abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95840851
quote:
19s.gif Op maandag 18 april 2011 21:04 schreef Jojoortje het volgende:
OMG!!

Ik heb voor het eerst 'echt' kikkerdril in mijn vijver, what the fuck! :D
Ik heb die kleine kikkertjes vorig jaar mei losgelaten in mijn vijver en nu zit er van de één op andere dag gewoon een klomp kikkerdril er in!

Ze hebben het wel op een slimme plek gelegd, een klein beetje ondiep, want ik heb ook 6 vissen er in zwemmen.

Ik had er nog wel over gedacht om het kikkerdril te verplaatsen naar mijn grote bak van 80 liter die naast de vijver staat, maar ik ga maar niet fucken met de natuur. Foto's volgen nog :D
Leuk, ben benieuwd hoe het gaat! :D

Hier zit de hele bak bomvol met kikkervisjes inmiddels! Heb de pomp er nu grotendeels uitgehaald die er schoon vijverwater doorheen pompt. Gaat er nu 's ochtends een uurtje in en 's avonds een uurtje om het water te verversen en voldoende zuurstof in het water te houden, zodat de kikkervisjes meer ruimte en rust in het water krijgen om zich goed te ontwikkelen :)

Zal later eens kijken naar een nieuw filmpje :P
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:39:04 #27
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95883193
Wat veel! Leuk om te zien.

Misschien is het een idee om er een bosje waterpest in te hangen voor de zuurstof en beschutting.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 24 april 2011 @ 01:37:50 #28
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95907300
quote:
19s.gif Op maandag 18 april 2011 21:04 schreef Jojoortje het volgende:
OMG!!

Ik heb voor het eerst 'echt' kikkerdril in mijn vijver, what the fuck! :D
Ik heb die kleine kikkertjes vorig jaar mei losgelaten in mijn vijver en nu zit er van de één op andere dag gewoon een klomp kikkerdril er in!

Ze hebben het wel op een slimme plek gelegd, een klein beetje ondiep, want ik heb ook 6 vissen er in zwemmen.

Ik had er nog wel over gedacht om het kikkerdril te verplaatsen naar mijn grote bak van 80 liter die naast de vijver staat, maar ik ga maar niet fucken met de natuur. Foto's volgen nog :D
Meestal leggen bruine kikkers hun dril vlakbij het wateroppervlak, groene kikkers leggen het dieper. Ik laat het ook altijd gaan. Dacht vorig jaar dat alle kikkervisjes opgegeten waren, maar een paar weken later, na een enorme plensbui sprongen er allemaal minikikkertjes door de tuin. Mijn dril is ook weg, dus uitgekomen. Ben benieuwd wat er zal overleven.

Mooi is het als je kunt zien hoe de ontwikkeling in het dril is he. Je ziet het idd veranderen van stipjes tot komma's. Je kunt ze dan op een gegeven moment ook echt zien bewegen in het eitje O+
  zondag 24 april 2011 @ 01:45:56 #29
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95907448
quote:
19s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:26 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Sommige kinderen bij mij uit de groep wisten geen eens wat kikkerdril was :'( :')
Daarom is het ook zo belangrijk dat er op basisscholen dit soort projectjes worden gedaan (door mensen met voldoende kennis en ervaring), al was het alleen al om een beetje kennis hierover door te geven aan de kinderen.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:51:59 #30
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_96426945
Weer even een update :)

We hebben er inmiddels al een heel stel weggegeven en ook een aantal in de vijver los gelaten, maar nog steeds zit de bak bom- en bomvol :P

Ook een nieuwe waterinlaat gemaakt, waar ik de aanvoer van vers water beter mee kan regelen.

En hun vijanden :+

En nog een filmpje!

[ Bericht 7% gewijzigd door Adolecens op 06-05-2011 12:13:47 ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:05:48 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96466614
Kikkervisjes zijn tof!

Dit is best wel jeugdsentiment trouwens. Vroeger had ik als kind (ca 9-10 jr) een aquariumbakje met kikkerdril op m'n slaapkamer staan. Daar dreef dan een stukje boomschors in om te voorkomen dat de kikkertjes verdronken als de kieuwen verdwenen en de bovenkant van de bak deed ik een stuk vitrage overheen om te voorkomen dat de kikkertjes eruit zouden springen (de eerste keer was ik dat vergeten en zaten er overal kikkertjes op m'n bureau. Ik vond dat wel lachen maar m'n moeder vond het iets minder...).

Als eten gaf ik ze watervlooien. Die ving ik met een schepnetje gemaakt van een oude panty, wat natuurlijk een heel fijn filter is. Dat werkte perfect! Je schept daarmee zonder problemen een hele kluit watervlooien uit de sloot. Overigens liet ik de kikkertjes altijd meteen vrij op de dag dat het volgroeide (maar piepkleine) kikkertjes waren geworden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96521181
Afgelopen 2 weken in duingebied geweest. Meertjes daar zaten ook al vol met kikkervisjes en heb er vol verwondering naar zitten kijken :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:20:01 #33
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_97859112
Updates!!

Ze groeien echt als kool nu, elke dag komen er wel weer een stuk of 10-20 bij die we vervolgens weer vrij laten in de vijver.. :D

Benieuwd naar hoeveel er volgend jaar rondlopen hier in de tuin, volgens mij gaan we gillend gek worden dan :')

pi_97860614
:o Daaaaamnnn, dat zijn veel minikikkertjes O+ O+ O+ O+ O+ O+
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:31:35 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97864068
Leuk man! O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:31:17 #36
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_98185886
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef Adolecens het volgende:
Updates!!

Ze groeien echt als kool nu, elke dag komen er wel weer een stuk of 10-20 bij die we vervolgens weer vrij laten in de vijver.. :D

Benieuwd naar hoeveel er volgend jaar rondlopen hier in de tuin, volgens mij gaan we gillend gek worden dan :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Doe je ze in de karpervijver? Dan zul je volgend jaar bijzonder weinig ervan terugzien. Karpers eten ook kleine kikkertjes.
pi_98247407
Voel er weinig voor om volgend jaar honderden kikkers in de tuin te hebben.. Dus ze gaan gewoon terug de vijver in waar hun ouders ze hebben uitgepoept ja.

That's life!
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:19:42 #38
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98256229
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:00 schreef Adolecens het volgende:
Voel er weinig voor om volgend jaar honderden kikkers in de tuin te hebben.. Dus ze gaan gewoon terug de vijver in waar hun ouders ze hebben uitgepoept ja.

That's life!
Van de 100 blijven er max 5 in leven

That's life! :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')