abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95367069
Ik heb sinds een jaar wel een last van m'n pols. Tot twee weken geleden was het niet 'erg' en gebeurde het maar één keer in de maand en duurde het maar twee minuten, alleen sinds twee weken is het erger. Mijn pols schiet namelijk, al een jaar lang dus, weleens vast. Dan maak ik een bepaalde beweging, en dan opeens schiet m'n pols vast. Als ik 'm dan beweeg, wat ontzettend pijn doet, hoor ik allemaal gekraak. Na tien minuten bewegen en wrikken schiet die er vaak uit en kan ik 'm weer normaal bewegen.

De pols is nooit gebroken geweest.

Weten jullie wat het kan zijn?

Alvast bedankt.
pi_95367381
ik kamp met een ongeveer zelfde probleem en bij mij komt ie dan niet terug en moet ik effe naar de fysio om de botjes weer in lijn te zetten...

ik moet hiervoor naar het ziekenhuis en die gaan een MRI + botscan uitvoeren... hier zal waarschijnlijk uitkomen dat mijn botkapsel te ruim is (kapsel houd je boten op de plek) ze gaan deze dan inkorten en dan zou het voorbij moeten wezen na 6 weken.. (3 weken brace en 3 weken stevig verband.
pi_95367476
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:22 schreef pro2call het volgende:
ik kamp met een ongeveer zelfde probleem en bij mij komt ie dan niet terug en moet ik effe naar de fysio om de botjes weer in lijn te zetten...

ik moet hiervoor naar het ziekenhuis en die gaan een MRI + botscan uitvoeren... hier zal waarschijnlijk uitkomen dat mijn botkapsel te ruim is (kapsel houd je boten op de plek) ze gaan deze dan inkorten en dan zou het voorbij moeten wezen na 6 weken.. (3 weken brace en 3 weken stevig verband.
Okéé, bedankt voor de info! :)

Bij mij schiet die gelukkig na een tijdje bewegen wel terug. Dus waarschijnlijk heb ik niet hetzelfde als jij, ik hoop 't niet in ieder geval.
  maandag 11 april 2011 @ 22:25:41 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_95367554
Lijkt me sowieso niet echt goed voor je botten, dus een afspraak met je huisarts en vervolgens een verwijzing is op z'n plaats.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_95367675
ff bezoekje brengen aan de orthopeet daar ben ik geweest en die heeft me foor gewezen naar een plastisch chirurg.. die schijnt veeel verstand te hebben van pols gewrichten...

het is beter om snel te handelen voor het echt kut wordt.. het wordt er niet beter op... en als het 1 keer slecht is dan blijft het zo.. als je gaat zorg er voor dat je pols uit de kom is.. zodat er op de foto's ook wat te zien is.. anders is het tasten in het donker....
pi_95367769
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:27 schreef pro2call het volgende:
ff bezoekje brengen aan de orthopeet daar ben ik geweest en die heeft me foor gewezen naar een plastisch chirurg.. die schijnt veeel verstand te hebben van pols gewrichten...

het is beter om snel te handelen voor het echt kut wordt.. het wordt er niet beter op... en als het 1 keer slecht is dan blijft het zo.. als je gaat zorg er voor dat je pols uit de kom is.. zodat er op de foto's ook wat te zien is.. anders is het tasten in het donker....
Hoe krijg ik mijn pols uit de kom? :P
pi_95367954
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:28 schreef Moffol het volgende:

[..]

Hoe krijg ik mijn pols uit de kom? :P
dat vast schieten is een botje die z'n plek niet behoud.. dus uit de kom ;)
pi_95370775
Daarnaast lijkt het me niet goed als dat de hele tijd en steeds vaker/langer gebeurt... Volgens mij heb je in je pols ook banden (net als in schouder/enkel/knie enz.) die ook helpen alles op de plek te houden. Als je je pols steeds (gedeeltelijk) luxeert - ontwricht, dus - worden die banden ook uitgerekt en zal je pols steeds vaker en gemakkelijker kunnen luxeren. Er kan ook slijtage ontstaan en dat kan ook een behoorlijk onprettig gevoel opleveren ;)

Dus gewoon een tripje naar de huisarts, want het is toch best fijn als je pols goed blijft meewerken ;)
pi_95370956
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:14 schreef gehotseflotst het volgende:
Daarnaast lijkt het me niet goed als dat de hele tijd en steeds vaker/langer gebeurt... Volgens mij heb je in je pols ook banden (net als in schouder/enkel/knie enz.) die ook helpen alles op de plek te houden. Als je je pols steeds (gedeeltelijk) luxeert - ontwricht, dus - worden die banden ook uitgerekt en zal je pols steeds vaker en gemakkelijker kunnen luxeren. Er kan ook slijtage ontstaan en dat kan ook een behoorlijk onprettig gevoel opleveren ;)

Dus gewoon een tripje naar de huisarts, want het is toch best fijn als je pols goed blijft meewerken ;)
Thank you. Ik ga snel een afspraak maken met de huisarts!
pi_95580751
Ik had dit met me linker knie als ik bijvoorbeeld ging hurken ofzoiets of op me been zat zeg maar

en ik wou opstaan schoot het opeens vast, en als ik me knie recht wou doen deed het verschrikkelijk pijn en na de knak was het weer beetje goed

Dit zoon 2-3 maand gehad maar vanzelf weg gegaan nu nooit meer last van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')