abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95269535
Ik heb een erg gevoelige huid, heb acne gehad ( eraf gekomen door roaccutanekuur ), verbrand erg snel en krijg erg snel wondjes en irritatie door scheren.

Hierdoor wil ik dus eigenlijk de beste manier weten om te scheren, op dit moment doe ik dit:

- Eerst douchen
- Scheren met Gilette Fusion Power + gevoelige huid scheergel ( alleen met baardgroei mee, ertegenin zorgt voor nog meer irritatie )
- Nivea Extreme Comfort Anti-irritation.

Vervolgens krijg ik alsnog irritatie en soms echt erge wondjes, duidelijk zichtbaar dus, heel de dag lang. Het ziet er gewoon niet uit. Nu heb ik ook eens een erg duur goedje gekocht.

PFB Vanish:

Het werkt wel, maar pas na een tijd, er zit veel alcohol in en brand dus als de hel aan het begin. Verder is de irritatie op het begin wel echt erger door de alcohol dus, en ruikt het ook nog vrij vreemd.

Iemand nog iets van alternatieven, tips etc?
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:53:30 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_95269566
Is het wel verstandig om alcoholhoudende producten op je huid te smeren als het zeer gevoelig is?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_95269647
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:53 schreef LasTeR het volgende:
Is het wel verstandig om alcoholhoudende producten op je huid te smeren als het zeer gevoelig is?
Normaal gesproken niet, maar het werkt. Pas na een tijdje helaas.
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:05:55 #4
112251 314
gimme pie!
pi_95270071
elektrisch scheren dan maar?
pi_95270160
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:05 schreef 314 het volgende:
elektrisch scheren dan maar?
Geprobeerd, zorgt voor nog meer irritatie, verschillende apparaten zelfs gehad, Philips Nivea For Men, Braun Cruzer 3 serie. Allemaal als het goed is om irritatie te verminderen, grootste bullshit die ik heb gehoord. Maar kan ook aan mijn huid liggen natuurlijk, denk nu dat dat het eerder is.
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:37:36 #6
112251 314
gimme pie!
pi_95271407
dan een baard laten staan en af en toe trimmen :D
pi_95272271
Baardtrimmer kopen en op 1 mm instellen.
the pleasure - the privilege is mine
pi_95272415
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:37 schreef 314 het volgende:
dan een baard laten staan en af en toe trimmen :D
Een baard staat mij echt niet, ook niet de goede baardgroei voor om het wel te laten staan. :P
pi_95272502
Heb je de producten van l'oreal men expert al eens geprobeerd? Mijn man had daar met zijn gevoelige huid erg veel baat bij gehad.

Uiteindelijk ging ik Lush gebruiken en heb ik wat Lush scheerspullen voor hem besteld (Ambrosia scheercrème en Cosmetic Lad after shave) en ik heb het idee dat hij er sindsdien nog minder last van heeft.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_95272675
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:00 schreef Nanook24 het volgende:
Heb je de producten van l'oreal men expert al eens geprobeerd? Mijn man had daar met zijn gevoelige huid erg veel baat bij gehad.
Nee, nog niet, daarom vroeg ik ook om tips, want ik kan alles wel uitproberen, maar dan ben ik klauwen vol geld kwijt. Die dure troep die ik nu heb werkt wel als een tierelier, maar helaas pas laat, en als je je dan voor het uitgaan scheert, heb je er natuurlijk niets aan. Daarom iets van een snellere oplossing, of een langdurige zodat je er helemaal geen last meer van hebt.

quote:
Uiteindelijk ging ik Lush gebruiken en heb ik wat Lush scheerspullen voor hem besteld (Ambrosia scheercrème en Cosmetic Lad after shave) en ik heb het idee dat hij er sindsdien nog minder last van heeft.
Ik zal er eens naar kijken.
pi_95275097
Kijk eens hier, met zo'n fusion scheer je met 5 mesjes in 1 haal, dat kan veel nauwkeuriger met een safety razor.
pi_95280329
Ikzelf was niet tevreden van L'oreal.. Wat mij het best helpt is puur aloe Vera. Ook degelijk en goedkoop is Nivea after shave balsem. Als je scheert, zet zo weinig mogelijk druk op je mesje. Spoel nadien af met lauw water en dep droog.
pi_95280680
Scheren voor het slapen gaan, en na het scheren Vaseline erop smeren :)
Dat verzacht je huid en dergelijke, probeer het eens.
pi_95290526
Om snijwondjes tegen te gaan is aluin een wondermiddeltje, voor 1 of 2 euro heb je het al.
pi_95291811
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 08:35 schreef El_Borracho het volgende:
Om snijwondjes tegen te gaan is aluin een wondermiddeltje, voor 1 of 2 euro heb je het al.
inderdaad, en je hebt ook scheerproducten op basis van aluin.
De vergulde hand bijvoorbeeld.
Als je acne hebt gehad moet je zo min mogelijk chemisch spul gebruiken op je huid is mijn ervaring.
pi_95313277
Bedankt voor de tips allemaal, ik was al eerder van plan aluin te halen, alleen was het vergeten.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:27 schreef robert842 het volgende:

[..]
Als je acne hebt gehad moet je zo min mogelijk chemisch spul gebruiken op je huid is mijn ervaring.
Ik heb al genoeg chemisch spul in en op me gehad voor de acne, dat PFB Vanish heeft daar ook nog een werking tegen, droogt ze vooral uit.
pi_95323803
Elektrisch scheren is toch echt de beste oplossing.

Je moet ook niet een scheerapparaat van 30 euro kopen maar een van 100+ euro die waterdicht is zodat je ook nog scheerschuim kan gebruiken. En geef je huid 2 weken de tijd om te wennen.

Ik heb zelf een Panasonic die ik gebruik icm met scheerschuim en hij scheert bijna net zo glad als een scheermes alleen geen irritatie
pi_95324448
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:05 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Ik zal er eens naar kijken.
Ik weet niet of je in de buurt van een Lush winkel woont maar als je eens bij een winkel binnen loopt en je verhaal vertelt en vraagt om proefjes van hun scheer lijn weet ik zeker dat je die mee krijgt zodat je kunt proberen of het werkt voor je.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_95342180
Je kunt je het beste kort na het wakker worden scheren, dan is de huid in optimale staat. Het is ook het beste om geen warm water uit de kraan te gebruiken, maar zelf het water te koken. Dit heb ik niet verzonnen, mijn bron is een dermatoloog.

Verder vind ik kwast en zeep het lekkerste maar of het voor de problemen wat uitmaakt zou ik niet durven zeggen, maar koud scheerschuim lijkt me niet goed. Ook kun je de enkele scheertechniek proberen, het zogenaamde krabbertje met een dubbelzijdig mesje, je hebt toch geen zware baard. Ik gebruik het omdat het lekkerder voelt en omdat je geen mesje hebt waar allerlei rotzooi tussen kan blijven zitten met zo'n vieze glijstrip.

Aftershave weet ik eigenlijk niet, ik doe maar wat want ik heb geen idee wat nou precies de functie is. Feit is wel dat van alcohol je huid uitdroogt. Verder is vaseline prima spul, ook bij wondjes. Als de kapper mijn nek scheert dan krijg ik daar ook allemaal bultjes, tenzij ik er meteen vaseline op smeer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_95366806
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Je kunt je het beste kort na het wakker worden scheren, dan is de huid in optimale staat. Het is ook het beste om geen warm water uit de kraan te gebruiken, maar zelf het water te koken. Dit heb ik niet verzonnen, mijn bron is een dermatoloog.

Verder vind ik kwast en zeep het lekkerste maar of het voor de problemen wat uitmaakt zou ik niet durven zeggen, maar koud scheerschuim lijkt me niet goed. Ook kun je de enkele scheertechniek proberen, het zogenaamde krabbertje met een dubbelzijdig mesje, je hebt toch geen zware baard. Ik gebruik het omdat het lekkerder voelt en omdat je geen mesje hebt waar allerlei rotzooi tussen kan blijven zitten met zo'n vieze glijstrip.

Aftershave weet ik eigenlijk niet, ik doe maar wat want ik heb geen idee wat nou precies de functie is. Feit is wel dat van alcohol je huid uitdroogt. Verder is vaseline prima spul, ook bij wondjes. Als de kapper mijn nek scheert dan krijg ik daar ook allemaal bultjes, tenzij ik er meteen vaseline op smeer.
Nivea Creme is hier ook perfect voor en zo'n pot gaat eeuwen mee
pi_95367482
Heb je wel eens geprobeerd om te scheren tijdens het douchen i.p.v. erna? Dat werkt bij mij echt prima, en ik heb ook een vrij gevoelige huid. De Gillette scheergel (een blauwe bus met een groene streep, er zit cacaoboter in) vind ik ook erg fijn. Ik smeer het overigens helemaal nergens mee in na het scheren (hooguit wat Acqua di Gio aftershave lotion als ik lekker wil ruiken). In mijn ervaring voegen al die smeerseltjes bijzonder weinig toe.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95387830
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:01 schreef Dasjonny het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal, ik was al eerder van plan aluin te halen, alleen was het vergeten.

[..]

Ik heb al genoeg chemisch spul in en op me gehad voor de acne, dat PFB Vanish heeft daar ook nog een werking tegen, droogt ze vooral uit.
Is mijn ervaring aangezien ik ook acne gehad heb :)
Anyhow, kunt met een hete handdoek je gezicht eerst goed warm maken en dan scheren met dat spul. Baard wat langer laten staan helpt ook, dan zijn de haren iets langer.
Ik gebruik trouwens ook nooit after shave, hooguit een creme van loreal zonder parfum. Het voegt idd weinig toe die smeersels, behalve dat je huid niet zo trekt.
pi_95390407
mijn vriend heeft hetzelfde probleem. Sinds hij zich met douchegel scheert gaat het beter
Lang leve de gedachtepolitie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')