abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95348175
Hoi allemaal..

Heb al een tijdje zitten twijfelen of ik dit topic wou openen ja of nee, nu dus toch maar gedaan en waar ik vooral naar opzoek ben zijn mensen die dit herkennen vanuit hun eigen leven of verleden..
Ook mensen die dit niet herkennen, maar wel een nuttige tip ( denken ) te hebben zijn uiteraard welkom, maar reacties als '' niet zeiken het kan nog veel erger'' oid, daar heb ik niet zo veel aan...

Het probleem dat ik heb, is de laatste jaren eigenlijk langzaam maar zeker gegroeid, maar sinds het vorig jaar uitging met mijn ex is die groei sneller gegaan en zijn de gevoelens heftiger geworden...

Het is niet zo dat ik depressief ben oid, maar in mijn dagelijks leven heb ik eigenlijk nooit ergens ''zin'' in, er is altijd wel iets waar ik tegenop zie, er hangt altijd iets boven mn hoofd, ben haast nooit helemaal vrij van negatieve gedachten...
Ik merk de laatste tijd dat het ook erg zijn uitwerking begint te krijgen op mijn gedrag.. De momenten dat ik mezelf helemaal happy voel zijn echt spaarzaam, maar tijdens die momenten merk ik wel dat ik opeens heel assertief ben, gezellig gezelschap, leuk en opgruimd gedrag vertoon..

Maar vrienden / mensen om mij heen / huisgenoten zijn veel vaker ''vrolijk''. Waar zij eigenlijk altijd goed in hun vel lijken te zitten, wordt dit soms even onderbroken door een momentje van somberheid, terwijl het bij mij juist andersom is...
Probleem is dat ik daardoor dus eigenlijk nooit ergens zin in heb, en daardoor ben ik volgens mij ook niet echt een leuk persoon om mee om te gaan de laatste tijd...

Ik heb vrienden, woon op kamers, bijbaan met leuke collega' s, gaat weer lekker op school, maar toch ben ik met niets blij want het gras lijkt zoveel groener aan de overkant..

Was laatst met vrienden in groningen, en de weken erna stonden gelijk in het teken van twijfel. Had ik niet gewoon in plaats van om de hoek bij mijn ouders in Amsterdam, in Groningen op kamers moeten gaan. Meteen allemaal redenen waarom mijn leven dan veel leuker zou zijn..
Dit is slechts een voorbeeld, maar ik heb het met bijna alles...
Natuurlijk heeft groningen ook wel leuke kanten, maar meteen vergeet ik dan dat ik zelf een mooie kamer heb in een leuk huis in Amsterdam, iets waar ik een jaar geleden nog een moord voor zou doen, en nu lijkt het niets meer waard voor me..

Het is uitgegaan met mijn ex, en na inmiddels een jaar zitten tobben over dat ik het niet begreep etc, vind ik het toch tijd om daar eens mee te stoppen..
Ik zou het echt leuk vinden om vroeg of laat weer eens een nieuw meisje tegen te komen, maar in plaats van gewoon los en spontaan gezellig gedrag te vertonen, zit ik vaak met een chagrijnig gezicht erbij wanneer er meisjes in de buurt zijn.
Hierdoor heb ik in het afgelopen half jaar al 2 meiden die serieuze interesse in me toonden, weggejaagd...

Ik werk mezelf met dit gedrag alleen maar tegen, maar mijn somberheid en gevoel dat altijd maar zegt, het is uit met je ex, die tijd komt nooit meer terug maakt me verdrietig, waar ik op een verkeerde manier op reageer door somber te zijn in plaats van open staan voor nieuwe dingen....

Ik merk vaak dat mensen het leuk vinden om met me om te gaan, en ik denk ook dat als ik echt een vriendin zou willen en ik stel me open, dan heb ik binnen no- time een leuke..
Maar door mijn behoudende, introverte, afstandelijke gedrag ( soort muurtje dat ik om me heen heb gebouwd waardoor ik me niet wil laten kwetsten ), komen er maar weinig nieuwe mensen in mijn leven...
pi_95348245
Klinkt toch best wel als een depressie hoor
Je hebt niet alleen maar een depressie als je de hele dag zit te janken... Vooral het nergens zin in hebben en niks de moeite vinden zou op depressie kunnen duiden
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_95348509
Niet lullig bedoelt, maar praat eens met een psycholoog, de FOK! huispsychologen kunnen juist meer kwaad doen dan goed.

Probeer er ook uit te zoeken wat het achterliggende probleem zou kunnen zijn. Misschien dat het helpt.

[ Bericht 55% gewijzigd door Wateengebruikersnaam op 11-04-2011 17:09:59 (Onterechte quote) ]
Sommigen zeggen dat het glas halfvol is, anderen zeggen dat het glas half leeg is. Ik zeg: Het glas bevat water.
  † In Memoriam † maandag 11 april 2011 @ 17:15:40 #4
21636 Feestkabouter
pi_95348760
het leven is ook zwaar, het is geen feestje.
het is geen cadeau als je iemand het leven schenkt, het is iets wat je iemand aandoet.

tenzij je verwend bent met een paar grote (selectieve) oogkleppen, dan kun je het leven als iets moois ervaren.

samengevat: eens met TS
pi_95348885
@ Wateengebruikersnaam

Ook al over zitten denken inderdaad :)

Maar bedenk me dan meteen : Wat heeft zo iemand mij te vertellen wat ik nog niet weet?
Misschien dat er hier mensen zitten met ervaring die kunnen vertellen hoe zij eruit zijn gekomen / een andere manier van denken hebben gekregen...

Het is bij mij niet zo dat ik elke dag wakker word met een gevoel van : Gatver weer een dag, liever blijf ik liggen..
Maar wel is het zo dat bij dingen die juist leuk zijn / horen bij iemand van mijn leven, daar heb ik nooit zin in...
Tijdje geleden lid geworden bij een studentenvereniging, maar bij ELKE activiteit dacht ik weer pff moet dat, ik heb daar helemaal geen zin in..
Dan ga ik er puur en alleen heen met het idee : Als je het hebt gedaan, dan kun je blij zijn met jezelf. En dat is vervolgens ook het enige doel waarmee ik naar zoiets toega, terwijl een gezond doel zou zijn : Gewoon gaan en lol hebben...

Zo gaat het met zoveel dingen. Ik voel me ongewild bij de meiden sinds mijn ex het uitmaakte. Dat er daarna nog een paar veel knappere dames zijn gekomen die het wel in mij zagen zitten, dat doet me niet beter voelen, ik blijf mezelf alleen maar pijn doen met de gedachte dat mijn ex me niet meer wil..
Door alsmaar op zo' n manier te blijven denken kun je nooit lekker in je vel gaan zitten lijkt me...
pi_95348935
Je stoot mensen af, met je negatieve gedachten, en je denkt dat je een depressie hebt?

Het lijkt net,of je iets mist klopt dat?
  maandag 11 april 2011 @ 17:22:53 #7
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_95349052
Had je die sombere gevoelens ook al voordat het uitging?
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  maandag 11 april 2011 @ 17:26:21 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95349191
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:18 schreef JiggyJ het volgende:
@ Wateengebruikersnaam

Maar bedenk me dan meteen : Wat heeft zo iemand mij te vertellen wat ik nog niet weet?
Misschien dat er hier mensen zitten met ervaring die kunnen vertellen hoe zij eruit zijn gekomen / een andere manier van denken hebben gekregen...
Het is ook heel simpel, je moet een knop omzetten, dingen zoeken die je leuk vind en die wel gaan doen.

En dat is wat die psycholoog ook zal proberen te bewerkstelligen. Hij zal je een spiegel voorhouden waardoor je dingen anders kun gaan zien.

Alles wat een psycholoog kan, kan jij zelf ook het gaat tenslotte om jouw hersenen, maar met een psycholoog gaat het wel een stuk makkelijker.
pi_95349367
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:18 schreef JiggyJ het volgende:
@ Wateengebruikersnaam

Het is bij mij niet zo dat ik elke dag wakker word met een gevoel van : Gatver weer een dag, liever blijf ik liggen..
Maar wel is het zo dat bij dingen die juist leuk zijn / horen bij iemand van mijn leven, daar heb ik nooit zin in...
Tijdje geleden lid geworden bij een studentenvereniging, maar bij ELKE activiteit dacht ik weer pff moet dat, ik heb daar helemaal geen zin in..
Dan ga ik er puur en alleen heen met het idee : Als je het hebt gedaan, dan kun je blij zijn met jezelf. En dat is vervolgens ook het enige doel waarmee ik naar zoiets toega, terwijl een gezond doel zou zijn : Gewoon gaan en lol hebben...

Zo gaat het met zoveel dingen. Ik voel me ongewild bij de meiden sinds mijn ex het uitmaakte. Dat er daarna nog een paar veel knappere dames zijn gekomen die het wel in mij zagen zitten, dat doet me niet beter voelen, ik blijf mezelf alleen maar pijn doen met de gedachte dat mijn ex me niet meer wil..
Door alsmaar op zo' n manier te blijven denken kun je nooit lekker in je vel gaan zitten lijkt me...
een psych gaat je ook niks vertellen maar die gaat kijken waarom je je zo voelt en vragen stellen en dan tips geven
kan toch wel helpen denk ik hoor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_95349609
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef drvc het volgende:
Je stoot mensen af, met je negatieve gedachten, en je denkt dat je een depressie hebt?

Het lijkt net,of je iets mist klopt dat?
Dat is wel de essentie inderdaad..

Het valt mij altijd op dat ik in een nieuwe groep mensen altijd aan het begin erg populair ben, en automatisch als een soort '' leidersfiguur'' word gezien..

Heb dat meegemaakt op die studentenvereniging, toen ik op wereldreis ging met een stel onbekende backpackers, etc...
Aan het begin voel ik me altijd het middelpunt van de groep, als er iets opgelost moet worden kijken mensen naar mij, dat soort dingen..

Ik ben lang (meestal de langste in het gezelschap ) en goedgebouwd van postuur, zie er niet slecht uit al zeg ik het zelf..
Maar door mijn onzekerheid en behoudendheid verlies ik al snel die positie, waardoor ik mezelf het idee geef dat ik mensen teleur stel. Dit heeft te maken met mijn onzekerheid.
Nu hoef ik ook niet de leider van de groep te zijn, maar ik vind het wel fijn als ik word betrokken bij de besluitvorming...

In vrijwel elk gezelschap waarin ik momenteel verkeer, word ik wel gezien als een volwaardig ''lid'' om het zo maar even te zeggen, ik word niet, en ben nooit van mijn leven , buitengesloten gelukkig.
Maar als er keuzes moeten worden gemaakt oid, dan merk ik altijd dat dit een beetje buiten mij omgaat...
Om mijn eigen onzekerheid te verbergen gooi ik altijd maar een beetje met nonchalante grappige opmerkingen waar zo nu en dan smakelijk om gelachen word, maar het steekt me steeds meer dat mij men op dat soort vlakken kennelijk niet serieus neemt..
In dat opzicht heb ik wel het idee dat ik iets ''mis'' inderdaad...
  maandag 11 april 2011 @ 17:45:19 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_95349885
Zoals ik het lees, saboteer je jezelf omdat je overal negatief over denkt. "Het is toch kut dus kan ik het net zo goed niet doen".
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_95350517
Er bij alles vanuit gaan dat iets toch niet gaat lukken, of dat er een ( grote ) kans bestaat dat iets niet zal lukken, altijd van het negatieve uitgaan...

Heb er ook enorm lang over gedaan om uiteinderlijk aan mn rijlessen te beginnen, dacht namelijk altijd ''tjsa, al die moeite, en dan zak je '... Uiteinderlijk gewoon in 1 x gehaald, en dat is nu juist het probleem..

Ik maak me in mn leven om vanalles en nog wat druk, maar als ik nu moet terugkijken op mn leven is alles eigenlijk perfect gelopen, ik heb me enorm druk gemaakt en zorgen gemaakt over vanalles en nog wat, waardoor ik ben vergeten te genieten, terwijl die drukte helemaal nergens voor nodig was...

Ik verknal door die manier van denken heel veel voor mezelf... Zelfs bij mensen waarbij het overduidelijk is dat ze me graag zien, blijf ik maar negatief denken..

Mijn ex had het zo leuk gevonden als ik destijds wat vaker ( of soms als verrassing ) bij haar langs kwam. Ik deed dat nooit, maar niet omdat ik daar geen zin in had, maar omdat ik altijd maar bang was ongelegen te komen, of dat haar ouders dachten god daar heb je hem weer. En dat terwijl ze ( aan het begin ) helemaal weg van me waren...

Of met een meisje die al een half jaar lang me zit te sms' en. Hartstikke knap, blijft maar initiatief nemen, maar inmiddels zie ik haar door alle negatieve gedachten als een soort ''vijand'' ..
Alleen dat ze die ene keer pas na een uur iets terugstuurde oid is voor mij meteen een reden dat ze me niet moet en dan maak ik mezelf gek met die gedachte, er dan niet bij bedenkend dat ze 400 keer daarvoor en daarna wel meteen terugstuurde...
  maandag 11 april 2011 @ 18:07:19 #13
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_95350871
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:59 schreef JiggyJ het volgende:
Er bij alles vanuit gaan dat iets toch niet gaat lukken, of dat er een ( grote ) kans bestaat dat iets niet zal lukken, altijd van het negatieve uitgaan...

Heb er ook enorm lang over gedaan om uiteinderlijk aan mn rijlessen te beginnen, dacht namelijk altijd ''tjsa, al die moeite, en dan zak je '... Uiteinderlijk gewoon in 1 x gehaald, en dat is nu juist het probleem..

Ik maak me in mn leven om vanalles en nog wat druk, maar als ik nu moet terugkijken op mn leven is alles eigenlijk perfect gelopen, ik heb me enorm druk gemaakt en zorgen gemaakt over vanalles en nog wat, waardoor ik ben vergeten te genieten, terwijl die drukte helemaal nergens voor nodig was...

Ik verknal door die manier van denken heel veel voor mezelf... Zelfs bij mensen waarbij het overduidelijk is dat ze me graag zien, blijf ik maar negatief denken...
Precies dat. Alleen is het in mijn geval niet zo met vrouwen, maar met heel veel andere belangrijke zaken in het leven. Je vraagt je ook telkens af waarom dit jou telkens weer overkomt en waarom het anderen wel altijd voor de wind gaat. Waarom jij wel altijd de lul bent en anderen altijd geluk hebben.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_95351480
Ik begrijp wel hoe je je voelt aangezien ik ongeveer hetzelfde heb. Maar ik weet ook niet precies wat er aan te doen valt. Ik ben bang dat het leven gewoon zo is.
pi_95351524
Onzekerheid, thats it!
Heb het nu zelf ook, en je moet eraan werken..alleen jij hebt het meeste al gedaan na de break, ik zit nog een beetje in die fase...waarom jou dat niet schijnt te lukken, geen idee helaas...maar was jij niet diegene die zei; mijn ex liet mij zweven en nu sta ik weer met beide benen aan de grond...? (meen ik te herinneren) Zo voel ik me ook, je moet leren weer vanjezelf te houden...topic; extreme onzekerheid en dan deel1 heeft mij goeie inzichten gegeven, mischien moet je die post ff doorlezen...je zegt wel niet onzeker te zijn over jezelf maar zoals ik kan inschatten heb je moeite met je irrationele gedachtes.....
pi_95365178
Shit hee. Ik herken dit best wel erg. Al komt het bij mij niet door een ex, maar is het de laatste jaren erin geslopen. Ik zie vaak als een berg tegen dingen op. Zie overal mogelijke toekomstige problemen die mijn pad kunnen kruisen, waardoor ik het leuke van dingen niet meer echt zie. Ik begin daarom ook niet gemakkelijk aan nieuwe dingen, omdat ik in mn hoofd al allerlei scenarios heb doorlopen. Echt een negatieve kijken op dingen zeg maar.
pi_95372959
Ben je misschien te perfectionistisch?

Ik lees onder andere dat je mensen niet teleur wilt stellen in hun verwachtingen van je.
Het komt op mij over alsof je wil dat alles wat je aanpakt in 1 keer moet lukken en dat je daarin moet uitblinken.
If Matrix was here, he'd laugh too
  dinsdag 12 april 2011 @ 00:27:10 #18
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_95374568
Maar goed, we kunnen tenminste wel concluderen dat we dit probleem niet alleen hebben en dat er meer mensen zoals ons zijn :) Dus om te zeggen dat het jou altijd overkomt is niet waar, het overkomt net zo goed andere mensen. Al merk je het daar niet van.
  dinsdag 12 april 2011 @ 07:41:35 #19
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95377773
Lichte depressie zou best kunnen. Maar als je echt "depressief" bent zal je school en werk er wss ook ernstig onder lijden.

Zou er zeker effe mee langs de huisarts gaan.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:32:34 #20
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95378256
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:15 schreef Feestkabouter het volgende:
het leven is ook zwaar, het is geen feestje.
het is geen cadeau als je iemand het leven schenkt, het is iets wat je iemand aandoet.
En dat noemt zich "feestkabouter" _O_

Het leven is wat je er zelf van maakt. Er zijn mensen die de meest vreselijke dingen moeten doorstaan (ziekte, verlies van dierbaren, etc) en die zijn gelukkiger dan veel mensen in dit topic. Dat zet je toch aan het denken.

Anyways, volgens mij moet TS weer aan de vriendin haha. Enige gevaar wat ik zie, is dat zijn geluk daar teveel van zal gaan afhangen.

PS:
Je kunt een psycholoog altijd proberen. Baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Ik ben een tijdje bij zo iemand geweest en hoewel ze mij niet echt kon helpen met het probleem waarvoor ik eigenlijk kwam, heb ik er toch iets aan gehad qua stress. Ik heb er wel van geleerd dat ik meer tijd voor mezelf moest nemen en ben minder gaan werken. Wat dat betreft heb ik er wel iets aan gehad.

[ Bericht 6% gewijzigd door LostInSpace op 12-04-2011 08:39:26 ]
There is a long line down from heaven.
pi_95378745
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:53 schreef Cool_Runner het volgende:
Ben je misschien te perfectionistisch?

Ik lees onder andere dat je mensen niet teleur wilt stellen in hun verwachtingen van je.
Het komt op mij over alsof je wil dat alles wat je aanpakt in 1 keer moet lukken en dat je daarin moet uitblinken.
Zou kunnen...
Ik denk wel eens dat ik te veel verwachtingen heb van andere mensen, te hoge verwachtingen van omgangsnormen van mensen zeg maar..
Net zoals bij meiden bijvoorbeeld, eentje waar ik nu al een tijd mee sms...
Zij begint meestal te sturen door te vragen, ''Hey, hoe is het etc etc'', maar als dit dan een paar berichtjes over en weer gaat, dan zeg ik op een gegeven moment iets, waarop zij antwoordt met bijvoorbeeld ''Jazeker!''..

Dan denk ik meteen : Oh dat is een antwoord zonder wedervraag, ze is er vast klaar mee, ik zal haar niets meer terugsturen want ik wil haar niet lastigvallen, en wil mezelf ook niet voor lul zetten door obsessief over te komen...

Maar ik denk ook wel eens dat mijn hele onzekerheid te maken heeft met de vrienden waarmee ik omga, en waar ik voor een deel mee in een studentenhuis woon...
Het valt me altijd op als ik op mn kamer ben, dat ik onzekerder ben, dan wanneer ik gewoon lekker thuis zit...
Ben altijd al wel een beetje ''anders'' geweest dan hen, zij echt vanaf hun 15e volop uitgaan etc, terwijl ik daar nooit echt van was...
Hoewel ik niet echt impopulair ben ofzo zijn zij door dat vele uitgaan van de afgelopen jaren toch wel wat bekender in de omgeving, dat steekt me af en toe toch wel...

En helemaal nu ze allemaal een vriendin hebben, of op zijn minst elke week een andere meid in bed hebben gekregen en ik niet, dan heb ik toch wel eens zoiets van ben ik nou zo' n loser?

Verder is er ook altijd iets ''vreemds'' aan mij wat betreft het contact met mensen... Om maar een voorbeeld te geven : Mijn ex - schoonfamilie ''had'' gewoon helemaal niets met mij. Aan het begin werd ik daar ontvangen als een prins, maar nu de relatie ten einde is merk ik op facebook etc, dat neven, nichten en tantes van mijn ex nog regelmatig berichtjes sturen aan haar vriend voor mij van '' hey hoe is het, lang niet gezien '', maar naar mij : Nix..
Ik vraag me dan echt af waarom dat is... Ben ik nou zo oninteressant? Hebben ze een hekel aan me? Wat mis ik dat anderen wel hebben is eigenlijk de draad door het hele verhaal...

[ Bericht 13% gewijzigd door JiggyJ op 12-04-2011 09:05:35 ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:15:10 #22
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95379042
Je moet niet iets willen zijn dat je niet bent.

Cliche, maar het is wel zo. Blijf jezelf.
There is a long line down from heaven.
pi_95380462
Ik had vroeger ook wel dat ik in het begin erg op de voorgrond kon treden en het daarna niet meer waar kon maken. Waarschijnlijk omdat ik eigenlijk helemaal niet op de voorgrond wil treden maar dit als een soort moeten zag.
Nu probeer ik wat meer ontspannen te zijn, laat dingen op je afkomen zonder verwachtingen en zie maar wat er gebeurd.
pi_95380944
@ Lost : Dat is eigenlijk precies wat ook in mijn hoofd omging toen ik die laatste post nog eens doorlas...

Ik zit op kamers met een aantal van mijn beste vrienden die ik al mijn hele leven ken... Ik weet nog wel hoe graag ik altijd een kamer in Amsterdam wou, vooral toen het uitging met mijn ex..

Mijn beste vrienden zaten in Amsterdam, ik woonde nog in ons oude dorp, en ik voelde me best eenzaam.. Zo blij als ik was toen die maat belde dat er een huisgenoot wegging, en ik een kamer kon krijgen ben ik zelden van mijn leven geweest..
Nu een half jaar later twijfel ik erg of ik hier wel op mijn plaats zit..

Ben ik niet veel meer een braaf studentje dat gewoon lekker bij zijn ouders woont tot afgestudeerd, kom ik hier niet de verkeerde mensen tegen ? Al die corporale jongens ( en vooral meiden ) die ik hier tegenkom zijn gewoon niet echt mijn soort mensen...
Anderzijds is het gras bij mij altijd groener aan de overkant. Ik besef pas wat ik had, als ik het niet meer heb ( ex ), of ik denk dat als ik iets eenmaal heb, mijn leven perfect zal zijn..

Maar ten tijde van het bezit, ben ik er allesbehalve blij mee... Dus de vraag is een beetje, in hoeverre ben ik nu rationeel bezig, en in hoeverre zit ik mezelf gewoon te mindfucken?

Ook word ik straks 22 dus terug naar huis gaan zou niet echt logisch zijn, al helemaal omdat ik pas op mijn 25e afgestudeerd ben zoals het er nu uitziet...

@ Ghost : Dat moet ik misschien ook maar eens meer gaan doen. Misschien leg ik wel te veel druk op mezelf wanneer ik me moet inpassen in een nieuwe groep..

Toch vraag ik me af waaom mijn situatie altijd zo ''anders'' is dan de rest..
Weet nog dat ik 3 jaar geleden ging backpacken in australie & thailand, vanaf schiphol vertrokken we met een groep toen nog onbekende mensen..

Viel me op dat ik aan het begin snel een beetje als het middelpunt van de groep werd gezien, meteen een aantal mensen die begonnen te lobbyen om samen te reizen oid, en uiteinderlijk ben ik ook altijd wel iemand die binnen de groep valt, ben nooit een buitenbeentje oid..

Maar in de maanden die daarop volgde, toen we met een groepje van 6 reisden, ging de discussie over hoe we gingen rijden / wat we gingen eten eigenlijk altijd tussen 4 mensen van die groep, ik stond er altijd een beetje bij...
Heb toen een keer een beslissing geforceerd door tegen ieders mening in te gaan beuken, en kreeg toen wel mn zin, maar dat lijkt me ook niet de juiste manier..
Ik weet gewoon niet hoe ik me in dat soort situaties moet gedragen, moet je zorgen dat je altijd zelf over dat soort onderwerpen begint, initiatief neemt?
Moet je zodra je hoort dat er iets beslist gaat worden meteen de grootste bek opentrekken? Dat lijkt me ook zo vermoeiend..
pi_95380949
Jezus wat ben ik lang van stof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')