abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95290749
Samsung Galaxy S #x

Veel gebruikte woorden:

-Rooten: extra rechten op je telefoon verkrijgen om meerdere functies te kunnen krijgen en eventueel voorbereiding voor het ´flashen´ van je telefoon.

-Kernel: Hart van een besturingssysteem die de hardware aanstuurt, in Linux/Android kan deze vervangen worden zonder het systeem zelf te veranderen.

-Flashen: Een andere ´Rom/kernel´ op je telefoon zetten, dat kan de nieuwste orginele Firmware zijn maar ook door vrijwillege developers gemaakte firmware.

-Odin: software van Samsung om je telefoon mee te flashen

-CF-root: Kernel die vrijwel op stock-kernel van SGS lijkt maar met root-rechten en een Recovery menu je ongesigneerde zips laat flashen.

-Lag-fix: zie kopje ´lag-fix´

-Recovery menu: Menu wat opgestart wordt met de knoppencombinatie: Geluid omhoog, Powerbutton, Homebutton. Vanuit hier kan factory reset doen en update.zip´s flashen

-Clockworkmod: Een aangepast recovery-menu met zeer veel extra mogelijkheden en de mogelijkheid willekeurige zips te flashen ook custom roms.

-Downloadmodus (bootloader): speciale modus die geactiveerd word via de knoppencombinatie, geluid omlaag, homebutton, powerbutton,

-RFS,Ext2, ext4: Zijn verschillende Linux-bestandsindellingen. Deze termen ga je vaak tegen komen wanneer je informatie leest over Lag-fix. Over het algemeen word ext4 als veiligste gezien, Ext2 zou iets sneller moeten zijn maar meer kans op corrupten van bestanden.

Cyanogenmod: Bekenste custom-rom voor Android-telefoon, officieel en onofficieel ondersteund voor zeer veel Android toestellen. Codeworkx werkt hieraan voor de SGS

Lagfix

Veel mensen klagen dat hun telefoon zou lagen. De grootste reden hiervoor is dat Samsung gebruikt maakt van een zogeheten RFS-bestandsindeling waardoor het geheugen een zeer lage snelheid krijgt. Oplossing hiervoor is de bestandsindeling veranderen in Ext2 of Ext4. Op Xda-developers zijn veel oplossingen te vinden voor dit probleem.

Enkele voorbeelden hiervan zijn

-Speedmodkernel

-Voodoo Lagfix

-OLFC (door veel mensen als achterhaald gezien, wel makkelijk).[a]

Bekende tweaks

-Voodoo sound, color, sharpness fix

-OV/UC, oftewel onder en overclocken

Tutotariols voor flashen

Tutorial om je telefoon te herstellen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Links naar boeiende tweeps

SuperCurio-Ontwikkelaar voodoo lag-, sound-, colorfix http://twitter.com/#!/codeworkx

Romkitchen-Nieuws over romkitchen http://twitter.com/#!/romkitchen

Codeworkx- Ontwikkelaar CM7 voor SGS http://twitter.com/#!/DocRambone

Links naar boeiende topics @ XDA e.d.Topic-titel

[ Bericht 24% gewijzigd door rumiii op 11-04-2011 07:29:26 ]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 april 2011 @ 09:12:16 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95290775
Goed topique.

In een kleine 4.5 dag is dat topic dichtgegaan :')
pi_95292131
bedankt voor de OP , Kandijfijn, en alle anderen die eraan meegewerkt hebben
  zondag 10 april 2011 @ 10:43:58 #4
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_95292226
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 10:40 schreef rumiii het volgende:
bedankt voor de OP , Kandijfijn, en alle anderen die eraan meegewerkt hebben
Beetje karig wel he. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 april 2011 @ 10:46:01 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95292276
quote:
Op zondag 10 april 2011 10:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Beetje karig wel he. :')
Hij is nog lang niet af hoor :') :').
  zondag 10 april 2011 @ 10:50:42 #6
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_95292401
quote:
13s.gif Op zondag 10 april 2011 10:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Hij is nog lang niet af hoor :') :').
Zo lang duurt zoiets toch niet. 8)7
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 april 2011 @ 11:11:47 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95292922
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Oke, maak maar een goede OP dan.
  zondag 10 april 2011 @ 11:49:11 #8
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_95294049
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 11:11 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Oke, maak maar een goede OP dan.
Hoe kan ik zonder enige kennis van al die termen, software en fora een goede OP maken. :{
pi_95296200
6% in drie uur, nice, ik zal later de OP beetje pimpen , nu aan het werken :+ , tenminste, hoor ik te doen B-)
pi_95300406
Ik heb nu via deze guide 2.3.3 erop staan. Waarom zou ik nu nog doorgaan en darkys flashen? Wat is het nut? En wat zijn de voordelen?
pi_95302094
Een kennis heeft een probleempje met z'n Galaxy. De notificatie bar gaat namelijk slechts een halve cm naar beneden...? Erg vervelend. Met google word ik weinig wijzer.
pi_95303814
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

De zon schijnt :'( en ik heb werk plus afstudeerscriptie :') (eerste argument telt het meest :@)

@Rummii: Ik bedoelde niet de complete OP ermee vervangen :D :'(, meer aanvullen met mooie spoilertjes enzo :P
pi_95303818
Hoelang gaat een Galaxy S mee qua batterijduur? En wordt dit erg anders met de Galaxy S2?
pi_95304075
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:11 schreef Dae1337 het volgende:
Hoelang gaat een Galaxy S mee qua batterijduur? En wordt dit erg anders met de Galaxy S2?
Van 7-8 uur tot een dag of 5.

Ergens daar tussen in.

Voor antwoord op laatste zou de SGS 2 eerst maar eens uit moeten komen he :+
pi_95305094
Nagenoeg alles werkt weer, nogmaals bedankt voor de hulp!

Laatste probleem wat ik heb is dat Kies niet met mijn SGS wil verbinden, hij blijft maar op "Verbinden" met die draaiende pijltjes staan, ook al laat je hem zo een uur staan.

Iemand een idee?

Ik heb Kies al opnieuw geïnstalleerd en ook de drivers opnieuw laten installeren.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 april 2011 @ 16:40:43 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95305119
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:40 schreef RiKe het volgende:
Nagenoeg alles werkt weer, nogmaals bedankt voor de hulp!

Laatste probleem wat ik heb is dat Kies niet met mijn SGS wil verbinden, hij blijft maar op "Verbinden" met die draaiende pijltjes staan, ook al laat je hem zo een uur staan.

Iemand een idee?

Ik heb Kies al opnieuw geïnstalleerd en ook de drivers opnieuw laten installeren.
Andere PC? Andere USB-poort? Direct op de PC, dus zonder hub?
pi_95305168
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 16:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Andere PC? Andere USB-poort? Direct op de PC, dus zonder hub?
Zelfde pc, zelfde USB poort, zelfde kabel, direct op de pc.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 april 2011 @ 16:45:23 #18
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95305264
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:42 schreef RiKe het volgende:

[..]

Zelfde pc, zelfde USB poort, zelfde kabel, direct op de pc.
Ik bedoel dus; probeer een andere pc of een andere USB-poort :').
pi_95305368
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 16:45 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik bedoel dus; probeer een andere pc of een andere USB-poort :').
Ah....ik dacht dus dat je om een bevestiging vroeg of ik hetzelfde gebruikte als voor de flash :') (want toen deed hij het perfect)
Sorry!

Andere USB poort heeft in ieder geval geen effect..
Andere pc heb ik momenteel even niet tot m'n beschikking
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 april 2011 @ 17:06:36 #20
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95306061
Weer een nieuwe CM7-update:

quote:
04102011
- usb tethering fixed
- modified sensitivity of haptic feedback
pi_95306909
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:47 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ah....ik dacht dus dat je om een bevestiging vroeg of ik hetzelfde gebruikte als voor de flash :') (want toen deed hij het perfect)
Sorry!

Andere USB poort heeft in ieder geval geen effect..
Andere pc heb ik momenteel even niet tot m'n beschikking
JPU is een beta-rom van SGS, je zal waarschijnlijk WSJ5 alsnog moeten flashen :@.

De reden dat ik je JPU liet flashen is omdat ik uit ervaring weet/en XDA ervaring, dat deze rom alles maar dan ook alles wist (inclusief je bootloader) zodat alle sporen van mislukte flashes/roms wist.
:P
pi_95307002
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

JPU is een beta-rom van SGS, je zal waarschijnlijk WSJ5 alsnog moeten flashen :@.

De reden dat ik je JPU liet flashen is omdat ik uit ervaring weet/en XDA ervaring, dat deze rom alles maar dan ook alles wist (inclusief je bootloader) zodat alle sporen van mislukte flashes/roms wist.
:P
Had dat van te voren even gezegd, nu heb ik hem alweer aardig ingericht op de contacten na :')
Nu heb ik nog een tijd lopen zoeken naar een oplossing haha

WSJ5 met pit 512 in odin zonder repartition neem ik aan?

(ik check het nu maar even VOOR ik ga flashen :P )
pi_95307062
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef RiKe het volgende:

[..]

Had dat van te voren even gezegd, nu heb ik hem alweer aardig ingericht op de contacten na :')
Nu heb ik nog een tijd lopen zoeken naar een oplossing haha

WSJ5 met pit 512 in odin zonder repartition neem ik aan?

(ik check het nu maar even VOOR ik ga flashen :P )
Met een PIT is ALTIJD repartition.

Maar je moet ZONDER pit flashen dit keer.

En sorry dat ik niet direct had gezegd, had er even niet aan gedacht :'). Maar je kan super-eenvoudig een back-up maken hoor :'). stuur je wel even een DM
pi_95307128
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:30 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Met een PIT is ALTIJD repartition.

Maar je moet ZONDER pit flashen dit keer.

En sorry dat ik niet direct had gezegd, had er even niet aan gedacht :'). Maar je kan super-eenvoudig een back-up maken hoor :'). stuur je wel even een DM
Dus deze keer ZONDER pit, en ZONDER repartition dus?

Geeft niet dat je er niet aan had gedacht, o.a. door jou heb ik weer een werkende SGS :*
pi_95307174
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:32 schreef RiKe het volgende:

[..]

[b]Dus deze keer ZONDER pit, en ZONDER repartition dus?
[/b]
Geeft niet dat je er niet aan had gedacht, o.a. door jou heb ik weer een werkende SGS :*
Inderdaad, als je even wacht heb ik 2 apk-tjes voor je die back-uppen supereenvoudig maken. Contacten al gesynct via Google sync btw? Dan heb ik namelijk maar 1 progje nodig.
pi_95307849
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:33 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Inderdaad, als je even wacht heb ik 2 apk-tjes voor je die back-uppen supereenvoudig maken. Contacten al gesynct via Google sync btw? Dan heb ik namelijk maar 1 progje nodig.
Contact sync staat aan bij m'n gmail, verder heb je DM :)
pi_95308892
Ik bezit ook een SGS

Een ding is wel dat 'onbeperkt automatisch synchroniseren' UIT moet staan, anders slurpt het zo jouw batterij leeg.
Nosce te ipsum.
pi_95309153
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:11 schreef AlexanderC het volgende:
Ik bezit ook een SGS

[ afbeelding ]

Een ding is wel dat 'onbeperkt automatisch synchroniseren' UIT moet staan, anders slurpt het zo jouw batterij leeg.
En mijn Whatsapp, Gmail, RSS, Stocks, Twitter, Facebook dan :'(
pi_95310001
Gisteravond begon mijn Galaxy S ineens als een idioot te trillen, kreeg allemaal foutmeldingen van programma's die gesloten werden. Toen resette de telefoon uit zichzelf en was ik na opstarten alle instellingen kwijt. Ook werkt bijna geen enkele app meer. Komt dit iemand bekend voor? Softwareupdate/factory reset zou kunnen helpen (nog geen mogelijkheid toe gehad door de marathon van Rdam en nu ben ik ook nog mijn usb-kabel kwijt) of wordt dit een gevalletje garantie?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_95310778
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:35 schreef LordLynx het volgende:
Gisteravond begon mijn Galaxy S ineens als een idioot te trillen, kreeg allemaal foutmeldingen van programma's die gesloten werden. Toen resette de telefoon uit zichzelf en was ik na opstarten alle instellingen kwijt. Ook werkt bijna geen enkele app meer. Komt dit iemand bekend voor? Softwareupdate/factory reset zou kunnen helpen (nog geen mogelijkheid toe gehad door de marathon van Rdam en nu ben ik ook nog mijn usb-kabel kwijt) of wordt dit een gevalletje garantie?
Het klinkt alsof je bestanden corrupt zijn geraakt, dit kan 2 oorzaken hebben

-Software-matig door verkeerde manier van formateren/mounten. Dit kan ook gebeuren zonder te flashen rooten en dergelijke maar dat is meestal wel de oorzaak.

-Hardware-matig, je interne geheugen is beschadigd. OP Xda-developers is daar een draadje over dat dit regelmatig gebeurd bij Galaxy S. Dit valt gewoon onder je garantie.

Ik zou voor mijn garantie gaan :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kandijfijn op 10-04-2011 19:00:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')