abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:07:12 #1
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_95380768
Denk je dat dit ooit mogelijk zou kunnen zijn? Dieren hebben immers ook een taal waar verschillende klanken en uitdrukkingen elke keer hetzelfde betekenen. Betekent dit dat we in de toekomst in staat zijn om een soort van dierenvertaalmachine te maken?

Mij lijkt dit wel interessant om zo een inzicht te krijgen in levensstijl van dieren. Nu is het vaak gissen en zijn wetenschappers jaren lang aan het observeren naar het gedrag van sommige dieren. Dan lijkt het me handiger dat je gewoon kunt praten met die dieren.

Hoe zou dan zoeen apparaatje eruit zien? Welke functie zou dat apparaat moeten bevatten?
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_95380939
Dieren zijn niet intelligent genoeg hiervoor. Misschien dat ze sommigen dingen aangeven dmv geluiden, maar dat is nog niet echt een taal ofzo, en een baasje voelt dat beter aan dan een apparaat
#winning
pi_95381029
Niet zozeer via hun geluiden (tenzij dolfijnen bv) alswel via hun hersenactiviteit. Zou tof zijn.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:19:34 #4
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_95381154
Ik denk dat je dieren teveel antropomorfiseert.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_95384196
Dieren hebben geen complex taalsysteem als ons. Dieren hebben een taal die doelt op het overleven, dus over eten, drinken en roofdieren.

zag een keer een documentaire van best communivatieve dieren op National Geographic. Daar had een man de "roep" van prairyhonden onderzocht. Hun taal is eigenlijk te vergelijken met een "tonentaal" zoals bij de chinezen.

Denk niet dat we een vertaalmachine kunnen maken maar wel kunnen begrijpen wat ze bedoelen met bepaalde "geluiden"
pi_95385842
Er zijn wel dieren die wel een complex taalsysteem hebben, o.a. dolfijnen, vermoedelijk olifanten.
pi_95394230
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:11 schreef Isegrim het volgende:
Er zijn wel dieren die wel een complex taalsysteem hebben, o.a. dolfijnen, vermoedelijk olifanten.
Maar het is voor de mens een wens om ze te kunnen verstaan/begrijpen.
Er zijn ook mooie voorbeeld van een gorilla' die een mensensysteem geleerd heeft (gebarentaal)

Maar ik vind wel dat hier een dier wordt vermenselijkt i.p.v.
dat de mens een dier kan verstaan....

[ Bericht 8% gewijzigd door -CRASH- op 12-04-2011 15:20:11 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_95405988
Echte dierentaal is lichaamstaal.
pi_95435071
Ik denk dat we alleen maar dieren kunnen begrijpen met wat ze bedoelen, en niet wat ze zeggen. Met complex taalsysteem bedoel ik dat we voor elke situatie een woord hebben maar ook de andere woorden die het ondersteunen. Wij kunnen dus hele zinnen maken en elkaar begrijpen. ik kan me niet voorstellen dat olifanten en dolfijnen dat ook hebben. Zullen zij niet gewoon veel woorden hebben voor een situatie?
pi_95438765
Dieren communiceren. Dat is zeker. Mensen zijn echter nog niet 'slim' genoeg om het te ontcijferen.

Onderschat niet hoe moeilijk het is. Vergeet niet dat de taal van mensen in de hersenen/genen ingebakken zitten en dat onze talen uiteindelijk verschillende manieren zijn om dezelfde taal te uiten.

Dieren hebben geen echte taal, maar de communicatie van dieren onderling kunnen we maar moeilijk goed begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')