abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95261426
Zie titel, dit is de uitleg.

Een hele tijd geleden heb ik iemand leren kennen. Veel lol mee beleefd, ontzettend leuke persoon. We hebben na een werkrelatie (collega's) privé contact gehouden. Deze persoon was en is bezet, dat is vanaf het begin duidelijk geweest. Op een gegeven moment begon ik mijn vraagtekens te plaatsen bij onze onschuld samen. Ik heb niet zo heel veel ervaring met relaties en het andere geslacht (wel wat natuurlijk), dus ik dacht logischerwijs me iets in het hoofd te halen. Mede doordat ik die persoon al leuk begon te vinden, dan hoop je alles te zien als iets wederzijds. Netjes weggedrukt, want dat hoort natuurlijk niet zo, verliefd zijn op een bezet iemand.

Contact hebben we wel gehouden en dat is om het kort te houden uit de hand gelopen. Niet alleen het gepraat ging veel te ver, maar fysiek ook na enige tijd. Hoe het zover heeft kunnen komen is verschrikkelijk, maar we hebben gezoend en seks gehad. Niet goed, dat hoeft niemand mij te vertellen. Maar hoe het nu verder moet weet ik niet. Ik voel mij, hoe logisch, schuldig. Die persoon heeft duidelijk laten weten niet te willen stoppen, maar ook niet zijn partner te willen verlaten. Hoe het verder moet kan ik niet meer bedenken, Fok zal hiervoor wel niet ideaal zijn, maar alles is welkom.

Nu kan ik wel het schijnheilige boontje gaan uithangen, zeggen dat het me overkomen is et cetera, maar dat is niet waar. Ik zag niet alles aankomen, maar ik was er wel zelf bij. Ik ga heel hard veroordeeld worden hier maar ik verdien het ook. Misschien werkt dat juist wel. Alles wat ervoor zorgt dat dit nog enigszins, misschien een millimeter recht te trekken is, is welkom.

- Druffel

[ Bericht 0% gewijzigd door Druffel op 09-04-2011 18:12:04 ]
pi_95261490
Als je je er niet goed onder voelt, onder welke situatie dan ook, dan moet je er iets aan doen.

In dit geval afbreken.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_95261541
Waarom stel je vragen waar je het antwoord al op weet?

En hoe vind je dat nou: tweede keus zijn in een relatie?
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:35:54 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95261578
Jij bent toch niet vreemdgegaan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95261666
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 15:34 schreef DeeCruise het volgende:
Als je je er niet goed onder voelt, onder welke situatie dan ook, dan moet je er iets aan doen.

In dit geval afbreken.
Idd afbreken, hij is bezet en in de op staat dat hij niet weg wilt.
Believe that anything you can imagine, you can make real.
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:40:19 #6
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_95261785
Je bent er in gestonken!! :')
Eindelijk is het hem gelukt.

Afkappen die handel tenzij je bereidt bent 2de keus te zijn.
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:57:14 #7
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_95264842
Waarom voel je je schuldig? Jij bent niet degene die vreemd gegaan is.

Ik kan begrijpen dat je je kut voelt, want je zal diegene nooit voor jezelf hebben. Maar he, het was leuk zolang het duurde toch?
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_95264887
Stoppen, nu het nog makkelijk(er) is.

Duidelijk zijn dat je niet verder wilt (tenzij je dat echt verder wilt) en ook echt geen contact meer hebben met elkaar.

Wie wil er in godsnaam een affaire/scharrel zijn van iemand die zijn vriendin bedriegt?? Hoe triest ben je dan, als je niet je relatie wil verbreken maar wel iemand ernaast wilt, om welke domme reden dan ook?! Ik vind dat echt van die egoistische asociale & rare jongens/mannen.
pi_95265520
Beeld je eens in dat jij die nietsvermoedende vriendin bent die er later achterkomt dat haar vent, haar steun en toeverlaat, er iemand anders op nahoudt als scharrel... Lijkt me niet echt leuk om daar achter te komen. Enne... als zo'n vent dat al bij zijn vriendin flikt dan is er altijd de kans dat hij dat ook bij jou zal flikken, mocht ie zijn vriendin alsnog verlaten voor jou. Er valt helemaal niets meer recht te trekken aan je verhaal, want het is al zo krom als een hoepel.
pi_95266012
Wat een schuldgevoelens, blijkbaar vind je het heel slecht van jezelf. Als je er zo over denkt, kun je het misschien beter niet doen, word je niet vrolijk van. Zelf zie ik het wat anders. Die man valt misschien wat te verwijten, aangezien hij wellicht zijn vrouw bepaalde beloften heeft gedaan en die nu niet nakomt. Maar voor jou gaat dat niet op, dus imo kun je gewoon je gang gaan zonder schuldgevoel.
pi_95268527
Ik mag dan wel niet de persoon zijn die is vreemdgegaan, maar ik voel me wel heel rot, precies om wat Mint_Clansell zegt. Verder voel ik me ook schuldig naar hem toe. Ik heb het idee dat ik hem iets aandoe als ik nu de boel afkap. Dat ligt wel wat complexer overigens, maar dat heb ik aan mijzelf te danken.

Verder weet ik het heel goed, ook als hij z'n partner wel zou verlaten is de kans dat hij zoiets weer doet gigantisch. Dat zou ik ook niet willen. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond/vind hem leuk, en als dat beantwoord wordt is het moeilijk om die bril af te zetten. Ik denk niet duidelijk meer, vandaar dit topic. Soort wake-up-call, aangezien ik sneu genoeg ben om mezelf te laten gebruiken.
pi_95268955
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:27 schreef Druffel het volgende:
aangezien ik sneu genoeg ben om mezelf te laten gebruiken.
Als je je zo over jezelf voelt zou dat denk ik het beste punt om mee aan de slag te gaan, want als je niet zo over jezelf dacht had je waarschijnlijk ook anders gehandeld, was je er niet in mee gegaan. Je wilt je eigenwaarde niet aan de kant zetten voor het soort aandacht waar je je tijdelijk even 'goed' door voelt, toch?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_95269270
quote:
Verder weet ik het heel goed, ook als hij z'n partner wel zou verlaten is de kans dat hij zoiets weer doet gigantisch. Dat zou ik ook niet willen. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond/vind hem leuk, en als dat beantwoord wordt is het moeilijk om die bril af te zetten. Ik denk niet duidelijk meer, vandaar dit topic. Soort wake-up-call, aangezien ik sneu genoeg ben om mezelf te laten gebruiken.
Tsja, je geeft zelf al alle antwoorden op alle vragen. Eerlijk gezegd kom je me als een persoon over dat alles wat ze doet behoorlijk bewust doet, dus de laatste stap (contact verbreken) weet je zelf ook al. Deze man gaat je gewoon gebruiken en mocht het kunnen uitlopen op een relatie, dan wil je één of andere vreemdganger ook niet als partner.
pi_95270449
quote:
Ik mag dan wel niet de persoon zijn die is vreemdgegaan, maar ik voel me wel heel rot,....
Voor zover ik weet ben je wel vreemdgegaan, want je wist dat die ander bezet was. Wat je nodig hebt is vergeving van God, die zal rechtvaardig oordelen. Dat kan alleen door geloof in Jezus, die gekomen is voor zondaren die gered en vergeven willen worden. Maar aan de andere kant moet je er daarna niet mee doorgaan.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 19:24:52 #15
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95270832
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:15 schreef ano- het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ben je wel vreemdgegaan, want je wist dat die ander bezet was. Wat je nodig hebt is vergeving van God, die zal rechtvaardig oordelen. Dat kan alleen door geloof in Jezus, die gekomen is voor zondaren die gered en vergeven willen worden. Maar aan de andere kant moet je er daarna niet mee doorgaan.
Iets met Leviticus. O-)
pi_95271285
Stop ermee, beter ;)

Je bent je bewust van het feit dat het niet kan, dus stop ermee.

Je doet hem weinig tot niets aan als je hem 'verlaat', want hij vind je niet leuk genoeg om zijn vriendin voor te dumpen. Hij is dan gewoon zijn neukertje en een vriendin kwijt, zou jij niet mee moeten zitten.

Ik wil eigenlijk zeggen gooi die roze bril van je kop af, maar gezien je weet dat je fout zit en het helemaal doorhebt heb je die niet op.

Dan rest mij nog de vraag, hoeveel vind jij jezelf waard?
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 19:36:49 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95271366
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:34 schreef Phantomesse het volgende:
Dan rest mij nog de vraag, hoeveel vind jij jezelf waard?
Wat een aparte vraag.
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:43:53 #18
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_95271708
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:15 schreef ano- het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ben je wel vreemdgegaan, want je wist dat die ander bezet was.
Tot hier kan ik nog wel iets met je post.. Waar blijft een reactie van TS in dit topic trouwens?
pi_95272023
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:36 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat een aparte vraag.
Nee, ze weet dat ze gebruikt wordt maar gaat er toch mee door. Dan heb je wat mij betreft niet heel veel eigenwaarde.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:27:19 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95273647
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:50 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Nee, ze weet dat ze gebruikt wordt maar gaat er toch mee door. Dan heb je wat mij betreft niet heel veel eigenwaarde.
Dat is al beter dan het stellen van die hopelijk retorische vraag. Indien men een concreet antwoord zou geven dan zou er toch sprake zijn van de suggestie dat men voor die prijs te koop dan wel te leen, te huur, te pacht of uit te baten is, me dunkt.
pi_95273866
DeeCruise, wellicht dat wanneer je iets omhoog scrollt, je een reactie van mij tegen komt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:34 schreef Phantomesse het volgende:
hoeveel vind jij jezelf waard?
Inmiddels niet zoveel meer. ;)

De bril heb ik bij vlagen eens niet op, zoals bij het posten van dit topic. Verder zit de bril er wel op. Ik ben ook naïef genoeg om hem te blijven geloven dat het hem wel pijn doet als ik het breek. Of laat ik het zo zeggen: ik weet dat hij het niet leuk gaat vinden, maar de vraag is of dat inderdaad is omdat hij een 'neukertje' kwijt is of wat anders. Denk het eerste dan.

Wat mij vooral dwarszit: hoe heb ik het ooit zover kunnen laten komen, want dit ken ik niet van mezelf, integendeel. Ik kan maar niet verzinnen hoe dit zo is gekomen, hoe ik dat ooit heb kunnen toestaan. Verder zit ik er nu nog vol in, en weet ik nog niet hoe ik dit ga oplossen. Ja, stoppen moet dus... Ik weet alleen helemaal niet hoe ik dat aan zou moeten pakken, dat afkappen.

Ik beschrijf hem nu trouwens wel heel negatief, maar het is wel wat minder zwart wit dan dat ik schrijf. Er zit meer nuance in dit verhaal, maar dat is teveel detail voor Fok denk ik.
Wat betreft dat eigenwaarde idee: ik zal daar ongetwijfeld wat aan moeten doen, ik ga hier niet meer heel uitkomen. Voor zover ik dat dan überhaupt al was voor dit begon, ik mag daar wel vraagtekens bij gaan stellen.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:37:12 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95274093
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:31 schreef Druffel het volgende:Wat betreft dat eigenwaarde idee: ik zal daar ongetwijfeld wat aan moeten doen, ik ga hier niet meer heel uitkomen. Voor zover ik dat dan überhaupt al was voor dit begon, ik mag daar wel vraagtekens bij gaan stellen.
De zaakjes netjes afwikkelen en de schade zoveel mogelijk beperken.
  zaterdag 9 april 2011 @ 20:46:27 #23
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_95274451
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:31 schreef Druffel het volgende:
DeeCruise, wellicht dat wanneer je iets omhoog scrollt, je een reactie van mij tegen komt.

[..]

Inmiddels niet zoveel meer. ;)

De bril heb ik bij vlagen eens niet op, zoals bij het posten van dit topic. Verder zit de bril er wel op. Ik ben ook naïef genoeg om hem te blijven geloven dat het hem wel pijn doet als ik het breek. Of laat ik het zo zeggen: ik weet dat hij het niet leuk gaat vinden, maar de vraag is of dat inderdaad is omdat hij een 'neukertje' kwijt is of wat anders. Denk het eerste dan.

Wat mij vooral dwarszit: hoe heb ik het ooit zover kunnen laten komen, want dit ken ik niet van mezelf, integendeel. Ik kan maar niet verzinnen hoe dit zo is gekomen, hoe ik dat ooit heb kunnen toestaan. Verder zit ik er nu nog vol in, en weet ik nog niet hoe ik dit ga oplossen. Ja, stoppen moet dus... Ik weet alleen helemaal niet hoe ik dat aan zou moeten pakken, dat afkappen.

Ik beschrijf hem nu trouwens wel heel negatief, maar het is wel wat minder zwart wit dan dat ik schrijf. Er zit meer nuance in dit verhaal, maar dat is teveel detail voor Fok denk ik.
Wat betreft dat eigenwaarde idee: ik zal daar ongetwijfeld wat aan moeten doen, ik ga hier niet meer heel uitkomen. Voor zover ik dat dan überhaupt al was voor dit begon, ik mag daar wel vraagtekens bij gaan stellen.
Scusi, had over je reactie heen gelezen.

Je kunt er zo makkelijk vanaf komen als dat je zelf wil. Ik zou beginnen met rechtuit te zeggen waar het op staat, dat dit niet werkt voor jou. Geef dan wel aan dat je geen contact meer wilt, dit maakt het alleen maar moeilijker. Gaat ie moeilijk doen dan is het 1x de opmerking plaatsen dat je het ook aan zijn vriendin/vrouw wilt uitleggen, maar ik denk dat hij dat ook wel beseft.
pi_95274466
Ik denk dat je van de periode hebt genoten, dat is ook wat waard.
Het is ontzettend moeilijk. Maar je staat nog niet voor het altaar.
Je hebt ervan genoten en je ziet hem als vriend. Maak het niet moeilijker.
Als het nu te zwaar voor je is stop je. Anders kun je er nog heerlijk mee doorgaan. Zolang je maar weet dat het uiteindelijk niets wordt.
Voor nu hoeft dat niet erg te zijn.
pi_95274973
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:39 schreef Canillas het volgende:

[..]
Je wilt je eigenwaarde niet aan de kant zetten voor het soort aandacht waar je je tijdelijk even 'goed' door voelt, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')