abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95391442
Het zit zo, mijn vriendin heeft zich vanmorgen ziek gemeld, ze werkt in de kinderopvang.

Haar bazin zegt meteen, de eerste twee dagen zijn voor jezelf, dit staat in je CAO! (oftewel geen doorbetaling loon).

Ik heb natuurlijk even het kinderopvang CAO doorgespit en kan hier NERGENS iets over vinden. Wel kwam ik bij google tegen dat er zogenaamde wachtdagen bestaan in de publieke sector (dus 2 eerste dagen geen doorbetaling loon bij ziekte).

Ook staat hierover niets in haar contract.

Dus mijn vraag, mag haar bazin zomaar deze wachtdagen regeling toepassen? Ik denk gewoon dat ze mijn vriendin een beetje express dwars wil zitten, ze gaat namelijk weg daar omdat ze ergens anders meer uren kan krijgen en omdat haar baas simpelweg niet zo aardig is, so to speak ;)

Hoop dat iemand wat meer verstand/kijk op heeft dan ikzelf :) Alvast bedankt!
Bla
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:13:48 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_95391490
CAO is leidend lijkt mij. Is ze er rechtstreeks in dienst of werkt ze via een uitzendbureau bv?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_95391528
Rechtstreeks in dienst.
Bla
pi_95391597
Als er niets in het contract of CAO staat dan houdt het op, dan zuigt ze die wachtdagen uit haar duim.
pi_95391680
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
Als er niets in het contract of CAO staat dan houdt het op, dan zuigt ze die wachtdagen uit haar neus.
Dat vermoeden had ik dus al :) Bah some ppl.. :r ..
Bla
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:19:08 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95391751
Is er een afdeling personeelszaken? Daar even contact mee opnemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95391853
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef Lienekien het volgende:
Is er een afdeling personeelszaken? Daar even contact mee opnemen.
Nee is een klein bedrijfje, alles gaat via die bazin zegmaar.

Is dus ook 1 van de redenen dat ze weg gaat, het is een puinhoop daar.
Bla
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:22:35 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95391907
Nou ja, de vraag is dan of je er werk van wil maken. Dan is de sfeer natuurlijk totaal verziekt en gaat ze misschien moeilijk doen met laatste loonbetaling, e.d.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95391931
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:21 schreef HeertjeB het volgende:

[..]

Nee is een klein bedrijfje, alles gaat via die bazin zegmaar.

Is dus ook 1 van de redenen dat ze weg gaat, het is een puinhoop daar.
kijk even goed, want ik dacht begrepen te hebben, dat er 2 CAO's kinderopvang zijn. Ik ga ff zoeken.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_95392029
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:22 schreef Lienekien het volgende:
Nou ja, de vraag is dan of je er werk van wil maken. Dan is de sfeer natuurlijk totaal verziekt en gaat ze misschien moeilijk doen met laatste loonbetaling, e.d.
Klopt, maargoed het is gewoon zeer ongepast.
Bla
pi_95392503
Art.5.10 in de CAO kinderopvang voor kindercentra en gastouderopvang regelt de doorbetaling bij ziekte. Dit artikel is dikgedrukt, dus een zgn. A bepaling en er mag dan NIET vanaf worden geweken. (van B-bepalingen mag bij arbeidsovk wel worden afgeweken).

Ik zou, niet direct hoog in de boom klimmen, maar navraag doen waar jouw vriendin dit dan kan vinden (ff checken) of je inderdaad de juiste CAO hebt etc.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_95392665
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:34 schreef Essebes het volgende:
Art.5.10 in de CAO kinderopvang voor kindercentra en gastouderopvang regelt de doorbetaling bij ziekte. Dit artikel is dikgedrukt, dus een zgn. A bepaling en er mag dan NIET vanaf worden geweken. (van B-bepalingen mag bij arbeidsovk wel worden afgeweken).

Ik zou, niet direct hoog in de boom klimmen, maar navraag doen waar jouw vriendin dit dan kan vinden (ff checken) of je inderdaad de juiste CAO hebt etc.
Dank je wel! Lijkt me verstandig ja.
Bla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')