Dat een aantal van die katteneigenaren die hun katten buiten laten lopen elke keer van alles gaan fantaseren over mensen die daar iets van zeggen, is me ook al opgevallen ja...quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:48 schreef SoraAoi het volgende:
Waar zeg ik dat eigenlijk of verzin je nu maar iets omdat je denkt dat dat cool staat? Doe dat aub niet want het is heel erg vervelend om eerlijk te zijn.
Ik heb nog nooit reigers in mijn tuin gezien maar wel altijd katten die mijn vissen opvreten om eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En die reiger dan die eventueel kan langskomen? Of kan dat niet en moet dat wel een kat zijn geweest?
En dan nog: Al zou een reiger jouw vissen lastigvallen, dat is dan maar een vrijbrief dat katten dat dan ook maar mogen doen en de eigenaren daar dus niet op hoeven te letten?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:52 schreef SoraAoi het volgende:
Ik heb nog nooit reigers in mijn tuin gezien maar wel altijd katten die mijn vissen opvreten om eerlijk te zijn
Ah, ik ben ook ZO asociaal inderdaad. Mooi woord is dat he, asociaal. Nou, zolang er niemand hier aanbelt en klaagt over mijn katten laat ik ze lekker buiten lopen. Iemand die er echt last van heeft komt heus wel klagen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:52 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dat een aantal van die katteneigenaren die hun katten buiten laten lopen elke keer van alles gaan fantaseren over mensen die daar iets van zeggen, is me ook al opgevallen ja...Alles om maar hun eigen asociale gedrag goed te praten en er niet inhoudelijk op in hoeven te gaan. Het lijkt wel een religie.
Nee, maar dan zijn alle katten binnen, en dan worden de vissen nog opgevreten. Tja. En dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:54 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
En dan nog: Al zou een reiger jouw vissen lastigvallen, dat is dan maar een vrijbrief dat katten dat dan ook maar mogen doen?
Dan moet TS van mij alle reigers binnenhouden. Ze schijten namelijk op mijn ramen en stelen de vissen uit de vijver!quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:55 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, maar dan zijn alle katten binnen, en dan worden de vissen nog opgevreten. Tja. En dan?
Je snapt het echt niet hè! Niet inhoudelijk reageren en gewoon elke keer één puntje eruit pikken. Alsof het probleem van kattenoverlast alleen maar over de vissen van SoraAoi gaat...quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:55 schreef DeLuna het volgende:
Nee, maar dan zijn alle katten binnen, en dan worden de vissen nog opgevreten. Tja. En dan?
Ik zou een net over mijn vijver heen spannen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef SoraAoi het volgende:
Ik ben weg hier, vind het goed
Als er een kat in mijn tuin is die schade veroorzaakt zal ik deze eerst proberen weg te jagen. Blijft deze terug komen dan ga ik met de eigenaar van die kat praten over wat voor een schade dit dier wel niet aanricht aan mijn eigendommen.
Is deze eigenaar sociaal, bereid om mee te denken (eventueel schade te vergoeden) en wilt deze meehelpen met het zoeken naar oplossingen dan heb ik geen probleem. Mooi toch? Zo zou iedereen moeten zijn
Steekt deze echter de kop in het zand en vind hij het maar allemaal best dan zal ik hem gedurende een langere periode blijven waarschuwen, eventueel bewijs door de bus gooien. Geen reactie? Nou dan is die kat op een grijze zondag 100 km verder op zodat we beide van het probleem af zijn. Ik zal de kat niks aandoen en kies voor een diervriendelijke oplossing waar we allen profijt van hebben.
Zo duidelijk?
Nee, ik snap er inderdaad niks van.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:58 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè! Niet inhoudelijk reageren en gewoon elke keer één puntje eruit pikken. Alsof het probleem van kattenoverlast alleen maar over de vissen van SoraAoi gaat...
Je mag toch zeker wel onderscheid maken tussen een huisdier en een dier dat hier gewoon in het wild voorkomt zeg.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En die reiger dan die eventueel kan langskomen? Of kan dat niet en moet dat wel een kat zijn geweest?
Dit dusquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:00 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Je mag toch zeker wel onderscheid maken tussen een huisdier en een dier dat hier gewoon in het wild voorkomt zeg.![]()
Ik vind het ook irritant wanneer duiven in de tuin schijten, maar dat is een kwestie van pech.
Dat een kat dit van nature ook doet is allemaal leuk een aardig, maar die geef ik toch echt een rotschop de tuin uit als ie een poging waagt omdat het een huis(!)dier is.
En het is dan wel een huisdier dat graag naar buiten gaat, van nature ook naar buiten zal en moet en dat vind ik verder geen punt, maar die lieve kattenhouders moeten ook niet zeuren wanneer ze eens iemand treffen die hun pluizenbol minder leuk vinden wanneer ze aan hun eigendommen zitten.
Dan doe jij dat en los ik het zo opquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:59 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zou een net over mijn vijver heen spannen.
Maar jij snapt toch wel dat een kat doodmaken om die reden natuurlijk nergens op slaat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:00 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Je mag toch zeker wel onderscheid maken tussen een huisdier en een dier dat hier gewoon in het wild voorkomt zeg.![]()
Ik vind het ook irritant wanneer duiven in de tuin schijten, maar dat is een kwestie van pech.
Dat een kat dit van nature ook doet is allemaal leuk een aardig, maar die geef ik toch echt een rotschop de tuin uit als ie een poging waagt omdat het een huis(!)dier is.
En het is dan wel een huisdier dat graag naar buiten gaat, van nature ook naar buiten zal en moet en dat vind ik verder geen punt, maar die lieve kattenhouders moeten ook niet zeuren wanneer ze eens iemand treffen die hun pluizenbol minder leuk vinden wanneer ze aan hun eigendommen zitten.
Waar zegt hij dan dat hij dat niet snapt. Stop nou toch eens met die belachelijke aannames van jequote:Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar jij snapt toch wel dat een kat doodmaken om die reden natuurlijk nergens op slaat.
Doe eens aan zelfreflectie raar wijfquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:39 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nou loop je weer van alles over mij te verzinnen...
[..]
Maar dat doe ik dan ook niet, dus ik heb geen idee waarom je hier telkens mee komt.
[..]
Ach ja, jij begon er allerlei irrelevants bij te fantaseren over fietsen die niet op slot staan en gestolen worden en dat ik dan boos zou worden. Dat zijn echt wanen van jouw kant hoor.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:00 schreef Lastpost het volgende:
En het is dan wel een huisdier dat graag naar buiten gaat, van nature ook naar buiten zal en moet en dat vind ik verder geen punt,
Inderdaad! En men gaat echt niet altijd klagen bij de katteneigenaar. Bovendien weet je vaak niet eens wie de eigenaar is. Dus tja, wil je niet dat jouw (verre) buren je kat vervelend vinden, dan moet je ze er niet mee opzadelen.quote:maar die lieve kattenhouders moeten ook niet zeuren wanneer ze eens iemand treffen die hun pluizenbol minder leuk vinden wanneer ze aan hun eigendommen zitten.
Nu kan ik natuurlijk overgevoelig gaan reageren op het feit dat jij mij beledigt en uitscheldt voor 'raar wijf', net zoals een aantal hier dat deden naar aanleiding van het woordje 'dom', maar ach...quote:
Was het maar zo'n feest. En verder is het ook maar subjectief, ik vind een mensenleven helemaal niet meer waard. Dat kun je ook niet verder ondebouwen dan proberen op onderbuik gevoelens in te spelen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:44 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een kat kost doorgaans niks of bijna niks. Een mensenleven is oneindig veel meer waard.
Ik vraag het alleen maar. Ik wil het even zeker weten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:03 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Waar zegt hij dan dat hij dat niet snapt. Stop nou toch eens met die belachelijke aannames van jeHet is bloedirritant namelijk.
Dat gaat mij ook te ver inderdaad, evengoed bij een reiger of welk dier dan ook trouwens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar jij snapt toch wel dat een kat doodmaken om die reden natuurlijk nergens op slaat.
Want koi's zijn oerhollandse vissen? Als je het niet snapt ga je toch weg?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Natuurlijk voer? Er is weinig natuurlijk aan een huiskat die vanaf de andere kant van de wereld is geïmporteerd. Ik stem voor een vergelijkbare campagne als tegen muskusratten.
Ik vraag me trouwens af wat voor katten dat zijn, die ook tuinmeubilair gaan mollen. Ik weet van mijn katten dat ze er eigenlijk alleen op gaan zitten om lekker in de zon te gaan kroelen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat gaat mij ook te ver inderdaad, evengoed bij een reiger of welk dier dan ook trouwens.![]()
Maar ik kan me zomaar (als visliefhebber) voorstellen dat wanneer je herhaaldelijk hebt gezien dat een bepaalde kat uit de buurt je dure visjes opeet en daarnaast voor het gemak ook het tuinmeubilair 'sloopt' en je het baasje in kwestie meerdere keren hebt aangesproken zonder resultaat, dat je op een bepaald moment die kat naar je toe lokt en hem [... vul zelf maar in ...] omdat je er strontziek van wordt.
Ik ben zelf ook gek op katten, die van mij lopen ook lekker buiten en ik neem daarbij bepaalde risico's als eigenaar van die beesten.
Uiteenlopend van een kat die ineens naar de dierenarts moet omdat ie mank loopt tot aan een fijne rekening omdat ie er ergens een teringzooi van heeft gemaakt.
Nee het waren katten, met diamantklauwen, die alle tafels gingen bekrassenquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Iemand die een kat evenveel waard acht als een mens die beweert dat anderen het niet snappen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Want koi's zijn oerhollandse vissen? Als je het niet snapt ga je toch weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |