Niet van te voren nadenken of het misschien onverstandig is aan een studie te beginnen waar je niets uithaalt.quote:Op maandag 11 april 2011 19:29 schreef StudentTorrent het volgende:
Wat een afgang, wat een zielenpotenMensen die hard en veel willen werken voor weinig geld
Ja, TS behoort ook tot die lui
Moet ik 5 tentamens van elk 300 bladzijden leren en kunnen toepassen voor mijn tentamens, hoeven die economie en alfa-dozen slechts abcd te omcirkelen om negens en tienen op hun diploma te staan, rara wie krijgt ene hoger baan in het bedrijfsleven? Uiteindelijk hebben zij na hun 'zware' tentamenweek zelfs een maand vrij (!) en mogen wij de dag erop weer verder gaan, want wij zijn geen normale mensen en we doen het toch voor ons plezier, toch? Ook leuk, zij veel nevenactiviteiten en wij als kluizenaars door onze studie komen, helpt ook heel erg later.
Men zegt dan wel dat wij wel goed verdienen. Ja, het probleem is dat de eerste de beste communicatiedoos ook evenveel verdient met minder werk en leervermogen. We komen overal aan de slag? Natuurlijk komen wij aan de slag! Bedrijven hebben zeker vraag naar bèta's want die zijn autisten willen werken voor een slaven-loon (we doen het toch voor ons plezier?) en hekelen salarisverhogingen want wij houden niet van veranderingen in ons ritme. Rot toch op
Dan zegt men dat wij maar een eigen bedrijf moeten oprichten. Als men niet onder een steen leeft ziet men dat het bedrijfsleven bereid is om ingenieur-bureaus maximaal een bijstandsloon te bieden! Ter vergelijking met boekhouders en advocaten die respectievelijk 300-200 euro verdienen per uur!
Dan moeten wij maar oprotten naar een ander land als het niet bevalt, met techniek kom je immers overal aan de slag toch? Ja, ik ben geen landverrader maar met dit soort mentaliteit snap ik waarom bèta's verkassen naar het buitenland. Kan het bedrijfsleven van nederland (nee, geen kenniseconomie) wel voorstellen dat ze zo over ons denken, want welk mongool wilt nou een nerdjesstudie doen terwijl ze met economie en management veel meer kunnen verdienen met minder te studeren?![]()
Inmiddels heb ik mijn achterlijke broertje op het vmbo maar aangespoord om iets te doen met economie, logisch want met techniek daar is het nog erger gesteld dan op de Universiteit. Hij dan havo halen, hbo, na zijn p door naar uni en hoppa! Accountancy op en de kant van registeraccountant... dik geld verdienen!Techniek? Ja, lekker loodgieter worden, bouwvakker of elektricien. Mooie toekomst hoor
Blijkbaar denk jij alleen maar in geld? Ik wens succes aan de mensen die de rest van hun leven iets gaan doen dat ze niet leuk vindenquote:Op maandag 11 april 2011 19:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Niet van te voren nadenken of het misschien onverstandig is aan een studie te beginnen waar je niets uithaalt.. Tevens kom ik ook wel eens bijv mensen tegen die een economische studie hebben afgerond en dan in hun wanhoop (omdat ze niet aan de bak komen) als boekhouder willen solliciteren.
Bullshit verhaaltje van je.
De mensen die bereid zijn iets te doen wat ze niet leuk vinden zijn niet van plan dit de rest van hun leven te doen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
Blijkbaar denk jij alleen maar in geld? Ik wens succes aan de mensen die de rest van hun leven iets gaan doen dat ze niet leuk vinden
Nou ik heb wel iets gekozen waar ik genoeg geld mee verdien ja, natuurlijk is lol in je werk ook belangrijk, maar over het algemeen lukt dat wel. Ligt ook aan jezelf natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
Blijkbaar denk jij alleen maar in geld? Ik wens succes aan de mensen die de rest van hun leven iets gaan doen dat ze niet leuk vinden
Geloof ik niet. Iedereen is wel om te kopen met geld.quote:Op maandag 11 april 2011 19:36 schreef Robin__ het volgende:
Ik zou geld toegeven om NIET als boekhoudtype aan de slag te hoeven.
Dat is het probleem
Niets troll, de OP is volgens mij van toepassing op 90% van FOK!quote:Op maandag 11 april 2011 19:37 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Wel leuke troll overigens die bijna elke maand weer terugkomt.
Dit topic heb ik al zo vaak gezienquote:Op maandag 11 april 2011 19:40 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Niets troll, de OP is volgens mij van toepassing op 90% van FOK!
Voor welk bedrag krijg ik jou in mijn bedje?quote:Op maandag 11 april 2011 19:38 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Iedereen is wel om te kopen met geld.
Dat kun je niet veroorloven.quote:Op maandag 11 april 2011 19:42 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Voor welk bedrag krijg ik jou in mijn bedje?
en jij dan achter je tafeltje dekje met je pc , die mensen doen t btr dan jou met je 8-5 ownee wacht je hebt promotie gehad 9 -4 en 2dage perweek thuis werke bespaard weer in de portomonee , ken je je crack weer kope voor na je eten op t werkquote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef Ciske- het volgende:
Het feit dat je ondanks dat toch in die sector werkt bevestigt alleen maar hoe dom je bent.
10000000000quote:Op maandag 11 april 2011 19:47 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Klinkt geil.![]()
Hoeveel precies?
We hoeven jouw beroep dus niet te raden.quote:Op maandag 11 april 2011 19:38 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
staat in me fobo toch :s :squote:Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
We hoeven jouw beroep dus niet te raden.
JA.quote:Op maandag 11 april 2011 19:50 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
10 miljard? Voor 5 hebben we een deal.
tuurlijk, maar 40 strontvervelende uren voor 200 euro per week meer.. liever niet, misschien voor een periode maar voor de lange termijn toch liever iets waar ik met plezier naar toe ga.quote:Op maandag 11 april 2011 19:38 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Kan hij net zo goed mbo, hbo en uni doen. Ik heb het vertrouwen in de Tweede Fase compleet verloren...quote:Op maandag 11 april 2011 19:29 schreef StudentTorrent het volgende:
Inmiddels heb ik mijn achterlijke broertje op het vmbo maar aangespoord om iets te doen met economie, logisch want met techniek daar is het nog erger gesteld dan op de Universiteit. Hij dan havo halen, hbo, na zijn p door naar uni en hoppa! Accountancy op en de kant van registeraccountant... dik geld verdienen!Techniek? Ja, lekker loodgieter worden, bouwvakker of elektricien. Mooie toekomst hoor
Mensen die haten op werktuigbouw.quote:Op maandag 11 april 2011 20:08 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
haha lekker technische informatica of werktuigbouwkunde of nog een van die pauper studies doen![]()
shame on you
Alfa-studiesquote:Op maandag 11 april 2011 19:58 schreef andre347 het volgende:
Denken dat Alfa studies alleen maar meerkeuze zijn
Dat niet zo zeer, maar dozen en patsers die studeren omdat hun ouders vinden dat ze dat moeten...quote:
Ghehe nu klink je als een mbo autotechniek'er die aan z'n eigen peugeot 206 klust.quote:Op maandag 11 april 2011 20:53 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Mensen die haten op werktuigbouw.
Lekker m'n eigen auto in elkaar zetten.
Ja dik geld verdienen... de weg naar registeraccountant is ook heel kort en de vele jaren daarvoor hoef je echt niet veel tijd aan studie te besteden naast de vele standaard werk-overuren in de week.quote:Op maandag 11 april 2011 19:29 schreef StudentTorrent het volgende:
Hij dan havo halen, hbo, na zijn p door naar uni en hoppa! Accountancy op en de kant van registeraccountant... dik geld verdienen!Techniek? Ja, lekker loodgieter worden, bouwvakker of elektricien. Mooie toekomst hoor
quote:Op maandag 11 april 2011 20:53 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Lekker m'n eigen auto in elkaar zetten.
Gelukkig is alles in de techniek in het nederlandsquote:Op maandag 11 april 2011 21:22 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Probeer het gerust. Voor de rest slaat je relaas nergens op voor mijn studie moet ik wekelijks 200+ kantjes Engelstalige literatuur en artikelen lezen, en na een 'tentamenweek' heb ik geen uur vrij, werk gaat gewoon door en de het volgende blok begint gewoon de week erop.
Dat scheelt inderdaad.quote:Op maandag 11 april 2011 21:34 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Gelukkig is alles in de techniek in het nederlands
Vijf studies in drie jaar, ik stop er sowieso mee.quote:Op maandag 11 april 2011 21:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
M.a.w. TS, het is niet te laat om wat anders te kiezen. Je kunt beter nu switchen en 5 jaar hebben weggegooid, dan dat je 30 jaar weggooit aan een klote-arbeidsleven.
Maar jij bent TS nietquote:Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vijf studies in drie jaar, ik stop er sowieso mee.
Ik wil mijn creativiteit niet kwijtraken...
kiezen op de klasgenoten, bijzonder efficient!quote:Op maandag 11 april 2011 21:41 schreef djpj1337 het volgende:
eensch met ts,
ik vind techniek leuk, maar de mensen hier op school die daarvoor gaan niet, en dan ook nog de schijtbaan die je later krijgt
Ik liet me misleiden door brouchurepraatjes en het studentenleven boeit me totaal niet. Vooral mijn passages in Delft wil ik wissen...quote:Op maandag 11 april 2011 22:03 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Maar jij bent TS niet
Niet iedere studie put je creatief gezien uit hoor. Het brengt je nieuwe mensen, nieuwe inzichten, nieuwe kennis, nieuwe vrienden, etc etc.
Hoewel ik zelf ook geen nieuwe studie zou beginnen hoor. Heb bijna m'n hbo-papiertje en dan ben ik er klaar mee. Maar dat komt omdat ik geen studie-figuur in het algemeen ben.
Trouwens, 5 studies in 3 jaar... Misschien eens tijd om bij jezelf te rade gaan ipv. bij de studies?
Tja, de één of de ander. Met je 'gevangenissen' overdrijf je lichtelijk imo, ga maar eens op buitenlandse universiteiten kijken. Das nog wel even andere koek.quote:Op maandag 11 april 2011 22:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik liet me misleiden door brouchurepraatjes en het studentenleven boeit me totaal niet. Vooral mijn passages in Delft wil ik wissen...
Kan niet begrijpen dat er nog studenten te vinden zijn die ondanks dit nog steeds dagelijks met plezier naar dit soort institutionele gevangenissen gaan...
Het studeren boeide me evenmin. Ik werd gedwongen door mijn ouders en wilde ze niet teleurstellen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:13 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Tja, de één of de ander. Met je 'gevangenissen' overdrijf je lichtelijk imo, ga maar eens op buitenlandse universiteiten kijken. Das nog wel even andere koek.
Ik ben dol op het studentenleven, maar niet op studeren/cliché
In die context zit je er natuurlijk met een heel ander gevoel dan de meeste studenten.quote:Op maandag 11 april 2011 22:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het studeren boeide me evenmin. Ik werd gedwongen door mijn ouders en wilde ze niet teleurstellen.
Mijn moeder heeft er geen problemen mee als ik stop met studeren, mijn vader wil me koste wat het kost het kantoor in.
Ouders moeten hun kinderen in hun eigen waarde laten, niet betrekken in hun eigen levensplanningen...
Mijn vader is een sociopaat die altijd zwaar afkeurend staat tegenover iedereen die zich niet door autoriteiten laten dwepen en is zeer bang om zelf activiteiten te ondernemen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
In die context zit je er natuurlijk met een heel ander gevoel dan de meeste studenten.
Je vader zal het goed bedoelen, maar het werkt meestal averechts.
Beterquote:Op maandag 11 april 2011 22:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mijn vader is een sociopaat die altijd zwaar afkeurend staat tegenover iedereen die zich niet door autoriteiten laten dwepen en is zeer bang om zelf activiteiten te ondernemen.
Vroeger praatte hij nog met zijn vrienden, nu zit hij thuis iedereen te controleren. Twee dagen achtereen niet naar buiten gaan is voor hem al een reden mij op de broek te zitten. Dat terwijl ik nu een klein bedrijfje heb...
quote:Op maandag 11 april 2011 20:55 schreef Schalks. het volgende:
[..]
Ghehe nu klink je als een mbo autotechniek'er die aan z'n eigen peugeot 206 klust.
Klopt. Het is voor mij wel een van de redenen waarom ik werktuigbouwkunde zo'n geweldige studie vind. Ik zie er mijn hobby in terug. Wtf moet ik nou met veel geld, als ik maar plezier heb in m'n werk en goed in m'n levensonderhoud kan voorzien. Dat alles in het buitenland uiteraard.quote:Op maandag 11 april 2011 21:28 schreef Robin__ het volgende:
[..]dat klinkt dan wel weer als de text op een poster tijdens de open dag van de hogeschool gemixt met die kansloze technische reclames van defensie. 'wow gaaf'!
datquote:Op maandag 11 april 2011 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, maar dozen en patsers die studeren omdat hun ouders vinden dat ze dat moeten...
Dat kan ik me echt nauwelijks voorstellen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:36 schreef kutkabouter het volgende:
Klopt. Het is voor mij wel een van de redenen waarom ik werktuigbouwkunde zo'n geweldige studie vind. Ik zie er mijn hobby in terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |