abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96738930
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:01 schreef Ketamier het volgende:

[..]

En de maatschappij is in die honderden jaren geen enkele keer drastisch veranderd he?
Nee. Niet plotsklaps. Veranderingen in de maatschappij gaan gelijdelijk, tenzij er sprake is van een grote oorlog.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:02:48 #177
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_96739660
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:32 schreef Tijn het volgende:
Zowel Duitsland als Frankrijk zitten weer in de lift :7
Het gevaar komt dit keer uit het mediterraans gebied. Nee, niet Marokkanen maar Grieken met hun kwakkelende economie die volgens een artikel in de Spits (jaja :P ) heel Europa kan meeslepen.

Wat zou daar toch achter zitten...
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:09:30 #178
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_96739903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:02 schreef Elegy het volgende:

[..]

Het gevaar komt dit keer uit het mediterraans gebied. Nee, niet Marokkanen maar Grieken met hun kwakkelende economie die volgens een artikel in de Spits (jaja :P ) heel Europa kan meeslepen.

Wat zou daar toch achter zitten...
Het is echt zwaar overdreven dat een nikszeggende economie als Griekenland heel West-Europa kan meetrekken. De enige reden dat kranten dat schrijven is om meer kranten te verkopen (of in het geval van Spits meer reclame).
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:13:19 #179
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_96740017
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is echt zwaar overdreven dat een nikszeggende economie als Griekenland heel West-Europa kan meetrekken. De enige reden dat kranten dat schrijven is om meer kranten te verkopen (of in het geval van Spits meer reclame).
Ach tja, ik heb er verder geen verstand van maar vond het artikel ook wel lekker dramatisch overkomen. Maar wie weet, er is vast wel ergens een Mayavoorspelling die iets zegt over een paar woeste Grieken in leren broekjes en rode capes. Oh wacht :P
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_96748519
quote:
Citigroup adviseert klanten aandelen ALLE autofabrikanten te verkopen
Heb je ook een bron (liefst een bron die erom bekend staat echt nieuws te verkondigen) die dit bericht ook voert?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_96754547
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ben geen econoom, dus mijn idee hierover kan compleet fout zijn, maar ik kan me voorstellen dat de europese economie werkt als een machine waar ieder land een tandwiel van is. Haal er eentje uit en het geheel stopt met werken. Of anders een rivier, waarin water stroomt zoals geld dat doet, leg tot halverwege een pier in een bocht en in dat deel van de bocht zal de stroming stilstaan.
pi_96777774

quote:
'Geen simpele oplossing'

Dat zeggen RTL Z beurscommentator Mathijs Bouman en Maarten Leen, econoom bij ING, in de Kijker aan Z op RTL Z. ''Er is geen simpele oplossing'', aldus Mathijs Bouman. ''Het bezuinigingspakket is te fors geweest, de economische groei komt daardoor niet op gang en als er geen groei is kun je ook je schulden niet aflossen.'' ''Als Griekenland uit de euro stapt, wat ze niet zullen doen, dan gaat het volledig mis. Als ze afstempelen, dan valt hun hele bankenstelsel om, als ze blijven doorgaan met bezuinigen, dan komen ze er ook niet uit'', aldus Bouman.
quote:
Jim Rogers verwacht dat de volgende wereldwijde crisis een zware valutacrisis zal worden. Volgens de Amerikaanse investeerder en docent wordt deze nieuwe crisis ingeluid door de val van de Amerikaanse dollar. Rogers: 'Het wordt geen leuke toekomst. Niemand onderneemt actie, behalve dat iedereen erover praat.'

Celente over de dollar, Bernanke en goud;
Nog een paar maanden, geniet er nog maar even van :Y) ;)
Currency War, Trade War, Real War
pi_97036644
Door de voorspelling van bankfurt in een ander topic schoot deze mij weer te binnen. Het is al 19 mei, en juli komt dichterbij. Daarom eventjes en schopje opdat we dit draadje niet vergeten.
pi_97038469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:45 schreef Degodvader het volgende:
Door de voorspelling van bankfurt in een ander topic schoot deze mij weer te binnen. Het is al 19 mei, en juli komt dichterbij. Daarom eventjes en schopje opdat we dit draadje niet vergeten.
Het gaat weliswaar slecht met de economie van Japan, maar een total collapse in juli zit er mijns inziens niet in. De komende kwartaalcijfers waar Ruppert het over heeft zal daar niet zoveel verandering in brengen lijkt me. Echter globaal gezien gaat het economisch gezien wel bergafwaarts dat zie je aan alles. De uitspraken van Wellink gisteren bij Knevel en V/d Brink dat als het misgaat met Griekenland er een kettingreactie volgt waardoor de gevolgen veel groter zijn dan de huidige crisis vond ik ook opvallend.

quote:
De Japanse economie is teruggezakt in een recessie. Het BNP is in het eerste kwartaal met 3,7% gekrompen vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Ook voor de maanden april tot en met juni wordt op een krimp gerekend.
Sterker dan verwachte daling van 2%

De afname is veel sterker dan de 2% die analisten hadden verwacht. Vergeleken met het voorgaande kwartaal was de krimp 0,9%. Het is al het tweede achtereenvolgende kwartaal dat de Japanse economie krimpt. Twee opeenvolgende kwartalen van krimp van het bruto nationaal product wordt gezien als een technische recessie.
'Ook krimp in april-juni'

''De Japanse economie blijft naar verwachting voorlopig zwak", zei minister Kauro Yosano (Economie). Hij voegde eraan toe een derde achtereenvolgende kwartaal met krimp te verwachten over de maanden april, mei en juni.
Aardbeving en tsunami

De cijfers over het eerste kwartaal zijn de eerste waarin de zware aardbeving en hoge tsunami van 11 maart zijn opgenomen. Door de beving is de productie sterker dan ooit afgenomen. Japanse bedrijven kampen met stroomtekorten en haperende toelevering van onderdelen.
'Tijdelijk'

De minister benadrukte dat de problemen van Japan tijdelijk zijn. Hij wees op de gevolgen van de aardbeving. ,,De situatie is totaal verschillend van de tijd na het faillissement van de Lehman Brothers. De Japanse economie is sterk genoeg om veerkracht te vertonen", zei Yosano. ,,De reden voor de afname van het bruto nationaal product is duidelijk en het komt niet door slappe vraag vanuit het buitenland. De daling is tijdelijk."

Voordat de aardbeving toesloeg, hadden analisten juist verwacht dat de Japanse economie zou terugkeren naar een periode van groei.
RtlZ
Currency War, Trade War, Real War
  maandag 23 mei 2011 @ 20:33:38 #185
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97217901
YES!

Het is nu mot in Europa. De Spanjaarden pikken het niet langer meer. Ondanks demonstratie verbod duizenden en duizenden de straat op.

Spanish Revolution has begin, Arab springs to the West.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_97220108
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:33 schreef Lambiekje het volgende:
YES!

Het is nu mot in Europa. De Spanjaarden pikken het niet langer meer. Ondanks demonstratie verbod duizenden en duizenden de straat op.

Spanish Revolution has begin, Arab springs to the West.
Vergis je niet.

De hele wereld zwoegt onder het juk van de dollar.

De euro is opgericht als contra op de dollar.

Valt Europa uit elkaar dan is dat bonus voor de cowboys, en wordt jij weer hun slaaf.

Als dat is wat je het liefste wil gun ik het je best, maar ik zie het liever anders.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:07:44 #187
52357 Lambiekje
pi_97220453
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:03 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Vergis je niet.

De hele wereld zwoegt onder het juk van de dollar.

De euro is opgericht als contra op de dollar.

Valt Europa uit elkaar dan is dat bonus voor de cowboys, en wordt jij weer hun slaaf.

Als dat is wat je het liefste wil gun ik het je best, maar ik zie het liever anders.
Nee het is meer dat onze economen, politici niet inwillen zien wat er écht speelt.
Heeft iemand Inside Job gezien.

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:23:18 #188
52357 Lambiekje
pi_97221456
pi_97221556
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee het is meer dat onze economen, politici niet inwillen zien wat er écht speelt.

Politici en economen begrijpen het inderdaad niet allemaal.

Maar de ECB wel en de BIS wel.

Deze crisis was al in '98 voorspeld, en de ECB en Fed wisten het al eerder.

Het is niet enkel gericht op het afpakken van alles van iedereen.

Het heeft te maken met de levensduur van de dollar (die samenhangt met de - voor het huidige systeem noodzakelijke - schuldopbouw).

De ECB/BIS proberen daar wat tegen te doen. Waarom denk je dat China Europa zo steunt, dat Saddam olie in euro's wou verhandelen, dat Rusland van een mogelijke petro-euro spreekt?

En vandaar ook dat de VS nu Europa zo probeert te destabiliseren (verlaging van de ratings door de Amerikaanse agencies, negatieve - en selectieve - berichtgeving in de Amerikaanse media).

Met de instorting van Europa/de euro wordt jij weer lekker dollarslaaf. Daar zou inside-job alleen maar relevanter van worden.

Ik zie het liever de andere kant op gaan.

(Commentaar op inside-job wellicht later als ik meer tijd heb.)
pi_97221590
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:23 schreef Lambiekje het volgende:
Waarschijnlijk is de dollar eerder stuk

Dat is de strijd die nu gestreden wordt.

Reken er maar op dat de VS alles proberen om Europa te breken.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:38:32 #191
52357 Lambiekje
pi_97222533
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Politici en economen begrijpen het inderdaad niet allemaal.

Maar de ECB wel en de BIS wel.

Deze crisis was al in '98 voorspeld, en de ECB en Fed wisten het al eerder.

Het is niet enkel gericht op het afpakken van alles van iedereen.

Het heeft te maken met de levensduur van de dollar (die samenhangt met de - voor het huidige systeem noodzakelijke - schuldopbouw).

De ECB/BIS proberen daar wat tegen te doen. Waarom denk je dat China Europa zo steunt, dat Saddam olie in euro's wou verhandelen, dat Rusland van een mogelijke petro-euro spreekt?

En vandaar ook dat de VS nu Europa zo probeert te destabiliseren (verlaging van de ratings door de Amerikaanse agencies, negatieve - en selectieve - berichtgeving in de Amerikaanse media).

Met de instorting van Europa/de euro wordt jij weer lekker dollarslaaf. Daar zou inside-job alleen maar relevanter van worden.

Ik zie het liever de andere kant op gaan.

(Commentaar op inside-job wellicht later als ik meer tijd heb.)
Dat snap ik dat het er niet best uitziet. Maar ik voorzie wel dat Nederland de grootste klappen zal gaan krijgen. Net zo als dat we door Zalm genept zijn met de gulden > euro omzetting.

En ik was me al bewust van dat er sprake was van ECU en de Euro dat het een slechte zak is.
Binnen 10 jaar is alles uit elkaar aan het spatten.

EU is een gedrocht.

Overigens zeg ik toch nergens dat ik wil dat het gebeurd of dat het beter is. Wat ik wel weet is dat we moeten stoppen om de PIIGS landen te sponsoren.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:41:23 #192
345843 -EindBaasTurk
Slapen, eten, neuken.
pi_97222718
Mocht dit ooit gebeuren
Maximaal schijnend.
pi_97222727
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat snap ik dat het er niet best uitziet. Maar ik voorzie wel dat Nederland de grootste klappen zal gaan krijgen. Net zo als dat we door Zalm genept zijn met de gulden > euro omzetting.

En ik was me al bewust van dat er sprake was van ECU en de Euro dat het een slechte zak is.
Binnen 10 jaar is alles uit elkaar aan het spatten.

EU is een gedrocht.

Overigens zeg ik toch nergens dat ik wil dat het gebeurd of dat het beter is. Wat ik wel weet is dat we moeten stoppen om de PIIGS landen te sponsoren.
Ja genept door zalm... misschien was het wel een bijdrage aan een 'groter doel' (ontsnapping uit dollardominantie).

Er zijn er ook die stellen dat de Nederlandse goudverkopen destijds ontzettend dom waren.

Maar je kan je ook afvragen wat er mee gekocht is...

En binnen tien jaar uit elkaar spatten... dat is nog niet gebeurd, en deze dynamiek zat al ingebakken in het dollarsysteem. Zowel de verantwoordelijke schuldopbouw als de Amerikaanse aanvallen.

Zo slecht doet de Euro het tot nu toe ook weer niet, er zijn er die het einde véél eerder voorspelden.

Gemakkelijk wordt het niet, maar de strijd is nog zeker niet gestreden!
  maandag 23 mei 2011 @ 21:43:45 #194
345843 -EindBaasTurk
Slapen, eten, neuken.
pi_97222890
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:41 schreef -EindBaasTurk het volgende:
Mocht dit ooit gebeuren
Even mijn zin afmaken. Mocht dit ooit gebeuren, word ik een vrijheidsstrijder en ga ik vechten tegen onze systeem
Maximaal schijnend.
pi_97222953
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:43 schreef -EindBaasTurk het volgende:

[..]

Even mijn zin afmaken. Mocht dit ooit gebeuren, word ik een vrijheidsstrijder en ga ik vechten tegen onze systeem
Slapen, eten, neuken en vechten wordt het dan.

Jij durft...
  maandag 23 mei 2011 @ 22:28:43 #196
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_97226112
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waar kan ik de docu helemaal zien?

Dit is alleen een trailer. :{
  dinsdag 24 mei 2011 @ 07:42:56 #197
52357 Lambiekje
pi_97235512
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Waar kan ik de docu helemaal zien?

Dit is alleen een trailer. :{
downloaden.. er is vast wel ergens waar je hem kunt vinden.
pi_97239083
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

downloaden.. kopen, er is vast wel ergens waar je hem kunt vinden.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:01:37 #199
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_97243776
http://www.veoh.com/watch/v19781976W3NhTc8g

Gewoon online te zien dus. Alleen helaas zonder Nederlandse of Friese ondertitels. :{
pi_97260584
Tttjjjeeezus nog an toe; wat een hoop chemtrails vandaag weer boven m'n hoofd.... :( :(

Zou dit de laatste zomer zijn in Zeeland ?

chemtrails ?
Haarp ?
New Madrid Tsunami ?
Radioactieve straling uit Borssele ?

;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')