abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95832099
Kan iemand vertellen hoe het koken gaat op de 2 pits? En hoe zit het met de afzuiging? Hebben mensen veel last van de lucht die niet weg wil?:)
pi_95842292
Jullie gras kan ook elk moment aangelegd worden, iets verderop zijn ze nu bezig.
pi_95859693
nou internet delen gaat dus voor geen meter.
ik probeerde te delen met de buurvrouw tegenover. maar kan het signaal alleen ontvangen met mijn deur open. dat is niet echt de bedoeling.
andere signalen kan ik alleen ontvangen met de ramen open. alles dicht en ik ontvang helemaal niets:(
pi_95859815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:42 schreef Perzikvrucht het volgende:

[..]

Ik heb het contract inderdaad nu hier zelf liggen, maar toch bedankt! Had nog wel een vraagje over de checklist van het verhuizen: daarin staat dat je een parkeervergunning moet regelen voor de verhuiswagen. Waar kan ik deze regelen? Hoe duur is dit en is dit noodzakelijk? Kortom, hoe hebben jullie (blok A tm C) gedaan?

En waar hebben jullie je inboedelverzekering afgesloten? Nog een aan- of afrader?
ik denk dat dat meer bedoeld is voor je oude kamer mocht dat nodig zijn.(bijv centrum buiten laden/lossen tijden) voor de studio is dat niet nodig, die weg is officieel nog niet eens open dus gewoon voor de deur parkeren en daarna op de parkeerplaats.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef toenie het volgende:
Op de 1e verdieping. Hoeveel last de begane grond er van heeft, zou ik niet weten. Maar ik denk wel dat het daar ook te horen is.

Afhankelijk van hoe dicht je bij de trap zit natuurlijk :P
sommige mensen die stampen nogal (alsjeblieft denk beetje om je buren!) dat is vooral snachts heel goed te horen. verder net als Sieglinde geen last van de trap omdat de tussendeur dit lawaai tegenhoud.
zou mooier zijn als daar een loper ofzo overheen komt. het klinkt nu wel heel erg door

quote:
17s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:01 schreef grutor het volgende:
Kan iemand vertellen hoe het koken gaat op de 2 pits? En hoe zit het met de afzuiging? Hebben mensen veel last van de lucht die niet weg wil?:)
koken op 2 pits is best te doen.
ik ga nog zo'n stoom inzet kopen voor mijn pan. niet om te stomen maar zodat ik de aardappels kan koken, en daar de laatste paar min ook mn groente bij kan gooien.
ik heb nog geen last gehad van de lucht bij normaal koken met ventilator aan.
maar mocht het keer wat blauw staan dan maar ff de deur open.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:08 schreef dynamiet het volgende:
Jullie gras kan ook elk moment aangelegd worden, iets verderop zijn ze nu bezig.
*O* lekker buiten zitten/liggen op het gras
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:38:06 #255
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_95867366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:07 schreef loecje het volgende:
nou internet delen gaat dus voor geen meter.
ik probeerde te delen met de buurvrouw tegenover. maar kan het signaal alleen ontvangen met mijn deur open. dat is niet echt de bedoeling.
andere signalen kan ik alleen ontvangen met de ramen open. alles dicht en ik ontvang helemaal niets:(
UTP kabeltje vanaf je buurvrouw leggen en op je eigen kamer een Wi|Fi repeater neerzetten als je persee draadloos wil internetten...
Anders prik je de kabel dan gewoon in je laptop
zo goed..?
pi_95869566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:38 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

UTP kabeltje vanaf je buurvrouw leggen en op je eigen kamer een Wi|Fi repeater neerzetten als je persee draadloos wil internetten...
Kan de deur nog dicht met een kabel eronder/ertussen oid dan?
pi_95881549
Weet iemand wanneer RENDO gaat afschrijven?
pi_95882486
Een loper of iets dergelijks zoals Loecje zegt lijkt mij inderdaad een goed plan. Snap ook niet dat de mensen van Antillenstraat hier niks over hebben gezegd.

Hier trouwens een leuk linkje;
http://www.studenten.net/(...)maal_zo_gek_nog_niet

zien we maar weer dat die van ons stuk mooier zijn; beter beveiligd, mooiere langere ramen enz. :)

Heeft iemand huurtoeslag al aangevraagd? Zo ja hoe heb je het ingevuld? Met name de ¤ 10,48 servicekosten
pi_95882596
Ik ben zo blij met onze keuken als ik die van het Damsterdiep weer zie. Je kan daar echt niks kwijt.
Nijestee heeft ergens uitgelegd wat je voor de huursubsidie moet invullen, weet niet precies meer wat en waar. In ieder geval dat je onder de 366 blijft op die manier. Volgens mij moest je iets van 3 nog wat bij de servicekosten invullen.
pi_95882771
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:02 schreef LN17 het volgende:
[..]
Heeft iemand huurtoeslag al aangevraagd? Zo ja hoe heb je het ingevuld? Met name de ¤ 10,48 servicekosten
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:08 schreef AnneGB het volgende:
Ik ben zo blij met onze keuken als ik die van het Damsterdiep weer zie. Je kan daar echt niks kwijt.
Nijestee heeft ergens uitgelegd wat je voor de huursubsidie moet invullen, weet niet precies meer wat en waar. In ieder geval dat je onder de 366 blijft op die manier. Volgens mij moest je iets van 3 nog wat bij de servicekosten invullen.
Je moet inderdaad de huismeesterkosten invullen. De proefberekeing van Nijestee staat hier: http://www.nijestee.nl/up(...)oeslag%20website.pdf
:: Toenie ::
pi_95883208
Maar daar hebben ze het niet over die ¤ 10,48. Zij hebben het over huur 345/350/355 en 3 euro. Scheelt toch bijna weer 10 euro per maand aan huurtoeslag.
pi_95884532
Heb mijn huurtoeslag al ontvangen voor april en mei.
pi_95884788
Hoeveel als ik vragen mag? en op welke verdieping zit je?
pi_95885012
Glasfonds etc. valt niet onder de huurtoeslag, alleen de huismeesterkosten. Je moet bij huurtoeslag denken aan een bedrag tussen de 136 en 146 euro (afhankelijk van de verdieping, begane grond heeft het hoogste)

Edit: Zie dat dit ook al in de proefberekening van Nijestee staat :)

[ Bericht 30% gewijzigd door toenie op 23-04-2011 12:53:10 ]
:: Toenie ::
pi_95886223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:38 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

deur kan niet dicht met een kabel ertussen. dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.
en kabeltje via ventilatie rooster ofzo gaat opvallen. de complexbeheerder loopt regelmatig een rondje(heb al briefje op de deur gehad ivm kartonen dozen die niet van mij zijn) dat gaat niet lang ongemerkt blijven zo'n kabel.

nog andere ideeen? ik hoorde iets via stopcontact iemand enig idee of dat werkt?
anders moet ik na het weekend helaas toch zelf internetabbo(en tv die ik niet gebruik) bij ziggo bestellen :(
pi_95886235
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:39 schreef LN17 het volgende:
Hoeveel als ik vragen mag? en op welke verdieping zit je?
146 eu, 2de verdieping.
pi_95886958
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 13:33 schreef loecje het volgende:

[..]

deur kan niet dicht met een kabel ertussen. dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.
en kabeltje via ventilatie rooster ofzo gaat opvallen. de complexbeheerder loopt regelmatig een rondje(heb al briefje op de deur gehad ivm kartonen dozen die niet van mij zijn) dat gaat niet lang ongemerkt blijven zo'n kabel.

nog andere ideeen? ik hoorde iets via stopcontact iemand enig idee of dat werkt?
anders moet ik na het weekend helaas toch zelf internetabbo(en tv die ik niet gebruik) bij ziggo bestellen :(
Kan het delen van internet ook niet met een sterkere draadloze router?

@RTS91: ik krijg als het goed is ook 146 euro per maand en ik ga wonen op de begane grond. Moet jij niet iets minder krijgen, aangezien je huur ook minder is?
pi_95887115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:00 schreef Perzikvrucht het volgende:

[..]

Kan het delen van internet ook niet met een sterkere draadloze router?

@RTS91: ik krijg als het goed is ook 146 euro per maand en ik ga wonen op de begane grond. Moet jij niet iets minder krijgen, aangezien je huur ook minder is?
ik ontvang helemaal niets met de deur dicht. dus ik denk dat sterker niet veel beter gaat zijn. hooguit dat ik dan 1 of 2 streepjes ontvangst hebt. niet echt stabiel te noemen dus.
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 14:16:23 #269
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95887292
IJzer/metaal geleidt best slecht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_95887342
Oke, erg jammer! Wat is dan de voordeligste optie? Glasvezel via KPN? Let wel op de aansluitkosten en verzendkosten van het installatiepakket, eenmalig totaal 35 euro, die er nog bovenop komen. Aan KPN zit je wel een jaar vast, bij ziggo heb je geen vast contract.
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 14:24:06 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95887446
pi_95887458
ziggo is goedkoopste. glasvezel is sneller, maar je zit maar in je eentje op het netwerk dus wat moet je met al die extra snelheid?

Mrjolyn_ had wel een mooie vergelijkende berekening met de goedkoopste abonnementen glasvezel en ziggo. met de 3 maand korting van glasvezel is glasvezel het eerste jaar maar 7 euro duurder. maar bedenk je wel dat je het 2e en daarop volgende jaren geen korting meer krijgt. en dan is glasvezel het 156euro duurder dan ziggo.

ik ga voor ziggo, goedkoper en geen vast contract. tja dat de klantenservice bagger is dat is dan maar zo.
pi_95887491
quote:
zonder telefoon is nog goedkoper.
internet is ¤ 19,95 + basisabonnement televisie van ¤16,95 p/mnd
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 14:28:43 #274
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95887532
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:26 schreef loecje het volgende:

[..]

zonder telefoon is nog goedkoper.
internet is ¤ 19,95 + basisabonnement televisie van ¤16,95 p/mnd
Klopt. Alleen alles in 1 is wel erg makkelijk en kost net iets meer.

Het voordeel is: de extra korting op die decoderrotzooi. Kan je evt. ook verkopen (hoi :W mag aan mij :W ) en op die manier kost het je minder.
Je internet is trager bij Z1 ... de hélft trager!
Telefonie is goedkoper met ziggo, vooral als je ouders of wie dan ook het ook heeft. Scheelt allicht weer in je mobiele kosten. Ook ouders béllen liever naar de vaste telefoonlijn. Scheelt hen ook weer (tenzij je ze haat)
pi_95887630
ik weet niet wat er makkelijker aan moet zijn. internet+tv of internet+tv+telefoon verder is er weinig verschil.
vaste telefoonaansluiting is ook niet nodig. met mobiel heb ik toch abbo daaraan heb ik genoeg. ouders bellen betalen net zoveel naar mobiel als vast dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.
camping tv kan geen digitaal signaal aan dus daar heb ik ook niets aan.

internet is trager maar ik zou niet weten waar ik in mn eentje die extra snelheid voor moet hebben. tja ik kan dan sneller downloaden maar of ik een film nu in een uur of in een nacht binnen heb boeit mij niet.
maargoed misschien is dat persoonlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')