2x12,5mm gips=60 minuten, maar waarom? Een woning in brandcompartimenten indelen is niet echt gebruikelijk.quote:- Brandveiligheid: dubbele (speciale) gipsplaten?
mag, maar waarom?quote:- Brandwerende deur?
alleen als de ruimte een verblijfsruimte is, met de toegang meer dan 15 meter vanaf je toegang van de woning.quote:- Rookmelder neem ik aan verplicht
heb je niet echt goed gezocht.quote:Aantal dingen die ik niet helemaal terug kan vinden.
Ik had begrepen (ergens gelezen) aangezien de CV en WTW installatie hier hangt dat er een brandwerende deur moest komen. Aangezien vlammen hier konden uitslaan.quote:Op maandag 11 april 2011 13:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
2x12,5mm gips=60 minuten, maar waarom? Een woning in brandcompartimenten indelen is niet echt gebruikelijk.
[..]
mag, maar waarom?
[..]
alleen als de ruimte een verblijfsruimte is, met de toegang meer dan 15 meter vanaf je toegang van de woning.
[..]
heb je niet echt goed gezocht.
Op de site van bijvoorbeeld Gyproc zijn de gegevens van gipsplaten wel te vinden. En de rest is standaard Bouwbesluit.
60 minuten brandwerende wand en een brandwerende, zelfsluitende deur is natuurlijk prima.quote:Op maandag 11 april 2011 13:11 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Ik had begrepen (ergens gelezen) aangezien de CV en WTW installatie hier hangt dat er een brandwerende deur moest komen. Aangezien vlammen hier konden uitslaan.
Ik wil gewoon volgens de richtlijnen werken. Maar dus dit is allemaal overbodig?
Klopt mijn fout, maar daar had ik dus gelijk in?quote:Op maandag 11 april 2011 13:40 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
60 minuten brandwerende wand en een brandwerende, zelfsluitende deur is natuurlijk prima.
Rookmelder is dus natuurlijk afhankelijk van de vluchtafstand.
Zowiezo een rookmelder in het CV-WTWgedeelte hangen. Dat van de CV en WTW had je er trouwens niet bij vermeld!
Gelijk heb je niet volgens mij, ik ken die regel niet tenminste. Gevoelsmatig zou ik het gewoon doen, in de CV-ruimte een rook/CO-melder hangen. Better safe than sorry!quote:Op maandag 11 april 2011 13:42 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Klopt mijn fout, maar daar had ik dus gelijk in?
Iemand zei tegen mij dat die brandwerende deur niet nodig was, betreft zich wel om een opdekdeur?
sorry, maar dat kan ik uit die tekst niet opmaken hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je een slaapkamer op die verdieping hebt (wat zo te lezen het geval is) dan is een rookmelder zo ie zo verplicht.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |