abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95367668
Ik heb een idee, en ik hoop dat er mensen zijn die het leuk vinden om mee te doen.

Er zijn veel verschillende supermarkten, en bij elke supermarkt en winkel hebben ze huismerken. Het verschil tussen huismerkproduct van supermarkt X en dat van winkel Y is vaan erg klein, vaak worden ze ook in dezelfde fabriek gemaakt. Maar het prijsverschil kan soms wel groot zijn!

Daarom mijn idee: Het vergelijken van huismerkproducten op prijs en inhoud. Misschien dat er eventueel een soort database voor gemaakt kan worden later, maar eerst hier op Fok!

Eventueel kunnen we er nog aan toevoegen of het lekker of handig is of niet. Prijswijzigingen kunnen we met zn allen in de gaten houden.

Ik begin:

Vuilniszakken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keukenpapier

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toiletpapier 3-laags

SPOILER
Pindakaas (van geroosterde pinda's)

SPOILER
Hagelslag
SPOILER
En zo zijn er nog heeel veel producten die vergeleken kunnen worden, om eindelijk eens uit te zoeken wat Echt de goedkopste supermarkt is, of waar je verschillende producten het goedkoopst kan halen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 00:10:01 #2
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_95373857
Aangezien ik het aansporen tot het gebruik van huismerken op dezelfde hoogte gradeer als het verkopen van die meuk een beetje tegengas van mij;

Huismerken verschralen het aanbod van innovatieve waren, fabrikanten van A-merken worden tot wanhoop gedreven omdat supermarkten tegenwoordig vrijwel direct na het aanslaan van een nieuw innovatief product er een huismerk kloon tegenaan gooien waardoor de A-merk fabrikant uit het schap word gedreven en zijn waar niet meer kwijtraakt, de "concurrent" gaat aan de haal met de innovatie en verkwanselt deze tot een b-product.

De "concurrent" is geen echte concurrent waartegen het a-merk KAN concurreren aangezien de "concurrent" van het a-merk ook zijn hoofd afnemer is, supermarkten liggen met regelmaat met a-merken overhoop omdat ze de prijs die voor het product staat niet willen betalen en "te duur" vinden daarbij refererend aan het eigen huismerk, a-merk fabrikanten stellen daarbij dat het vergelijk er een is van appels en peren en terecht miz.

Huismerken geven de illusie 90% kwaliteit te leveren voor 50% van de kosten, de werkelijkheid is helaas echter meestal omgekeerd, je krijgt 50% van de kwaliteit(of zelfs nog minder) voor 95% van de kosten en regelmatig tref ik zelfs , als gevolg van gegoochel met inhoudsmaten, de situatie dat het huismerk duurder is dan het A-merk, albert heijn is hier bv erg goed in.

A-merken leveren exact datgene wat er op de verpakking staat, jaar in jaar uit, het product heeft een referentie en is herleidbaar, huismerken kunnen leveren wat ze willen-op maandag kan er 100% rundvlees in de kroket zitten van fabrikant X uit nederland op dinsdag kan het 50% soja en 50% ghanese bse koe van fabrikant Y uit timboektoe, er is geen maar dan ook werkelijk totaal geen garantie dat wat je vandaag koopt van een huismerk je morgen ook koopt.

Begrijp me goed: ook ik shop graag zo goedkoop mogelijk maar ik heb de laatste jaren ingezien dat huismerken DE pest zijn van de nederlandse supermarkt en hoe meer je er van koopt des te meer je de supermarkt helpt in het handhaven van het verkopen van NOG meer rotzooi tegen NOG meer winst dan dat ze met a-merken doen en als wij dit als nedrlnders maar lang genoeg volhouden komt vanzelf de dag dat je in supermarkten alleen nog huismerk producten kan kopen en alle a-merken of het loodje hebben gelegd of verdwenen zijn van de nederlandse markt.

Huismerken zijn DE bekende illusie van het pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Evengoed: ^O^ kudos voor je idee, jammer dat je het niet met a-merken doet.
Een tipje; supermarkten die niet landelijk opereren opnemen in je lijstje is niet erg "handig" op een landelijk internet forum , zo is er in heel wat provincies geen Dirk te vinden en ook zo'n Hoogvliet (?) heeft niet zo veel zin want wat is het nut er van om te weten dat iets lekker goedkoop is bij een supermarkt die ik in geen straal van 50 km kan vinden?

[ Bericht 2% gewijzigd door robber57 op 12-04-2011 00:28:03 ]
pi_95377510
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 00:10 schreef robber57 het volgende:
Aangezien ik het aansporen tot het gebruik van huismerken op dezelfde hoogte gradeer als het verkopen van die meuk een beetje tegengas van mij;

[knip]

Evengoed: ^O^ kudos voor je idee, jammer dat je het niet met a-merken doet.
Een tipje; supermarkten die niet landelijk opereren opnemen in je lijstje is niet erg "handig" op een landelijk internet forum , zo is er in heel wat provincies geen Dirk te vinden en ook zo'n Hoogvliet (?) heeft niet zo veel zin want wat is het nut er van om te weten dat iets lekker goedkoop is bij een supermarkt die ik in geen straal van 50 km kan vinden?
Euh, werk jij toevallig bij de PR-afdeling van Unilever ofzo? Want in mijn beleving doen huismerken het vaak niet of nauwelijks onder voor A-merken.
Het verschilt wel enigszins per supermarkt, AH-huismerk vind ik meestal min of meer vergelijkbaar met A-merken, terwijl ik bij het C1000-huismerk toch wel aanzienlijke verschillen zie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_95377739
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:10 schreef robber57 het volgende:
Huismerken verschralen het aanbod van innovatieve waren, fabrikanten van A-merken worden tot wanhoop gedreven omdat supermarkten tegenwoordig vrijwel direct na het aanslaan van een nieuw innovatief product er een huismerk kloon tegenaan gooien waardoor de A-merk fabrikant uit het schap word gedreven en zijn waar niet meer kwijtraakt, de "concurrent" gaat aan de haal met de innovatie en verkwanselt deze tot een b-product.

De "concurrent" is geen echte concurrent waartegen het a-merk KAN concurreren aangezien de "concurrent" van het a-merk ook zijn hoofd afnemer is, supermarkten liggen met regelmaat met a-merken overhoop omdat ze de prijs die voor het product staat niet willen betalen en "te duur" vinden daarbij refererend aan het eigen huismerk, a-merk fabrikanten stellen daarbij dat het vergelijk er een is van appels en peren en terecht miz.

QFT :Y
pi_95383555
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:10 schreef robber57 het volgende:

Wat moet ik mij voorstellen bij innovatieve waren? Er wordt gewoon een smaakje uitgeprobeerd, een reclamecampagne opgezet en als het aanslaat dan volgen er meer. Dat lijkt mij eigen aan innovatie.

quote:
Die arme A-merken toch... Een A-merk lijkt mij een merk dat veel geld heeft uigegeven aan reclame, en dat terug wil verdienen.
quote:
Huismerken geven de illusie 90% kwaliteit te leveren voor 50% van de kosten, de werkelijkheid is helaas echter meestal omgekeerd, je krijgt 50% van de kwaliteit(of zelfs nog minder) voor 95% van de kosten en regelmatig tref ik zelfs , als gevolg van gegoochel met inhoudsmaten, de situatie dat het huismerk duurder is dan het A-merk, albert heijn is hier bv erg goed in.
Daar zijn we dan toch snel genoeg achter? Ik had laatst een zak mosterdsoep van het AH-huismerk, niet te vreten, terwijl die van Unox zo lekker is als je maar van een zak soep mag verwachten. Dat straalt dan ook weer af op Unox voor andere producten. Als je iets beters/lekkerders maakt dan mag je daar meer voor vragen, als je dat niet lukt en het huismerk het ook kan, dan heb je je werk niet goed gedaan als A-merk.

quote:
A-merken leveren exact datgene wat er op de verpakking staat, jaar in jaar uit, het product heeft een referentie en is herleidbaar, huismerken kunnen leveren wat ze willen-op maandag kan er 100% rundvlees in de kroket zitten van fabrikant X uit nederland op dinsdag kan het 50% soja en 50% ghanese bse koe van fabrikant Y uit timboektoe, er is geen maar dan ook werkelijk totaal geen garantie dat wat je vandaag koopt van een huismerk je morgen ook koopt.
Ja, en? Overigens wijzigt ook de samenstelling van A-merken wel eens. Dan staat er vaak met grote letters 'vernieuwd' op.

quote:
Begrijp me goed: ook ik shop graag zo goedkoop mogelijk maar ik heb de laatste jaren ingezien dat huismerken DE pest zijn van de nederlandse supermarkt en hoe meer je er van koopt des te meer je de supermarkt helpt in het handhaven van het verkopen van NOG meer rotzooi tegen NOG meer winst dan dat ze met a-merken doen en als wij dit als nedrlnders maar lang genoeg volhouden komt vanzelf de dag dat je in supermarkten alleen nog huismerk producten kan kopen en alle a-merken of het loodje hebben gelegd of verdwenen zijn van de nederlandse markt.

Huismerken zijn DE bekende illusie van het pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Ik krijg ook het gevoel dat je professioneel bij een (of meerdere) A-merken betrokken bent. Ik ben ook wel eens werkzaam geweest in de levensmiddelenindustrie, en als je dan op zaterdag een stapel melkpakken van een ander merk in dezelfde machine aan dezelfde tank melk gooit, en maandag zie je het prijsverschil in de supermarkt, dan geeft dat ook een leuk beeld van wat een merk waard is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:00:09 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95387800
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:27 schreef korting het volgende:
Ik heb een idee, en ik hoop dat er mensen zijn die het leuk vinden om mee te doen.

Daarom mijn idee: Het vergelijken van huismerkproducten op prijs en inhoud. Misschien dat er eventueel een soort database voor gemaakt kan worden later, maar eerst hier op Fok!

Nee, eerst al door de Consumentenbond gedaan en al bestaande database:

In oktober 2009 peilde de Consumentenbond de prijzen van (onder andere) huismerkproducten. Uit die peiling bleek dat huismerken gemiddeld zo'n 35% goedkoper zijn dan A-merken. Maar het is niet eerlijk om huismerken alleen op prijs te vergelijken met A-merken en de kwaliteit buiten beschouwing te laten, vinden veel A-merkproducenten. Toch blijkt uit allerlei vergelijkende tests dat huismerkproducten in kwaliteit niet onderdoen voor hun A-merktegenhangers.

De Consumentenbond heeft tal van tests uitgevoerd waarbij huismerken het even goed of zelfs beter deden dan A-merken. Dat was het afgelopen jaar onder andere het geval bij de volgende tests:

* Koffiepads;
* Schoonmaakmiddelen voor de keuken;
* Schoonmaakmiddelen voor de badkamer;
* Chocolade;
* Spaarlampen;
* Tussendoortjes;
* Meergranenbrood;
* Ontbijtkoek (zie de Consumentengids van november 2009);
* Pannekoeken (zie de Consumentengids van juli/augustus 2009);
* Wereldgerechten (zie de Consumentengids van mei 2009).

Onze Belgische, Duitse en Britse zusterorganisaties hadden dezelfde uitkomst bij hun tests van onder andere

* Luiers;
* Wasmiddelen;
* Verf;
* Koffie;
* Ketchup;
* Honing;
* Vaatwasmiddelen;
* Ruitensprays;
* Zonnebrandcrèmes.

Bij alle tests voerden huismerken de scorelijsten aan.

Ook uit smaaktests die bijvoorbeeld het consumentenprogramma Kassa doet, komen huismerken vaak als lekkerste uit de bus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_95390189
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Ook uit smaaktests die bijvoorbeeld het consumentenprogramma Kassa doet, komen huismerken vaak als lekkerste uit de bus.
Datzelfde programma liet onlangs zien dat er in huismerkproducten vaak meer transvetten zitten (=slecht) dan in vergelijkbare A-Merken. Ik bekijk het dus per product wat ik koop.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:01:57 #8
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_95405752
Nee hoor, ik werk echt niet voor welke voedsel fabrikant of keten dan ook, ik ben gewoon een simpele consument die zich doodergert aan het feit dat zo'n beetje ieder product dat succesvol is door supers eerst word begeleid door het huismerk en dat uit de schappen verdwijnt, ik heb hier in het verleden ook al eens over gekaxxert.
Ter referentie; ik werk bij een industrieel hydro en pneumatiek service monteur.
Toen ging het over de bami en nasi-hapjes/schijven van R&R die in bijna alle supers zijn vervangen door huismerk meuk, topper is AH die op de huismerk meuk doodleuk "professionele kwaliteit" durft te zetten, 1x geprobeerd--> boordkarton gepaneerd in houtmolm, in die post was ons aller Danny het roerend met me eens en klaagde er ook al steen en been over.

het hele probleem van huismerken en de tests waarin ze uitblinken boven het huismerk is dat het een moment opname is die een week later geheel anders kan uitpakken en dat ook meestal doet.
Ik ben zelf ook niet heilig en heb genoeg geprobeerd met huismerken, mijn ontdekking was dat meestal na verloop van tijd het huismerk toch afdwaalt naar een slechtere kwaliteit, supers doen dat doelbewust, de blanco fabrikant word nog verder de duimschroeven aangedraaid om nog goedkoper te produceren en de 100% roomboter word 25% roomboter en 75% margarine, de vanille word goedkoop extract enz enz.
En itt bij a-merken word dat simpelweg niet op de verpakking vermeld, ik heb althans nooit op een huismerk pot zien staan: "nu met nog goedkopere ingrediënten"
Als na een tijd de verkopen langzamerhand inzakken van dat specifieke product is dat meestal het moment waarop de super gewoon weer overstapt op de volgende blanco producent en het hele proces weer van voren af aan begint.
De verliezers zijn jij en ik die thuis met lange tanden die smerige bak soep toch maar op zit te eten terwijl je jezelf voorneemt die dus maar niet meer te kopen maar onder tussen heb je wel gekocht en dat is toch weer kassa voor de super.

Het aardige er van is dat ik een redelijke "inside view" heb aangezien ik als service monteur bij nogal wat fabrikanten over de vloer kom en om ook maar die andere urban myth uit de wereld te helpen; ja er zijn een aantal a-merken die ook voor het huismerk produceren maar nee, dat doen ze niet in dezelfde kwaliteit als die van het eigen product, dat zou ook totaal onlogisch zijn als a-merk fabrikant om dat te oden; je eigen merk spul voor een habbekratz onder een wit label op de markt dumpen om je eigen merk de grond in te boren.
dat wil niet zeggen dat dat niet gebeurt, er zijn idd wel zeldzame gevallen van huismerken die een a-merk zijn met een ander label maar die kun je op 1 hand tellen.
pi_95406998
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, eerst al door de Consumentenbond gedaan en al bestaande database:

In oktober 2009 peilde de Consumentenbond de prijzen van (onder andere) huismerkproducten. Uit die peiling bleek dat huismerken gemiddeld zo'n 35% goedkoper zijn dan A-merken. Maar het is niet eerlijk om huismerken alleen op prijs te vergelijken met A-merken en de kwaliteit buiten beschouwing te laten, vinden veel A-merkproducenten. Toch blijkt uit allerlei vergelijkende tests dat huismerkproducten in kwaliteit niet onderdoen voor hun A-merktegenhangers.

