quote:
Op maandag 11 april 2011 23:53 schreef Cool_Runner het volgende:Ben je misschien te perfectionistisch?
Ik lees onder andere dat je mensen niet teleur wilt stellen in hun verwachtingen van je.
Het komt op mij over alsof je wil dat alles wat je aanpakt in 1 keer moet lukken en dat je daarin moet uitblinken.
Zou kunnen...
Ik denk wel eens dat ik te veel verwachtingen heb van andere mensen, te hoge verwachtingen van omgangsnormen van mensen zeg maar..
Net zoals bij meiden bijvoorbeeld, eentje waar ik nu al een tijd mee sms...
Zij begint meestal te sturen door te vragen, ''Hey, hoe is het etc etc'', maar als dit dan een paar berichtjes over en weer gaat, dan zeg ik op een gegeven moment iets, waarop zij antwoordt met bijvoorbeeld ''Jazeker!''..
Dan denk ik meteen : Oh dat is een antwoord zonder wedervraag, ze is er vast klaar mee, ik zal haar niets meer terugsturen want ik wil haar niet lastigvallen, en wil mezelf ook niet voor lul zetten door obsessief over te komen...
Maar ik denk ook wel eens dat mijn hele onzekerheid te maken heeft met de vrienden waarmee ik omga, en waar ik voor een deel mee in een studentenhuis woon...
Het valt me altijd op als ik op mn kamer ben, dat ik onzekerder ben, dan wanneer ik gewoon lekker thuis zit...
Ben altijd al wel een beetje ''anders'' geweest dan hen, zij echt vanaf hun 15e volop uitgaan etc, terwijl ik daar nooit echt van was...
Hoewel ik niet echt impopulair ben ofzo zijn zij door dat vele uitgaan van de afgelopen jaren toch wel wat bekender in de omgeving, dat steekt me af en toe toch wel...
En helemaal nu ze allemaal een vriendin hebben, of op zijn minst elke week een andere meid in bed hebben gekregen en ik niet, dan heb ik toch wel eens zoiets van ben ik nou zo' n loser?
Verder is er ook altijd iets ''vreemds'' aan mij wat betreft het contact met mensen... Om maar een voorbeeld te geven : Mijn ex - schoonfamilie ''had'' gewoon helemaal niets met mij. Aan het begin werd ik daar ontvangen als een prins, maar nu de relatie ten einde is merk ik op facebook etc, dat neven, nichten en tantes van mijn ex nog regelmatig berichtjes sturen aan haar vriend voor mij van '' hey hoe is het, lang niet gezien '', maar naar mij : Nix..
Ik vraag me dan echt af waarom dat is... Ben ik nou zo oninteressant? Hebben ze een hekel aan me? Wat mis ik dat anderen wel hebben is eigenlijk de draad door het hele verhaal...
[ Bericht 13% gewijzigd door JiggyJ op 12-04-2011 09:05:35 ]