Mensen die fietsen stelen (of die nou op slot staan of niet), zijn toch ook gewoon asociaal bezig? Maar dat jij dan meteen er van alles bij fantaseert als ik zeg dat een overlastveroorzaker zelf verantwoording moet nemen en ik daarom dus mijn fiets maar niet op slot zet, zijn jouw wanen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:16 schreef fs180 het volgende:
"want de veroozaker moet verantwoording nemen1!111"
1275 euro schade? Dat is geen kat meer dat is een leeuw.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:05 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als ze steentjes jatten dan zeg je er wat van, doen ze het nog eens dan zeg je het tegen de ouders. Daarna is er al een 90% kans dat ze het niet meer zullen doen. Katten aan de andere kant...![]()
Ik heb geen problemen met katten of met eigenaren van katten want er zijn ook gewoon sociale eigenaren van katten die het wel interesseert wat hun beest aanricht aan andermans eigendommen en waar wel mee te praten valt, laat dat duidelijk zijn. De mensen die van niks willen weten en die dit wekenlang volhouden en wekenlang hun hoofd in het zand steken, tsja dan zet ik het beestje gewoon uit; diefstal of niet. Ik heb geen zin om dat beest te verwonden en dit is de meest diervriendelijke oplossing. Buiten is buiten en misschien hebben ze in dat dorp er minder last vanIk ben er in ieder geval op een diervriendelijke manier van af en hoef me niet meer zo een zorgen te maken over dure schade in mijn tuin
Dat heeft me best wat slapeloze nachten gekost hoor; een ochtend zat ik aan de 1275 euro schade
Neen. Beredenaties zijn dat. Jij stelt dat wanneer er een onwenselijk iets gebeurd, terwijl dit deels aan jouzelf is te verwijten jijzelf geen blaam treft: je neemt een toegankelijke vijver met vissen die langzaam zijn en graag naar het oppervlakte komen, maar doet er niets aan om ze te beschermen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:19 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Mensen die fietsen stelen (of die nou op slot staan of niet), zijn toch ook gewoon asociaal bezig? Maar dat jij dan meteen er van alles bij fantaseert als ik zeg dat een overlastveroorzaker zelf verantwoording moet nemen en ik daarom dus mijn fiets maar niet op slot zet, zijn jouw wanen.
Dure vissen (sommige kosten 475 euro, ik ben een vissenliefhebber), Diepe krassen in een glazen tafel, bankje volgekrast en meer van zulks.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:29 schreef DeLuna het volgende:
[..]
1275 euro schade? Dat is geen kat meer dat is een leeuw.Wat heb jij in de tuin staan dat jij 1275 euro aan schade kan krijgen?
Ja daar ging je geloofwaardigheidquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:31 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dure vissen (sommige kosten 475 euro, ik ben een vissenliefhebber), Diepe krassen in een glazen tafel, bankje volgekrast en meer van zulks.
Dat vind ik net zo'n groot eigen risico als dat van een kat buiten op straat laten lopen en dan plat gereden wordt. Voor hetzelfde geld komt er een reiger langs en die pikt jouw vissen uit de vijver. Waarom span je geen netje over je vijver dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:31 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dure vissen (sommige kosten 475 euro, ik ben een vissenliefhebber), Diepe krassen in een glazen tafel, bankje volgekrast en meer van zulks.
Jij woont zeker in de buurt van de Veluwe?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:31 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Jij woont zeker in de buurt van de Veluwe?
Nou loop je weer van alles over mij te verzinnen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:30 schreef fs180 het volgende:
Neen. Beredenaties zijn dat. Jij stelt dat wanneer er een onwenselijk iets gebeurd, terwijl dit deels aan jouzelf is te verwijten jijzelf geen blaam treft: je neemt een toegankelijke vijver met vissen die langzaam zijn en graag naar het oppervlakte komen, maar doet er niets aan om ze te beschermen.
Maar dat doe ik dan ook niet, dus ik heb geen idee waarom je hier telkens mee komt.quote:Dat is hetzelfde als met je ogen dicht de weg oversteken in goed geluk dat je voorrang krijgt, of je fiets niet op slot zeten en hopen dat hij er nog staat.
Ach ja, jij begon er allerlei irrelevants bij te fantaseren over fietsen die niet op slot staan en gestolen worden en dat ik dan boos zou worden. Dat zijn echt wanen van jouw kant hoor.quote:Als jij iets niet snapt maakt dat nog niet mijn waanidee..
Dus dat is normaal? We schieten de katten maar dood omdat we er last van hebben? Doen we dat ook met mensen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:37 schreef Geelman het volgende:
In Enkhuizen wisten ze er wel raad mee!
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)huizen+doodgeschoten
Maar goed het blijkt maar weer eens dat katteneigenaren voor niets en niemand respect hebben, alleen voor hun katten wel. Zijn het een soort afgoden ofzo?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dus dat is normaal? We schieten de katten maar dood omdat we er last van hebben? Doen we dat ook met mensen?
Mensen kunnen echt nergens meer tegen tegenwoordig.
Mwah, een Kikururyu-Hosokai kun je kopen voor 300 Euro, dus dat kan makkelijk.quote:
Dus we schieten ze dood?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]Trek toch niet telkens vna die superdomme vergelijkingen. Sowieso gaat het in veel gevallen niet om een akkefietje maar om herhaaldelijk schade aanrichten in iemand zijn tuin. Als het paar x gebeurd maak ik me minder druk (behalve als de schade echt hoog is en ik minimaal de helft van de eigenaar van die kat wil zien) maar het gaat dus om ruime tijd lang treiteren met katten die hun poten niet thuis kunnen houden.
Een kat kost doorgaans niks of bijna niks. Een mensenleven is oneindig veel meer waard.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dus dat is normaal? We schieten de katten maar dood omdat we er last van hebben? Doen we dat ook met mensen?
Mensen kunnen echt nergens meer tegen tegenwoordig.
En toch zijn er veel katteneigenaren die dit NIET ervaren bij zijn/haar buren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:42 schreef Geelman het volgende:
Toch blijkt deze klacht meerdere mensen bezig te houden...
Relatief. Er zijn ook mensen die zich hechten aan hun huisdier, dat bestaat ook nog.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:44 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een kat kost doorgaans niks of bijna niks. Een mensenleven is oneindig veel meer waard.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Op Geelman ga ik niet meer reageren, dat is gewoon een hele nare meneer met een vleugje autisme.
Misschien verklaard dit iets!quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En toch zijn er veel katteneigenaren die dit NIET ervaren bij zijn/haar buren.
Dat snap ik. Maar het is en blijft een beest, dat moet niet uit het oog verloren worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Relatief. Er zijn ook mensen die zich hechten aan hun huisdier, dat bestaat ook nog.
En als dat dan vissen zijn dan vinden mensen (meestal eigenaren van katten) dit zielig en triestquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Relatief. Er zijn ook mensen die zich hechten aan hun huisdier, dat bestaat ook nog.
Natuurlijk voer? Er is weinig natuurlijk aan een huiskat die vanaf de andere kant van de wereld is geïmporteerd. Ik stem voor een vergelijkbare campagne als tegen muskusratten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:49 schreef fs180 het volgende:
Wat een labieltjestopic zeg![]()
"ik gooi een vijver vol natuurlijk voer voor katten en zorg dat ze er makkelijk bij kunnen, wanneer iets (waarschijnlijk een vogel, katten zijn nogal slecht in vissen) mist ga ik alle katten vermoorden"
Waar zeg ik dat eigenlijk of verzin je nu maar iets omdat je denkt dat dat cool staat? Doe dat aub niet want het is heel erg vervelend om eerlijk te zijn.quote:
En die reiger dan die eventueel kan langskomen? Of kan dat niet en moet dat wel een kat zijn geweest?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:48 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
En als dat dan vissen zijn dan vinden mensen (meestal eigenaren van katten) dit zielig en triestDat kan ook namelijk (ben er zelf een voorbeeld van)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |