Ik sta zelden op de weegschaal maar aangezien ik merkte dat al mijn broeken nogal krap werden ineens, ontkwam ik er niet meer aan. Dus, er moet 10 kilo af want er stond ineens een schrikbarende 70 op de teller.
Reden dat ik ben aangekomen:
-auto gekocht 6 maanden geleden, daarvoor deed ik alles te voet en met OV en als ik loop, dan loop ik behoorlijk snel. Bleef ik goed slank bij, blijkbaar.
-winter: veel binnen gezeten. En eerlijk is eerlijk: ik heb me vol gevreten de laatste tijd.
-aanleg. Ik woog ooit dik 90 kilo (veel vreten, niet bewegen), die zijn er allemaal af gegaan door te wandelen (auto destijds verkocht).
Tot 70 kilo zie ik er nog gezond en leuk uit, 75 is écht teveel van het goeie voor mij. Maar het mooist vind ik zelf tussen 60 en 65 kilo, onder 60 kilo vind ik mezelf maar eng mager. Ik ben 1.72 lang. Dat ik ooit 90 kilo woog is niet veel meer van te zien, echter heb ik wel een beetje cellulitis (maar stoor ik me niet zo heel erg aan) en alles zwabbert zo'n beetje. Leuk als je voor de lol met je zatte kop aan bubblin' wil doen maar ik hou me daar niet zo vaak mee bezig dat dit mijn schoonheidsideaal is. Verder heb ik een bijzonder lange asscrack

, daar stoor ik me wel mateloos aan. Het zal nooit helemaal verdwijnen want het stukje tussen mijn venusheuvel (wat een dom woord) en mijn navel is zeker 5 cm langer dan bij normaal gebouwde mensen, en dat resulteert in een bizar hoge navel

en een lange asscrack. Ik denk dat er aan die asscrack wel iets te doen valt door de boel steviger te maken.
Nu is er bij mij wel een lifestyle verandering nodig. Qua serieuze sportieve inspanning ben ik dus al jaaaaren niet meer actief. Hoe minder ik beweeg, hoe meer ik eet. De Grote Dertig nadert ook en aangezien mijn stofwisseling dan ook trager gaat werken is het tijd om in actie te komen. Oh ja, ik rook en daar wil ik ook mee stoppen.
Dus wat wil ik:
-10 kilo langzamerhand kwijtraken
-een strakker lijf (dus spieren kweken, vooral benen en ass)
-een sportieve levensstijl
-stoppen met roken
-minder drinken (gelegenheidsdrinker)
Help, want ik heb écht geen kaas gegeten van dit soort dingen. Vooral het sportieve gedeelte.