De Consumentenbond heeft tal van tests uitgevoerd waarbij huismerken het even goed of zelfs beter deden dan A-merken. Dat was het afgelopen jaar onder andere het geval bij de volgende tests:

* Koffiepads;
* Schoonmaakmiddelen voor de keuken;
* Schoonmaakmiddelen voor de badkamer;
* Chocolade;
* Spaarlampen;
* Tussendoortjes;
* Meergranenbrood;
* Ontbijtkoek (zie de Consumentengids van november 2009);
* Pannekoeken (zie de Consumentengids van juli/augustus 2009);
* Wereldgerechten (zie de Consumentengids van mei 2009).

Onze Belgische, Duitse en Britse zusterorganisaties hadden dezelfde uitkomst bij hun tests van onder andere

* Luiers;
* Wasmiddelen;
* Verf;
* Koffie;
* Ketchup;
* Honing;
* Vaatwasmiddelen;
* Ruitensprays;
* Zonnebrandcrèmes.

Probleem is: 'geef mij de lekkerste ketchup.' Dit is puur illustratief voor het probleem met producten, zoveel mensen zoveel smaken.

Wat mij vaak wel opvalt is dat Aldi en Lidl producten vaak hoog eindigen maar als ik het zelf eet deze producten enorm vettig en niet lekker vinden. Ik heb het vermoeden dat bij blind testen van producten vettige producten 'lekkerder' vinden dan 'niet vette' producten.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:48:24 #10
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_95408559
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:25 schreef Brembo het volgende:

[..]

Probleem is: 'geef mij de lekkerste ketchup.' Dit is puur illustratief voor het probleem met producten, zoveel mensen zoveel smaken.

Wat mij vaak wel opvalt is dat Aldi en Lidl producten vaak hoog eindigen maar als ik het zelf eet deze producten enorm vettig en niet lekker vinden. Ik heb het vermoeden dat bij blind testen van producten vettige producten 'lekkerder' vinden dan 'niet vette' producten.
Over de smaal twist ik niet, maar veel Lidl producten zijn in Duitsland erg goed/e A-merk producten. Dus met de kwaliteit zit het wel goed.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_95415048
Het was niet mijn bedoeling om A-merken met huismerken te vergelijken, en ook niet om deze discussie op te laten waaien. Er zijn veel mensen die huismerken van prima kwaliteit vinden.

Ik ben student, en wil graag geld besparen, en er zijn vast ook veel huisvrouwen en -mannen die graag willen weten welk product waar het goedkoopste is. En dan vergelijk ik huismerk X met huismerk Y, en de vergelijking gaat alleen op basis van prijs.

Over de supermarkten: Dirk/Digros/Bas hebben overal dezelfde prijs. Hoogvliet zit in steeds meer plaatsen in Nederland, maar ze hebben er dezelfde producten als bij Boni en Em-té (inkoopcombinatie C.I.V. Superunie). Of de prijzen bij al deze winkels hetzelfde zijn weet ik niet. Jumbo zou ik ook graag toe willen voegen, alleen die zit bij mij een beetje ver weg, maar daar ga ik binnenkort nog even langs om de prijzen te checken. Prijzen van alle Nederlandse supermarkten zijn welkom!

Het liefst zou ik het in een soort database willen zetten waar iedereen producten toe kan voegen en prijzen aan kan passen als de prijzen wijzigen.
pi_95423560
quote:
Datzelfde programma liet onlangs zien dat er in huismerkproducten vaak meer transvetten zitten (=slecht) dan in vergelijkbare A-Merken. Ik bekijk het dus per product wat ik koop.
Als ik het goed heb was de conclusie dat de huismerken meer "zichtbare" transvetten bevatten. Bij de huismerken staat er transvet op het etiket. Bij de A-merken staat er gedeeltelijk gehard, of gehydroliseerd vet. Blijft hetzelfde..
pi_95429379
Ik vind de OP erg fout. Ik haat mensen die alleen op basis van prijsvergelijken. Het ene product is het andere product niet. Dan heb ik het niet eens over A-merk/huismerk maar gewoon kwaliteitsverschillen tussen de verschillende huismerken

Bijvoorbeeld de vuilniszakken uit de OP:
Zo koop ik bij vuilniszakken (daar heb je volgens mij niet eens A-merken van) graag goede, dikke vuilniszakken. Dit omdat die steviger zijn, en dus minder snel stuk gaan. Dat je een euro kan uitsparen per 20 vuilniszakken :') interesseert mij niks.

Ik wil gewoon goede spullen, en niet van die flinterdunne vuilniszakken die al kapot gaan als je er naar kijkt. Dat spaart een hoop frustatie uit.
pi_95435567
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 03:14 schreef Rapaille het volgende:
Ik vind de OP erg fout. Ik haat mensen die alleen op basis van prijsvergelijken. Het ene product is het andere product niet. Dan heb ik het niet eens over A-merk/huismerk maar gewoon kwaliteitsverschillen tussen de verschillende huismerken

Bijvoorbeeld de vuilniszakken uit de OP:
Zo koop ik bij vuilniszakken (daar heb je volgens mij niet eens A-merken van) graag goede, dikke vuilniszakken. Dit omdat die steviger zijn, en dus minder snel stuk gaan. Dat je een euro kan uitsparen per 20 vuilniszakken :') interesseert mij niks.

Ik wil gewoon goede spullen, en niet van die flinterdunne vuilniszakken die al kapot gaan als je er naar kijkt. Dat spaart een hoop frustatie uit.
Eens! Ik heb ooit eens de trekbandzakken van Ah gehad. Die zijn heel erg aan de krappe kant, waardoor er van een rol zeker de helft scheurde bij het in de vuilnisbak hangen. Nu koop ik die van Komo (wel een A-merk, volgens mij?), duurder, maar ik kan ze tenminste allemaal gebruiken..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_95437132
Precies. Vuilniszakken moeten gewoon van Komo zijn, ongeacht wat dat kost :P Andere zakken scheuren altijd.

Het verschilt gewoon per product. Als iets goedkoop is maar vervolgens rotzooi blijkt te zijn heb je er niets aan. Er zijn een hoop dingen waarvan ik het huismerk prima vind; van het AH huismerk koop ik bijv. vaak koffiepads, thee (scheelt de helft t.o.v. Pickwick), koekjes, boter, diepvriesgroente, vruchtensap, hagelslag, pasta. Er zijn ook producten waarvan ik zelfs het C-merk neem, bijv. keukenpapier (je gooit het toch weg), pitabroodjes, vruchten uit blik en Zaanse Hoeve-melk (melk is melk). En van weer andere producten vind ik het huismerk smerig, niet van goede kwaliteit of wil ik gewoon eigenwijs zonder goede reden een A-merk (bijv. pindakaas en wasmiddel). En ook niet bij alle producten heb je de keuze tussen een A-merk en een huismerk.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95437168
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:20 schreef Naamah het volgende:

[..]

Eens! Ik heb ooit eens de trekbandzakken van Ah gehad. Die zijn heel erg aan de krappe kant, waardoor er van een rol zeker de helft scheurde bij het in de vuilnisbak hangen. Nu koop ik die van Komo (wel een A-merk, volgens mij?), duurder, maar ik kan ze tenminste allemaal gebruiken..
bij mij gebeurde het me regelmatig dat huismerk-vuilniszakken scheurden op het moment dat ze vol waren en ik ze uit de bak haalde :'(
sindsdien koop ik enkel nog komo, bij dta merk is het me nog nooit overkomen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_95442359
Het gaat niet om vuilniszakken! Misschien moeten we vuilniszakken helemaal niet vergelijken!! Het gaat om boodschappen die in algemene zin "Prima" zijn om als huismerk te kopen, zoals melk, zonnebloemolie, boter, meel, etc.

Vuilniszakken is inderdaad niet echt een goed voorbeeld.
pi_95445716
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:20 schreef korting het volgende:
Het gaat niet om vuilniszakken! Misschien moeten we vuilniszakken helemaal niet vergelijken!! Het gaat om boodschappen die in algemene zin "Prima" zijn om als huismerk te kopen, zoals melk, zonnebloemolie, boter, meel, etc.

