abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95368870
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:36 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, ik was al bang dat die post boven tafel zou komen. Dat was idd zwaaaaar off topic. En een beetje spam zelfs. Ik had het dan ook niet erg gevonden als ie door een mod was verwijderd.
Ik heb ook serieus getwijfeld of ik het zou posten of niet, heb het toch gedaan dus. Ik zal wel in en opstandige bui zijn geweest. :@

Ik ga me schamen.
nou ja k had jouw post gepakt omdat k twinkly's post beetje te persoonlijk vond voor hier :) t had ook wickies post kunnen zijn

Vlindur, maar jullie zeggen toch dat je t probleem niet snapt. ik bedoel dus dat dit soort posts echt geen uitzondering zijn, terwijl jullie zeggen dat t wel zo is..

nou ja k heb er toch nog niks te zoeken, moet nog 3 maanden wachten...
k wilde me er niet eens mee bemoeien

oh ja en van mij mogen de babytopics best weer worden samengevoegd
  maandag 11 april 2011 @ 22:49:21 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95369153
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou Kim het ging er ook over dat er mensen genegeerd werden en ik kan je vertellen dat dat in de sc ook zeker gebeurd.
Een terecht comment, denk ik wel, alleen staat de SC niet ter discussie. Jij kaart het nu aan en dat is prima.

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat, als de groep vanuit het dreumestopic zich naar de SC begeeft, dat het dan rechtgetrokken wordt.

Andersom wil dat niet zo makkelijk omdat de groep mensen die zich in het dreumestopic genegeerd voelen meer losstaande gevallen zijn.
pi_95369918
Zijn in 2008-2009 gewoon niet heel veel kindjes geboren? Kan me herinneren dat toen ik zwanger was het zwangerschap en geboorte topic als een tierelier ging. Als je nu kijkt zie je toch een veel korter lijstje.
Dus dezelfde groep blijft doorschuiven en blijft groot en druk. Niks aan te doen.
pi_95370951
Oh gut, ik ben ook niet uit de OUDe doosch dus ik weet niet precies wat de oorspronkelijke bedoeling was van de topicreeksen. Kennelijk is het ooit bedoeld als een soort vraagbaak/meldtopic. Ja, dan is mijn eerder aangehaalde post wel offtopic :')
Is het echt zo storend?

Maar goed, als we het dus volgens die regels gaan doen dan is het leuke er voor mij af -O-

Ik geloof trouwens ook never nooit niet dat men in de SC zit te wachten op dreumesmama's die daar hun verhalen allemaal posten.
  maandag 11 april 2011 @ 23:33:55 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95371877
Waarom niet?
Dat topic loopt soms dagenlang amper, dus wat input kan helemaal geen kwaad, en daarnaast is de SC niet van iemand he. ;)
Net als dat het dreumestopic niet van iemand is...
  maandag 11 april 2011 @ 23:36:35 #156
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_95372024
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:
Niet om het een of ander, maar om het even in perspectief te zetten: over een jaartje heb je geen dreumes maar een peuter en voordat je het weet gaat je kind op kamers (ja, het gaat zo snel :') ) en dan kijk je verbaasd naar posts van een paar jaar geleden en denk je: 'Heb ik me daar zo druk om gemaakt?' En dan weet je dat het sop de kool niet waard is.
Dat weet jij, dat weet ik.
Echter, wij hebben het ook zelf uit willen vinden. Niet alleen kinderen gaan door een "faaase", maar ook hun moeders. We nemen onszelf vaak veel te serieus. Leven en laten leven. En later lach je om jezelf, als het goed is. Ik wel, tenminste. En als ik het niet zelf doe, dan doen mijn kinderen dat wel om voor me. :+
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  dinsdag 12 april 2011 @ 00:21:41 #157
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95374381
OMG hebben we het er nu NOG over? .... ik dacht dat er al afgesproken was dat we allen iets minder offtopic zouden gaan?
en verder vind ik het ook gewoon wel leuk om dingen te lezen zoals bijvoorbeeld Octo heeft gepost, of Karin...
Vind het jammer dat de sfeer er niet echt beter door wordt op deze manier en eerlijk gezegd begrijp ik ook niet zo goed wat nu het enorme probleem is?
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken, er blijven altijd uitzonderingen, en ik denk dat het merendeel in het dreumestopic daar niet komt, omdat ze het er niet leuk vinden?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95374390
Ik dacht dat de discussie gister was afgesloten, schijnbaar niet dus...
Ok vraag:

Offtopic gepraat, begreep ik gister ook al wel. Duidelijk! Mag ook best door de mods op gewezen worden en zal het niet meer doen (maar dat heb ik gisteren ook al gezegd).

Maar dan wil ik dus toch posten vandaag (al voel ik me er momenteel wel echt ongemakkelijk bij).
Kind had vandaag tand door de lip. Merk ik aan mezelf dat ik toch ook het beloop van de dag erbij typ. Ik voel me daar in mijn post veel beter bij (zeker na alle ellende die we de afgelopen tijd hebben gehad, laat ik ook graag een positief geluid laten horen). Anders wordt het zo'n kommer en kwel post, terwijl het super ging vandaag en ze heel veel dreumesplezier heeft gehad.

Maar nu ga ik hier lezen, en begrijp ik dus eigenlijk dat dat niet meer de bedoeling is hoe ik heb gepost en dat ik gewoon moet melden de volgende keer:
'Kind heeft vandaag winkelhaak in lip opgelopen (tand door de lip), wat bloed zoiets heftig en wat een drama levert dat op de hele avond' PUNT
Dus...

Of begrijp ik nu alles verkeerd? Zie dit niet als sarcastische zeikpost, ik wil echt begrijpen wat er dan bedoelt wordt en waar de grens dan ligt. Dan kan ik bepalen of ik wel blijf posten of niet (want dan hoeft het voor mij niet meer, ik ben zo niet en kan me niet voordoen op die manier).

Maar zo heb ik dus nog nooit gepost, ook niet in de babietjestopics. En zo wordt er toch ook niet gepost?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:15:01 #159
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95378023
Wickie het kan toch ook zo van meisjelief was in de zandbak (of wat zij of jullie aan het doen waren) aan het spelen, viel op de straat een winkelhaak in haar lip en daar heeft ze nu nog steeds last van ipv kdv dicht en een heel verhaal over het kdv?

En nee dit is ook niet sarcastisch bedoeld maar gewoon als voorbeeld.
pi_95378169
quote:
Op maandag 11 april 2011 23:36 schreef Smikke het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik.
Echter, wij hebben het ook zelf uit willen vinden. Niet alleen kinderen gaan door een "faaase", maar ook hun moeders. We nemen onszelf vaak veel te serieus. Leven en laten leven. En later lach je om jezelf, als het goed is. Ik wel, tenminste. En als ik het niet zelf doe, dan doen mijn kinderen dat wel om voor me. :+
Mooi gezegd en heel erg waar, zowel dat van die fases als dat we onszelf veel te serieus nemen. (En Fok en anderen, maar da's m'n eigen toevoeging; we zijn soms echt een stel mutsen bij elkaar.)

Ik vind je post op deze manier fijn om te lezen, Wick. Wmb hoeft het iig niet beknopter. Ik geloof ook echt niet dat dat de vindbaarheid zal verbeteren, zoals Kim aangeeft.

Mi hoeft er aan het Dreumestopic niets te veranderen, ik vind het prima zoals het is. Wel zal ik er op letten dat ik niet meer echt off topic ga. :)
pi_95378213
Zo, BE heeft gesproken, BE is de baas, dus het lijkt me duidelijk. We praten niet meer off topic, maar het verloop van je dag met je dreumes erbij vertellen is geen punt, zo gortdroog is het allemaal niet bedoeld.

En de mensen uit het peutertopic die zich nu al zorgen maken kunnen opgelucht ademhalen, want Isabeau is vandaag pas anderhalf :P

Zullen we er dan nu gewoon een eind aan breien en niet zo moeilijk doen. We zijn hier in de eerste plaats om 't leuk met elkaar te hebben en zo iets van elkaar op te steken. Hier liggen we elkaar op het moment alleen maar dwars.
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:40:12 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95378364
Dank je Sorbo, ik vroeg me al af of ik bij iedereen in de ignore stond. :D

Oh, en ik ben niet de enige baas he? Ik heb ook nog 2 collega's. :Y O+
Voor het geval iedereen denkt dat ik hier de boel maar een beetje in mijn eentje loop te bepalen. ;)
pi_95378395
Misschien niet DE baas, maar wel een baas. Een eindbaas zelfs ;)
pi_95379226
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:36 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, duidelijk.

Ik vind het niet zo erg om twee volledige topics gemist te hebben na een dag werken. En zo even een verhaaltje van een weekendje weg en twee fotootjes tussendoor vind ik juist leuk. :)
tsja. dat jij dat niet vervelend vindt, dat kan. andere mensen vinden dat wel vervelend. nogal aanmatigend om dan tegen die andere mensen te zeggen: "pech voor je. je leest er maar overheen want ik vind dit wel leuk"

/my two cents over yet hetzelfde idee....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:28:20 #165
100412 mefke79
komt goed!
pi_95379366
zonder de discussie nu weeeeer op te rakelen: het is ook een beetje pot verwijt de ketel van twee kanten. Want natuurlijk moet je niet te off topic gaan in een topic zoals bijvoorbeeld een dreumestopic en moet je daar wel de sfeer zo houden dat iedereen zich welkom voelt. Maar dat geldt net zo goed voor de SC en dat is daar ook niet altijd zo.
Kortom: doe allemaal een beetje water bij de wijn en probleem opgelost zou ik zo zeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 09:31:04 #166
5428 crew  miss_sly
pi_95379435
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:23 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. dat jij dat niet vervelend vindt, dat kan. andere mensen vinden dat wel vervelend. nogal aanmatigend om dan tegen die andere mensen te zeggen: "pech voor je. je leest er maar overheen want ik vind dit wel leuk"

En aangezien BE als mod heeft gezegd dat de posts mbt dreumes in verhaalvorm dus wel prima in het topic horen, zal het druk en snel blijven gaan. En zul je er toch overheen moeten lezen als je het teveel vindt.

Ik ben iig blij dat BE aangeeft hoe het volgens de mods wel kan. Dan kunnen we nu gaan proberen het op die manier in te vullen en vooral ook goed te letten op niet offtopic gaan.

Senna is helaas al ruim 20 maanden, dus ik moet over 4 maanden een topic verder, waar men al met angst en beven op de volgende generatie peutermama's zit te wachten.

Smikke, wat jij zegt is zoo waar! Natuurlijk zijn kennis en ervaring van moeders die al verder zijn altijd heel waardevol en interessant, maar het leren relativeren doe ik iig toch graag zelf. Volgens mij is het niet meer dan menselijk dat je je eigen ervaringen wil opdoen en je eigen fases doormaken. En zeer waarschijnlijk kijken wij straks net zo goed terug op deze tijd en moeten we een beetje lachen en zuchten om onszelf en hoe serieus we onszelf namen. Gun ons ook die ervaringen en fases om doorheen te gaan!

De SC, tja...genegeerd worden gebeurt daar vaak en er daar tussnkomen is niet veel gemakkelijker dan in het dreumestopic. Maar dat houdt niet in dat we niet offtopic horen te gaan. Dus dan moeten we het of verhuizen, of voor ons houden en op facebook zetten ofzo :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95379463
Simmu, dat ben ik niet helemaal met je eens, want het is overduidelijk dat verreweg het grootste deel van de posters in het dreumestopic er prima mee kan leven als we het off topic geleuter achterwege laten, maar verder gewoon verdergaan zoals we deden. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen en dan is toch echt wel een klein beetje pech gehad. Dat is niet aanmatigend, da's reëel. Er wordt gehoor gegeven aan de wens om niet over werk en zere knieën te praten en dan moet het ook gewoon eens goed zijn.

Net voor de grap trouwens eens in het peutertopic gelezen en zag bar weinig verschil met het dreumestopic. De postings die kennelijk als dagboekpostings gezien worden waren daar ook niet van de lucht. En gelukkig maar... een beetje warmte in de topics maakt het leuk om te lezen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:35:45 #168
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95379585
Ik weet niet of het opvalt maar het zijn steeds dezelfde die weer opnieuw beginnen met zemelen... Het is toch duidelijk zat wat de bedoeling is? Zelfs deze discussie wordt tot over drie dagen uitgemolken. Is het zo moeilijk om gewoon als het punt gemaakt is te stoppen?

Verder maar mijn mond weer ga houden. Lijkt net de kleuterschool maar dan met VOLWASSEN kleuters!
pi_95379644
Je hebt gelijk Books, ik kap er mee, nu echt ;)
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:38:25 #170
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95379675
:*
pi_95379735
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:32 schreef Sorbootje het volgende:
Simmu, dat ben ik niet helemaal met je eens, want het is overduidelijk dat verreweg het grootste deel van de posters in het dreumestopic er prima mee kan leven als we het off topic geleuter achterwege laten, maar verder gewoon verdergaan zoals we deden. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen en dan is toch echt wel een klein beetje pech gehad. Dat is niet aanmatigend, da's reëel. Er wordt gehoor gegeven aan de wens om niet over werk en zere knieën te praten en dan moet het ook gewoon eens goed zijn.

Net voor de grap trouwens eens in het peutertopic gelezen en zag bar weinig verschil met het dreumestopic. De postings die kennelijk als dagboekpostings gezien worden waren daar ook niet van de lucht. En gelukkig maar... een beetje warmte in de topics maakt het leuk om te lezen.
nee, dat is dus niet overduidelijk. wellicht voor jou. maar er zijn hier de afgelopen dagen een aantal mensen geweest die aangegeven hebben dat die het niet leuk vinden zo. die krijgen vervolgens maar te horen dat ze niet moeten zeuren en over de irrelevante posts heen moeten lezen en gewoon mee moeten posten of anders hun mond dienen te houden. sorrie, maar ik vind dat niet echt een leuke houding. "ja, niet zeiken, wij vinden het leuk dus moet de rest zich maar aanpassen of oprotten". tsja. dan eindigt het op een gegeven moment dat jullie met een man of 10 gezelli onder elkaar in het topic rondhangen en gezelli elke dag uitgebreid babbelen over hoe jullie nacht geweest is. lekker gezellig :) zonder andere mensen want die blijven weg. have fun!

wb het verschil tussen het peutertopic en het dreumestopic: kijk eens naar het aantal posts! ik schat dat er 1 peutertopic loopt op zo'n 5 dreumestopics.

en idd klaar ermee.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 12-04-2011 10:20:07 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:40:41 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95379758
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben iig blij dat BE aangeeft hoe [b]het volgens de mods
wel kan. Dan kunnen we nu gaan proberen het op die manier in te vullen en vooral ook goed te letten op niet offtopic gaan.
Ik wil wel even aangeven dat het is hoe het volgens mij als mod kan. ;) Het kan zomaar zijn dat Lois of Rocka vinden dat het toch wat minder moet.

Persoonlijk denk ik dat het vooral hier op neer komt:

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:28 schreef mefke79 het volgende:
zonder de discussie nu weeeeer op te rakelen: het is ook een beetje pot verwijt de ketel van twee kanten. Want natuurlijk moet je niet te off topic gaan in een topic zoals bijvoorbeeld een dreumestopic en moet je daar wel de sfeer zo houden dat iedereen zich welkom voelt. Maar dat geldt net zo goed voor de SC en dat is daar ook niet altijd zo.
Kortom: doe allemaal een beetje water bij de wijn en probleem opgelost zou ik zo zeggen.
Wat ik (eer?)gisteren ook al zei: pak uit deze discussie wat je je aantrekt, laat van je afglijden wat je echt onzin vindt, maar probeer wel een beetje in je achterhoofd te houden dat er mensen zijn die af en toe wat moeite hebben met het tempo van het topic en probeer het dus voor iedereen leuk te houden zonder meteen volledig over te stappen op sober posten want dat is niet nodig. Tussen zwart en wit zit heel veel grijs en we zijn allemaal oud en wijs genoeg om dat een beetje op te zoeken toch?
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:12:09 #173
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95380945
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Tussen zwart en wit zit heel veel grijs en we zijn allemaal oud en wijs genoeg om dat een beetje op te zoeken toch?
Zoveel post ik niet, hoor! ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_95381087
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:23 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. dat jij dat niet vervelend vindt, dat kan. andere mensen vinden dat wel vervelend. nogal aanmatigend om dan tegen die andere mensen te zeggen als: "pech voor je. je leest er maar overheen want ik vind dit wel leuk"

Aanmatigend?

Ik heb enkel aangegeven dat ik de dagboekposts niet vervelend vind het dat het topic wmb zo blijft. Daarover kan je toch gewoon van mening verschillen? Ik heb bewust vermeden om dingen te zeggen als 'pech voor je'. Sterker nog, ik vind dat ik vrij constructief heb gediscussieerd en open heb geluisterd naar meningen die niet overeenkomen met de mijne.

Sorry hoor, Simmu, maar ik vind dat je alles zo negatief interpreteert. Het is bijna knap hoe je overal wel iets ellendigs van weet te maken. Je proeft werkelijk overal onhebbelijkheden en leest tussen de regels door negatieve sfeertjes die ik nergens terug kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 12-04-2011 12:30:29 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 april 2011 @ 10:20:55 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95381196
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Zoveel post ik niet, hoor! ;)
Meer posten dus :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')