abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95284672
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #4!

Vorige topics:
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #2
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #3
en Studentenkamers #14

Woningcorporatie Nijestee bouwt op dit moment 345 woonstudios op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

De oplevering is inmiddels gestart.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1 (januari)
Foto's van tijdens de bouw 2 (april)

Zie ook: Studentenkamers #13

Blok 1 (opgeleverd)
Erwindeen
RTS91

Blok 2 (opgeleverd)
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie

Blok4
Dery1990
Perzikvrucht

[ Bericht 1% gewijzigd door RTS91 op 10-04-2011 00:43:58 ]
pi_95284780
Laatste 3 posts.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef Boelii het volgende:
het kan ook zijn dat je wasmachine niet helemaal waterpas staat.. soms trilt ie dan iets harder. Ik heb zelf internet en tv van ziggo besteld. Moet nog even wachten tot 15 april en dan kan ik het in gebruik nemen :) Ik weet niet of het veel trager wordt als je deelt, weet een van jullie dat?
Ik vond het wel heel erg gehorig trouwens.. ik kon bijna letterlijk het programma op tv van mn buurjongen horen. Zou dat zijn omdat het inderdaad zo gehorig is, of omdat hij hem extreem hard heeft staan of omdat ie hem misschien wel tegen de wand aanheeft, zodat het extra te horen is?
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:23 schreef Boelii het volgende:
Ik denk zelf niet dat dat gaat lukken.. Maar jij gaat toch in blok D wonen Perzikvrucht? Ik weet wel iemand die er ook gaat wonen op de beganegrond en vast ook graag internet ofzo wil delen, of bedoelde je dat niet? :P
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:25 schreef RTS91 het volgende:
Natuurlijk wordt internet trager als je het deelt, zeker met het Z1 pakket van Ziggo als je er tegelijkertijd op zit. Mijn levering staat op 14 april van Ziggo.

Als je de TV kan horen van je buurman dan staat ie zeker wel hard, natuurlijk speelt het ook mee of hij de tv tegen jouw wand heeft staan, zeker als je kamer nog niet helemaal vol is en als een soort klankkast werkt.
pi_95284926
*dubbel
pi_95284960
Zo, nu al een nieuwe topic? Dat gaat best snel!

RTS91, Heb jij trouwens dezelfde ervaringen met gehorigheid als Boeli?

Edit: Over het laatste bericht heen gelezen
:: Toenie ::
pi_95285388
Vind het redelijk gehorig ja, vooral met muziek. Voor de rest niet heel veel last van, heb al wel goede afspraken met de buurman gemaakt.
pi_95291328
Ik zit in blok D begaande grond en wil graag internet met iemand delen.. Iemand? ;)
draw a line and life above it
pi_95291655
@Boelii: ik heb je een pm gestuurd over het delen van internet.

@lurb: ik ga ook wonen op de begane grond van blok D. Op welke nummer ga je wonen? Ik ga wonen op nr442.

Van die gehorigheid vind ik wel erg jammer. Wat heb jij afgesproken met je buurman? Tot 12 uur is "hard" geluid maken toegestaan, maar daarna niet meer? Tenzij er toestemming wordt gevraagd voor bijv een feestje.
pi_95292727
ik vind 11 uur grens mooi genoeg voor hard lawaai. maar ik zit dan ook niet echt in een studenten ritme.
mn wekker gaat om 5.30 dus ik lig om 10 uur al in bed.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 10-04-2011 11:27:51 ]
pi_95293261
Waarom zou iemand zo nodig hard lawaai moeten maken? Doe dat gewoon niet zonder dat nodig is.
pi_95293492
RTS, hoor jij ook de douche deur van de buren? ik weet niet of ze boven met de deur gooien of dat het gewoon het dichtval geluid is.
zou beter zijn als er een rubber stripje op komt zodat die deur niet zo dicht stuitert.
deur int het midden van de gang savonds is wel prettig want ik zit na de deur, scheelt weer geluid vanaf de ingang.
pi_95293829
De gehorigheid valt me nu toch best mee, komt misschien omdat ik nu kleden op de grond heb enzo, of ik heb hele stille buren :P. Bij die huisregels staat wel dat het tussen 20:00 en 7:00 stil moet zijn ofzo, dat vind ik een beetje overdreven :P.
Zo nu weer verder met mn boekenkast inrichten :D
pi_95294156
Ach, het ook wel weer fijn dat die regels er zijn. Je hebt dan altijd een instantie waar je terecht kan als het uit de klauwen loopt.
pi_95294228
Ik denk toch dat je met zoveel studenten wel kunt verwachten dat er soms na 11 uur nog lawaai is, hoe vervelend ook. En tja wat is hard lawaai?
Ik luister zelf graag 's avonds nog een beetje muziek of even filmpje kijken. Tuurlijk hou ik dan rekening met anderen en pas het geluid zeker aan, maar als ik hier lees dat mensen de tv van de buren horen of de badkamer deur van anderen dan maak ik me toch wel wat zorgen. Dan is het of wel heel erg gehorig, of die mensen maken inderdaad heel veel lawaai, of ik denk dat je dan toch iets te veeleisend bent. Ik denk niet dat je kan verwachten dat het elke avond vroeg stil is, blijven toch studenten en regelmatig zullen mensen daar wat komen drinken toch?

Heb wel makkelijk praten trouwens, omdat ik er zelf nog niet woon en zelf meestal wel goed kan slapen met lawaai. Maar eerlijk is eerlijk, met tentamens vind ik het zelf ook vervelend.
pi_95294381
Je moet je geluidsbronnen gewoon op een redelijk niveau zetten en niet gaan lopen schreeuwen. Er zijn mensen die altijd alles hard aan moeten hebben en dat kan je gewoon niet doen, ook niet als je in een reguliere flat zou wonen. En niet met de deuren slaan lijkt me ook logisch.
pi_95295310
Ik heb geen last van de onderburen, heb hun deur ook nog niet gehoord.

Ik heb afgesproken dat er rond een uurtje of 23:00 gewoon geen harde muziek meer wordt gedraaid (tenzij uitzondering zoals feestjes), en dat is dus het niveau dat je precies mee kan luisteren :P.
pi_95296708
Sinds vrijdag zit ik er al, maar heb nog geen overlast oid gehad. Er komt meer geluid van buiten met ramen open dan van de buren.
pi_95298426
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:21 schreef Perzikvrucht het volgende:
@Boelii: ik heb je een pm gestuurd over het delen van internet.

@lurb: ik ga ook wonen op de begane grond van blok D. Op welke nummer ga je wonen? Ik ga wonen op nr442.

Van die gehorigheid vind ik wel erg jammer. Wat heb jij afgesproken met je buurman? Tot 12 uur is "hard" geluid maken toegestaan, maar daarna niet meer? Tenzij er toestemming wordt gevraagd voor bijv een feestje.
Ik op 458, zitten dus sowieso niet naast elkaar. Misschien tegenover elkaar? Heb de plattegrond er niet bij ;)
draw a line and life above it
pi_95298759
Ik heb je een PM gestuurd.
pi_95307955
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:42 schreef Sieglinde het volgende:
De gehorigheid valt me nu toch best mee, komt misschien omdat ik nu kleden op de grond heb enzo, of ik heb hele stille buren :P. Bij die huisregels staat wel dat het tussen 20:00 en 7:00 stil moet zijn ofzo, dat vind ik een beetje overdreven :P.
Zo nu weer verder met mn boekenkast inrichten :D
je hebt ook geen last gehad van mijn muziek vandaag? ik was pc en bassbox aan het aansluiten en testen.
ik heb ook nog niet veel last gehad van mijn buren. tv geluid enzo vind ik niet erg. dat is een constant geluid. maar met de deuren gooien zou ik wat minder vinden.
achja alles went

bijna helemaal klaar hier met inrichten. nog 1 doos te gaan...
als badkamerverlichting heb ik een lamp van ikea opgehangen met dubbelzijdig tape. ff afwachten of dat blijft hangen.
enige nadeel is dat de lamp geen geaarde stekker heeft. dus mocht iemand nog een andere oplossing met geaarde stekker hebben dan hoor ik het graag

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 10-04-2011 18:20:36 ]
pi_95308557
Heb je misschien ook een foto van de constructie loecje? Hoe en waar je het opgehangen hebt.
pi_95308566
ik heb trouwens nog zo'n ding voor de deur staan:

mocht iemand die nog willen gebruiken (ideaal zeker met zware spullen) stuur dan ff PM/DM.
anders breng ik hem volgend weekend weer terug naar de winkel.
pi_95308615
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:04 schreef Janett het volgende:
Heb je misschien ook een foto van de constructie loecje? Hoe en waar je het opgehangen hebt.
ja.. maar niet hier en ik heb bij de studio nog geen internet.
ik heb hem gewoon naast het hoge stopcontact op de kabelgoot geplakt

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 10-04-2011 18:11:14 ]
pi_95309307
Ik wil meer foto's *O*
pi_95309485
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:52 schreef loecje het volgende:

[..]

je hebt ook geen last gehad van mijn muziek vandaag? ik was pc en bassbox aan het aansluiten en testen.
ik heb ook nog niet veel last gehad van mijn buren. tv geluid enzo vind ik niet erg. dat is een constant geluid. maar met de deuren gooien zou ik wat minder vinden.
achja alles went

bijna helemaal klaar hier met inrichten. nog 1 doos te gaan...
als badkamerverlichting heb ik een lamp van ikea opgehangen met dubbelzijdig tape. ff afwachten of dat blijft hangen.
enige nadeel is dat de lamp geen geaarde stekker heeft. dus mocht iemand nog een andere oplossing met geaarde stekker hebben dan hoor ik het graag
[ afbeelding ]
Dan maak je toch zelf even een geaarde stekker aan je lamp?
pi_95309597
ik kan er wel een geaarde stekker op zetten maar hoe ga ik de lamp goed aarden (zeker weten dat alle metalen delen geaard zijn)?
en ik moet dan ook de andere kabels doorknippen en met een kroonsteentje verbinden. dat lijkt me helemaal geen goed idee in een in een vochtige ruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')