Leuk, ben benieuwd hoe het gaat!quote:Op maandag 18 april 2011 21:04 schreef Jojoortje het volgende:
OMG!!
Ik heb voor het eerst 'echt' kikkerdril in mijn vijver, what the fuck!
Ik heb die kleine kikkertjes vorig jaar mei losgelaten in mijn vijver en nu zit er van de één op andere dag gewoon een klomp kikkerdril er in!
Ze hebben het wel op een slimme plek gelegd, een klein beetje ondiep, want ik heb ook 6 vissen er in zwemmen.
Ik had er nog wel over gedacht om het kikkerdril te verplaatsen naar mijn grote bak van 80 liter die naast de vijver staat, maar ik ga maar niet fucken met de natuur. Foto's volgen nog
Meestal leggen bruine kikkers hun dril vlakbij het wateroppervlak, groene kikkers leggen het dieper. Ik laat het ook altijd gaan. Dacht vorig jaar dat alle kikkervisjes opgegeten waren, maar een paar weken later, na een enorme plensbui sprongen er allemaal minikikkertjes door de tuin. Mijn dril is ook weg, dus uitgekomen. Ben benieuwd wat er zal overleven.quote:Op maandag 18 april 2011 21:04 schreef Jojoortje het volgende:
OMG!!
Ik heb voor het eerst 'echt' kikkerdril in mijn vijver, what the fuck!
Ik heb die kleine kikkertjes vorig jaar mei losgelaten in mijn vijver en nu zit er van de één op andere dag gewoon een klomp kikkerdril er in!
Ze hebben het wel op een slimme plek gelegd, een klein beetje ondiep, want ik heb ook 6 vissen er in zwemmen.
Ik had er nog wel over gedacht om het kikkerdril te verplaatsen naar mijn grote bak van 80 liter die naast de vijver staat, maar ik ga maar niet fucken met de natuur. Foto's volgen nog
Daarom is het ook zo belangrijk dat er op basisscholen dit soort projectjes worden gedaan (door mensen met voldoende kennis en ervaring), al was het alleen al om een beetje kennis hierover door te geven aan de kinderen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:26 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Sommige kinderen bij mij uit de groep wisten geen eens wat kikkerdril was![]()
Doe je ze in de karpervijver? Dan zul je volgend jaar bijzonder weinig ervan terugzien. Karpers eten ook kleine kikkertjes.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef Adolecens het volgende:
Updates!!
Ze groeien echt als kool nu, elke dag komen er wel weer een stuk of 10-20 bij die we vervolgens weer vrij laten in de vijver..![]()
Benieuwd naar hoeveel er volgend jaar rondlopen hier in de tuin, volgens mij gaan we gillend gek worden dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de 100 blijven er max 5 in levenquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:00 schreef Adolecens het volgende:
Voel er weinig voor om volgend jaar honderden kikkers in de tuin te hebben.. Dus ze gaan gewoon terug de vijver in waar hun ouders ze hebben uitgepoept ja.
That's life!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |