abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95306946
Hallo, ik ben Katoni (niet mijn echte naam)
Ik ben 14 jaar, en ik heb een paar grote problemen.

Toen ik op de bassischool zat was ik in groep 8, ik werd niet echt gepest meer een klein beetje uitgelachen en als idioot gezien.
Ik zat op speciaal onderwijs en meestal waren daar een beetje agressieve kinderen, dat vond ik niet leuk want meestal werd ik boos. Doordat zij me voor mongool homo etc uitscholden.

Meestal ging ik vechten met ze, (Niet stoeien echt vechten) en dat was zo een 1 keer in de maand.
Vrienden op die school waren ze niet echt, het was meer een groepje en daar kon je bij staan. Dat was het.

Voetballen tegen een klas met z'n allen en dat soort dingen, meestal werd dat luidt uitgeroepen met "We gaan ze afmaken!" en toen begon het. Op het speciaal onderwijs was het een soort van:
"vechten of je krijgt geen respect" dus ik moest wel vechten als kinderen me uitscholden, ik wou niet gepest worden.

Na de middelmatige tijd op het speciaal onderwijs, ging ik naar het middelbare. Ik zat op een zwarte school, ze waren daar nog agressiever dan op de bassischool, ik werd gek in m'n hoofd. "Letterlijk Gek" ik haatte die kinderen, elke keer als ik bezig was kwamen ze naar je toe en gingen ze gestoorde dingen tegen je zeggen.

Geen geld geven in de pauze? Jammer! je wordt na school tijd lekker in elkaar "gebosst" zoals ze dat zeiden. Ik moest elke keer rennen naar de bushalte. Anders konden ze me in elkaar slaan.
Elke keer als ik in die bus zat was het weer een slechte dag, en weer één en weer... en weer.. en weer.. Nooit was het het een leuke dag, de leraren waren bange schijterds. Een vriend werd een keer een lowkick gegeven. Hij had niks gedaan. Helemaal niks.

De juffrouw staarde naar haar computer alsof er niets gebeurde, maar ondertussen wist ze wel dat de zwarte jongen met sterke spieren die jongen eens een lesje zou leren. Bam! en toen viel hij op de grond. Juf keek nog steeds naar het beeldscherm, net te doen alsof er niets aan de hand was.

Ondertussen schold de zwarte jongen die vriend van mij uit, "vieze papzak" en dat soort dingen.
Toen stond hij op en ging half sleepend met zijn andere been op z'n stoel zitten, ik kon niets doen de zwarte jongen was gewoon te sterk, en hij zat op kickboxen. Ik had medelijden met hem.

Later bleek dat hij zijn been gekneusd had. Waarvoor? hij had niks gedaan...
Elke keer als ik op school kwam zat ik met die aggresieve mensen, ik krijg rot opmerkingen naar mijn hoofd. Weet ik het.

Ik deed niks, ik kon niet, ze waren te sterk en ik kon ze niet aan. Ik werd gek thuis, en schold mijn vader bijna elke dag uit. Voor "klootzak" etc. Dat kwam door die school. Die leerlingen. Ik werd gek van ze. Over hun asociale opmerkingen.
Na school als ik thuis was had ik één vriend, hij kwam bijna elke dag en was best aardig. Ook in de tijd dat ik "heel erg" agressief was was hij bij me gebleven. Dat noem ik dus een echte vriend.

Als ik uit school ging ging ik met de bus. En omdat er soms vervelende mensen in zaten die niet-leuke dingen over mij zaten te fluisteren, kreeg ik thuis woede-uitbarstingen. Ik gooide dingen kapot, en sloopte het. Alleen zo kon ik mijn frustratie kwijt raken van de school.

Mijn ouders wisten dat ik gestoord aan het worden was door die school. Ik werd eraf gehaald, en op een andere gezet. Deze is beter en ze zijn daar aardiger en niet zo agressief, alleen als mensen sommigen dingen zeggen. Komt dat een beetje "gevoelig" dat komt door mijn vorige school, waar het vaak uit de hand is gelopen.

Ik zit nu op een witte school. Alleen door de vorige school heb ik bij hele kleine dingetjes die leerlingen zeggen het gevoel dat ze vervelend gaan doen.

Ik ben zeg maar bang geworden, bang dat ik weer word uitgescholden. Maar dat is niet zo, het is daar eigenlijk heel normaal. Rustig enzo. Ik heb daar "gelukkig" al wat vrienden gemaakt, maar het gevoel dat ik me niet veilig voel blijft altijd.

Soms als ze gewoon een paar kleine gemene dingetjes zeggen, ben ik weer terug bij af en krijg ik weer woede-uitbarstingen thuis. Mijn vader scheld ik niet meer uit. Nooit meer. Dat is gelukkig inmiddels al goed gemaakt en nu gaat alles goed thuis.

Ik wil hiermee dus zeggen, dat ik zeg maar een beetje angstig ben geworden. Bang dat ik uitgescholden word enz.

En denk alsjeblieft niet dat ik zo een agressieve koter ben, want dat ben ik helemaal niet.
Dat verzeker ik je.
  zondag 10 april 2011 @ 17:36:34 #2
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95307284
Die angst zul je altijd met je mee dragen. Alleen op een dag zul je er beter mee om kunnen gaan.

Het slijt vanzelf.

Mooi iig dat je nu op een neuwe school zit en dat het daar beter gaat.

Sterkte.
There is a long line down from heaven.
pi_95307590
-edit- trol

[ Bericht 55% gewijzigd door Re op 10-04-2011 18:08:42 ]
pi_95307789
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:36 schreef LostInSpace het volgende:
Die angst zul je altijd met je mee dragen. Alleen op een dag zul je er beter mee om kunnen gaan.

Het slijt vanzelf.

Sterkte.
Ja dat merk ik wel ja, het wordt elke dag wat minder. Maarja nu zit ik op normale school en vindt ik het toch jammer.

Bedankt.
pi_95307815
Je hebt geen religie nodig, maar misschien wel goed om als je nu al merkt dat je er nog moeite mee hebt er al iets mee te doen. Er zijn veel mensen gepest, en dit kan langdurige gevolgen hebben voor bijvoorbeeld je carrièrekansen later. Sociale mensen komen verder. Je hoeft niet gelijk naar een psycholoog of gedragstherapeut (al zou dat misschien wel het beste zijn) Ik kan me voorstellen dat dit eng is. Je kan wel eens praten met de vertrouwenspersoon op je nieuwe school en vragen of er mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld een cursus sociale vaardigheden te volgen.
And the druids turn to stone...
  zondag 10 april 2011 @ 17:48:38 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95307821
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:36 schreef LostInSpace het volgende:

Het slijt vanzelf.

Sterkte.
Angst is er om te overwinnen 14.gif
  zondag 10 april 2011 @ 18:05:58 #7
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_95308617
Heel veel sterkte,

Ik vind het heel knap dat je al door hebt, dat de klasgenoten op je nieuwe school het postief bedoelen. Ook al zeggen ze soms iets wat bij jou verkeerd binnen komt.

Angst is iets wat in de vorige situatie gepast was, maar nu niet meer. Het duurt even om daaraan te wennen. Maar het lijkt me dat je op de goede weg bent. Ook doordat je het zo helder kan vertellen!
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 10 april 2011 @ 18:13:40 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95308998
reli gezeik verwijderd :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 10 april 2011 @ 20:36:04 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95315144
Probeer die nieuwe mensen echt een kans te geven. Zij zijn anders dan die gedragsgestoorde kids op je oude scholen. :Y
pi_95326068
Ik wil hierbij ook vermelden dat ik veel zelfmoord overwegende, het was een keer zo erg dat ik het mes op m'n keel had gezet bij m'n vader. toen moest hij bijna huilen Daarna zei hij tijdens het rijden je bent nog te jong om te sterven. en dingen als nu moet je genieten van het leven je bent nog jong enz.

Hier heb ik natuurlijk heel erge spijt van.

Ik weet niet waarom ik dit hier neerzet.

Gewoon om het van me af te schrijven geloof ik.
pi_95326418
Ben je van Nederlandse afkomst? Voel je je wel thuis in Nederland?
pi_95326463
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:41 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ben je van Nederlandse afkomst? Voel je je wel thuis in Nederland?
Ja gewoon nederlands. En voel me best thuis hier.
  zondag 10 april 2011 @ 23:50:24 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95326884
Is praten met de vertrouwenspersoon op school niet wat voor je? Die kan je dan eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. Zeg dat je dus met traumatische ervaringen zit en dat je het graag wilt verwerken.

P.s. niet zeggen dat je agressieve neigingen hebt want dan halen ze je van school, en dit is nou net een goede stap in de richting voor je.

Als je dingen verwerkt zal je agressie afnemen. Mensen zijn lief O+
pi_95327642
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:50 schreef Mishu het volgende:
Is praten met de vertrouwenspersoon op school niet wat voor je? Die kan je dan eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. Zeg dat je dus met traumatische ervaringen zit en dat je het graag wilt verwerken.

P.s. niet zeggen dat je agressieve neigingen hebt want dan halen ze je van school, en dit is nou net een goede stap in de richting voor je.

Ja ik denk dat ik het maar gewoon moet vergeten, ik wil liever niet met iemand op school praten. Ik doe het morgen wel en zeg alles tegen m'n ouders.
pi_95329830
Hee kerel ik kan niet zo goed advies geven maar ik wens je succes!
Kan me wel beetje indenken hoe het voor je moet voelen, gelukkig gaat het iets beter nu.

That's all.
  maandag 11 april 2011 @ 10:19:21 #16
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95333821
Heb min of meer hetzelfde meegemaakt, wees blij dat je er niet te lang aan bent blootgesteld want het kan veel voor je verpesten. Je agressie is nu je manier geworden om jezelf te beschermen, het heeft tijd nodig om weer het vertrouwen te vinden dat agressie niet nodig is. Zorg dat je in aanraking komt met positief ingestelde mensen, dat heeft weerslag op je eigen karakter.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_95356017
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:50 schreef Mishu het volgende:

En toch denk ik dat erover praten met een vertrouwenspersoon op school niet zo'n gek idee is. Je kan zoals ik eerder ook al zei slechts aangeven dat je behoefte hebt aan een cursus omgangsvormen, sociale vaardigheden, of hoe ze dat ook maar noemen.
And the druids turn to stone...
pi_95365743
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:34 schreef Katoni het volgende:
Ik wil hierbij ook vermelden dat ik veel zelfmoord overwegende, het was een keer zo erg dat ik het mes op m'n keel had gezet bij m'n vader. toen moest hij bijna huilen Daarna zei hij tijdens het rijden je bent nog te jong om te sterven. en dingen als nu moet je genieten van het leven je bent nog jong enz.

Hier heb ik natuurlijk heel erge spijt van.

Ik weet niet waarom ik dit hier neerzet.

Gewoon om het van me af te schrijven geloof ik.
Is het te laat om nog eens een hele lange zomeravond met je pa te praten?
Wat je hier post, kun je ook aan hem kwijt denk ik.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')