Vuilniszakken is inderdaad niet echt een goed voorbeeld.
nouja, je begon zelf met vuilniszakken in je OP :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_95447606
KOMO is ook een keurmerk, geen merk. Volgens mij wordt dat keurmerk tegenwoordig ook uitgedeeld aan minder stevige vuilniszakken met een onzinnige sluiting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:42:41 #20
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_95449190
Wat is dit voor bull-shit? Geen huismerken kopen? Waarom niet? Veel van die producten zijn gewoon goed, en mogen derhalve gegeten worden.
Goede producenten (Coca-Cola, echte Italiaanse pasta) houden hun receptuur geheim en hebben daarom meerwaarde. Voor andere mensen zijn het andere producten die ze wel van A-merken kopen.
Als bedrijf A het goedkoop kan produceren, dan moet bedrijf B dat ook kunnen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_95451232
Ik koop liever producten van de Aldi of de Lidl dan huismerkproducten.

Aldi maakte destijds deze reclame. Het is natuurlijk wel wij van wc eend, maar er zit wel een kern van waarheid in. De huismerken maken gebruik van goedkopere ingrediënten.

woensdag 13 april 2011 @ 21:11:42 #22
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_95462965
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:29 schreef Mylene het volgende:
Ik koop liever producten van de Aldi of de Lidl dan huismerkproducten.

Aldi maakte destijds deze reclame. Het is natuurlijk wel wij van wc eend, maar er zit wel een kern van waarheid in. De huismerken maken gebruik van goedkopere ingrediënten.

[ afbeelding ]
QFT ,mijn idee, bij de aldi koop je iig producten van EEN merk.

het blijft een merken verhaal waar dit initiatief op stukloopt, je kunt nu eenmaal niet zeggen dat de blanco merk hagelslag van superA goedkoper is dan die van superB zonder daarbij iets te melden over de kwaliteit van de betreffende hagelslag en dat is nu juist nagenoeg onmogelijk en dus is de vergelijking onmogelijk.
Die van superA kan wel bestaan uit cacao fantasie en die van superB uit echte slaaf vrije melkchocolade en helaas maar waar; een week later kan die situatie omgedraaid zijn, dat is nu juist de pest van huismerken, er is geen referentie en de op de verpakking beloofde 100% kwaliteitsgarantie is een wassen neus; kwaliteit? ten opzichte van wat?, ten opzichte van de eveneens merkloze hageslag van superB die ook wisselt van kwaliteit?

Als je zegt dat Venz melkhagelsag bij superA goedkoper is dan bij superB weet iedereen waar je het over hebt en weet iedereen ook dat er zonder enige restrictie of nadeel een voordeel te behalen is door ergens anders je inkopen te doen, met huismerken gaat dat simpelweg niet.
pi_95470295
Zit je met bepaalde vergelijkingen uit de OP niet een beetje appels met peren te vergelijken?

Zijn de rollen keukenpapier bijvoorbeeld allemaal gelijklaags?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95568055
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:03 schreef Bartjebart het volgende:
Zit je met bepaalde vergelijkingen uit de OP niet een beetje appels met peren te vergelijken?

Zijn de rollen keukenpapier bijvoorbeeld allemaal gelijklaags?
allemaal 2 laags
pi_95575569
Wat een gezeik. :|W
Ieder doet/koopt toch wat diegene wil.
Er staat in de OP een vergelijking niet een verplichting tot aankoop!
Op de OP na is dit hele topic off-topic.

Ik koop bijna alles bij de lidl. tenzij ik het niet lekker vind dan haal ik het meestal bij de emté of de appie.
van chips bijvoorbeeld.. bij de Lidl vind ik 't niet te vreten, maar huismerk appie vind ik ook niet lekker, dus ik koop dan toch maar de duurdere a-merk variant.
Mijn vriend daarentegen vind de AH huismerkchips wel lekker. dus? leuk voor hem, leuk voor onze bankrekening.. joepie

En dan de hele discussie: a-merk VS b-merk?
"a-merk is gezonder" "nee hoor maakt niks uit" bla bla.

Uiteindelijk draait het bij mij om smaak in combi met prijs. is merkje b niet lekker? dan koop ik wel merkje a.
jammer alleen dat je bij merkje a zo achterlijk veel meer moet betalen zodat zij weer ergens een afzichtelijke poster kunnen hangen en alsnog minder "echte roomboter" in hun product mikken.

[/einde off-topic] :s)
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:51:33 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95583158
Ik kom regelmatig bij de Aldi en de Lidl, zowel in NL als in Duitsland.
AH kom ik zelden, heb geen fijne AH in de buurt.
Prijs is niet zo belangrijk vind ik, prijs kwaliteit verhouding veel meer, en die laatste valt mij bij AH vooral tegen.
Mijn vlees koop ik trouwens vooral bij een horecaslager en bij de Hanos. Vlees van supermarkten en slagers is mij te mager en te slecht van kwaliteit. De enige Supermarkt die daar anders in was, was A&P, die echter niet lang geweest is, die hadden regelmatig mooi rundvlees.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95607595
hm, misschien niet helemaal on topic, maar kwam deze site per toeval tegen en vind het best wel geinig:

http://www.inprijsverhoogd.nl/ ;)

vrees dat wij de kommende tijd voor meer supermarkten zo een lijst moeten maken, want de prijsverhogingen staan natuurlijk niet groot in de folders :(
pi_95608172
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:11 schreef Zana het volgende:
hm, misschien niet helemaal on topic, maar kwam deze site per toeval tegen en vind het best wel geinig:

vrees dat wij de kommende tijd voor meer supermarkten zo een lijst moeten maken, want de prijsverhogingen staan natuurlijk niet groot in de folders :(
Is dat je eigen site?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95609114
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Is dat je eigen site?
nee, ik was op zoek naar een euroshopperproduct en de site kwam als link in Google naar boven, volgens mij zijn het studenten die hun site aan de webshop van ah gekoppeld hebben staat ergens in een krantenartikel op de site
  zondag 17 april 2011 @ 09:44:14 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95612130
quote:

Wat bereik je daarmee?
Ik bedoel, ga je om een prijsverhoging van artikel xyz niet meer naar de LiDi?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95612633
Hm, iedereen doet anders boodschappen natuurlijk, hangt ook af van het winkelaanbod in de omgeving en of je op de prijs/ aanbiedingen moet/ wilt letten of niet.
Een tijdlang waren vele zuivelproducten bij de Aldi/ Lidl duurder dan de noname producten bij de gewone supers. Volgens mij heeft dat iets te maken dat Aldi en Lidl hun prijzen vanuit buiten (Duitsland?) aanpassen/ daar de markt volgen. Werd in Duitsland de roomboter duurder, kon je weten dat dit ook ging gebeuren bij de Aldi/ Lidl, terwijl het noname product in de gewone supermarkt vaak nog 99 cent kostte.
Nu zijn wij weer bij de discussie, of een A- merk beter is dan een B- merk, dat beslist iedereen voor zich zelf...mijn mening, er zijn ook no name producten die goede kwaliteit leveren en ik koop dan die. Zeker heb ik ook al noname producten gekocht die niet lekker waren, maar ja, die koop ik dan niet nog een keer.
Prijsverhogingen zie je in de winkel nooit direct, want dat gebeurd min of meer stiekem, behalve wanneer je het product en de bijbehoorende prijs goed kent . En de laatste dagen waren de prijsverhogingen ook veel in de media en ik heb nu vaker zo iets van, hè was dat niet goedkoper... Ik heb bijvoorbeeld even bij de grote pot ah pindakaas gekeken, eerder dit jaar nog 1,23 nu 1,79 Euro...als bij elk product 56 cent bovenop komt....
pi_95624737
quote:

Dank je wel voor de site, ik dacht dat ik gek werd omdat ik hogere bedragen zag op de kassabon. Maar het is toch verhoogd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')