Wat is er mis met sociaal onderontwikkeld? We kunnen niet allemaal wonderkinderen zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:28 schreef maulibu het volgende:
Intelligent zijn en goed kunnen leren zijn twee verschillende dingen. Daarnaast zijn de mensen die goed kunnen leren sociaal vaak onderontwikkeld dus ik kan er niet jaloers op zijn (als HBO-scholier).

Ik weet niet of TS gekrast heeft. Ik slaap er in ieder geval geen nacht minder door...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:34 schreef Captain_Maximum het volgende:
Overigens vind ik TS vrij overemotioneel overkomen.

Deels waarquote:Op maandag 2 mei 2011 02:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Absoluut waar. Toch zie ik stumperds en dozen E&M kiezen...

Oh, dit bedoel je.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:46 schreef Psy-freak het volgende:
Hmm, als ik hoor van andere mensen dat ze me zo intelligent vinden schrik ik juist. Ok, ik kan wel wat dingen die andere misschien niet of lastig kunnen maar toch.
Ben ik nu onzeker?

Aan het end van de studie mocht je opeens kritisch denken. Bij het beoordelen van medische artikelen op relevantie. Met die 5% statistische kennis moet je dan opeens het statistisch geweld onderscheiden in alle artikelenquote:Op zondag 1 mei 2011 15:51 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Oke, verassend/interessant om te lezen wat voor beeld je schetst van het vwo . Heel anders dan het beeld dat ik had dus. Ik had verwacht dat juist het kritisch moeten denken een van de belangrijkste kenmerken van het vwo zou zijn.
Het is waar dat er niet zoveel kritisch te denken valt over iets als anatomie. Had ik nog niet zo over nagedacht. In dat opzicht lijkt een studie geneeskunde natuurlijk niet op een studie filosofie of psychologie inderdaad. Zowel geneeskunde als filosofie/psychologie zullen pittige studies zijn, maar vragen een heel andere manier van denken/leren.
Al veranderen medische denkbeelden ook wel, wat je al schreef. Nieuwe inzichten ontstaan toch deels door een kritische houding ten op zichte van de bestaande theorie.
Maar voor alle wetenschappelijke studies geldt wel dat je vrij snel de leerstof moet kunnen verwerken, omdat je dikke boeken in korte tijd moet doornemen en begrijpen.
Dat vraagt wel de nodige capaciteiten!

Nou, ik wil je wel knuffelen dan.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Countess het volgende:
[..]
Oh, dit bedoel je.
Je bent wel laat met je opmerking in mijn fobo.
Ik zag het niet als een catfight, want ik had de discussie op een redelijke manier willen voortzetten.
Dat TS ervoor kiest om gelijk met nonsens te gaan gooien, maakt dat onmogelijk.

quote:

Dat laatste heeft TS zeker nodig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:52 schreef Johannes_VIII het volgende:
4. Leer slimmer over te komen (bijv. door meer algemene kennis op te doen), zodat mensen je serieuzer nemen, zodat je zekerder over jezelf wordt.

Zij was begonnen, niet wij.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:23 schreef Johannes_VIII het volgende:
Blijkbaar is de TS al weg. Jullie hebben haar weggejaagd. (Niet dat ze daar zelf niets mee te maken had.)
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |