten is het een beetje schatten met ingredienten!
Ik had diezelfde dag het deeg gemaakt dus ik vermoed dat daar het probleem ligt, samen met het feit dat dit geen 00-bloem was en mijn pizzagooimotoriek nog niet helemaal vlekkeloos is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik ben ook lang bezig gewwst om dat te verbeteren. Uiteindelijk wel gelukt, vooral door beter vormen. Ook ervaring en langer en langzamer rijzen.
Succes voor de volgende keer
Ah thanks. Maar weer 'ns een keer proberen dan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:00 schreef MaximusTG het volgende:
@iemand91: Mengen van ingrediėnten doe ik niet met de mixer, maar met een lepel of spatel. Verder kneed ik met de deeghaken ja. Niet met de hand nee. Kan wel maar geeft meer rotzooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |