IR lijkt me wel wat.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Whatever! Er zijn bluetooth modules, wifi modules, je kunt er een infrarood receiver aan hangen of een rf-module... net wat je zelf handig lijkt..
Ik heb toen een led cube gebouwd en die was behoorlijk traag met MAX7219/MAX7221 chips. Kan ook dat de Arduino te traag was om de aansturing snel genoeg te draaien.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Sterker nog je kunt ze in principe onbeperkt aan elkaar schakelen op slechts twee arduino pinnetjes. En ze zijn ook gewoon retesnel, zoek maar eens op youtube naar led matrix of led cube, die worden 99 van de 100 keer met een max72** aangestuurd.
Het is me inmiddels trouwens ook gelukt een 3x6 matrix direct vanaf de arduino aan te sturen, dus het kan wel. Heb het script voor de binaire klok nu af, en de elektronica binnen. Nu is het wachten op het plexiglas.
wifi, BT wist ik dat ze slecht waren.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
@ Blow; je wil een quadcopter bouwen maar je denkt aan een IR controller? Nooit doen. Dat is niets waard en werkt alleen binnen.
Ga voor RC. Het meeste waar voor je geld krijg je met de Turnigy 9X.
Kost wat maar dit ding is gewoon heel erg goed. Daarna komen pas écht dure transmitters.
Iets met infrarood, wifi of bluetooth moet je niet willen; dan begin je al slecht.
Lees anders m'n topic maar even door; staat vast nog wel wat tips in.
zouden die arduino's hebben?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:
kun je niet samen met je moeder iets kopen dan?
Het zou verboden moeten worden dat ouders de ontwikkeling van hun kind zo dwarsbomen
anders moet je eens de lokale elektro- of modelbouwshop opzoeken. Betaal je wel wat meer maar daar staat ook weer een stukje zekerheid en service tegenover.
Nicequote:Op zondag 14 oktober 2012 20:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Sterker nog je kunt ze in principe onbeperkt aan elkaar schakelen op slechts twee arduino pinnetjes. En ze zijn ook gewoon retesnel, zoek maar eens op youtube naar led matrix of led cube, die worden 99 van de 100 keer met een max72** aangestuurd.
Het is me inmiddels trouwens ook gelukt een 3x6 matrix direct vanaf de arduino aan te sturen, dus het kan wel. Heb het script voor de binaire klok nu af, en de elektronica binnen. Nu is het wachten op het plexiglas.
Ondertussen al weer iets verderquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:42 schreef RobertNL het volgende:
Bedankt voor de linkjes en info!
Plan zover, programmeren aan de hand van de Mega, apparte bordjes bouwen is dan (als het goed is niet nodig). Code is grotendeels op internet te vinden. Met wat hulp komen we daar wel uit.
Daarnaast ook heel wat Ledjes en led strips besteld om te kijken wat het beste werkt.
Wachten op de eerste items zal helaas nog een weekje of twee duren. Een deel is nog niet eens verzonden.
Plan voor vanmiddag:
Layout van woorden maken
Groote bepalen
Lettertype bepalen
Hmz, ja dat kan ook. Weet niet hoe duur zoiets is een sticker van 30x30. En dan gewoon een los stukje plexiglas kopen..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Eventjes ebay erbij pakken dus!
Kun je voor die woorden geen vinyl sticker laten snijden (in spiegelbeeld) en die aan de achterkant van het plexiglas plakken?
Twee tips:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:16 schreef KomtTijd... het volgende:
Die mega heeft ruim voldoende pins om alle leds individueel aan te sturen. Dan wordt het wel een grote bos koperdraad maar dat is wel de allermakkelijkste oplossing
Conrad verkoopt ze, kan je met acceptgiro betalen (al raad ik je aan om met iDeal te betalen omdat ze dan geen verzendkosten rekenen)quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:25 schreef MilaNL het volgende:
Arduino is zo populair dat ik me moeilijk kan voorstellen dat een electronicawinkel er niet een paar zou inslaan. Als ik er een was zou ik het wel doen in ieder geval.
En je kan ook onder rembours versturen natuurlijk.
Heb je de goede com-poort geselecteerd bij de instellingen van de Arduino IDE?quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:30 schreef RobertNL het volgende:
Vandaag even met de Mega aan het prutsen geweest.
1 klein probleempje... hij geeft een timeout bij het laden van de code naar de chip. Iemand een idee waar dit aan kan liggen (en hoe je het kan fixen?).
Van google wordt ik helaas nog weinig wijzer (wellicht door mijn beperkte kennis met dat ding).
Jup, hij zit op com 3.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:06 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Heb je de goede com-poort geselecteerd bij de instellingen van de Arduino IDE?
Heb de verkeerde ontvangen het is een 1280 mega ipv een 2560, verklaard meteen waarom het uploaden dus niet wouquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:39 schreef KomtTijd... het volgende:
het kan ook je reset-timing zijn. sommige arduino's moet je handmatig resetten bij het uploaden. als je dan net te vroeg of te laat bent geeft hij ook een timeout.
Heb je al een idee wáár je die stickers gaat laten maken? En een idee van de kosten?quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ga toch maar naar je luisteren en stickers laten maken ipv plexiglas laten bedrukken omdat het bedrukte plexiglas waarschijnlijk te veel licht door gaat laten.
Nog geen idee waar ik de stickers ga laten maken, eerst maar eens de rest klaar makenquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:43 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Heb je al een idee wáár je die stickers gaat laten maken? En een idee van de kosten?
[offtopic]
Overigens kwam ik op jijbuis een ander arduino-klokproject tegen wat er ook supergaaf uitziet. Wellicht dat ik eerst zoiets wil maken...
[/offtopic]
Jep, maar de ledjes nietquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:35 schreef KomtTijd... het volgende:
arduino voed je toch gewoon via USB?
Googleads to the rescue:quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:30 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nog geen idee waar ik de stickers ga laten maken, eerst maar eens de rest klaar maken.
Nicequote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Het printje van mijn klok:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
pretty much finished, alleen de draden naar de ledmatrix moeten er nog aan. Volgende week ga ik hopelijk het plexiglas (laten) snijden
Niet haten op het soldeerwerk, ik ben werktuigbouwer heh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |