Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?quote:Op maandag 11 april 2011 21:40 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Liever niet, ik wil het wel "factory standard" laten, zo groot is mijn kennis nou ook weer niet en ik wil dat ding echt niet innen 100 km opgeblazen hebben
Denk dat de lagers dan te heet worden, durf ik nog echt niet aan hoorquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je er trouwens nog een poelie op maakt kun je 2 riemen trekken, dan kan 'ie meer toeren aan.
je moet er natuurlijk altijd mee op de draaibank gaan liefst voor en na dan kun je het verschil zienquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?
Man dat zijn turbolagers, die kunnen dat echt wel hebben. Anders wat vaseline ertussen.quote:Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Denk dat de lagers dan te heet worden, durf ik nog echt niet aan hoor
Nee, maar ik zal morgen even mijn vriend bellen waarvan ik hem heb gekocht, hij vertelde me alleen dat er momenteel nog geen betere turbo van dit type uit was, maar als ik klaar ben gaat ie echt wel de testbank opquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?
hahahahahaquote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef guapo het volgende:
Je kan ook nog een extra ventilator vóór je Turbo of Compressor plaatsen. Als er meer lucht door stroomt dan kan dat zo'n 40 pk schelen.
Je neemt me in de maling.......toch?, dude, even serieus nou, niet dat ik het ga doen ofzo, maar dit lijkt me te makkelijk, anders zou de fabrikant het toch zelf ook aanraden?quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Man dat zijn turbolagers, die kunnen dat echt wel hebben. Anders wat vaseline ertussen.
Die fabrikant houdt zijn smoel wel hoor, want die hebben liever dat jij een grotere turbo koopt. Maar als dit zo makkelijk kan, des te beter toch? Fabrikanten vertellen toch ook niet dat je 50pk kan winnen door een andere chip of 10pk door een beter luchtfilter?quote:Op maandag 11 april 2011 21:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Je neemt me in de maling.......toch?, dude, even serieus nou, niet dat ik het ga doen ofzo, maar dit lijkt me te makkelijk, anders zou de fabrikant het toch zelf ook aanraden?
Dit dus.quote:Op maandag 11 april 2011 21:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Die fabrikant houdt zijn smoel wel hoor, want die hebben liever dat jij een grotere turbo koopt. Maar als dit zo makkelijk kan, des te beter toch? Fabrikanten vertellen toch ook niet dat je 50pk kan winnen door een andere chip of 10pk door een beter luchtfilter?
quote:Op maandag 11 april 2011 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Heb je trouwens ook de buizenset erbij die naar het uitlaatspruitstuk loopt? want je originele uitlaat kan die onderdruk niet aan waarschijnlijk
Sorry, kon alleen foto vinden van verpakkingquote:
Ja dat plaatje is echt een stom grapje. Gewoon even naar de onderdelenwinkel vragen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Sorry, kon alleen foto vinden van verpakking
Dat zijn idd goedequote:
als je geen vario hebt dan heeft de D ook een aantal versnellingenquote:Op maandag 11 april 2011 21:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waaruit concludeer jij dat ik 2 versnellingen heb? ik heb alleen 'D' of telt de R ook als versnelling?
Kijk, dat is nou echt zo'n reactie van een noob die geen turbo van een dynamo kan onderscheiden...tjonge, jonge...quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:08 schreef peterzx9r het volgende:
ik wil niet de vervelentste zijn maar de foto die ik boven ziet is een dynamo met vacuem pomp die op diesels zit hoezo turbo?
Je weet niet waar je over lult! Het verschil in zuurstof in koude en warme lucht is zo groot dat het het met een turbomotor met intercooler zelfs heel goed merkbaar is voor de bestuurder...quote:Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef Barcaconia het volgende:
Spannen met heet waterGeloof je het zelf???
Dat is net zo'n fabeltje als dat koude lucht meer vermogen oplevert als warme lucht
quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:08 schreef peterzx9r het volgende:
ik wil niet de vervelentste zijn maar de foto die ik boven ziet is een dynamo met vacuem pomp die op diesels zit hoezo turbo?
Inderdaad, daarom kun je op een iceroad ook veel harder rijden dan in een zoutwoestijn...dat kan elke beginneling je vertellen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:38 schreef HFdude het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over lult! Het verschil in zuurstof in koude en warme lucht is zo groot dat het het met een turbomotor met intercooler zelfs heel goed merkbaar is voor de bestuurder...
En tegenwind helpt ookquote:Op dinsdag 12 april 2011 08:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom kun je op een iceroad ook veel harder rijden dan in een zoutwoestijn...dat kan elke beginneling je vertellen.
Deze sluit je direct op de krukas aan, die stop je in het gat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Da's een poelieloze...die is kapot, er zit een gat in.
Dan zal ie wel extra veel spanning aanmaken...dat loopt de spuigaten uit..quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:17 schreef blup het volgende:
[..]
Deze sluit je direct op de krukas aan, die stop je in het gat.
En jij gelooft dat? Moet je je intercooler eens weghalen bij die motor. Heb je zeker nog nooit gedaan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:38 schreef HFdude het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over lult! Het verschil in zuurstof in koude en warme lucht is zo groot dat het het met een turbomotor met intercooler zelfs heel goed merkbaar is voor de bestuurder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |